"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

2062L m. LED nye pics d.4-12-12

Forum for Akvarier 801+ Liter
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

2062L m. LED nye pics d.4-12-12

Indlæg af MiksBiks »

Så starter jeg en ny tråd, og jeg kan lige så godt begynde at komme lidt med mine tanker om mit nye set up.
Når jeg nu skulle lukke ned kan jeg lige så godt få det bedste ud af det så jeg laver lidt om på min sump og mine overløb.
Før havde jeg mine overløb så vandet kom ud i bunden, det skal jeg have lavet om så vandet render ud i bagsiden oppe i toppen, så mine overløb bliver ca 15cm.
Før havde jeg mine overløb fyldt med biobolde og jeg ved godt der har været meget snak om de virker eller ej, men har tænkt at jeg vil lave et 50liters akvarie med bio bolde, som vandet render igennem inden det kommer ned til skummeren

Som jeg skrev har jeg lige fået 120kg salt hjem, så nu begynder det at krible i fingrene for at komme i gang igen :y :y

Har også tænkt at lave lidt om i sumpen, men vil lige runde min idé med jer hvad i siger til min sump.
I stedet for at have et stort rum i midten vil jeg lave nogle flere rum med levende sten i, og caulerpa hvis det vil, også tvinge vandet forbi dem så jeg kan få noget mere ud ad sumpen.
Ta lidt løst på målestok forholdene :wink: :wink:
Sump.JPG

Med hensyn til indholdet i akvariet.

Stensætningen kommer til at være meget lige som billedet neden under
bluelagoon4.jpg
Hvad fisk angår vil jeg gerne holde en rød tråd med kejsere. Her er en lille ønske liste ved godt at jeg ikke kan have det hele.

Kejsere:
A. trimaculatus
H. ciliaris
P. paru 2stk must have!!!
P. imperator
P. xanthometopon
P. asfur

Dværg kejsere:
C. bispinosa
C. flavissima
C. loricula
C. acanthops
C. potteri

Kiruger:
A. achilles
A. sohal
N. elegans
N. vlamingii
Z. flavescens ca.6 stk(hvis muligt at få på en gang)
P. hepatus yellow belly

også nogle forskellige anthiaser hvad jeg nu kan få fat i men mange, også nok også en fodre automat.

Det er mit ønske om en rød tråd om konen vil det, da hun jo også har lidt at sige, så det kan godt være den røde tråd bliver lidt/noget/meget bred alt efter hvad hun nu finder på :wink: :wink: :wink:

Giv me some feed back på min nye sump :y :y

FUCK JEG GLÆDER MIG TIL AT KOMME IGANG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af MiksBiks tirs 4. dec 2012 19:50, rettet i alt 4 gange.


Mvh Michael
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 2000L second edition

Indlæg af Carsten »

Kan 2 stk P. paru gå sammen??


Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2000L second edition

Indlæg af MiksBiks »

Carsten skrev:Kan 2 stk P. paru gå sammen??
Det jeg har læst mig til er at de går bedst i par.


Mvh Michael
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 2000L second edition

Indlæg af Carsten »

MiksBiks skrev:
Carsten skrev:Kan 2 stk P. paru gå sammen??
Det jeg har læst mig til er at de går bedst i par.
Muligvis i gigantiske akvarier, men en fisk der bliver 50 cm og når størrelsen i løbet af ca 2 år(Meerwasser-lexikon.de) tvivler jeg på at det kommer til at gå godt.
Og iøvrigt er det jo ikke muligt at se om det er et par.

Har du kigget på slægten Genicanthus?? Absolut fredelige fisk med tydelig forskel på hanner og hunner


Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2000L second edition

Indlæg af MiksBiks »

Carsten skrev:
MiksBiks skrev:
Carsten skrev:Kan 2 stk P. paru gå sammen??
Det jeg har læst mig til er at de går bedst i par.
Muligvis i gigantiske akvarier, men en fisk der bliver 50 cm og når størrelsen i løbet af ca 2 år(Meerwasser-lexikon.de) tvivler jeg på at det kommer til at gå godt.
Og iøvrigt er det jo ikke muligt at se om det er et par.

