Jeg har lige været på ferie i 9 dage og jeg sendte akvariet en varm tanke op til flere gange om dagen
Jeg er helt tryk ved at tage væk fra ferskvandsakvarierne, men jeg bekymrede mig meget om saltvandsakvariet.
Ville chromis få nok mad, så de ikke slog hinanden ihjel, hvad med Egon Goby
For slet ikke at tale om Yvonne..... hvad kunne hun finde på, nu hvor jeg ikke lige er omkring for at skælde hende ud når hun bliver for streng.
Jeg plejer at skifte mit filtervat ud hver dag og hvordan mon det ville se ud når jeg kom hjem, og hvad med vandværdierne
Hvordan ville min lille bitte hammerkoral have det mens jeg var væk, nu hvor jeg ikke var der til at pyldre om den
Jow... bekymringer var der nok af...
Inden jeg rejste havde jeg lavet 30L osmose vand så jeg hurtigt kunne lave et vandskifte.
Jeg kom hjem tirsdag morgen efter en frygtelig og lang flyvetur og det første jeg gjorde var at gå hen og kigge til saltvandsakvariet og se om alt stod oprejst og de eneste fisk jeg kunne se var Keld og Yvonne, de andre plejer at gemme sig når de sover ellers var de døde. Så spændingen var stor da lyset blev tændt senere og heldigvis var alle Chromis I live og de havde alle finner i god behold og Egon så ud som jeg forlod ham. Pyha...sikken en lettelse
Det eneste der var sket, var at nitrat var blevet lidt højere end normalt og Egon havde begravet halvdelen af en Acanthastrea lordhowensis, men den fik jeg hurtig fri for sand og den havde ikke taget skade
Godt der er et stykke tid til at jeg skal væk fra akvariet igen
Da jeg var ude og bade var der mange små fisk omkring en, der var især en der var flot. Den lignede en vinkel tetra bare med sorte striber langs begge dens halespidser og så var den vel omkring 10cm