Den er kun på lige over 100L, så de indkøbes gerne i small og skal så flyttes når de bliver for store.
Formålet er udelukkende af gartnermæssig art. De holder gerne algebestanden nede på et tåleligt niveau.
I øjeblikket går der en Acanthurus tennenti. Før den har det været A.fowleri og A. olivaceus og der har ikke været problemer - udover at de små kirurger er sværere at holde liv i.
Jeg har i en periode haft et irriterende problem. Jeg er begyndt at bruge reefplugs i stedet for discs, da de fylder mindre og udnytter pladsen bedre.
Men jeg må dagligt samle frags på plugs op fra bunden eller blandt de andre koraller, hvor de ligger og roder rundt.
Jeg har haft min grønne eller gule gylte mistænkt, da de går og pusler omkring konstant.
Men nu så jeg ind igennem vinduet ude fra terrassen, at min tennenti er synderen!

Jeg tror ikke det er fødesøgning, for det er typisk nye frags, uden alger på. Den er måske bare en rod

Jeg kan desværre ikke vise billeder af det, da tennenti er en lidt sart kirurg (i gemyttet) og ikke sådan kommer frem når jeg står der.
Har nogen oplevet det samme? Det er lidt irriterende.
Erik