"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hals Oceanariet 2014

Forum for Akvarier 801+ Liter
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af nbd »

Det er virkelig en seriøs opskalering! Udfordringen bliver nok at få det til at se flot ud inden I bliver utålmodige - det kræver mere end blot fragmenter i den størrelse :T

Hvordan vi I håndtere arbejdet i akvariet når først det er indkørt? I den størrelse bliver det svært at nå bunden...?

I får plads til fisk i en ordentlig størrelse. Måske skal i overtage kejsere når de vokser ud af nielsk's balje? :-)
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af PederP »

Hvad har i tænkt jer af sump. Skal den stå under baljen?

Har stadig det 530L stående, som ikke blev hentet, hvis i skulle mangle et lille refugium :)
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

MoG skrev:Skal i ikke snart til at få fyldt noget vand det lille akvarie der.. Synes det går lidt langsomt!! :T

Spøg til side ... Det ser super spændende ud! Hold da fest... Kan være jeg har glemt/overset det, men har I sat jer en ca. tid på hvornår det skal være oppe? Eller tager i det heeelt stille og roligt? :biggrin: Har i fået lavet en udstyrsliste eller noget (evt. Blot ønsker)?
Hejsa.

Vi håber at få det op i løbet af en måned hvis vi er heldig, men det skal ikke hastes. Det skal være perfekt :) Så er der måske mulighed at få koraller og fisk i om en 3 mdrs tid :)

KOmmer udstyrliste hen af vejen, vi er ved at arbejde på noget lige nu ;)
nbd skrev:Det er virkelig en seriøs opskalering! Udfordringen bliver nok at få det til at se flot ud inden I bliver utålmodige - det kræver mere end blot fragmenter i den størrelse :T

Hvordan vi I håndtere arbejdet i akvariet når først det er indkørt? I den størrelse bliver det svært at nå bunden...?

I får plads til fisk i en ordentlig størrelse. Måske skal i overtage kejsere når de vokser ud af nielsk's balje? :-)
det er bare en lille smule mere :dizzy:


Og jo der skal nogle koraller til, men på anden side vil vi lade dem vi har og får, vokse sig stoooore :beer: selv om det tager lidt tid, så må vi bare være tålmodige som ikke er så nemt :G

Henhold til fisk, ås må vi se. Vi har lidt forskellige vi ønsker os og så må vi tage lidt af gangen :GO
PederP skrev:Hvad har i tænkt jer af sump. Skal den stå under baljen?

Har stadig det 530L stående, som ikke blev hentet, hvis i skulle mangle et lille refugium :)
Tak Peder, men vi laver en i træ og glasfiber. Vi har nok regnet med 2000 - 3000 liter sump under, men det er ikke helt fast i nu. Men tak for tilbuddet :GO
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af minedykker »

HEHE er så mega fedt, bare snakken om en sump på den størrelse, er jo større ind 99% af alle private akvarier, elsker når man kaster sig ud i det. :beer:
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

minedykker skrev:HEHE er så mega fedt, bare snakken om en sump på den størrelse, er jo større ind 99% af alle private akvarier, elsker når man kaster sig ud i det. :beer:
hehehe, ja det lyder måske vildt, men det er altid godt med en god sump ;) nu har vi jo 650 liter sump på vores 840 liter og det kører skide godt :GO Det giver bare flere muligheder, med filtrering, refugium og naturlig forder til korallerne :)

Vi har også hentet dette i dag, så vi glæder os som barn til at bygge det op :)
Billede
Der inspiseres :)
Billede
Billede
Billede
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af minedykker »

meget fede søjler men er de ikke lidt lav når i har 125 i højden ?
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

minedykker skrev:meget fede søjler men er de ikke lidt lav når i har 125 i højden ?
De skal bygges op i højden :) så der skal noget fyld på bunden, men hvor dan det skal se ud, det aner vi ikke i nu :smart:

Regner med at bagvæg, en side og bund bliver limet først, så kan vi måske aquasqape mens det tørrer. For, føj de er tunge de søjler og det ville være det optimale at gøre det på den måde :)
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Nicklossi »

Det ser godt nok vildt ud!
Glæder mig til at se denne tråd når I går i gang med akvariet :-)

Havde jeg boet lidt tættere på ville jeg gerne have ageret arme og ben, ville også have mulighed for diverse løftegrej, men har altså over 300 km hver vej :-(
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

Nicklossi skrev:Det ser godt nok vildt ud!
Glæder mig til at se denne tråd når I går i gang med akvariet :-)

