"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

[video][/video]

Hvad med en lille film i stedet for et FTS?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af charlie saltvand »

Det ser EDDERMANME GODT ud ;-).


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af ttkthomsen »

Fed video og hold da kæft en kæmpe balje men mange fine Sps og fisk! Det må være en dejlig tidsrøver :-)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Takker, jo det er endejlig tid og penge røver eg ar efterhånden :) og jo mere det vokser til jo gladere bliver jeg for baljen.
PT kører det utroligt stabilt, jeg havde godtnok et KH dip da slangen med reagens var kommet i klemme da jeg fyldte på med KH-væske :(, kom vel ned på 6 inden jeg kom hjem fra fisketur og indså at Alkatrinic ikke kørte. Hvilket jo var heldigt (eller godt tænkt af udvkleren), for når en ikke får reagens måler KH 4,54 og så skulle den i teorien dosere et par liter KH, men det er der tydeligvis tænkt på også.

Der ud over har jeg fået lidt alger i venstre side, cyano muligvis, så jeg har renset mne store Maxsspec 250 pumper og ændret retningen få flowet, TritonLAB test kommer afsted i den kommende uge, det kan skyldes lav PO4. Jeg kører med PO4 remoover for at få ned Silikat, men kommer at teste en desideret Silikat remoover om Silikaten ikke er gået ned med AL99 som jeg bruger nu.

Af fremtidige invisteringer kommer jeg at forbedre mine clodes loops, og bytte de dyre Vectra pumper ud med Jebao da de bare kører, har 3 Vectra og det er bare 1 der fungere fejlfrit :( og 7 Jebao i forskellig størelse der bare tygger på.
Så skal der på en extra pumpe på min store skummer, er bestilt :)

Fremtidige planer/tanker er at skaffe lidt flere fisk, jeg vil ha flere kejsere. Disse vil jeg have hjem samtidigt så logistikken bliver en udfordring, men den lkale pusher er på dette logistik problem, formentligt bliver det fra DeJong, selv om det er ret dyrt, men det er usikkert at importere direkte (man ved tydligvis ikke helt hvad der rent faktiskt komer).
Der ud over går jeg og leger med tanken om en Taeniura lymma. Men inden da skal jeg ha lidt dybere sand, så jeg kommer stille og roligt at smide i en sæk eller 2 hver måned frem over, men der er meget der skal overvejes inen man tager hjem så speciel en fisk.
3-4 Zanclus cornutus er også på listen over ønskefisk. Kunne jeg få hjem kejserne og Mooris Idols satidigt kunne jeg finde på at smide i en Achellis også, men men, så er det mange penge pludseligt at smide i på 1 gang :)


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af ttkthomsen »

Thomas, nu antager jeg du er et pragteksemplar af et mandfolk, så kunne du ikke lave en video om din teknik og hvordan du har lavet dit closed loop system, altså en video hvor du taler ind over istedet for musik :beer: :W :f3: :f2:


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja absolut, 100++ kg mandfolk :) skal kigge på det i dag hvor familien ikke er hjemme, men closed loop systemet kan jeg ikke beskrive med en film... Se på side 4-6 der ser du hvodan det er bygget.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

[video][/video] En "kort" 8 min gennengang af min teknik.
" onclick="window.open(this.href);return false;


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af ttkthomsen »

Mega fed video, tak. Hvor er det fedt men en forklaring det er bare et helt andet indtryk.

Og hvor er det et vildt system der er satme tænkt over tingene!

Jeg har trykket på abonnere :-)


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af ttkthomsen »

Hov, dobbelt post, det var bare udtryk for min begejstring :beer:


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Det er godt at du kan lide mit lille projekt, og det (selv om det vel er ret barnligt) dejligt at høre...

Jeg vil dog pointere at en stor del af den erfaring jeg har er kommet gennem gode diskutioner med andre dygtige og helt klart dygtigere saltvands tosser på dette forum, dette projekt havde ikke været muligt uden hjælp, ideer og inspiration fra dem.Så rart om jeg giver lidt tilbage.

