"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mit 1920 L mixed dream reef 2011-2015

Forum for Akvarier 801+ Liter
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af Anders månsson »

Det var hurtig ekspedition!
Den er da smuk sådan én Zebra muræne, jeg så lige på liveaqaria,com et den koster ca 120dollar. Hvad gav du for din og var det igennem Dejong?


Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1063
Tilmeldt: søn 16. jan 2011 17:52
13
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af chrislolk »

Hvor er det bare usandsynlig flot!!! :clap:


Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af Nicki Henriksen »

det er fedt med alle de flotte fisk :)

den muræne snupper den ikke de mindre fisk?


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af nielsk »

Murænen rører ingenting andet end skaldyrdelikasser. I starten fik den levende blåmuslinger hvor jeg lige åbnede skallen med en hammer. Men nu æder den alt, frosne rejer, muslinger, hjemmelavet blanding.

Den har ingen tænder og lever af små bløddyr på revet. Men den er stærk som bare sa... - den har væltet stenomsætningen i midten 1 gang.

Jeg har fået den hos Johns akvariefisk i Risskov - til vennepris. Vist en fejllevering, der er ikke så mange kunder til fisk i den størrelse. Men jeg har set at den koster ca 1000 bobs hos Dejong. Så mon ikke forhandlerne herhjemme burde kunne sælge den for det halve ved dirkekte import.


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af AndersGS »

Ser godt nok flot ud! Det er virkelig weltklasse. Fedt med murænen den er rigtig fed. Det er rart at se nogen turde tilføje sådan en i et koralakvarium.


laursen
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 642
Tilmeldt: man 5. jan 2009 16:04
15
Postnummer: 8981 Spentrup
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Gassum, Randers

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af laursen »

Det ser kanon godt ud Niels :GO


Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Under konstruktion

Indlæg af Gino »

nielsk skrev:Herunder kommr byggetråden - jeg smider bare lige et par appetizere op... Det blev væsentlig større arbejde end forventet da krybekælderen måtte forstærkes...
Det tomme akvarie vejer 275 kg - men 6 stærke fyre fik det ind i hytten ude de store problemer :y

Hele stenopsætningen er baseret på søjler lavet af LS, hvid ålborg portland cement med koralgrus, Dana PU-skum og PU-lim

Så der kan let rykkes rundt på opsætningen afhængigt af hvilke koraller som trives hvor.
Hej igen niels

Kan jeg lokke dig til at udybbe lidt mere hvorfor du har valgt at bruge hele 3 slags "lim" cement, PU-skum og PU lim? hvad mener du er det bedste til at bygge en sten opsætning op med? du ved hvis sku bygge en god solid LS sten opsætning op?
Har du et nær billede af det Cement med koralgrus du har lavet?

Andet spørgsmål:

Den type sommerfugl fisk du har sku den ikk være den art der ikk røre koraller? men gør de det hos dig? napper lidt i nogle?

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af pederrevnørd »

Hej niels

Det er virkelig i særklasse hvad du har gang i der :-) det er virkelig et akvarie ud over det sædvanlige. Kan kun sige wow!!!!!!!!

Er specielt imponeret over hvordan du har slået 2 drømme scenarier sammen i en balje:-)

Store kejsere og sps ses ofte, men dette er første gang i mit liv jeg oz ser det med lps.

Det hele er flot og fisk ser supersunde ud.

Stort tillykke, og held og lykke :-)
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Under konstruktion

Indlæg af nielsk »

Gino skrev:Hej igen niels

Kan jeg lokke dig til at udybbe lidt mere hvorfor du har valgt at bruge hele 3 slags "lim" cement, PU-skum og PU lim? hvad mener du er det bedste til at bygge en sten opsætning op med? du ved hvis sku bygge en god solid LS sten opsætning op?
Har du et nær billede af det Cement med koralgrus du har lavet?

Andet spørgsmål:

Den type sommerfugl fisk du har sku den ikk være den art der ikk røre koraller? men gør de det hos dig? napper lidt i nogle?

