"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Hyggede lidt i dag med mine nye lensser fra DD, skal lege lidt i aften når det bliver blå/blå i akvariet.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Nye Anthias, de var ikke lette at få igang med at spise :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af crazy seahorse »

Det er rigtig fine billeder med din nye linse.
Hvad bruger du af kamera og linse?

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Det er en Huawei P9 med en Coral Colour 20k lense (filter) fra DD


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lidt krisestemning i baljen i dag ;(

Fangede op min Scopas i går, den havde fået så mange tæsk at den døde i nat og i dag er det Doris der står for tur, det er min Luctosterno der har fået tempremant. Generelt er der en lidt hadsk stemning mellem fskene i dag igen...

Nu har jeg alts mindst 2 døde fisk der ligger og rådner, cyano og nye dure Anthias der skal have mad, så der er lidt krise i baljen.
Vandet i morges var/er ikke lige klart som det plejer hvilket kan skyldes at min returslange fra Alkatronic var suget ind i min en skummerpumpe, så der manglede lidt cirkulation i skummeren samt det fakta at jeg har kørt en kort kur med DR. Tim, for at få bukt med Cyano.

Nuvel, fish-trap er bestilt så Luctosterno kan få et nyt hjem, Ozon er sat på for første gang siden april, ligeledes mit UVC hvor jeg dog erfarer at den ene lampe er i stykker så det er bare 36W, kommer vel at skulle bytte begge nu jeg skal igang.
I dag bliver der så fodret med lits sallat fra haven, det plejer at hjælpe på gruppedynamikken.

Kommer vel at tage det negative som noget positivt, nu har jeg jo en oplagt mulighed for at få styr på min fiskebestand, få ud dem jeg ikke vil have, ogfå ind drømmefiskene en gang for alle :)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Hvordan gik det med din zanclus


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af crazy seahorse »

Thomas fra Stockholm skrev:Det er en Huawei P9 med en Coral Colour 20k lense (filter) fra DD
Tak, Thomas. Det er jo ret enkelt. Har fundet den i Tyskland.
For sammenligningens skyld, kunne du så ikke prøve at tage et billede af den samme koral med og uden linse, lige efter hinanden. Kunne være sjovt at se forskellen.
Er den tydelig, så må jeg også have sådan et kit. Jeg er en rigtig dårlig fotograf, men hvis det her virker lyder det rigtig godt.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så kan man diskutere hvad der er bedst kvalitet???
Det er billed 1 der er mest om virkligheden, og det er den med gult filter 20000k
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Mooris Idol kom aldrig igang med at spise ;(

Hmm, min ene sommerfuglsisk fik lave livet i dag også, som sagt går det hådt for sig i dise dage, fik også fange en af mine Flaveneser også i dag, de 4 der er tilbage har delt op akvairet i 2 sider.

Kunne jo være at jeg skal indse at akvariet ikke erstort nok til 1000 fisk, og beholde hvad jeg har.. Njaaa


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

En lille forandring blev det til i går (og et glas vin eller 2..)
Nu ses rørene desværre, men der går nok ikke så lang tid inden mine Bali Slimers vosker op til overfladen så de ikke ses igen. Har et par andre ligende koralelr der skal flyttes op og år det er klart kommer der at være ganske fyldt .
Anledningen til forandringen var at jeg vel indså at stenene ikke fyldte noget syfte, ud over at skygge.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Del 2 af krigen som silikat.. Osmolator der giver 600 GPD.
Del 3 kommer på mandag, det er en 11 liter harpiks dunk at montere efter osmosen, så skulle vandet være meget rent når det kommer i akvarit :beer:

Kampen i akvariet fortsætter, nu har jeg bare 3 flavaneser :( Det bliver store forandringer i fiskebestanden når jeg har renset ud.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja så kan der brygges lidt vand :beer: nu er det fuld fart mod weekenden så jeg kan lege med automatisk påfyldning, der skal byttes lidt vand så jeg kommer at kune teste en hel del.
Det er en Tunze jeg har haft liggende siden jeg erfarede at de slukker efter 15 min som en sikkerhed. Fed funktion med mindre det tager 5 timer at fylde på osmose...
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Thomas fra Stockholm skrev:Mooris Idol kom aldrig igang med at spise ;(

Hmm, min ene sommerfuglsisk fik lave livet i dag også, som sagt går det hådt for sig i dise dage, fik også fange en af mine Flaveneser også i dag, de 4 der er tilbage har delt op akvairet i 2 sider.