I morgen håber jeg at jeg kan teste med lidt fint sand i højre side af baljen, om det går med cirkulationen så kommer der på 5 cm på ca 1 m^2. Når det har sat sig er det tid til en lille Taeniura lymma, måske min julegave :)


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af peder »

Det er blevet en imponerende flot kæmpebalje, flotte fisk og koraller, det er godt gået på så forholdvis kort tid.
Fin video med teknikken, men hvordan dælen kan du komme til’ hvis noget går i udu? aldrig har jeg set så meget teknik på så lidt plads ;-)


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Takker Peder, meget kan ske på 1½ år om man har god hjælp, men der kommer at gå en del år inden det er vokset godt til. Der er masser af plads rundt korallerne (de fleste).
Alle "store" koraller er købt privat og så vokser det jo lige nu så dt knager :)

ha ha Peder, a visse bliver irriteret over når noget går i stykker eller skal gøres rent, jeg bliver pisse irriteret hver gang da jeg skal få ud skidtet, specielt mine pumper i closd loop systemet er noget møg, jeg kan komme til dem fra akvariesiden, men skal jeg have ud dem skal jeg demontere hele området hvor min AlkaTronic er placeret, og det tager let 1 time. Drefter kan jeg så komme ind med hele overkobben og hygge mig i det alt for lille rum, med en luftfuktighed på max og let 34 grader...
Skummeren er OK at komme til, men der er sindsygt mange kabler i vejen, om man bare havde en elektrikker i huset, godt min gudsøn er under uddannelse som netop elektrikker, han får fast arbejde næste sommer :)
Macro alge sumpene er også blevet besværlige at komme til efter jeg har monteret belysning, det eneste der er let at komme til i er min teknik-sump og retursumpen.

Forskellen på dette bygge og mit tidigere er at jeg faktisk kan gøre plads så jeg kan komme til, selv om jeg ikke skal lægge skjul på t jeg er misundelig på dem der har et teknikrum, nøøøjj jeg skulle have mange liter vand i sumpene om jeg lavede om mit kontor tl teknikrum.. hmmm, ide..


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lidt før og efter billeder :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Visse vokser mere end andre, nogen får farve :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ikke alle billeder bliv lige gode, deres modsvarighed findes på side 19
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Før og efter billederne er taget med knabt 3 måneders mellemrum.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af charlie saltvand »

KONGE :clap:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Projekt "Stingray" tog fart i dagene, tog hjem 20 kg fint sand Red Sea "Fiji Pink" meget fint sand. 1 pose levende sand og en pose tørt for at sammenligne.

Sandet er helt ens, og koster det samme, bortset for at man betaler for vand og en ubehagelig lugt ved det "levende", desuden var det levende helt hysteriskt beskidt og skulle skylles rigtig mange gange for ikke at få hvidt overalt i akvaiet. Den tørre sand skulle skylles 4-5 gange for at være rent nok at komme i baljen, det levende nok 10 gange.

Så det bliver ikke mere levende sand, jeg fylder på med 2-3 poser død argonitsand.

Efter jeg har vendt Gyro pumperne så de hænger på siden har jeg heller kke noget problem med at sandet flyver, så det er vel bare at vente på mere sand, lidt modning af sandet med dertilhørende ustabilitet i baljen, og så ellers håbe på at julemanden har med en stingray til mig i år :)

Jeg kommer nok at få den hjem direkte fra DeJong, selv om det er ret dyrt, me at tage en der er direkt impoteret er tydeligvis ret svært. Og så kan jeg jo passe på at få hjem endnu en Imperator og en Navarcus, julesemning.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Mens vi venter på en blåpletter rokke, tog jeg i dag en chance.
Impuls som altid :( tog jeg hjem en Mooris Idol størrelse XXL ca 17 cm høj, måske ford jeg syntes synd om den da den gik i et ret lll akvarium (under 100 liter) selv om den var i fin form, og havde gåe der i 2 uger.
Samtidig tog jeg 2 sommerfuglefisk; Chaetodon collare, Chaetodon mertensii, 2 Bangai og 2 Centropyge acanthops.

