"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hals Oceanariet 2014

Forum for Akvarier 801+ Liter
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af AndersBoerglum »

Carsten skrev:
AndersBoerglum skrev:Ville hverken bruge fliser eller mursten. Lav et skellet at noget pvc :)
De søjler er monster tunge. Hvordan havde du forestillet dig at lave det i PVC?
Brug fantasien :). Klodskasser, mælkekasser, eller lav et skellet i pvc rør.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Meller »

pvc rør kan tåle et ret enormt tryk, de burde sagtens kunne holde de søjler :-)
dog vil det da være at foretrække der smides flere sten i de kan stå på? :-)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

Barner skrev:ha ha nice, en påske koral. :-)
Måtte jo hygge lidt selv om vi ikke havde æg :wink:
Thomas fra Stockholm skrev:Man siger misundelse er en grim ting, så er jeg vel grim. For misundelig det er jeg!

Jeg har umådelig svært at forestille mig dimensionerne på opbygningerne da 1.2 meter bare er facking højt.
Dog er jeg mest misundelig på højre side for den er helt klart fedest, venstre side ser faktisk lidt ud som et stakit. Søjler er fede, men for koraller er det IMO bedre med en opbygning der minder om en trappe og skal korallerne have plads til at gro uden at skygge for meget er brede trappetrin en fordel.

Jeg ville måske forsøge at flytte den "søjle" nr 2 fra venstre, den der ser ud noget sprinkle (selv om den nok er kraftig, svært at forstå) og flytte den frem for den midterste for at give mere 3D fornemmelse. Søjle nr. 3 fra venstre ser også for lodret/kunstig ud og jeg tror det bliver svært med koraller?

Og nu bliver det svært at forklare....
Top nr 2 fra højre, om man fjerner den, den form der ser ud som et Y, om man så tager stenen der står under og flytter den frem i akvariet og montere Y'et på toppen så det ene ben stritter ud i akvariet og det andet sidder fast på stolpen til højre. Gav det mening...
Hej Thomas :smart:

Jeg forstår hvad du mener. Det ser meget massivt ud i venstre side, da den største søjle står der. Den er 85 cm høj og har en diameter på 65 cm. Så den er ikke lille må man sige. Og siden vi har hævet den raver den 1 meter op nu. Vi har forsøgt på at lave flere kombi med den andre steder i rækken, men det passet ikke. Så vi bestemte os for at have den i enden, så kan de sky fisk gemme sig i de kæmpehuler der er i den. Vi er meget glad for strukturen nu, og det er bygget op i kegleform, så vi skygger mindst muligt i bund... Lesson learned fra nuværende, hvor stensøjlerne så seje ud, bare ikke helt gennemtænkt med lysindfaldet på korallerne. Nu er det mer optimalt for vækst. :biggrin:

Og det er jo det jeg går op i. Har ikke grønne fingre, du skulle se min have, der er der masser af græs og græs. Men koraller, kan jeg formå at dyrke, så det er blevet passionen i hobbyen. Dermed må jeg jo have masser af plads af til dem :)

Nu må vi se hvordan det bærer an. Vi er ikke 100 % sikre før vi skal lime forruden på. Da skal stensætningen stå færdig i baljen :beer:
palamo123 skrev:Det ser virkelig fedt ud. Alt er bare faktor 10 i størrelse.
Hvad har I tænkt jer at gøre ift køb af koraller?

I kunne overveje, at lave en "udspringer" et sted for at bryde og give endnu mere dybdevirkning.
Derudover har jeg erfaret med min "cliffhanger", at fiskene virkelig nyder at have noget at svømme henover og under.

Men thumbs ud big time :-)
Tak for det. Jo det er gigantstørrelse. Derfor er det svært at vise hvordan den ser ud tæt på, jeg skal stå noget kun længere bag for at fotografere 4 meter stensætning :wink: Men vi har givet fiskene lidt flere gemmesteder på dette akvarium, så vi håber de bliver glade for det.

I henhold til koraller har vi over 60 sps koraller, 50 lps og blandet blød koraller i nuværende, de skal selvfølgelig med over. Og så skal der ud å bruges :money: på flere tror jeg nok :) :) Det er fordelen med at mand og kone elsker hobben lige så meget. Mikkel påstår at jeg shopper koraller som jeg shopper sko.. forstår ikke hvor han tager det fra...
StarF skrev:jeg vil personligt ikke komme de der fliser i akvariet, hvis det er meningen. I ved ikke hvad der har været blandt i det beton/cement, og hvad det med tiden vil lække. (såfrem det er meningen de skal stå på de fliser i akvariet)
Fliserne kommmer ikke med over. Som Mikkel fornemt sagde til mig i går; Er du blød i bollen, de er jo pakket med syre og andet skidt :BA Tjah, måtte give ham ret, men de fungerer fint lige nu i skaleringen, så det bliver nok LS de skal hvile på i stedet :GO
AndersBoerglum skrev:Ville hverken bruge fliser eller mursten. Lav et skellet at noget pvc :)
Det ville nok klappe sammen, så det tør vi ikke. Massive LS er nok tingen :)
Carsten skrev:
AndersBoerglum skrev:Ville hverken bruge fliser eller mursten. Lav et skellet at noget pvc :)
De søjler er monster tunge. Hvordan havde du forestillet dig at lave det i PVC?


