"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Mic4700 »

Thomas fra Stockholm skrev:Et spørgsmål, jeg skal i weekenden(i dag) i gang med saksen igen, jeg undre hvor mon det er bedst at klippe, selve korallen er jo limet på plads og den er begyndt at gro over limen.
Så hvor hårdt skal man gi i krig for at korallen bliver finest hurtigst igen, har markeret mine ideer.

GUL: Klippe helt ind til benet, så jeg får lange fragger.
BLÅ: Klippe så langt ude det er muligt, så fraggerne bliver meget små.
RØD: Lagom som man siger i swea :)

Fordele og ulemper ved de forskellige metoder om der er nogen??????
Hej Thomas.
Jeg har gode erfaringer både med ( Blå og Rød ) det sætter væksten pænt igang på mine Ssc kolonier på den måde , den Australske variant som din tåler endda superlim helt fint , hvilket Bali varianten hos mig ikke har kunne tåle.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Tak Michael, jeg har selv erfaret at større kolonier tager rigtig lang tid om at "komme igang", de skal som små fragger bruge uendelig tid på at vokse ud over stenene.
En erfaring jeg har funderet på er at korallerne først begynder at "skyde" når de ikke kan vokse mere på den sten de er limet på?

Jeg har også fuderinger på hvor lange de nye fragger bør være, jeg antager som oven at der går rigtig lang tid inden de begynder at forgrene sig på den "lange" pind jeg kommer at lime fast, nogen erfaringer med det, får de bedre fat og vosker hurtigere ompinden er lang, eller kan man med fordel klippe en lang frag i 2-3 bidder for at den skal forgrene sig hurtigere.

Om der er nogen der har svarene er det perfekt, jeg kommer iaf at teste lidt foeskelligt, så ved jeg for fremtiden.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Carsten »

Du får langt flere nye skud, hvis du lægger fragmentet ned, lidt som det du ville fragmentere. Med hensyn til om der kommer flere skud fra flere små stykker end et stort, vil jeg sige nej. Det er jo de enkelte polypper som begynder at vokse op ad, og flere små stykker vil jeg mene ødelægger nogle polypper, og muligheden for at de skyder. Lige som at jeg vil tro der går længere tid, for et lille stykke skal måske hele op i begge ender, hvor et større stykke nok kun skal hele i den ene ende. Og et lille fragment er længere tid om at komme i gang end et større


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jeg valgte at klippe på den gule linie, dvs hårdt og kontant. Moderkorallen ligner en snotklat :( og de andre ser ikke for godt ud...
MEN man skal jo tænke langsigtigt, så jeg håber naturligvis det bliver godt om et par år. Jeg har gjort lignende på en anden plade hvor jeg tog 2 fine millipora og gav dem en kraftig omgang med saksen og limede dem ca 10 cm fra hinanden, der er lang vej til at det bliver plow ;)

Triton åbnede endelig sin nye butik, selv om jeg nok ikke kommer at rende der i tide og utide da jeg efterhånden har indset at koraller kommer jeg at handle fra foretagsakvarium i Göteborg og fisk fra Bromma Zoo (dem der nu er tilbage på listen), og alt andet teknik og forbrug bliver fra Aquatech Europe, en ny lille butik med en eger der er til at handle med :)

Fik også hjem et svar fra TritonLAB;
https://www.triton-lab.de/en/showroom/a ... oes/60061/" onclick="window.open(this.href);return false;

De anbefaler at der skal byttes 15% vand i 6 uger, fatter ikke helt hvorfor, V er lidt højt men det forbruges jo, så det er bare at gå tilbage til tidligere dosering.
MG stadig lidt høj, men den er acceptabel for min del.
Phosphat er så lidt høj, og det skyldes nok at jeg har smidt i en del sand på det seneste, og det forsvinder jo også med tiden, men jeg kommer at skylle mit fodder de nærmeste uger, for nu smider jeg dem i direkte.

KH var voldsomt lavt, godt jeg har en PH måler som jeg stoler på og efterhånden har lært at aflæse. Ser dog frem mod at få min alkatronic inden en måned håber jeg :))
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Skød en lille film i dag, de skal jo ha mad, men må se at få købt noget 4k udstyr :)

[video][/video]


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Mic4700 »

Flot film Thomas :GO , bliver fedt når alle dine lækre Acro Frags vokser til , og imponerende fiske samling du har efterhånden.


