"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Greves 1000 liters balje. Nu med yngel side 25.

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 506
Tilmeldt: tirs 4. maj 2010 12:28
13
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Koldig

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Sheriffen »

Dit akvarie er da ved at være enstørre videnskab efter hånden er det ik...:) men sheriffen er imponeret....:)
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Jeg har haft min dyrepasser med på råd. Han har INTET forstand på akvarier men passer aflivel akvariet når vi er ude at rejse. Han syndes det er utroligt nemt at overskue så helt galt kan det da ikke være. hehe
Sidst han passede akvarie var vi en mdr. væk og det gjorde han perfekt dog har jeg en kammerat der stå standby hvis noget er galt ellers kigger han også lige ind et par gange for lige at cheke om nu min dyrepasser har overset noget.

Det er pisse rat at man har et par gode kamerater der også har salt så man kan hjælpe hendanden.

Steen
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Så fik jeg fat i en annemone til mine klovnfisk.

5 min efter den var sat i akvariet gik mine klovnfisk i annemonen og 2 timer efter begyndte de begge at rense den sten lige ved siden af annemonen. Så vidt jeg har læst er det for at gøre klar til at lægge æg. Hanen lavede nogle spastiske bevægelser i og ved annemonen for at vise dens territorium.

Hunen havde fået et bobbel øje 1 uge efter jeg fik den men efter jeg har kørt med UV tænt er den ved at komme sig igen. Hanen havde et dybt sår på siden men 1 uge efter er det helt groet sammen så nu er der ikke noget at se på den.
Begge klovnfisk de spiser rigtig godt og ser ud til at trives. Især efter der er kommet en annemone ned til dem.

Jeg fik også hentet nogle hjuldyr som nu er sat i et glas med plankton og luft for at yngle dem.
Planen er at jeg vil lave en plankton/hjuldyr reaktor så jeg kan dyrke begge ting i samme akvarie.
Mere om dette senere da jeg er ved at få målt størlsen på hjuldyrne og planktonen så jeg ved nødagtigt hvor stort et net der skal skilde de 2 kamra. Så planktonen selv vil finde ind til hjuldyrene men de ikke kan komme ind til planktonen.

Steen
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Marco R »

Hej Steen,

Det lyder godt nok spændende og nogle meget positive tegn :GO

Og fedt at de begge er kommet sig. Bliver spændende at følde dit lille projekt også med at holde begge i et akvarie, :h herfra
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Ja de har sgu plads nok 425l til et par klovnfisk og een annemone der er sgu luksus

Steen
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 506
Tilmeldt: tirs 4. maj 2010 12:28
13
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Koldig

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Sheriffen »

spdiving skrev:Jeg har haft min dyrepasser med på råd. Han har INTET forstand på akvarier men passer aflivel akvariet når vi er ude at rejse. Han syndes det er utroligt nemt at overskue så helt galt kan det da ikke være. hehe
Sidst han passede akvarie var vi en mdr. væk og det gjorde han perfekt dog har jeg en kammerat der stå standby hvis noget er galt ellers kigger han også lige ind et par gange for lige at cheke om nu min dyrepasser har overset noget.

Det er pisse rat at man har et par gode kamerater der også har salt så man kan hjælpe hendanden.

Steen
Din dyrepasser... har du andet en fisk derhjemme da siden du har en dyrepasser... ;)

Men ja,, er lækkert at ha en medhjælper nogen gange... jeg er os ved at sætte min nabo ind i diverse ting og sager så han er klar i nødstilfælde hehe
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Der er skam kun akvariet samt lidt blomster at passe når vi er på ferie. Men det lyder jo godt at kalde ham dyrepasser :sneaky2: :sneaky2:

Jeg har samtidig en aftale med RonniA at der lige checkes akvarie et par gange når det er ferie tid. Det samme gør jeg for ham. Men den daglige drift står en nabo for.

Steen
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 506
Tilmeldt: tirs 4. maj 2010 12:28
13
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Koldig

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Sheriffen »

Det kan være du slet ik selv passer det?
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Så fik jeg nogle mål.
Phytoplantonen er mellem 2 og 6µm store og Hjuldyrne er op til 150x270µm alt efter om det er unger, så ved i det...hehe

Så nu kan jeg komme lidt vidre med min reaktor.

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Carsten »

spdiving skrev:Så fik jeg nogle mål.
Phytoplantonen er mellem 2 og 6µm store og Hjuldyrne er op til 150x270µm alt efter om det er unger, så ved i det...hehe

Så nu kan jeg komme lidt vidre med min reaktor.

Steen
Hvor skaffer du nettet fra??
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Jeg har bestildt dem her. Men det var før jeg fik målt hvor store de entligt er.

http://www.microscopes.com/ms-wh-fi-10416230.html

De er på 0.45µm så det er sgu nok for småt.

Steen
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4645
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Anders månsson »

kan vi ikke få et full front shot?
Det er jo et drømme setup du kører!
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Bingocaller »

Ja det ville være lækkert med nogen nye billeder! :) Vi sidder jo her i varmen - sveder og er meget misundelige :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Der kommer en lille opdate senere. Jeg har fået malet vægen akvariet er bygget ind i sort glans 50 resten af stuen er også blevet malet i en brækket hvid. Vi var lidt spændte på om den sorte væg villle gøre stuen mørk og kedlig men jeg må sige det ser super fedt ud og der er masser af lys i stuen :K :K

Hansen var også lige forbi i går hvor vi fik hygget med lidt Akryl og jeg fik lavet mig en plankton/hjuldyr reaktor. Billeder skal der nok komme af den også men lige pt står den og tører i haven.