MVH
Det er vist mit kunstneriske gen som bestemmer hvordan hver enkelt søjle kommer til at se ud. PU-Lim bruger jeg dog kun når søjler falder fra hinanden efter fabrikation. Det kan drille lidt med at få cement/Skum til at hæfte 100% - mit kriterie er at man kan løfte søjlen over vand i våd tilstand uden at holde under bunden. Dvs. det skal ikke bare se godt ud men også være stærkt.
Jeg poster lige et par pics - der er søjler som er 2 år gl og som er 2 mdr. gamle. Kalkalgerne vokser fint på både skum, lim og cement. Det tager dog nogle mdr. længere en på de omgivende ls før de er helt overgroet..

Sommerfuglene rører ikke korallerne, de stimer kontant i de frie vandmasser. De kommer slet ikke tæt på korallerne hvis de kan undgå det
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


SPS : Stability provides succes
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af nielsk »

pederrevnørd skrev:Hej niels

Det er virkelig i særklasse hvad du har gang i der :-) det er virkelig et akvarie ud over det sædvanlige. Kan kun sige wow!!!!!!!!

Er specielt imponeret over hvordan du har slået 2 drømme scenarier sammen i en balje:-)

Store kejsere og sps ses ofte, men dette er første gang i mit liv jeg oz ser det med lps.

Det hele er flot og fisk ser supersunde ud.

Stort tillykke, og held og lykke :-)
Peder
Tak for det - det er jo nok bare en konsekvens af ikke at kunne begrænse sig :lipssealed: Men kejser/LPS hemmeligheden er FODER, FODER, FODER - en sulten kejser bider i alt. Jeg holder deres maver fulde med ærter, banan, muslinger mm..


SPS : Stability provides succes
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Under konstruktion

Indlæg af Gino »

nielsk skrev:
Gino skrev:Hej igen niels

Kan jeg lokke dig til at udybbe lidt mere hvorfor du har valgt at bruge hele 3 slags "lim" cement, PU-skum og PU lim? hvad mener du er det bedste til at bygge en sten opsætning op med? du ved hvis sku bygge en god solid LS sten opsætning op?
Har du et nær billede af det Cement med koralgrus du har lavet?

Andet spørgsmål:

Den type sommerfugl fisk du har sku den ikk være den art der ikk røre koraller? men gør de det hos dig? napper lidt i nogle?

MVH
Det er vist mit kunstneriske gen som bestemmer hvordan hver enkelt søjle kommer til at se ud. PU-Lim bruger jeg dog kun når søjler falder fra hinanden efter fabrikation. Det kan drille lidt med at få cement/Skum til at hæfte 100% - mit kriterie er at man kan løfte søjlen over vand i våd tilstand uden at holde under bunden. Dvs. det skal ikke bare se godt ud men også være stærkt.
Jeg poster lige et par pics - der er søjler som er 2 år gl og som er 2 mdr. gamle. Kalkalgerne vokser fint på både skum, lim og cement. Det tager dog nogle mdr. længere en på de omgivende ls før de er helt overgroet..

Sommerfuglene rører ikke korallerne, de stimer kontant i de frie vandmasser. De kommer slet ikke tæt på korallerne hvis de kan undgå det
Det ser jo bare RIGTIGT godt ud! flot håndværk!

Nu spørger jeg nok rigtigt dumt men hvorfor få cement og PU skum til at hænge sammen? er det ikk nok bare bruge cement til at få LS til at hænge sammen? eller hvad bruger du der? hvis man skal lave en søjle af kun LS? dvs hvis en sølje ikk holder så limer du den op med PU lim og det bruger fordi det kan lime på våde ting eller?
Aner intet om de ting nemlig men kunne godt tænke mig at prøve det en dag!

Rigtigt god nyhed mht de sommerfuglefisk! så tror jeg at jeg vil prøve en! hvad er nu det præcise latinske navn kn du huske det? det er den eneste art som sku lade koraller være af rygte ikk?

TAK for de billeder :GO

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af Mikas »

niels.. hvilket mærke pellets køre du med ? og hvor stor en mængde til dit akvarie


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
strobbe
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 102
Tilmeldt: man 7. jun 2010 15:07
13
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2010

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af strobbe »

Hej nilels det ser sgu flot ud må sige jeg har sgu respeckt for hvor flot og gennemført det ser ud og hvilken harmoni der er i faver og fisk det ser ud til du har fundet den helt rigtige løsning med hensyn til det hele det lader til at der ingen kompromi er gået på nogen områder ;) jeg bøjer mig i støvet master hehe .Men med hensyn til fodder du skriver du giver dem bananer og ærter har du så en god opskrift på fodder du evt ville dele med os andre mvh Thomas


ingen salt mere :(
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af nielsk »

Der kom lige en ekstra tunze 6125 i baljen i weekenden til at give ekstra cirkulation langs bagvæggen.