Har du kigget på slægten Genicanthus?? Absolut fredelige fisk med tydelig forskel på hanner og hunner
Kunne aldrig falde mig ind at holde fisk på 50cm, de kommer til størrer akvrier inden da. Køber dem så små jeg kan også nyder jeg dem til de næsten bliver for store. Prøver med to, og kan de ikke gå sammen bliver den ene straks taget op også finder jeg et andet hjem til den.
Har kikket på det kejser par, og skulle jeg kunne få fingrene i dem vil jeg helt sikkert også gerne have dem, nogle super fede fisk.
Tak for linket


Mvh Michael
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: 2062L second edition

Indlæg af Olsen »

Fedt at du starter igen på et så stort projekt. Vores første saltvandsakvarie var det vi har nu på knap 900 liter og det kunne være dejligt med et endnu større engang.

Ang. levende sten i sumpen. Har prøvet det med ca 60 kg. sten, men er gået bort fra det, da jeg synes der samlede sig for meget snavs mellem stenene og på bunden. Det var svært at fjerne med hævert da sumpen står et par cm. over gulvet og hæverteffekten er ret ringe hos mig. Havde endda 6500 liters vandgennemstrømning fra retur + 12000 tunze stream i sumpen. Så hvis du vælger at have sten i sumpen, så hæv dem evt. lidt op på æggebakker så du kan støvsuge bunden af sumpen. Min sump var desværre ikke høj nok til at hæve stenene uden at de ville stikke over vandoverfladen. Der kom dog en masse pods i sumpen og tusindvis af rørorme.

Kan ikke se noget PO4 eller NO3 filter i din sump. Hvordan holder du det i skak?


Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2062L second edition

Indlæg af MiksBiks »

Jeg havde også både sten og tykt bundlag i sumpen før, og nu har jeg muligheden for at lave det om, hvis det kan give noget. Havde du også stenene liggende som jeg har tagnet det, eller lå de bare i et stort rum. Det gjorde mine sten før, og jeg køre også med en 6500 liters retur.
Har plads i sumpen til at hæve dem, har 15cm ekstra fra vand overfladen til toppen af sumpen.

Nu har jeg ikke de vilde koraller, så går ikke så pokkers meget op i No3 og Po4, jeg kørte med vsv i lang tid også lavede et 13L nitrat filter med svovl kugler til at fjerne nitraten jeg havde, og det virkede :GO :GO :GO (for godt)
Efter følgende begyndte jeg med biopellets.

Men rummet hvor i min skummer står, bliver lidt størrere så der bliver plads til til min biopellets reaktor.

Olsen skrev:Fedt at du starter igen på et så stort projekt. Vores første saltvandsakvarie var det vi har nu på knap 900 liter og det kunne være dejligt med et endnu større engang.

Ang. levende sten i sumpen. Har prøvet det med ca 60 kg. sten, men er gået bort fra det, da jeg synes der samlede sig for meget snavs mellem stenene og på bunden. Det var svært at fjerne med hævert da sumpen står et par cm. over gulvet og hæverteffekten er ret ringe hos mig. Havde endda 6500 liters vandgennemstrømning fra retur + 12000 tunze stream i sumpen. Så hvis du vælger at have sten i sumpen, så hæv dem evt. lidt op på æggebakker så du kan støvsuge bunden af sumpen. Min sump var desværre ikke høj nok til at hæve stenene uden at de ville stikke over vandoverfladen. Der kom dog en masse pods i sumpen og tusindvis af rørorme.

Kan ikke se noget PO4 eller NO3 filter i din sump. Hvordan holder du det i skak?


Mvh Michael
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: 2062L second edition

Indlæg af Olsen »

Stenene i min sump lå i et stort rum og i samme rum kom vandet fra akvariet ned og skummeren stod også i det rum. Derefter blev vandet ledt via bobbelfælde over til et rum med returpumpe.


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: 2062L second edition

Indlæg af Nicki Henriksen »

MiksBiks skrev: Hvad fisk angår vil jeg gerne holde en rød tråd med kejsere. Her er en lille ønske liste ved godt at jeg ikke kan have det hele.

Kejsere:
A. trimaculatus
H. ciliaris
P. paru 2stk must have!!!
P. imperator
P. xanthometopon
P. asfur

Dværg kejsere:
C. bispinosa
C. flavissima
C. loricula
C. acanthops
C. potteri

Kiruger:
A. achilles
A. sohal
N. elegans
N. vlamingii
Z. flavescens ca.6 stk(hvis muligt at få på en gang)
P. hepatus yellow belly

også nogle forskellige anthiaser hvad jeg nu kan få fat i men mange, også nok også en fodre automat.

