"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

864 liters ved Køge Bugt

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Tykki skrev:Hov Thomsen , ikke set du var kommet så langt. Fedt. Hjælp lige med at hidse Mog op, så han ender med vand i stuen. De er jo næsten gratis akvarierne ser jeg, så jeg håber ikke at du har givet for meget for glaskassen fra Sydhavnen.? Det er jo nemmere at vride vand ud af en flintesten , end at få penge op af lommen på Charlie boy, så svinet har vel opført sig særdeles uforskammet økonomisk, eller? Nuvel, du er en pisse dygtig gør det selv mand, og ligeså akvarist. Dan
Jeg er meget tilfreds med den handel :beer: iøvrigt Dan, viser det sig at min kone læser med i tråden :confused2: , så hun glæder sig til du kommer til kaffe og i to kan tale om Struer, jeg ved ikke hvad det går ud på ligepludselig????


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Tykki »

Ikke i orden at lade kranen kikke med! Charlie er en
God dreng. Ved ikke om jeg tør komme nu alligevel.....


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Hermed en opdatering efter flytning som nu er en uge siden.

Vi startede kl. 10, jeg havde forberedt 260 liter saltvand som stod parat. Vi startede med at tømme sumpen da den skulle genbruges til opbevaring af sten. Vandet fra sumpen blev ført over i et gammelt 250 liters akvastabil.

Det var lidt bøvlet da refugiument i sumpen “kun” blev tømt halvt da det er fyldt med liv, resten af sumpen blev vasket ned, inden det igen, stående på gulvet, blev fyldt med vand.

Alt udstyr blev vaske af, der var meget!

Herefter blev 250 liters fyldt med vand fra akvariet. Min opsætning består af 2 flade sten som er cementeret fast med andre sten. Det giver anledning til lidt bøvle når man skal have sådan en plade af sten op af akvariet på engang, med påmonteret koraller, men det gik. Noget af min bali-slime knækkede desværre, men jeg fik den nogle lunde monteret sammen igen.

Da akvariet blev tømt fik vi det og bordet ud i carporten. Sandet blev dennegang ikke flyttet med over. Det var fint hvidt på overfalden men helt sort lige under. Jeg forstå stadig ikke at ICP testen viser næsten igen po4 og NO3 når sandet ser sådan ud. Så lige nu køre jeg uden sand.

Så fik konen øje på hullet i panelet og der bliver jeg bare nød til at sige, at det var en genistreg af undertegnede at inviterer svigerfar til at deltage i akvarieflytning! Det var masser af forståelse fra hans side, hvilke blødgjorde reaktionen en del (bevares julegaven til hende vil blive en del større i år end vanligt).

Når et nyt hul blev boret og bordet blev skubbet på plads.

Så blev det nye akvarie fyldt med frisk saltvand og efterfølgende det “gamle vand”. Stenen kom i, men det er satme svært når der ikke er noget sand til at “holde” på dem. Så lige nu skal jeg have fundet ud af om jeg skal overgive mig til lidt sand eller jeg skal til at hive sten op for at cementerer det yderligere sammen… Så derfor står nogle af korallerne også bare på bunden.....

Jeg skal have justeret mine låger samt siderne ved overløbet, men lige nu skal jeg have en lille pause fra det og give det noget ro.

Jeg har mistet en reje og min søpølse. Her til morgen så min mandarin heller ikke så godt ud, så den røg i sumpen hvor jeg ved der er masser af mad. Alle koraller ser ud til at have klaret turen.

Jeg overvejer at beholde min T5 lampe (6*54w) som lys og så nøjes med nogle ledsbar i siderne, selvom en 6*80w nok havde passet bedre. Men det fungerer så fint at den bare ligger lige over vandoverfladen, intet generende lys i sofaen.

så skal jeg have sparet sammen til en ekstra vortech pumpe istedet jebao og ja, en rigtig gyre istedet for min kineser kopi :-)

Men hvor er det fedt at kunne se akvariet fra begge sider. Det bliver jeg ikke træt af lige forløbelig. Så skal det bare lige have lov til at komme sig, så vi kan få nogle flere fisk og koraller i.

Der kommer lige masse billeder af processen.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af charlie saltvand »

Lyder super fedt :GO :y :W

Glæder mig til at se det.

Jeg har forøvrigt en lampe liggende, den er nærmest bygget til baljen (=ATI 8x54w. I 2 kredse. 2 stk og 6 stk)........

Vi kan finde en god pris på den :sneaky2: , men pas nu på, som Dan skriver så ér jeg en krejler :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Processen
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Og så lige fra i dag, bemærk mine frag plugs i beton som er hjemme lavet :y
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Og lige de sidste
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Jeg følger en gruppe på facebook hvor denne meget spændende artikel lige er blevet lagt op omkring bakterier.

https://www.petcha.com/testing-for-bact ... w_gnnXPZmQ" onclick="window.open(this.href);return false;


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Når bøvlede lidt med bb, der skal ikke meget til at ting kurre afsted på sådan en glasplade. Det har jeg forsøgt løst ved at smide nogle nubret plast plader i bunden. Det ville nok havde været 1000 gange nemmer at gøre det inden der kom vand i, men sådan skulle det ikke være her hjemme.