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Anders månsson »

hvor er din stensætning godt varieret! Glæder mig til at se det live;-)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Sikken et spetakkel der kom fra baljen nu her, trodde alt var ved at falde på jorden, men det viste sig at være min normalt elskede Xanthichthys auromarginatus som havde fået fat i en svindyr Gramma melacara, lidt ærgeligt at de SEK 700,- blive til et let måltid mad.
Den var helt borte på under 2 minutter :(

Kan tillægge at en Xanthichthys auromarginatus lyder som en gris når den er ophidset :) jeg trodde at en sten var gået i en pumpe, det var helt vildt.
Havde glædet mig til at vise frem min lille samling af Gramma's, men nu forstår jeg bedre hvorfor jeg ikke ser dem så tit... Antager jeg også kan tage mine planer om en samling Gobi'er og pakke den sammen.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Fik hjem endnu et TritonLAB test i dag, og kommer at lave et om en uges tid igen, der skal tunes for vildt nu. Er begyndt at dosere AF Energy som jo indeholder Cupper, og lystiden kommer op med 1 time, og alt efter hvad der sker så får den 1 time til om 14 dage. ALT skal jo være perfekt om en måned :)

Kommer så helt at stoppe med billeder i tråden /(i en måned), der skal jo være noget at se frem til... Glæder mig!


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af charlie saltvand »

Thomas fra Stockholm skrev:Fik hjem endnu et TritonLAB test i dag, og kommer at lave et om en uges tid igen, der skal tunes for vildt nu. Er begyndt at dosere AF Energy som jo indeholder Cupper, og lystiden kommer op med 1 time, og alt efter hvad der sker så får den 1 time til om 14 dage. ALT skal jo være perfekt om en måned :)

Kommer så helt at stoppe med billeder i tråden /(i en måned), der skal jo være noget at se frem til... Glæder mig!

Det skal SATME også stå HELT SKARPT når “B holdet” fra det gamle moderland dukker op :naughty:, ellers sender vi gadedrengen fra Vesterbro efter dig! :K :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Det bliver rigtigt hyggeligt (mysiga :hehe: ) at møde dig og se din balje. Håber også nogle af fiske pusherne i området har spændende ting hjemme :GO

Vi ses! :beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

I kan jo tjekke om der er noget på https://shop.foretagsakvarium.se/catego ... s-koraller" onclick="window.open(this.href);return false; der lokker, så kan jeg tage hjem.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ser frem til i komer til September, fordelen er at jeg nu fik arbejde hele dagen i går og i dag i haven, og at jeg ikke allerede er halvfuld :)

Jeg havde set frem mod at få experthjælp da det ikke er let at få et overblik over baljen på billeder, nu må jeg selv være "experten".

Primært havde jeg håbet på input på disse 2 områder i baljen, begge er til venstre, det første i hjørnet.
Tanken var at flytte alle mine grønne Acroporas, tanken har slået mig at flytte alle mine pinde-acropora til den side, ved så ikke helt hvem der skal have mest lys...

Når alle pindene er væk fra billed 2 er udfordringen at vælge de rigtige acropora at stå på denne "bro"...

Live hjælp havde været luxus, men igen, nu nær jeg nok at blive 10% mere klar med baljen frem mod september :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lidt billeder på koraller.

En del af mine millipora begynder at få deres orginale farve tilbage, andre ikke så meget :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lidt flere :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Det ser bare godt ud. Glæder mig til det bliver store kolonier som vokser sammen


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Stort akvarium = mange koraller...
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Tak Nielsk, jeg glæder mig til det samme :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Kommer der ikke en update på din fiskebestand! Hvad har du i og hvad siger ønskelisten


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Focustronic, ny milstolpe i baljen.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Njaaa, komplet fiskeliste er en stor omgang, men måske en dag :) overvejer at "starte om" fiskene jeg har da der er lidt dyre fisk på ønskelisten.

Bunde røg ud af budgette i dag, men den der venter på noget godt venter sjældent for længe, denne maskine har jeg dog ventet på i mere end 6 måneder efterhånden :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Min lille nye ven er tydligvis maskine nr 158 :)

Efter 1 stk fejl 40 (som nu bliver ændret i manualen) og live kontakt med udvikleren af maskinen over messenger og telefon support kl 22:00 (på Svensk) så fik jeg ind den KH jeg ca kunne måle mig frem til ved 4 Salifert test og så tage middelværdien kom jeg frem til 6,4 isk, maskinen måler nu Kh til 6,86, men da Jonas mener at jeg endnu ikke har kalibreret pumpe C ordentligt er den sande værdi nok nærmere 6,7.
Det fik jeg så en længere forklaring på, som jeg tror jeg forstod.... Ikke 100% sikker, men det er godt nok til mig.

Jeg fortalte ham ikke at jeg havde anvendt vandhanevand til at fortynde reagensen med (ikke osmos), og at jeg bare blandede ½ liter (og ikke 5 som anbefalet) ja og så skyllede jeg en TritonLab flaske med vand 2 gange og ikke 100 som anbefalet.