De søjler er monster tunge. Hvordan havde du forestillet dig at lave det i PVC?
Kan kun give dig ret. Den store søjle til venstre må vi være 2 for at kunne løfte :weightlifts: Det er svært at at se skalaen på billederne. Men de flder jo 1.05 cm i højden og rækken strækker sig trods alt over 4 meter. :beer: Så det er jo som tidligere skrevet godt 300 kg der..
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Mic4700 »

Ville ALDRIG smide så store og tunge søjler op på PVC , Hvis de skrider ud med tiden er der godt nok meget vand på gulvet ,sådanne søjler skal have et ORDENTLIGT fast fundament. :h vh. Michael
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af pederrevnørd »

Kan i kort fortælle om tidsplan for dette vandvittige og fantastiske projekt :-)

Limning
Dekorering
Vand
Koraller

Kh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Carsten »

De søjler var det nogle der var med, eller har I måtte betale en meget stor sum penge for dem?
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af ChristianJS »

Jeg ved I har kasseret betonblokkene, og det er godt, men jeg vil alligevel lige uddybe en fare ved at bruge den slags.
Ud over cement, grus osv., er en stor del af tilslaget i færdigstøbte betonelementer flyveaske fra kraftværkerne, og det vil man ikke have i sit akvarie, vel?
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Bare en fornøjelse at følge med, og måske kunne påvirke dette enorme projekt!

Mælke kasser, de kan eventuelt limes fast på glasset med silikone (ved i elsker silikone), fordelene er åbenlyse; Billigt, og man slipper med garanti for stillestående vand, en pumpe kan let monteres på bunden eller på side glasset og skabe en fed cirkulation fra indsiden af opbygningen.

Med det i mente kommer jeg med 110% garanti at montere en del pumper i mit næste setup på bunden (jeg vælger ikke at sælge mine MP40 for selv samme) med 4 meter kommer i at behøve en masse cirkulation på kryds og tværs. Kommer også (gentager mig selv, jeg ved) helt sikkert at have store områder af bunden dækket med LS og ikke sand...

Skal på Triton i morgen, og skal vise dem jeres fantastiske projekt, tror ikke de har set lignende i swea :)
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

Mic4700 skrev:Ville ALDRIG smide så store og tunge søjler op på PVC , Hvis de skrider ud med tiden er der godt nok meget vand på gulvet ,sådanne søjler skal have et ORDENTLIGT fast fundament. :h vh. Michael
Ja, enig. Vi har masser af solide LS som kan limes under. Vi må se hvad vi ender op med :)
pederrevnørd skrev:Kan i kort fortælle om tidsplan for dette vandvittige og fantastiske projekt :-)

Limning
Dekorering
Vand
Koraller

Kh
Peder
Kære Peder

Tror måske vi får lavet en bedre plan som kan deles med jer herinde i aften :)
Carsten skrev:De søjler var det nogle der var med, eller har I måtte betale en meget stor sum penge for dem?
Ingenting er gratis her i verden :) Hverken sten eller akvarium var gratis. Vi måtte læse det der stod med småt i annoncen :wink: Vi fik købt en del af udstyret som var monteret på da det var i drift, samt stenene, så det var heldigt :biggrin:
ChristianJS skrev:Jeg ved I har kasseret betonblokkene, og det er godt, men jeg vil alligevel lige uddybe en fare ved at bruge den slags.
Ud over cement, grus osv., er en stor del af tilslaget i færdigstøbte betonelementer flyveaske fra kraftværkerne, og det vil man ikke have i sit akvarie, vel?
:GO Christian. Det er vel ikke kun os der kan bruge sådan nyttig information, så dejligt med uddybning! :beer:
Thomas fra Stockholm skrev:Bare en fornøjelse at følge med, og måske kunne påvirke dette enorme projekt!

Mælke kasser, de kan eventuelt limes fast på glasset med silikone (ved i elsker silikone), fordelene er åbenlyse; Billigt, og man slipper med garanti for stillestående vand, en pumpe kan let monteres på bunden eller på side glasset og skabe en fed cirkulation fra indsiden af opbygningen.

Med det i mente kommer jeg med 110% garanti at montere en del pumper i mit næste setup på bunden (jeg vælger ikke at sælge mine MP40 for selv samme) med 4 meter kommer i at behøve en masse cirkulation på kryds og tværs. Kommer også (gentager mig selv, jeg ved) helt sikkert at have store områder af bunden dækket med LS og ikke sand...

Skal på Triton i morgen, og skal vise dem jeres fantastiske projekt, tror ikke de har set lignende i swea :)
Hvad er det med mænd og silikone??? :sneaky2:

Der skal eksperimenteres lidt med flowet. Er jo overbegejstret med waveboks og dens effekt, men det er ingen der er stor nok til dette, samt vi er ikke helt vilde med tanken om 5 ton vand der vugger i vores stue, selv om gulvet holder..