Havde jeg boet lidt tættere på ville jeg gerne have ageret arme og ben, ville også have mulighed for diverse løftegrej, men har altså over 300 km hver vej :-(
Tak for tilbuddet men du skal nok få slippe at køre herop :) Men er du i området en dag er du altid velkommen forbi for at kigge på lidt saltvand :beer:
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af minedykker »

toni skrev:
minedykker skrev:meget fede søjler men er de ikke lidt lav når i har 125 i højden ?
De skal bygges op i højden :) så der skal noget fyld på bunden, men hvor dan det skal se ud, det aner vi ikke i nu :smart:

Regner med at bagvæg, en side og bund bliver limet først, så kan vi måske aquasqape mens det tørrer. For, føj de er tunge de søjler og det ville være det optimale at gøre det på den måde :)

Ja kunne godt forstille mig der var lidt vægt i dem, ja man kan jo altid sætte et par stykker sammen i bunden og så en oven på, men hvad sket der med den opsætning der stod i akvariet da det "kørt"
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

minedykker skrev:
toni skrev:
minedykker skrev:meget fede søjler men er de ikke lidt lav når i har 125 i højden ?
De skal bygges op i højden :) så der skal noget fyld på bunden, men hvor dan det skal se ud, det aner vi ikke i nu :smart:

Regner med at bagvæg, en side og bund bliver limet først, så kan vi måske aquasqape mens det tørrer. For, føj de er tunge de søjler og det ville være det optimale at gøre det på den måde :)

Ja kunne godt forstille mig der var lidt vægt i dem, ja man kan jo altid sætte et par stykker sammen i bunden og så en oven på, men hvad sket der med den opsætning der stod i akvariet da det "kørt"
Det står i min forhave nu :beer:

Men som du selv skriver, det er aaaalt for lavt og de havde jo slet ikke koraller i, så det må op i højden for at det skal blive optimalt :GO
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af pederrevnørd »

Fårk vægten,

I ringer bare til Bima, så tager han baljen heeeelt alene :-)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

pederrevnørd skrev:Fårk vægten,

I ringer bare til Bima, så tager han baljen heeeelt alene :-)
Yes, Henningstærk ville være super :super:
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Stadig for vildt at tænke på, de der sten er ikke SMÅ, men 1,2 meter er for vildt, jeg tænker ølkasser som skelet. Stiller i 2 ølkasser på hinanden og en af de store opbygninger på toppen er i oppe i højden... Ej det er sq for vildt at tænke på.
Når jeg drømmer om mit kommende byg, er min plan at have store dele af bunden bygget af LS og mellem dette bundlag montere stream pumperne, specielt mine MP40 skulle klare dette job perfekt. Sandbund skal der jo være også men nok rundt 33%
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

Thomas fra Stockholm skrev:Stadig for vildt at tænke på, de der sten er ikke SMÅ, men 1,2 meter er for vildt, jeg tænker ølkasser som skelet. Stiller i 2 ølkasser på hinanden og en af de store opbygninger på toppen er i oppe i højden... Ej det er sq for vildt at tænke på.
Når jeg drømmer om mit kommende byg, er min plan at have store dele af bunden bygget af LS og mellem dette bundlag montere stream pumperne, specielt mine MP40 skulle klare dette job perfekt. Sandbund skal der jo være også men nok rundt 33%
hehehe Thomas du har ret. De er 75 cm høje de største, så det er lidt tilbage op til 125 cm.

Men jeg har lige været ude å måle og blev faktisk lidt glad da jeg indså at når jeg trækker bund og bølgebryder fra, så har vi kun ca 112 cm at gøre med. Så er hjælper det lidt. Tænker at gå i krig i påsken med at eksperimentere stensætning. Rammer ind målene på gulvet et andet sted i huset og så er det bare at sparke los. Det eneste det skal være plads til er at vi skal kunne gå nede langs ruden og glasset, det må der tages hensyn til :GO

Vi er kommet lidt videre i vores fiske ønskeliste til bestanden.

Vi har jo i dag følgende der skal med over:

5 stk anthias squamipinnis
2 stk zebrasoma flavescens aka Jim & Lennon - gule kirurger
1 stk zebrasoma xanthurum - lilla kirurg
1 stk acanthurus olivaceus - oliven kirurg
1 stk siganus magnificus - sølvfarvet fox
1 stk Pseudocheilinus hexataenia - sekstribet gylte
1 stk Halichoeres chrysus - gul gylte
1 stk Synchiropus splendidus - mandarin
1 stk Cryptocentrus cinctus - gul goby
2 stk Chrysiptera cyanea - blå djævle damsler
1 stk Chelmon rostratus - kopperband
2 stk Percula, normale
2 stk occelaris black
2 stk premnas biacealatues
1 stk Acanthurus Nigrofuscus

Men vi tænker følgende ekstra, OG JA, vi prøver også nogle kejsere af, vi kan ikke lade være nu som vi har størrelsen til det.... og ja vi er nok sindsyg der gør det :wink:

1 stk Acanthurus lineatus - klovnekirurg
1 stk Acanthurus fowleri - fowlers kirurg
1 stk Naso vlamingii
Stime på 21 stk Pseudanthias pleurotaenia Squarespot Anthias
1 stk Labroides dimidiatus - pudsefisk
1 stk Halichoeres chloropterus - grøn gylte
5 stk mere Zebrasoma Flavescens (ikke nødvendigvis så mange men så vi har en lille flok)
stime på 20 stk chromis
1 stk Pygoplites diacanthus
1 stk Pomacanthus xanthometopon
1 stk Paracentropyge multifasciata
1 stk Pomacanthus imperator (juv)


Det er indtil videre. Ingenting er sikkert og der er også plads til nogle specialfisk til sidst :) drømme drømme drømme lige pt, vi får se hva det ender op med til sidst. :beer:
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Meller »

hvorfor ikke smide DSB i? :-) det vil også gøre i ikke har så langt til bunden, og jeres søjler kan stå på noget under sandet så de lige bliver løftet de næste ca. 15 cm? :-)
men der kommer da en fed bred vifte af forskellige fisk! :-)
hvad med nogle små blennier der gemmer sig i stensætningen? :-)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

Meller skrev:hvorfor ikke smide DSB i? :-) det vil også gøre i ikke har så langt til bunden, og jeres søjler kan stå på noget under sandet så de lige bliver løftet de næste ca. 15 cm? :-)
men der kommer da en fed bred vifte af forskellige fisk! :-)
hvad med nogle små blennier der gemmer sig i stensætningen? :-)
Det vil nok koste en bondegård, men kommer nok til at køre 5 - 7 cm som vi har i dag på dem vi kører i forvejen. Det kører fint nok :)
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Meller »

ja det vil selvfølgelig koste lidt :-/ tror i ikke i kan kontakte dem der producere produktet? med den mængde burde i nok kunne købe uden det skal igennem en forhandler :-) så burde det være muligt at slippe for en stor procentdel af prisen :-)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af PederP »

Meller skrev:ja det vil selvfølgelig koste lidt :-/ tror i ikke i kan kontakte dem der producere produktet? med den mængde burde i nok kunne købe uden det skal igennem en forhandler :-) så burde det være muligt at slippe for en stor procentdel af prisen :-)
Det skal godt nok være en meget stor rabat for at det bliver sjovt. Jeg er ved at lave en 15 cm dsb i et lille 80x55x40 175L, og har lige fået en pose sand så jeg kunne måle volumen.
Der er kun 6,6L i en 10kg sæk, af 200kr, jeg skal bruge 66L = for 2000kr sand :shock:
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

PederP skrev:
Meller skrev:ja det vil selvfølgelig koste lidt :-/ tror i ikke i kan kontakte dem der producere produktet? med den mængde burde i nok kunne købe uden det skal igennem en forhandler :-) så burde det være muligt at slippe for en stor procentdel af prisen :-)
Det skal godt nok være en meget stor rabat for at det bliver sjovt. Jeg er ved at lave en 15 cm dsb i et lille 80x55x40 175L, og har lige fået en pose sand så jeg kunne måle volumen.
Der er kun 6,6L i en 10kg sæk, af 200kr, jeg skal bruge 66L = for 2000kr sand :shock:
hehe dyr hobby, men glæde for livet.. er det ikke sådan vi skal se på det :beer:
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Meller »

PederP skrev:
Meller skrev:ja det vil selvfølgelig koste lidt :-/ tror i ikke i kan kontakte dem der producere produktet? med den mængde burde i nok kunne købe uden det skal igennem en forhandler :-) så burde det være muligt at slippe for en stor procentdel af prisen :-)
Det skal godt nok være en meget stor rabat for at det bliver sjovt. Jeg er ved at lave en 15 cm dsb i et lille 80x55x40 175L, og har lige fået en pose sand så jeg kunne måle volumen.
Der er kun 6,6L i en 10kg sæk, af 200kr, jeg skal bruge 66L = for 2000kr sand :shock:
jo men hvis man nu fik fat i producenten kan du skære ret meget af prisen af, da den pris du jo har regnet med ligger et par led længere hen i handels kæden, det vil sige nogle flere skal tjene på det :-) men ja kan godt forstå hvis de vælger det fra, for det er lidt peberet... men må sige du er kommet af med ret meget så, jeg kunne nøjes med at skulle af med 600 kroner for at lave dsb i mit 240 liters :-) havde dog en pose i forvejen :-)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Carsten »

Jeg er også helt overbevist om at hvis du giver et par forhandlere budet. Så er det en hel anden pris du skal betale. End hvis du bare går ind og siger at du skal have xxx antal sække
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

Carsten skrev:Jeg er også helt overbevist om at hvis du giver et par forhandlere budet. Så er det en hel anden pris du skal betale. End hvis du bare går ind og siger at du skal have xxx antal sække
Nej det skader nok ikke at spørge ;)
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af kenneth olsen »

Det bliver sku fedt det der..... ! Hvad med jeres stenopbygning? Hvad tanker har I gjort jer der? - Bagvæggen.. Skal den være sort, blå, limes med "bagplader"?
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Gino »

Hej

Jeg er jo slet ikke misundelig!!!!!!!!!!!!