Det er mit ønske om en rød tråd om konen vil det, da hun jo også har lidt at sige, så det kan godt være den røde tråd bliver lidt/noget/meget bred alt efter hvad hun nu finder på :wink:
kan ikke se den røde tråd, men navnene på en masse fede fisk.. fuck hvor fedt :)


Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2062L second edition

Indlæg af MiksBiks »

Nicki Henriksen skrev:
kan ikke se den røde tråd, men navnene på en masse fede fisk.. fuck hvor fedt :)
Den røde tråd er kejserne plus, det jeg synes er fede kiruger, og ellers ikke alt for meget andet :GO :GO :GO :GO


Mvh Michael
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: 2062L second edition

Indlæg af pederrevnørd »

Wow - det bliver et ultimativt fiskebalje.

Held og lykke, kan godt forstå du glæder dig, jeg glæder mig bare til at se billederne når du har fisk i :-)


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
rascat
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 9. dec 2010 12:40
13
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 2010

Re: 2062L second edition

Indlæg af rascat »

vi glæder os også súper meget til at du starter op igen... håber på at vi må komme ud at se det engang!!


Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2062L second edition

Indlæg af MiksBiks »

rascat skrev:vi glæder os også súper meget til at du starter op igen... håber på at vi må komme ud at se det engang!!
Altid velkommende :GO :GO


Mvh Michael
Brugeravatar
8220
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 349
Tilmeldt: ons 15. dec 2010 19:39
13
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2010

Re: 2062L second edition

Indlæg af 8220 »

Hej Michael

Hvordan går det med baljen? Er du kommet i gang med, at få den op at køre igen?

Hvilken skummer smider du på?


Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2062L second edition -igang igen-

Indlæg af MiksBiks »

8220 skrev:Hej Michael

Hvordan går det med baljen? Er du kommet i gang med, at få den op at køre igen?

Hvilken skummer smider du på?
Sorry, har først set dit indlæg nu :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Gik igang igår :GO og da jeg havde fået fyldt det 2/3 op opdagede jeg at det ene over løb var der slået en lille bitte flis af som gik 1mm op over fugen :devilish: :devily: :devilish: :devily: :devilish: :angry: :angry: :angry:
Så jeg måtte sku lige tømme det hele igen, skære overløbet af(turede ikke tage nogen chancer) lime en glas plade i bunden også kommer der vand i idag :beer:

Der kommer den samme skummer på som før BK300 deluxe, var slemt tilfreds med den så kan ikke finde nogen grund til at skifte den ud.

Så jeg er igang igen :HE :HE :HE :HE :HE :HE :HE :HE mange mange månedes venten.

Første fisk er også allerede købt, den kommer i så snart det er klar :K navarcus


Mvh Michael
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: 2062L second edition -igang igen-

Indlæg af Marco R »

MiksBiks skrev:
8220 skrev:Hej Michael

Hvordan går det med baljen? Er du kommet i gang med, at få den op at køre igen?

Hvilken skummer smider du på?
Sorry, har først set dit indlæg nu :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Gik igang igår :GO og da jeg havde fået fyldt det 2/3 op opdagede jeg at det ene over løb var der slået en lille bitte flis af som gik 1mm op over fugen :devilish: :devily: :devilish: :devily: :devilish: :angry: :angry: :angry:
Så jeg måtte sku lige tømme det hele igen, skære overløbet af(turede ikke tage nogen chancer) lime en glas plade i bunden også kommer der vand i idag :beer:

Der kommer den samme skummer på som før BK300 deluxe, var slemt tilfreds med den så kan ikke finde nogen grund til at skifte den ud.

Så jeg er igang igen :HE :HE :HE :HE :HE :HE :HE :HE mange mange månedes venten.