De kom alle i karantæne, men det var tydeligt t Mooris Idol grundet størrelsen ikke kunne lide, hvad gør man???

Det er med marginal den største fisk, så hva faen, hvad kan ske???
Luctusterno var IKKE glad, men den fik lidt ro iblandt, jeg tænkte måske ikke men besluttede at aflaste Mooris lidt og smed i begge sommerfuglene...

Mooris fik helt ro og collare gemte sig fint i et hjørne, så den skal nok klare sig. Mertensii stritter imod bokstaveligt talt, men det er ikke bare Luctosterno der er mod den, min Chaetodontoplus caeruleopunctatus "hjælper" så jeg er lidt stresset.
Dog er det ikke "så vildt" som jeg oplevede med mun Apolemichthys trimaculatus som fik tæsk LTF style...

Bangai og kejserne bliver i karantæne, ja jeg overvejer at kardinalerne skal bor der så de kan ha det lidt "sjovt" :)


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Tykki »

Tag lige en strimmel af den zanclide der Hr Thomas. Det er bare en super fisk.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af ttkthomsen »

Vi skal da have et billede af den mooirs idol, det er en konge fisk! Hvad vil du fodre den med?


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Der er fred i dag i baljen, selv om visse fisk tryger sig lidt. At smide i og næsten "ofre" sommerfuglene var ikke helt mislykked, de lever stadig og har fået 20*22 cm plads at svømme på. Mooris Idol har fået mere plads, og er næsten eneste fisk i venstre side, har ingen forklaring på hvorfor den sie ikke er så populær.

Mooris skal lige i gang med at spise først af alt, og stresses ned, hvilket ikke er let med så mange fisk i baljen som jeg har, han er dog den største :)
I dag bliver det superscrimps an mass, og efter første fodring var der interesse men den spiste ikke, så jeg fortsætter med at made. Mælkebøtter kommer også i for at skabe god stemning generelt.

De havde en gruppe Heniochus Acuminatus tror jeg det var, og de kunne være ret fede at have også, et par stykker til af Mooris Idol skulle ikke være dumt, om det ikke går med denne måske jeg beder min lille forhandler tage hjem 10 stk direkte fra havet, så håber jeg at 4-5 klare sig (gerne alle).
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af MoG »

Flot fisk!! :GO Men heller ikke en af de letteste!
De lever da af svampe i naturen, hvis ikke jeg husker helt galt, ikke? :wink:

Hvad måtte du betale for den?


Morten
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Han piser stadig ikke, så det kan blive SEK 890,- dårligt invisteret penge :(


Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af joekill »

Den moorish skal bare forkæles med blå musling.
Jeg startede med at sætte lidt musling på en sten med elastik. Der gik en dags tid så havde den nappet i det, og derefter tog kun et par dage før min tog mad fra pincetten. Den er ikke glad for mysis o. lign i starten, men det kommer med tiden. Min rørte dog aldrig tørfoder.
" onclick="window.open(this.href);return false;


:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Nogen der har et godt bud på hvad der er sket?

3 ting er der sket og kan man gætte dem alle er i satme coole...
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

ORP går ned = noget er dødt :(
Temp går ned = nogen har åbnet lågerne igen :)
PH skyder = Jeg havde et lille uheld med alkatronic, filteretved vand-ind væltede så der kom ikke noget vand id, den doserede uskadelige 194 md, jeg fattede intet, testede igen, den doserede igen 194 md... Så vågnede jeg :O

Har i dagene teste at dosere lidt Fe, Cr og Co. 30 timer efter første dosering ser jeg en tydelig forbedring på visse koraller. Specielt dem der skal have en fin lille farve yderst på vækst-spidserne, de er komet tilbage flere steder, og der virker som om grøn er blevet grønere og hvid fave på korallerne står skarpere.