Der er så mange muligheder i den balje der;-)

De søjler der er det ikke fra Jens Jørgen, han laver dem stadigvæk kan jeg se på hans side;-)

Bliver spændene at følge det store projekt der og som kenneth spørger hvad har i tænkt jer med baggrunden?

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Bingocaller »

Men en DSB ville nok ikke køre super smart sammen med den rokke der :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

kenneth olsen skrev:Det bliver sku fedt det der..... ! Hvad med jeres stenopbygning? Hvad tanker har I gjort jer der? - Bagvæggen.. Skal den være sort, blå, limes med "bagplader"?
Vi begynder som småt at Aquascape i stuen i løbet af ugen. Vi har lavet pladsen til at vi trækker linjer op, så det bliver som akvariet som skal fyldes ud :) Bagvæg bliver dyb blå, det er det eneste vi ikke har prøvet i nu og vi synes det ser godt ud på de baljer der har det herinde :) Giver mere dybde end sort og vi er bange for at bagplader bliver for massivt. Enkelt og nemt design må det blive, synes det er for meget andet der også skal tænkes på :wink:
Gino skrev:Hej

Jeg er jo slet ikke misundelig!!!!!!!!!!!!

Der er så mange muligheder i den balje der;-)

De søjler der er det ikke fra Jens Jørgen, han laver dem stadigvæk kan jeg se på hans side;-)

Bliver spændene at følge det store projekt der og som kenneth spørger hvad har i tænkt jer med baggrunden?

MVH
Gino du skal ud af lejlighed og ind i hus, så kan du også få plads til det hele :wink:

Jo det kan sagtens ligne JJ søjler, men kan hverken be- eller afkræfte. Vi købte det udstyr der var tilbage ved golfklubben, deriblandt alle sten, så er det jo en bekymring mindre. Og nu har vi omkring 450 kg blandet keramik og ls,så det skal nok blive klasse! Og som du sikkert ser jeg har skrevet til Kenneth, så bliver det kongeblå baggrund :GO
Bingocaller skrev:Men en DSB ville nok ikke køre super smart sammen med den rokke der :)
Konstant sandstorm :)

Nej vi dropper rokken, vi ønsker ikke overdrevet vandskifter, men under normale forhold. Vi vil gerne have tid til at nyde også :)
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Carsten »

Gino skrev:Hej

Jeg er jo slet ikke misundelig!!!!!!!!!!!!

Der er så mange muligheder i den balje der;-)

De søjler der er det ikke fra Jens Jørgen, han laver dem stadigvæk kan jeg se på hans side;-)

Bliver spændene at følge det store projekt der og som kenneth spørger hvad har i tænkt jer med baggrunden?

MVH
Var han ikke flyttet til Tyskland?
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af toni »

Carsten skrev:
Gino skrev:Hej

Jeg er jo slet ikke misundelig!!!!!!!!!!!!

Der er så mange muligheder i den balje der;-)

De søjler der er det ikke fra Jens Jørgen, han laver dem stadigvæk kan jeg se på hans side;-)

Bliver spændene at følge det store projekt der og som kenneth spørger hvad har i tænkt jer med baggrunden?

MVH
Var han ikke flyttet til Tyskland?
I følge hans anden hjemmeside blokart.info virker det til at han bor på Fanø? Hverfald fra juni til oktober...
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hals Oceanariet 2014

Indlæg af Carsten »

toni skrev:
Carsten skrev:
Gino skrev:Hej

Jeg er jo slet ikke misundelig!!!!!!!!!!!!

Der er så mange muligheder i den balje der;-)

De søjler der er det ikke fra Jens Jørgen, han laver dem stadigvæk kan jeg se på hans side;-)

Bliver spændene at følge det store projekt der og som kenneth spørger hvad har i tænkt jer med baggrunden?

MVH
Var han ikke flyttet til Tyskland?
Det var vist også kun til Flensburg han flyttede.
I følge teksten på forsiden af reefs.dk står der at han har lukket ned og fiskene svømmer rundt i den blå planet

I følge hans anden hjemmeside blokart.info virker det til at han bor på Fanø? Hverfald fra juni til oktober...
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"