Kunne jo være at jeg skal indse at akvariet ikke erstort nok til 1000 fisk, og beholde hvad jeg har.. Njaaa
Jeg havde jo mit 1960 liters akvarie kørende nogle år. Samme mål som dit men så kun 240 cm langt. Og du kommer desværre til at miste mange flere fisk min gode ven med de impulskøb du laver. Jeg havde også mine dyre lærepenge og selvom vi synes akvariet er stort så synes fiskene det ikke og enkelte kan let få ejer fornemmelse over det hele.

Så skal man få efter kaosprincippet med 100 store fisk - eller flere. Men så er det heller ikke længere muligt at holde sps værdier med mindre man har 10000 liters sump.

Det er svært at have både passion for koraller og fisk - det er næsten en umulig balance


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af crazy seahorse »

Tunze laver en water level controller til fyldning af RO reservoir. Tunze 8555 Den er der ikke time out på, som der er på den almindelige osmolator.
Jeg har en RO tank på ca. 200L og den fyldes op, så snart der bruges vand fra den. Ro anlægget er permanent tilsluttet, så den starter bare op.
Når jeg laver vandskift, tapper jeg 180L af og så fylder den bare op og stopper når den når niveauet. Da der ikke er timeout på, er der lavet et overløbsrør så vandet løber direkte i kloakken, hvis controlleren skulle svigte.
Sådan en skulle du kigge på, så du ikke skal bøvle med det timeout. Mener ikke den er så dyr.

Er du glad for dine linser til din mobil? Dine billeder er stadig rigtig fine synes jeg.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

@Niels, du har nok ret (du har ret), jeg kommer nok at købe flere fisk der ikke kommer at pase til systemet da jeg tror det er så pise stort. Jeg har bestemt mig for at sklle mig af med 3 kiruger, måske 4 samt mine triggers og sommerfuglen.
De eneste kiruger ejg beholder er 2 flavameser, 2 xantyrum, og det kommer nok at blive et problem længere frem. Og sommerfuglen.
Nyt bliver en Navarcus, en Goldflake, en Pygoplites diacanthus, en Naso Elegans og så ellers en masse småfisk, specielt Anthias er velkommen. Fndere på 5 stk Pseudanthias flavoguttatus, me tis de er ikke gratis ligefrem.

@Erik, det er en 3155 og det er bare en fordel med 15 min timer da den altid er på, og altid direkte koplet til systemet... (modig ung(dum) mand), jeg overvejer meget kraftigt at kople på en optisk sensor fra min Proilux som en sikkerheds anordning, eventuelt en fugtsensor.
Modellen er 600 GPD, så om det holder vand giver den 270 liter på 15 min, hvilket nok nærmere er 1/4 af hvad dr produceres, specielt nu Harpiks filteret er på.
Men teoretiskt 270 liter, som ikke er et problem ud over at 220 af dem kommer at flyde up på bulvet og i afløbet.
Jeg tror nærmere den leverer 1/4 som er 67 liter direkte i retur som måler 90*44, det er vel et par cm der skal fyldes så det er ca 2 cm eller ca 10 liter om jeg kan regne.
Faktisk når jeg regner på det tror jeg det er endnu mindre, skal time skidte i weekenden ;)

Objektivet er jeg ret glad for, har det på hver gang jeg tager bileder af baljen, men er det værd pengene er en aden femmer, jeg er jo ingen proff fotograf med mobilen, og det er vel mest for at kune blærer sig med farverne på korallerne i diverse grupper :)


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af crazy seahorse »