Sådan en plade skal man altså også lige vende sig til. Men det virker til det står bedre fast. Et par billeder af projektet, med beskidte ruder og stadig en masse “støv” i vandet.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Tykki »

Fedt fedt, men så kapitulere du fandemig også, og smider lidt sand i bunden! Gud fader altså.......


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af kalmar »

Wauv! :GO :beer:


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Mikas »

Det var også det jeg blev træt af ved at køre uden sand. Mine kirurger blev ved at nippe til alle mine fragmenter så jeg skulle flytte dem næsten hver Dag fordi de stod oppe af hinanden . Prøvede endda at Lime dem fast med sekund lim men det holdte heller ik længe.
Tilgengæld var det meget fedt med zoa og skiver der bare voksede hen over bunden.


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Hermed en lille update på karet.

Nu er det 2 måneder siden at alt blev flyttet og er forsat meget meget tilfreds men rumdeleren. Jeg ved godt det ikke er det største kar i verden, men jeg bilder mig ind at jeg kan se beboerne trives med den ekstra svøm længde. Overordnet set er jeg tilfreds. Farverne er komme tilbage på næste alle koraller, og jeg kan se vækstspidser samt PE, jeg har 2 koraller der driller. Den ene er en bridsnest jeg har den 4 steder, 2 i akvariet og 2 fragmenter i det lille fragtank under akvariet. De 2 i fragtanken trives og har fuld PE dem i akvariet trives overhoved ikke. Ingen PE. Tænker det må være en lys ting. Jeg har tilføjet 2 lightbars fra Kinaland…. Måske er de forstærke. Det der undres er bare at det kun er den ene der er lige under, den anden tænker jeg slet ikke bliver ramt af det lys. Hmmm…

Den anden er en acropora table, den bøvlede jeg med også inden flytning, håber jeg har fået sat den et godt sted og den nu har ro til at komme sig ( den har været væltet et par gange :( , så den har haft en lidt hård medfart).

Jeg køre forsat med min ATI powersun 6*54w og er begyndt at skiftet rør. Jeg skifter 2 rør om måneden så håber jeg ikke noget bliver brændt. Herudover har jeg købt 2 lightbars fra kina (108 w stykket), troede jeg bestilte dem med kun blå leds……. Det gjorde jeg så ikke, det er en blanding af hvide, blå og grønne.

Af cirkulation har jeg en vortech mp 40 QD, jebao wp-25 (8.000) og en jebao cp-25 (gyre-kopi) samt returpumpe.
Og så er der styring af kalkreaktoren, som jeg kom til at smide lidt saltvand ud over, det var den ikke helt tilfreds med, så lige nu sker styringen ved at jeg tæller bobler . Men der er en styring på vej fra Jylland.

Udfordringer efter flytning har været en omgang red slime alge. Jeg forsøgt at suge den op og tilsætte bakterier. Men det eneste algen gjorde var at suge alt po4 og no3 ud af vandet, hvilke medførte blege koraller. Så det blev lidt skruen uden ende, hvis ikke alle koraller skulle ende helt blege. Derfor fik den en gang kemiclean. Det virkede og det med at frakoble min reaktor med medie samt at skummeren kørte uden kop, gjorde at jeg rente faktisk kunne måle p04 og No3 igen (ja ja og nok også fordi at der ingen alge var til at æde det hele). Hvilke medførte farver på korallerne igen. Dejligt. Nu har jeg skiftet vand som man skal. Tilføje bakterier samt lifesource fra AF og så håber jeg det køre igen. Så har jeg fået lidt alger på bunden, så jeg har købt en søhare til at tygge sig igennem dem. Men holder øje med NO3 syntes den falder….

Lige nu tilsætter jeg AF hver anden dag, AF Amino mix, AF build, AF Energy og AF Vitality og engang imellem AF Phyto mix. Når nitraten skal op anvender jeg DSR 2xNo3.
Herudover tilsætter jeg baseelementer fra AF 12 og 3 omkring 8 ml hver dag. Dog vidste min sidste ICP test høj mangel på flour og strontium. Lader der går en måned og så sender jeg en ny afsted for at se om det er et tilbagevendende problem. Det burde der jo være i baseelementerne jeg tilsætter.

Så foder jeg med skyllet frostfoder samt AF marine mix s, hver dag, så der kommer noget sidt i baljen.

De nubret plader jeg har lagt i bunden af akvariet, har gjort at tingene bliver stående, så det er slut men alting kurre rund på glaspladen. Jeg har lagt nogle montipora fragmenter på bunden, så håber jeg de begynder at dække bunden på et tidspunkt. Og så overvejer jeg om jeg skulle forsøge mig med lidt zoa eller lps til bunden.