Jeg kører med 700 ml pellets af blandet mærke, jeg fylder bare oveni - 3-400 ml - hver 6. uge når jeg kan se pellets bliver mærkbart mindre.


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af Nicki Henriksen »

nielsk skrev:Der kom lige en ekstra tunze 6125 i baljen i weekenden til at give ekstra cirkulation langs bagvæggen.

Jeg kører med 700 ml pellets af blandet mærke, jeg fylder bare oveni - 3-400 ml - hver 6. uge når jeg kan se pellets bliver mærkbart mindre.
det lyder simpelt :)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af nielsk »

strobbe skrev:Hej nilels det ser sgu flot ud må sige jeg har sgu respeckt for hvor flot og gennemført det ser ud og hvilken harmoni der er i faver og fisk det ser ud til du har fundet den helt rigtige løsning med hensyn til det hele det lader til at der ingen kompromi er gået på nogen områder ;) jeg bøjer mig i støvet master hehe .Men med hensyn til fodder du skriver du giver dem bananer og ærter har du så en god opskrift på fodder du evt ville dele med os andre mvh Thomas
He he Thomas, Master Niels - det klinger godt i øret 8)

Bananer og ærter er frisk fra skræl - Foder er bare en standard blendet frost blanding jeg laver selv af rejer, muslinger og ærter.


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af Moente »

Du genfylder bare Biopellets på øjemål? Hvordan fungerer det? Jeg spørger fordi jeg har overvejet pellets også, men fik at vide at det skulle vejes og studeres hver gang der skulle påfyldes, og det fik mig lidt væk fra det igen.


Mvh Tobias
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af nielsk »

Moente skrev:Du genfylder bare Biopellets på øjemål? Hvordan fungerer det? Jeg spørger fordi jeg har overvejet pellets også, men fik at vide at det skulle vejes og studeres hver gang der skulle påfyldes, og det fik mig lidt væk fra det igen.
Alt i mit akvarie er stort set på øjemål, så ja.

Jeg måler ca, mg, kh og salinitet hver 2. uge mens jeg indkører kalkreaktor ellers kun hver 4. uge.

Det skal lige tilføjes at jeg høster caulerpa i rå mængder i øjeblikket, så alt næring ryger ikke i biopellets. Der bliver eksporteret en del som grønne alger


SPS : Stability provides succes
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af nielsk »

Lidt nye koralshots taget under Pacific Sun på 18K K
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


SPS : Stability provides succes
Mixtur
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 181
Tilmeldt: søn 27. sep 2009 16:58
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af Mixtur »

ser sku vildt flot ud:)
fine koraller.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 1920 L mixed dream reef opstart feb 2011..

Indlæg af nielsk »

Mixtur skrev:ser sku vildt flot ud:)
fine koraller.
Tak for det - glæder mig til at følge dit nye setup.

Planer: Jeg har svært ved at holde min imperator fra korallerne, de kræver daglig intensiv fodring og da jeg skal rejse en del her i efteråret har jeg måtte sælge ham. Jeg sælger også min picasso da han er ved at blive fin stor og rund og 2 store aftrækkere er ikke optimalt i et sps-akvarie. De koster i biopellets og fosfatbinder. Så jeg har været så heldig at sælge de 2 sammen til et nyt hjem i et 1000 L akvarie ( emmebølle )
I stedet har jeg bestilt 3 xtra gule kirurger ( håber de kan finde sammen med de 3 har i forvejen ) + et par friemani og et spottet koralvogter. En lille hawkfisk jeg ikke kan navnet på.

Ellers kører systemet bare stille og roligt derudad. Mine kauderni har nået voksenstørrele og alle 14 er stadig i tanken!! Forældreparret ryger snart i til dem.

Lidt nye koraller er også indkøbt, bl.a. de purple tonga rhodactis skiver på nederste billede - de er FEDE - synes jeg selv :K


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Mit 1920 L mixed dream reef - Nye pics s.2

Indlæg af StarF »

klip klip :)

det ser godt ud som altid :)

Hvor mange ml biopellets bruger du enlig på sådan et system? og hvor meget vand knalder du igennem dem ?