Nu er jeg så heller ikke romersk-katolsk med KH som visse, der ikke vil at den svinger med mere end 0,1 DKH over 24 timer......

Nu venter jeg så bare på "DoseTronic" som bliver en ultra precis doseringsmaskine der kan snakke med Alkatronic, så den kan dosere 4 reagenser fra TritonLAB Core7 når KH synker.

For fremtiden kan Alkatronic så styre min Kalkreaktor, altså når jeg mener at TritonLab bliver for dyrt (doserer stadig bare 60 ml om dagen)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Gaaab det er kedeligt. Skal vi ikke høre mere om de fisk


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af peder »

Haha, ja op i røven med det nørderi, vi vil se fisk og koraller vil vi! ;-)


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jaha, så min passion for at nørde er keedeligt, jeg elsker at lege med mine computere, har 5...
ProfiLux 3ex for at styre mine 2 Sicce lamper
APEX for at styre belysningen i sumpene og give lidt målninger
Styring i mine Philips lamper
Styring i min doseringspumpe fra PS
Og så en til KH

Dejligt hva :) IOT go home!!!

Fisk, jo jeg har store, lidt mindre, og så nogle der er ret små, de har en del forskellige farver, gul, blå, mørkblå med flere. Visse har mønster, andre ikke så meget, ja og så svømmer de fleste rundt, nogle gemmer sig lidt....


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Hmmmm, en teori...

Jeg har nu gennem længere tid doseret ca 60 ml Core7 for at holde KH på 8, jeg doserer om morgenen og måler altid et par timer efter for at væsken kan blive blandet ordentligt.
I dag gjorde jeg det samme, men KH sank under dagen til 7,70 så jeg doserede yderligere 60 ml Core7.
Når jeg studerer PH grafen på APEX ser jeg at den "flader ud" under fagen, hvilket jeg tror måske er normalt.
Men kan det være at forbruget helt enkelt er sunket da PH/KH er blevet mindre optimalt for korallerne, og at ca 60 ml Core7 bare var nok til at få den op på 8,0 og korallerne derfor ikke har vokset mere efter kl 15:00?
Ser også at forbruget i nat mellem var følgende;
23:00 - 02:00 Forbrug 0,07 KH ved 7,95 kl 23:00
02:00 - 05:00 Forbrug 0,05 KH
05:00 - 08:00 Forbrug 0,03 KH

Over de näste dage får jeg vel at se om jeg har ret i at jeg har "sultet" mine koraller men KH


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Til sammenligning senere, dette er en PH kurve hvor jeg har doseret 1 gang om dagen 30 ml enligt mine noteringer.
60 ml Core7 øger KH med ca 0,3 har jeg erfaret i dag, og PH går op med ca 0,06
Jeg doserede hhv ved PH 8,11 og 8,13
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Den initial tanke var at nu jeg har et pænt stort system, så er det jo synd om man ikke har stabilt KH, så jeg inviterede i en Alkatronic, mest som en forsikring at KH ikke stak i vejret som det er sket før da en af mine kanaler på doser pumpen gik amok, ja og så når doser pumperne stopper til da Core7 jo krystalliserer...

Nu efter 10 dage, så fatter jeg ikke rigtig hvordan jeg har kunnet leve uden en KH maskine så længe :)

Der er stadig meget at lære, mest hvordan man kalibrere min doserings maskine, er træt af den.

Grafen hopper lidt da doser maskinen ikke dosere lige meget 3B som 3A, som jeg så booster med.

Forklaring på farverne måske...
Rød betyder at målingen var for lav, jeg kan ikke gennemskue hvorfor maskinen ikke doserede kl 09:58, skal spørge udvikleren. Kan være fordi det er en manuel (extra) målning.
Sort betyder at maskinen tror der er sket en fejl, eller helt enkelt at KH er forandret med mere end 0,20, men ser også at testen blev klar kl 13:26 hvilket betyder at den har testet vandet 2 gange, og kommet frem til samme KH.
Blå betyder at maskinen har slukket for doser maskinen da KH jo er for højt.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Jeg spørger igen. Har dine fisk det godt og hvad har du i af kejsere


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ha ha nu du spørger specifikt til kejserne så er det mindre omfattende :)

3 * Centropyge loricula
2 * Centropyge potteri
1 * Pomacanthus imperator
1 * Chaetodontoplus caeruleopunctatus
2 * Genicanthus


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja og fiskene har det godt, de små har jeg dog haft lidt "problemer" med.

Min SEK 699,- Gramma melacara var ikke hurtig nok om blev nakket at min Xanthichthys auromarginatus som jeg tror jeg skrev om tidligere :)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Det er en fin samling allerede. Ser du noget til dine potteri. Det er en af mine favoritter


SPS : Stability provides succes
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"