Thomas fra Stockholm skrev:@Erik, det er en 3155 og det er bare en fordel med 15 min timer da den altid er på, og altid direkte koplet til systemet... (modig ung(dum) mand), jeg overvejer meget kraftigt at kople på en optisk sensor fra min Proilux som en sikkerheds anordning, eventuelt en fugtsensor.
Modellen er 600 GPD, så om det holder vand giver den 270 liter på 15 min, hvilket nok nærmere er 1/4 af hvad dr produceres, specielt nu Harpiks filteret er på.
Men teoretiskt 270 liter, som ikke er et problem ud over at 220 af dem kommer at flyde up på bulvet og i afløbet.
Jeg tror nærmere den leverer 1/4 som er 67 liter direkte i retur som måler 90*44, det er vel et par cm der skal fyldes så det er ca 2 cm eller ca 10 liter om jeg kan regne.
Faktisk når jeg regner på det tror jeg det er endnu mindre, skal time skidte i weekenden ;)
Du er mere modig end jeg. Jeg tør simpelthen ikke lade TO køre direkte i tanken, når den er permanent tilsluttet. Kald mig bare kylling (Torskehandleren ville bruge stærkere udtryk) men jeg har set hvor galt det kan gå. Jeg bruger en 25L dunk som jeg fylder ved at dreje en hane på RO tanken. Det tager et par minutter eller tre at fylde den. Det er så også gået galt for mig et par gange, fordi jeg lige skulle noget og så løb den over. Men det gav bare vand på klinkegulvet.
Med dunken ved jeg, at kikser profilux´en, så kan der ikke fyldes mere end 25L på.
Jeg fyldte også mit over en weekend. Den kørte konstant og var kun slukket når jeg sov. Jeg har et 500gpd. Det går hurtigere end man tror.

Objektivet er jeg ret glad for, har det på hver gang jeg tager bileder af baljen, men er det værd pengene er en aden femmer, jeg er jo ingen proff fotograf med mobilen, og det er vel mest for at kune blærer sig med farverne på korallerne i diverse grupper :)
Imponator effekten skal man ikke underkende. Jeg vil selv gerne have så flotte billeder som muligt og er en rigtig dårlig fotograf. Skidt kombi, men måske de linser kan hjælpe lidt på det. Må have bestilt en.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
marcw867
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 23. jul 2016 14:36
7
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2016

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af marcw867 »

Hvorfor bruger du ikke din Apex med deres optiske sensore samt PMUP pumpe til at styre dit osmose/ato? Der kan du da lave alle se timere og sikkerheds ting du vil :)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja min APEX kunne klare opgaven galant, men så skulle jeg ud og handle en sensor og et extra modul om jeg ikke har fejl. Min Profilux kunne også havde klaret opgaven galant og her har jeg faktisk en probe :) (et eller andet sted).
Min Tunze ar jeg haft liggende længe, den var billig og nu er den perfekt. Skal dog lige kople den til så den er automatisk, og der er masser der er mere vigtigt (at fange fisk) men det kommer nog når jeg bliver træt af at fylde.
Jeg erfarede i går at Tunze 3155 har en indbygget alarm som skriger når man glemmer at stoppe osmos, det er jo rart at vide...


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så er det vel på plads med en lille opdatering igen, jeg har nu fanget alle uromagerne i baljen så der er fred og idyl igen (endeligt). Jeg var en tur hos Foretagsakvarium i Göteborg for at handle lidt kejsere men der var helt tomt i butikken for dem jeg er på jakt efter. Heldigvis var der andet godt, så jeg kom hjem med 4 store kolonier med oprindelse Australien.

Der ud over er der kommet lidt nye "småfisk" i baljen,
5 stk Pseudanthias Evansi
5 stk Flavoguttatus Anthias
Det er dejlige fisk, og de der Flavoguttatus kan lev være en af de flotteste fisk jeghar set, de er dog ret "små" 5-7 cm så man an ikke rigtig se alle farvenyancerne på dem med minre man er helt nede i akvariet.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så kom billedt rigtigt op, lidt uskarpt..
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Utålmodigheden er laaang i dag. Venter på svar *2 fra TritonLAB, IPC og N-Doc.

Under ventetiden har jeg fået koplet på en Clarisea, og byttet ZEOlith, det var vel mindst 6 måneder siden ;)
Fik endeligt hjem BACTO BALLS fra Fauna Main, og jeg erfarede bare et par timer senere at PH var gået op?
Jeg har 2 teorier, den ene er at de hjælper PH med at gå op, den anden er at der kan gro visse baktier der påvirker PH elktroden i min Alkaronic, men andre baktier ryger kalibreringen lidt og der dorseres mere...

Julegaven er bestildt i går, ho ho ho, i kan glæde jer til at se hvad julemanden tager med hjem til mig i år :) (det gør jeg)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Trives alle dine anthias stadig


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

@Nielsk, Jep de lever alle, er glade og spiser (gætter de er glade, de siger jo ikke så meget).
Det er den succes jeg har haft med de seneste Anthias at jeg har bestemt min julegave i år.