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Mit 1920 L mixed dream reef - Nye pics s.2

Indlæg af nbd »

Flotte billeder :clap:

Jeg er imponeret over at du kan fodre intensivt og samtidig have så lidt alger i displayet. Når Caulerpa stortrives tyder det på at der er næring i vandet.

Fine skiver på de sidste billeder. Du må gerne fragmentere til mig ;-)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 1920 L mixed dream reef - Nye pics s.2

Indlæg af nielsk »

StarF skrev:klip klip :)

det ser godt ud som altid :)

Hvor mange ml biopellets bruger du enlig på sådan et system? og hvor meget vand knalder du igennem dem ?
Mit deltec F509 forsøger jeg at holde 40% fyldt med pellets i slukket tilstand. Så fylder de næsten det hele når de danser rundt. tror vel der er 700 ml i?? Det kører på slump - som resten af systemet..


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 1920 L mixed dream reef - Nye pics s.2

Indlæg af Olsen »

Det ser ud til at kører rigtig stabilt og med flotte farver. Vil du ikke tage et full tank shot? :-)


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Mit 1920 L mixed dream reef - Nye pics s.2

Indlæg af StarF »

nielsk skrev:
StarF skrev:klip klip :)

det ser godt ud som altid :)

Hvor mange ml biopellets bruger du enlig på sådan et system? og hvor meget vand knalder du igennem dem ?
Mit deltec F509 forsøger jeg at holde 40% fyldt med pellets i slukket tilstand. Så fylder de næsten det hele når de danser rundt. tror vel der er 700 ml i?? Det kører på slump - som resten af systemet..
imponerende der ikke skal mere til end 700ml til næsten 2000l vand...


Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 1920 L mixed dream reef - Nye pics s.2

Indlæg af Olsen »

StarF skrev:
nielsk skrev:
StarF skrev:klip klip :)

det ser godt ud som altid :)

Hvor mange ml biopellets bruger du enlig på sådan et system? og hvor meget vand knalder du igennem dem ?
Mit deltec F509 forsøger jeg at holde 40% fyldt med pellets i slukket tilstand. Så fylder de næsten det hele når de danser rundt. tror vel der er 700 ml i?? Det kører på slump - som resten af systemet..
imponerende der ikke skal mere til end 700ml til næsten 2000l vand...
Afhænger det ikke af hvor meget/lidt næringsindhold man har i vandet? Hvor ofte genopfyldes der med biopellets?


zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 124
Tilmeldt: man 18. dec 2006 14:29
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: jylland

Re: Mit 1920 L mixed dream reef - Nye pics s.2

Indlæg af zimba »

Hej Niels

Superflot anlæg, men som sædvanligt alt for overfyldt :T
Skal vist snart opgraderes.
Ser supergodt ud med dine H. Polylepsis, Hvad spiser de og kan de holde sig fra dine koraller ?

Karl


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 1920 L mixed dream reef - Nye pics s.2

Indlæg af nielsk »

Jeg modtog 15 kg balling magnesium fra Moby igår og har allerede smidt 4 kg i tanken. Desuden topper jeg op med KH buffer ugentligt og masser af CaCl fra Matas. Min XXL kalkreaktor kan slet ikke følge med kalkforbruget i baljen og mine koraller var gået i stå.
Det kræver mere tilsætning end jeg havde drømt om at køre 2500 L sps rev. Måske er kalkalgerne på de nye LS også med til at suge det ud af vandet og mine 4 tridacna trives og tager jo selvfølgeligt også deres del.

Jeg har ikke modtaget mine nye fisk endnu, men når de kommer i skal jeg nok få taget billeder. Jeg planlægger at fange mine 3 hidsige gule kirurger op og smide dem i frag tanken i 2 dage mens de 3 nye gule kommer i - så håber jeg at undgå blodbad..

Mine H. Polylepsis er yderst fredelige og bider ikke i korallerne. De har dog slåsset lidt og jeg måtte aflive en som de havde bidt halen af. Måske 2 hanner som kæmpede om dominansen?


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: Mit 1920 L mixed dream reef - Nye pics s.2

Indlæg af Hvam »

Klip Klip Klip Klip klip klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip klip klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip klip klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip klip klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip klip klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip Klip klip klip Klip Klip Klip


countdown started..........


Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"