Fiske bestanden er ved at være på plads. Det eneste jeg mangler er en foxface men tænker at det er fint lige nu. Jeg fik køb en hvidbrystet kirug hos Carsten og den er så fin! Kardinalfisken er blevet forårskåde på forhånd så jeg tænker der er minikardinaler om en måned igen. Ellers virker det også til at det bare køre.

Det var alt for nu. Jeg uploader en masse billeder og så forsøger jeg lige med nogle vækst billeder efterfølgende.

Godt nytår.
Senest rettet af ttkthomsen lør 29. dec 2018 14:53, rettet i alt 1 gang.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Billeder
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Billeder 2
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Fiskebilleder
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Og så lidt billeder fra sumpen
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

hmmm der sker altså et eller andet med kvaliteten på billederne når jeg ligger dem op, er der en anden måde man kan gøre det på?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af charlie saltvand »

Det ser sgu GODT ud unge mand :-).

Super flot!

Mht. Kvali på fotos, så begyndte jeg, i en periode at lægge fotos herind i fuld opløsning, via Flickr. De var MEGET bedre, men der var mange der brokkede sig over at siden var meget længe om at blive indlæst, så stoppede igen.

Vi ses og godt nytår ;-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af MoG »

Ser bare rigtig godt ud!! :GO


Fed ø du har sammensat der :biggrin:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Morten
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

charlie saltvand skrev:Det ser sgu GODT ud unge mand :-).

Super flot!

Mht. Kvali på fotos, så begyndte jeg, i en periode at lægge fotos herind i fuld opløsning, via Flickr. De var MEGET bedre, men der var mange der brokkede sig over at siden var meget længe om at blive indlæst, så stoppede igen.

Vi ses og godt nytår ;-)
Takker! Hmmm øv det kunne da være jeg skulle undersøge det alligevel.

Det gør vo og godt nytår


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

MoG skrev:Ser bare rigtig godt ud!! :GO


Fed ø du har sammensat der :biggrin:
Ha ha ha ha ja det var det eneste jeg lige kunne stable sammen der, så nu bliver det til slags vandbuket :beer:


Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af joekill »

Det ser altså bare godt ud :) sundt og velplejet.
Og den får da samlet noget snask den skummer :D


:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af MoG »

ttkthomsen skrev:
MoG skrev:Ser bare rigtig godt ud!! :GO


Fed ø du har sammensat der :biggrin:
Ha ha ha ha ja det var det eneste jeg lige kunne stable sammen der, så nu bliver det til slags vandbuket :beer:
Men Hvilken flot buket det er!! :biggrin:


Morten
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

joekill skrev:Det ser altså bare godt ud :) sundt og velplejet.
Og den får da samlet noget snask den skummer :D
Takker, hvis du nogen side bevæger der fra det dyre libhaveriet i midt Køge, ud til de billige rækker i strøby egede er der kaffe på kanden :beer: :beer: :beer:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

MoG skrev:
ttkthomsen skrev:
MoG skrev:Ser bare rigtig godt ud!! :GO


Fed ø du har sammensat der :biggrin:
Ha ha ha ha ja det var det eneste jeg lige kunne stable sammen der, så nu bliver det til slags vandbuket :beer:
Men Hvilken flot buket det er!! :biggrin:
:GO


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

En lille opdatering her fra.

Jeg har skiftet næsten alle rør på min ati lampe, planen var 2 rør pr. måned, men den holdt ikke helt, det gik lidt hurtigerer, hvilket gjorde at jeg fik svitset et par koraller og så røg min nærig igen igen igen igen tæt på nul. Det er lidt træls. Så nu har jeg besluttet mig for en ny tilgang. AF er midlertidigt lagt på hylden hvad nærigstilførelse angår (tilsætter stadig deres component A,B og C). Lige nu tilsætter jeg NO3 fra DSR 1 ml. aften når lyset er slukket og 1 ml. om morgen hvor lyset forsat er slukket. Og så er jeg holdt op med på med at skylle mit frostfodder.

Lige nu måler jeg endelig 1 ppm i NO3 med red sea pro nitrat test sæt og PO4 på omkring 0,024 (tør dårligt skrive det, men den har været nogen lunde stabil de sidste måned... og så ved man bare at der sker et eller andet sekundet efter at man har skrevet det).

Og så var der lige kalkraktoren der ikke kunne følge med..... Altså lige inde til at jeg renset den, flydte den op med kalk og sænkede ph i reaktoren.... Så skal jeg satme love for at den kunne spytte kalk ud, så nu er den neddroslet igen og følger fint med.


Ellers køre det jo bare af sig selv...................................... hvilket er en stor fed løgn, for man roder jo konstant med det lort, for at få det til at køre optimalt. Målet er lige nu at kunne kigge ind i akvariet og være tilfreds med alle korallers farver..... så er det jo godt at vi først får lov at gå på pension når vi er 80, så er der lidt tid at løbe på. Man kunne selvfølgelig også sælge det hele og spare op til en hårtransplantation. Jeg overvejer stadig :beer:

Billeder kommer fra mobil så det kommer i næste indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Billeder af tanken
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Tykki »

Det er en fin fin balje Thomsen .


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Og så alle dem tæt på
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"