Hermed føler jeg at det er på tide jeg fremviser mit akvarie. Akvariet blev startet op i august 2012 og er et Juwel akvarie. Akvariet er købt i styr-på-dyr i aalborg og de hjalp mig med at sælge det gamle. Det gamle var lige lidt større, men med en kæreste der har gjort alt hvad hun kunne for at overbevise mig om at akvariet var for stort, gik jeg 50 liter ned i størrelse

Akvariet er 101x40x50 (LxDxH). dvs ca 200 liter.
Teknik:
Juwel 3.0skimmer med den nyeste model af pumpe til at trække den. Dvs den ikke larmer som et tog længere, nok nærmere et modeltog. Indeni skummeren har vi indsat en 3watt LED, der skal genere lys til de caulerpa alger vi har smidt deri. Det virker efter hensigten

1x Tunze 6045 (skal skiftes til Mp10)
1xVortech MP10
Af lys har jeg det originale armatur. Dvs 2x49watt T5 med ekstra reflektor skjolde. Lyset er vi dog i øjeblikket igang med at skulle skifte, da vi har besluttet at Led lys giver den type lys som vi ønsker. Det bliver DIY LED, og derfor kommer der nok nogle spørgsmål senere hen. Det nye lys skal bygges ind i akvariet, således at det ikke ændrer udseende fra det nuværende.
Koraller:
2x Euphyllia paradivisa
1x Euphyllia glabrescenss
1x Euphyllia Paraancora
1x Rød Lobophyllia
1x Blå lobophyllia (den har dog næsten delt sig i 2 nu)
1x Rhodactis
1x Duncanopsammia i grøn med lyserød midte
1x Trachyphyllia
1x Ukendt
xx Xenia
1x Grøn goniopora
1x Sarcophython
Fisk:
1x Paletkirug
1x Zebrasoma Flavescens
2x Amphirion Occelaris
2x Anthias squamphinnis
1x Anthias tuka
1x Coris Gaimard
1x ukendt
1x Cirrhitichthys Falco
1x Chiloscyllium Punctatem (selvudklækket, hans navn er Brandon)
1x Doryrhamphus dactyliophorus
Tanken bag vores akvarie har været at det skal holdes så simpelt som muligt. Vi er begge studerende på Aalborg Universitet så økonomien er derefter

Der vil komme flere billeder, så snart jeg får skaffet et bedre kamera