Jeg må kigge forbi Triton når jeg kommer til Stockholm, lyder som en fed butik :)
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af MoG »

Hvor langt er i kommet i projektet ? :biggrin:

Kommer i ikke snart med den udstyrsliste! Ville være rigtig interessant at se hvad i vil bruge til den lille vandpyt ! :biggrin:
Morten
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3603
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af nielsk »

Vi venter spændt på opdatering i vores lille land
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

Det kommer i næste uge :) Har så sygt travlt :wink:
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Nicklossi »

http://reefkeeping.com/joomla/index.php ... -the-month" onclick="window.open(this.href);return false;

Kommer til at tænke på jeres akvarie, når jeg læser det der.

Er I kommet videre? :-)
Brugeravatar
Preben
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 30. aug 2013 14:55
10
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2013

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Preben »

Håber i er kommet videre. Vi vente spændt på opdate
Mvh Preben
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

Hej med jer.

Her går det fremad med sneglefart med oceanariet :wink: Vi har haft lidt om og men med placeringen af akvariet i stuen, men nu har vi blevet enige om at det bliver en hel sidevæg på 4,5 m hvor akvariet skal bygges ind med det meste af teknik udenfor i en tilbygning. Det har jo så givet lidt ekstra arbejde i det der skal bygges lidt om på huset osv. Mikkel var også lidt træt af det, da han lige havde svejset rammen færdig og nu var den for høj til den nye placeringen og skal laves om igen igen.. Så der går fremad, bare ikke så stærkt som vi først regnet med, da vi også har andre projekter der har første prioritet og ikke koster lige så meget :beer:

Vi er også lidt glade for at det tager længere tid end beregnet, fordi vi får gennemtænkt nogle flere ting som på udstyrsiden som havde været lidt bekymrende i forhold til cirkulation, lys, nedkøling osv. Men det begynder at tage form det hele og vi glææææder os som sindsygt til at se det med vand til efteråret, det bliver MEGA nice hvis vi godt må sige det uden at blive ramt af janteloven.. Det bliver en hel levende sps domineret væg med nogle flotte kirurger og anthias i.. Tja, det å drømme kan vi godt finde ud af så længe :biggrin: Og korallerne i det nuværende får jo også vokset sig lidt større så de ikke ser så små ud når de kommer over i dette, så det er jo meget fint :GO

Så i må have tålmodighed med os, det er det eneste jeg kan sige så langt, men op kommer det kan vi garantere jer for :beer:
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Meller »

Vi kan da ikke vente på i om bestemmer jer..... :T
Men vi kan ikke andet end at glæde os til at se det, det er noget af et projekt, og lyder også til i har styr på det hele, så der ikke kommer til at mangle noget :-)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Preben
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 30. aug 2013 14:55
10
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2013

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Preben »

Ja det skal så blive første gang jeg glæder mig til efteråret
Mvh Preben
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af MoG »

Hej!

Har lige set denne annonce... http://m.dba.dk/saltvandsakvarie-4800-l ... 009747577/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser ud Til at i sælger..? :(
Var det et For omfattende projekt eller ..? ?
Morten
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

Hej

Det er ikke andet I det end at mig og Mikkel er gået fra hinanden og derfor ikke har mulighed for at starte dette fantastiske projekt... så man kan nok sige det er nedlagt.....

Byd endelig ind det er super billigt..
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af minedykker »

Øv men fuld forståelig grund :(
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af pederrevnørd »

Blot en kærlig tanke herfra til dig Toni :-)

Kh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af MoG »

Det var kedeligt at høre.. (Begge dele) :wink: . Håber da trods de kedelige omstændigheder at i får solgt det og det bliver startet op. Det er jo som du selv siger, et fantastisk projekt det kunne blive!
Morten
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af FEM64 »

Det er jeg ked af at høre. Tanker herfra..... Håber i finder ud af det.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Mic4700 »

Håber ikke i er nødsaget til og lukke jeres 840l balje , da det er en af mine favoritter på sf :h vh. Michael
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

Tak for fine ord.

840 liter vil bestå, har ingen planer om at lukke det. Måske bliver der ryddet lidt ud i koraller da jeg har hamstret til det store og det giver dårlig vækstplads...
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1166
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 19:23
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Monica&Jacob »

det du har ekstra Toni. det bliver jeg bare passer af indtil du opgradere næsten gang haha.
ved at du ikke er til og stoppe. ;-)

vi tænker på jer. og håber i finder ud af det på den bedste måde.
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Nicklossi »

Øv øv, trist nyhed. Håber i finder ud af det i ro og mag, og at i får solgt akvariet til nogen med lige så stort engagement som jer :-)
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af PoulD »

Fejl (overså fuldstændig en lang række indlæg). Anyway, synes nu det er mest synd for Mikkel :wink:
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
balder
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 19. nov 2013 17:00
10
Postnummer: 3210 Vejby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af balder »

Øv øv øv ... Det ville ellers ha blevet så nice
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"