Jeg ved bare ike hvor ofte man skal dosere, på manualen står der til eksempel 1 ml per 1000 liter, og så stoppe når metallerne ses på en ICP test, men er det bare 1 gang, eller hver dag, uge måned ;) om der er nogen der ved er det toppen, ellers må jeg på et forum i morgen og studere ldt.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Fandt ikke noget på nogle sider, så sendte en mail til Triton; det tog 2 timer inden jeg fik svar.

Hi Thomas

Glad you are finding great success!

For Core7 we find that running your KH at aroung 7dKH gives better results, so much so we are now recommending that to all users. This will also help with your slightly elevated Magnesium readings. Be aware that if you reduce the dose of number 1 you are also reducing the amount of many traces and not just magnesium, if anything it is beeter to run at a slightly elevated Mg as that is not at all dangerous..

All of our dosage recommendations are daily.

Best Regards
Tim Caldwell
Communications &
Global Operations Manager
_________________________________________

TRITON GmbH Rather Broich 25
40472 Düsseldorf (Germany)

http://www.triton.de" onclick="window.open(this.href);return false;
CEO Ehsan Dashti
Ust-ID : DE 259 364 135
Tel : + 49 (0) 211 17807336
Mobile: + 44 (0) 7804483646

On Mon, 29 Oct at 12:39 PM , Thomas Jensen <thomas.j.jensen@oracle.com> wrote:
Dear Triton,

I have been using Tritom method for 1 year now, but the biggest change came when I invested in a Alkatronic, so now my KH is rock stable between 8-8,2, resolving in amazing coloration and growth.
Question, for low nutrition systems, where do you recommend KH to be, some say 7,8, you recommend 8,0bit I think this might be a guideline?
I dose almost the same amount of 1, 2, 3a and 3,b each day, but still I have experienced that Mg are raising, and have started to ½ the daily dosing as consumption apparently are not 100% linear in my tank. Or can it be a normal “issue”?

In the weekend I decided to start dosing Fe, Co, Cr, and wow I see the tips of my dear corals turning back to neon yellow as they should within 48 hours, cool stuff, green also seems more green, and the white on my Fire/Ice Tenius looks more sharp, cool stuff…
Dosing, 1ml per 1000 liter, I get that, but is this daily, weekly or is it dose, measure, dose, measure you recommend?

Latest evaluation; https://www.triton-lab.de/en/showroom/a ... oes/62159/" onclick="window.open(this.href);return false;
Looking OK, hope next will have less Si as I have used special media for Si…


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Thomas. Godt at det kører godt. Jeg har sigtet på en kh på 7.00 længe, (+ et år) det står vidst også i min tråd et sted at Triton anbefaler det.

Jeg undre mig lidt over din temp? Er den ikke ret høj? Her i huset ligger den mellem 25,5-26 grader.
Du kan, i følge min erfaring roligt smide én ml om dagen i alt det vand du har. Jeg doserede en ml af de fleste af sporstofferne hver dag i mit gl system (ca 600 L i alt) da det var proppet med hurtigt voksende koraller.

Ps. Skal hilse fra Dan og Stig også. Vi kommer forbi lige i starten af det nye år.

Vi ses. Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

I er velkommen, som altid :) regn med sne i begyndelsen på det ne år.

Jeg programerede Alkaronic til 7,0-7,2 så går der nok lige 1 dag inden den er på plads.
Her kommer jeg at dosere 2 gage om ugen, gider ikke dosere hver dag, så Co og Cr får 12 ml onsdag og lørdag, og 24 ml Fe, så skal det nok blive godt.

Måske svært at se på et mobil billed :), men der er helt neon-gule spidser der hvor jeg har cirklet ind.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"