Tillykke med de nye koraller Det ser sku rigtig godt ud kan også rigtig godt lide din aquascaping... Det får virkelig baljen til at ligne et kæmpe ocean
Peters1 skrev:Tillykke med de nye koraller Det ser sku rigtig godt ud kan også rigtig godt lide din aquascaping... Det får virkelig baljen til at ligne et kæmpe ocean
Mangt og meget er blevet sagt vedr. min holdning til flow
- Jeg har høstet mange spøjse kommentarer, "og overbærende" skuldertræk... Vel, nu har jeg været ved "mekanikkeren", for at få efterset et par skruer. Og han forsikrede at der ikke var grund til bekymring endnu, men gav mig en ny tid til September!
Vel, ok. En lille spøg...
Jeg tilstår at mit flow tiltider har voldt problemer, og jeg har rykket mig selv i håret...
- Jeg havde bestilt en 6205 mere, til de i forvejen tre stk. Denne er afbestilt igen, men min holdning til flow er uændret. Det har bare været en større opgave at få sandbunden til at blive liggende...
- Årsagen til denne ændring er at jeg oprindelig havde dem alle placeret på ene enderude, dette grundet at baljen er fritstående. Og der manglede oprigtigt flow, dette tiltrods for stor ydelse.
Nu har jeg rykket den ene ned på anden enderude, og det gav en verden til forskel på flow. Og jeg fik det efterlyste kaos flow!
- Et screenshot:
- Dog med to imod een
De to bliver koblet på Y splitter, for at køre to imod den anden. Den ene af de to bliver koblet på denne:
Eller denne:
- Så får jeg mit "Kirurg flow"
En lille film:
______
Kirurger:
- Min tålmodighed rækker ikke længere! Nu skal der fisk i baljen og følgende er bestilt hos Petsupply:
A. sohal.
C. hawaiensis, i første ombæring.
- Til næste sending er bestilt en Z. gemmatum, denne gerne sammen med en af Mimic kirurgerne
Så vil jeg denne gang holde dem i et fåtal, og blandede arter. Istedet for den oprindelige tanke med kun at holde Acanthurus.
Tror dette vil fungere bedre...
peder skrev:Hemmmm syn's da' egentlig Flemming er rimelig klar!! jeg forstod ham da' første gang!! er ikke sikker på at det er Flemming der er problemet
Hmmm ?
Det var nu ment som en venskabelig joke.... Jeg kender Flemming privat, så du behøver sådan set ikke tage ham i forsvar - han plejer nok selv at kunne melde til eller fra.
peder skrev:Hemmmm syn's da' egentlig Flemming er rimelig klar!! jeg forstod ham da' første gang!! er ikke sikker på at det er Flemming der er problemet
Hmmm ?
Det var nu ment som en venskabelig joke.... Jeg kender Flemming privat, så du behøver sådan set ikke tage ham i forsvar - han plejer nok selv at kunne melde til eller fra.
/Kim
Jeg har nu sjældent sagt fra, om nogensinde... Og heldigt for mig har jeg fundet et sted for "skæve" eksistenser...!
Mwuahahahah... Og i denne tråd??
- Der er plads til lidt af hvert... Og jeg kan sige hvad der passer mig!
- Kim er du klar Onsdag, næste uge? (Se tråd på Randers gruppen)
Mht. problemer m. flow kontra sand er den bedste løsning koral grus - jeg havde noget fiji-pink sand i mit akvarie - død flot, men det giver en masse bøvl med svæv af partikler i vandet, og det bliver sjældent der hvor man vil ha det til at ligge. Jeg har suget mit op ved vandskifte og der kommer en ikke alt for grov koral-grus i, når jeg finder noget. Jeg kører iøvrigt med 2 stk. tunze 6100.00 samt en 6055.00 + returløb fra deltec pumpe, på et 570 l. - kan også godt lide røre i baljen
flemmiov skrev:Mht. problemer m. flow kontra sand er den bedste løsning koral grus - jeg havde noget fiji-pink sand i mit akvarie - død flot, men det giver en masse bøvl med svæv af partikler i vandet, og det bliver sjældent der hvor man vil ha det til at ligge. Jeg har suget mit op ved vandskifte og der kommer en ikke alt for grov koral-grus i, når jeg finder noget. Jeg kører iøvrigt med 2 stk. tunze 6100.00 samt en 6055.00 + returløb fra deltec pumpe, på et 570 l. - kan også godt lide røre i baljen
Tak for inputs Flemming
- Jeg er lykkedes med at finde indstilling for placering så sandet bliver liggende... Dette tiltrods for en "turn over" på 92x
nielsk skrev:Spændende med de oscilator bølgesystem, har godt læst om det før men aldrig set det køre i en balje..
Hej Niels.
- Jeg har ganske vist heller ikke set det køre i en balje, andet end på den film som jeg giver link til på forrige side...
Jeg vil gerne dele tanker med dig på det valgte flow (Og med flere )... Det er din tråd om achilles jeg her tænker på!
- Jeg har valgt som jeg har gjort pga min sær interresse for kun at holde Kirurger, og de som jeg syntes er spændende; herunder: achilles. De træffes i "Surf Zonen" (Brændings Zonen= Højt ilt indhold!)
Så det er mit håb at det valgte flow, tillige med "Oscilerende" flow kan få fiskene til at føle sig på "hjemmebane" og herved give dem større livslyst...
Det understreges at dette ikke skal læses som endegyldig sandhed, men som teori til afprøvning. Og vil gerne at dette er diskutions grundlag, ikke hvorvidt at jeg må have ret, eller fejl i min antagelse...
Jeg vælger som sagt at koble de to, placeret ved overløb på Y splitter. Hvoraf den ene Oscilerer (Eller: "Vifter"), før at styre ind og bryde flowet fra den anden...
Jeg tror vi er nogle stykker der gerne ville se det, kan du ikke overtales til at holde Åbent Akvarie en gang i fremtiden.
Din flowmængde er til megen inspiration, jeg er begyndt at overveje det jeg havde planlagt
Helena skrev:Jeg tror vi er nogle stykker der gerne ville se det, kan du ikke overtales til at holde Åbent Akvarie en gang i fremtiden.
Din flowmængde er til megen inspiration, jeg er begyndt at overveje det jeg havde planlagt
Tak Helena.
- Det vil jeg meget gerne... Efterår vil nok være bedst, grundet sommer aktiviteter!
Jeg glæder mig til at se resultatet af din planlægning
- Er der en "byggetråd" på vej?
Hmmm ?
Jo, jeg så den godt
Og mit svar var dog heller ikke ment på anden måde, end som en forklaring til mit "udbrud", så der ihvertfald ikke var grundlag for misforståelser.
Lord Mike skrev:Hva søren Flemming, kom der lige en tufon forbi det jyske idag....
Der er godt nok drøn på
Ingen døde zoner her... Jeg kan sige så meget!
- Jeg bliver nok nødt til at kapitulere og skal have noget grovere bund i... Jeg syntes at dette flow er rigtig fedt!
Jeg glæder mig som en lille dreng til at opleve Kirurger i dette flow, og det er mit håb jeg med dette flow kan holde de Kirurger som regnes for lidt sværere. Eks: achilles... Etc.
Jeg har satset på at dette flow gør en forskel... Kun tiden vil vise dette!
____
Det skal dog siges at på billederne ovenfor er det dem alle tre for fuld skrue, uden multicontroller sluttet til...