Første fisk er også allerede købt, den kommer i så snart det er klar :K navarcus
Hej,

Tillykke med det nye akvarie :W

Dog lidt surt med den flis :BA Specielt hvis du fylder op med osmosevand :rolleyes:

Glæder mig meget til at kunne følge din balje igen :GO

Husk en MASSE billeder :sneaky2:


Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2062L second edition -igang igen-

Indlæg af MiksBiks »

Marco R skrev: Hej,

Tillykke med det nye akvarie :W

Dog lidt surt med den flis :BA Specielt hvis du fylder op med osmosevand :rolleyes:

Glæder mig meget til at kunne følge din balje igen :GO

Husk en MASSE billeder :sneaky2:
Bruger ikke osmose vand. Bruge hane vand, jeg skal have et kejser/kirug akvarie :HE


Mvh Michael
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: 2062L second edition -igang igen-

Indlæg af Marco R »

MiksBiks skrev:
Marco R skrev: Hej,

Tillykke med det nye akvarie :W

Dog lidt surt med den flis :BA Specielt hvis du fylder op med osmosevand :rolleyes:

Glæder mig meget til at kunne følge din balje igen :GO

Husk en MASSE billeder :sneaky2:
Bruger ikke osmose vand. Bruge hane vand, jeg skal have et kejser/kirug akvarie :HE
Heller ikke her. Det lyder alt for nice :W

Har du en fiskeliste over, hvilke fisk du vil have? :sneaky2:

Tak for snakken og hjælpen :GO


henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: 2062L second edition

Indlæg af henrikp »

husk at byde på en kop kaffe når det er oppe at køre :)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: 2062L second edition

Indlæg af nielsk »

Sådan mike... det bliver godt


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2062L second edition

Indlæg af MiksBiks »

henrikp skrev:husk at byde på en kop kaffe når det er oppe at køre :)
Selvfølgelig :y
nielsk skrev:Sådan mike... det bliver godt
det håber jeg.


Mvh Michael
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: 2062L second edition

Indlæg af Thue »

Ser sku ultra spændende ud Michael glæder mig rigtig meget til og følge dit nye setup ;-) og med fiske bestanden som du ønsker kan jeg kun sige yes ;-) til fede kejsere du har valgt og ikke mindst den dejlige kirug archilles ;-) kan godt lidt din ide omkring sump med hensyn til de levende sten for det vil da give en god bio kultur og så godt med caularpa så det kommer godt gang i det biologiske, har du evt spekuleret over og lave dit kammer med bio bolde som et risle filter altså tør filter i stedet når nu du ikke kommer til og have over flod af levende sten, det ville hjælpe dig rigtig meget som ekstra omsætning til de stoffer som vi selv kan fjerne altså nitrat osv ;) har selv paru og sikke en fantastisk flot fisk men hold op det er en fisk der vil fremad når den først er ordentligt afklimatiseret den vokser sku godt ;-) men sindsygt flot i farverne ;-) hvordan skal du kører omkring parasitter når nu du skal prøve krafter med archilles vil du have et karatæne og behandle alle nye fisk mod ich inden de kommer i display eller ?

Mvh thue


Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2062L second edition

Indlæg af MiksBiks »

Så er der sku vand i og det køre, så mangler jeg bare salt og sten i :HE

Thue@
jeg har egentlig beholdt det meste som det er, både sump og akvarie, bortset lige fra at jeg har fjernet det ene overløb.
Efter jeg har gået og tænkt på det, så kørte det skide godt før, så fandt egentlig ikke noget grund til at lave om på noget der funker :wink:
Så det overløb der er, er fyldt med biobolde lige som sidst, får jeg levende sten i overskud fylder jeg dem i, i stedet for.

Ang billedet med sten opsætningen vil den blive lidt anderledes, den bliver højere, for at få brugt flere sten, og have gemme steder til fiskende. Går det helt galt med nitraten så her jeg et DIY 13L nitrat filter som jeg sætter til.

Jeg glæder mig helt vildt til at få en paru igen, den er bare så meget flottere end den er på billeder, men den holdte desværre ikke så lang tid sidst.

Sidst kørte jeg mit akvarie uden karantæne, uden UV og kun meget lidt ozon(kun til klarheden i vandet) og det gik faktisk rigtig rigtig godt, jeg havde stort set aldrig pletter. Så min tanke er egentlig at gøre det på samme måde. Skulle det gå galt har jeg et par 54W UV jeg kan sætte til. Men jeg tror på ved at sørger godt for sine dyr så skal de nok klare lidt pletter og ich som måtte komme. Havde 3 "plet kiruger" sidst som faktisk aldrig havde pletter, så derfor tør jeg godt en archilles :f2:

Har du også kejser akvarie?? hvor stort?