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Carsten »

spdiving skrev:Der kommer en lille opdate senere. Jeg har fået malet vægen akvariet er bygget ind i sort glans 50 resten af stuen er også blevet malet i en brækket hvid. Vi var lidt spændte på om den sorte væg villle gøre stuen mørk og kedlig men jeg må sige det ser super fedt ud og der er masser af lys i stuen :K :K

Hansen var også lige forbi i går hvor vi fik hygget med lidt Akryl og jeg fik lavet mig en plankton/hjuldyr reaktor. Billeder skal der nok komme af den også men lige pt står den og tører i haven.

Steen
Vi andre hygger mend en kølig pils eller noget koldt hvidvin. Når I hygger jer med acryl, kan jeg kun sige NØRDER :biggrin:
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Han$en »

Carsten skrev:
spdiving skrev:Der kommer en lille opdate senere. Jeg har fået malet vægen akvariet er bygget ind i sort glans 50 resten af stuen er også blevet malet i en brækket hvid. Vi var lidt spændte på om den sorte væg villle gøre stuen mørk og kedlig men jeg må sige det ser super fedt ud og der er masser af lys i stuen :K :K

Hansen var også lige forbi i går hvor vi fik hygget med lidt Akryl og jeg fik lavet mig en plankton/hjuldyr reaktor. Billeder skal der nok komme af den også men lige pt står den og tører i haven.

Steen
Vi andre hygger mend en kølig pils eller noget koldt hvidvin. Når I hygger jer med acryl, kan jeg kun sige NØRDER :biggrin:
Der var nu også kolde pils OG Acryl :T

Jeg fik lige brygget mig en skål til at stille på bunden, så skiveanemoner kan få ro til at sætte sig fast på en sten :K
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Bingocaller »

Har prøvet det - man bliver næsten ligeså fuld af Acryl - men det er det med maven bagefter :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Sjovt nok kunne jeg ikke mærke at vi limede Akryl ved ikke med Hansen .. Det var ham der limede...haha

Kølige pilser var der skam også senere på aften kom der sgu bål i haven også...hehe

Steen.
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Lige lidt billeder af min hjuldyr/plankton reaktor.

Steen
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Han$en »

Fedest :D
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Jep og det fedste er at filteret som er brugt i akvariet det er på 20µm. Og det ser ud til at der kun kommer en lille smugle plankton ind i rumet til hvor hjuldyrene skal gå. Dem modtager jeg imorgen.

Steen
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hej Steen

skal du til a forsøge noget opdræt?

Mvh
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Jep...Derfor er der gjort så meget ud af at forberede plankton/hjuldyr reaktor og opsætning af et 425l akvarie kun til yngel. For uden det har jeg 2 x 50l mere sat op hvis jeg får brug for at rykke mit yngel.
Men end til vidre går det ikke lige efter planen mine klovnfisk de gider sgu ikke lægge æg endnu.
Den tidligere ejere af mine klovnfisk der lage de æg hvær 14 dag. Men ikke hos mig.
De har gået sammen som par i over 4 år så vidt jeg er oplyst og mine klovnfisk de går aflene i et 425l sammen med en annemone så stress for de sgu ikke.

Steen
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 548
Tilmeldt: søn 19. aug 2007 15:31
16
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Aalborg SØ

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af iceMD »

husk endelig at månelys kan have stor indflydelse på om fisk yngler :D
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Nicki Henriksen »

Håber da de går igang, hvilken arter udover klovne kan man yngle med på hjemmebasic?
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Marco R »

Nicki Henriksen skrev:Håber da de går igang, hvilken arter udover klovne kan man yngle med på hjemmebasic?
Forskellige kardinaler. Mest kendt er nok Kauderni, som skulle være rimelig nem at få til at yngle. Der er flere, men dem husker jeg ikke lige nu, der må andre lige komme på banen :hehe:
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 548
Tilmeldt: søn 19. aug 2007 15:31
16
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Aalborg SØ

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af iceMD »

der er rigtig mange forskellige fisk der er lykkedes for private at opdrætte :) der var vist en tysker der enda opdrættede en flok mandarinfisk:D
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Carsten »

Pseudochromis fridmanni er blevet opdrættet flere gange, og endda her i landet.
Calloplesiops altivelis er også blevet opdrættet flere gange.
Andre Pseudochromis arter kunne også være et bud, hvis man ellers kan finde nogle som ikke banker hinanden istedet for
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg havde faktisk selv et par Gramma loreto som leget meget dog lagde de ikke æg..
men fik så fat i en lorte damsel :devilish: som tog livet af dem desværre (billige lorte fisk :devily: )

Men ønsker held & lykke med projektet Steen :GO :Peace:
spdiving
Reactions:

Re: Greves 1000 liters balje.

Indlæg af spdiving »

Der er flere andre arter der også kan yngels.

Et link hvis man vil vide lidt mere om yngel.

http://www.marinebreeder.org

Steen
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"