Jeg er så efterhånden mest glad for Pseudanthias bartlettorum, de fremstår mere i gul-lilla farve, esker dem. At jeg så ved de andre er meget mere unikke og svære er godt nok en bonus, men bare for mig :)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så kom julemanden endeligt, han havde med mange plastikposer til mig...
2 veldig lyse SPS fra DeJong, orginalbilleder herunder.

Pomacanthus navarchus størrelse 3-5cm, selv om jeg havde bestilt 7-9cm den er så lille at den først lige er begyndt at farve ud, så den er jeg spændt på om den klare sig.
Pomacanthus xanthometopon størrelse 5-7cm, et rigtigt pragtexemplar, men hold da helt ferie min Imperator gik abeshit på den, den lød som en slagboremaskine når den jagtede den stakkels fisk rundt og rundt. Tydeligt at se at aggrationerne spredte sig til andre fisk så det kunne havde gået rent af helvede til om den ikke var så mad-glad :) Nu har den fået en time-out i en sump, men ved ikke helt om jeg tør smide den op igen da den vel er 10-12cm. Den får bo der i et par uger, mindst.
Apolemichthys xanthopunctatus :) ja jeg har været sød syntes jeg, den måler 5-7 og fik en lignende modtagelse som blueface, bortset fra at mine Centropyge loricula også var efter den.

Nu da min Imperator er i sumpen er der heldigvis fred i balje, for det var sq stressende at se så mange penge få tæsk :(
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Hvorfor tog du ikke nogle billeder af de fantastiske kejsere før du smed dem i.


SPS : Stability provides succes
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Mic4700 »

Lækkert og se udviklingen i din balje Thomas :GO
Syntes de A.spathulata er sarte og svære og holde farver på , ser frem til og følge dine 2.
Mvh. Michael


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

nielsk skrev:Hvorfor tog du ikke nogle billeder af de fantastiske kejsere før du smed dem i.
Ja, det har jeg kke et godt svar på :) måske noget med at jeg hader at have billeder på noget jeg ikke har, nu er det meget længe siden jeg mistede en koral, så der er det sjovt med før og efter billeder. Men fisk er lidt af en forbrugsvare desværre, nok igen den der med at jeg har alt for mange i min balje :(

Oh jo, jeg fik svar fra TritonLAB, det var en billig omgang YES! 2 liter K, 100 ml Ni, 1 liter NO3, og 100 ml BIO-BASE ULNS.
https://www.triton-lab.de/en/showroom/a ... -doc/2083/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.triton-lab.de/en/showroom/a ... oes/75257/" onclick="window.open(this.href);return false;

N-DOC kommer jeg dog ikke at bruge så ofte, kan ikke rigtig se ideen, men måske det kommer...

A.spathulata er ikke lette, mine er meget lyse i farven, så det kommer ta mange måneder inden de begynder at vokse, og inden da bliver de sikkert spist afkejserne, men satan det er flotte koraller om man lykkeds med dem, og PT syntes jeg at alle koraller vokser som bare den, og det med lavt K.

Eneste jeg er skuffet over er at mit Silikat stadig er ret højt, så jeg overvejer at vandbytte 1 eller 2 gange 8% mod slutningen af året/jul.

Clarisea er jeg blevet ret glad for, OK den kommer at koste knaster i ruller da jeg vel allerede har brugt 50% af den første, men det er tydeligt at der er mindre småpartikler i DT.
Hvad er ellers nyt, jo mine Cromisser lægger æg igen, mine søpindsvin (Phyla-Echinodermata, ved ikke om man kalder dem andet på Dansk efterhånden) ligeledes. Så det spiller i Tyresö :)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Efter en skodstart i går for mine nye vener, er der stadig ro og orden i baljen, jeg har tilmed set 2 af dem spise lidt :)

Goldie er nu frit svømmende og ser ud til at søge føde hele tiden, Navarcus ser også glad ud og holder sig i samme område mellem stenene eller under korallerne. Harald (blåtand) ser stadig ud til at han har lidt granatshock, men har set ham flere forskellige steder i baljen så han kommer rundt. Harald var dog i rigtig god form, har gået ved min forhandler længe og tog pellets til sidst.

Men det er vel bare at fortsætte med at fodre meget og ofte :) mine Nemoer ser mere ud som klumpfisk end noget andet.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Øj en smuk guldfisk. Er det fra dejong


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja, goldflake og korallerne er fra DeJong, Navarcus fra TCM.

Savner min Imperator ;( men kan se at der magler en ret stor bid af haralds finne.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"