Mvh Michael
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: 2062L second edition

Indlæg af Thue »

Det er da også fuldstændigt rigtig, har man haft et system der virker er der heller ikke nogen grund til og lave om på tingene ;-) oh ja har man et system der kører godt og sundt så har man også skabt de bedste rammer for fiskene ;) det eneste man skal huske er bare ikke og overdrive med tilsætninger af fisk på samme tid. Ja jeg kører også et kejser/fiske akvarie på ca 1000l med en okay bestand af fisk, elsker kejsere ;-)


Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2062L second edition

Indlæg af MiksBiks »

Har du pics af dine? Dit akv?? Ellers må du gerne pb nogen, vil rigtig gerne se dine, og specielt paru:-)


Mvh Michael
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2062L second edition

Indlæg af MiksBiks »

Så er starten gået, og lur om det skulle gå problemfrit..... nææææ
Lige et par billeder af den lille F............. revne der gjorde overløbet utæt. :G
9.JPG
8.JPG
Fik hentet mine sten og der var flere end jeg regnede med :dizzy: :dizzy:
5.JPG
Min dejlige datter og jeg skulle du lige indvige inden der kom sten sten, og nu havde jeg lovet at hun måtte komme op og bade i akvariet når der kom vand i. Så hun fik da lige en go indpakning om rumpen!!!! Ingen uheld :f2: :f3: :f2:
7.JPG
Og jeg skulle da ikke være for fin til et lille dyp :wc:
6.JPG
Og igang det gik
4.JPG
3.JPG
Her er så stort set hvordan det kommer til at se ud. Stenene bag til venstre skal i sumpen. Stenene er bygget op på mælke kasser, der er skåret til så alle siderne er væk så der er mulighed for en masse smut huller, og dem har jeg gjort meget for at lave, så fiskende har noget at smutte ind og ud ad. Jeg havde et billed og en forestilling om hvordan det skulle se ud, men de sten jeg har ville det bare slet ikke lykkes, men bliver lige så stille mere og mere til freds med den. Der har været sten i, i små to uger.
2.JPG
1.JPG
Målte mine værdier igår.
Nh3=0
No2=0
No3=2
Så det er bare spitze :HE :HE :HE

Faldt lige over en af de krydsfiners klodser som akvariet stod på sidst!!!!! Det har været vægt på. Nu har jeg lagt krydsfinere over det hele(skulle jeg have gjort sidste gang)
10.JPG
Lige til sidst vil jeg da lige vise hvad jeg har stillet mine abstinenser med der hjemme, også når jeg lige at bruge nogle penge på at få noget ordenlige koraller i, også kommer konen, "det er rigeligt med det store" så det bliver desværre lukket. Havde ellers lige fået en lille svaghed for koraller. Nej de når ikke mine kejsere til sokke holderne men de er sku meget pæne. Men de er solgt og bliver snart hentet. Der var kommet nogen flere end på billedet.
Min datter og hendes fætter falder lige i staver :GO
11.JPG
Any ways, så er det her til jeg er nået, så der er LANGT endnu, men det er nu også meget hyggeligt :wink:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Michael
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: 2062L pics update d.13.12

Indlæg af Marco R »

Hej Michael,

Fik du ordnet din flig, så det holder tæt? :rolleyes:

Det ser super lækkert ud og fed stenopsætning, og glæder mig meget til at kunne følge dit akvarie igen :W

Super sødt billede af din datter og dig og det sidste, hvor hun står med sin fætter :happy:


Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 2062L pics update d.13.12

Indlæg af Birkefeldt »

Wow! Der er virkelig basis for et fedt FEDT kejserakvarie med den stensætning og med så mange liter til rådighed. Tillykke med det! Vil spændt følge denne tråd fremover...
Senest rettet af Birkefeldt tirs 13. dec 2011 23:51, rettet i alt 1 gang.


Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: 2062L pics update d.13.12

Indlæg af Valentin »

TOTAL WELTKLASSE :GO

Michael du har simpelthen forums mest kæmpe tank, og elsker at se at du endelig langt om længe har fået den på benene igen..

Dejligt at se Zenia fik dyppet tærerne, og fedt blære billede med dig der lige dykker en smut - Jeg kan jo kun sidde i mit med vand til halsen..griner..

Det bliver så fedt at følge dine kommende billeder af dine smukke smukke kejsere..


Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2062L pics update d.13.12

Indlæg af MiksBiks »

mange tak:-)


Mvh Michael
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"