"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

TRÅD KAN LUKKES: 877 liters akvarie.

Forum for Akvarier 801+ Liter
Låst
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 936
Tilmeldt: søn 14. okt 2007 16:56
16
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

ser super ud Michael, glæder mig allerede til næste gang der skal hentes et lille fragment eller koral ;-)
... intet vand i stuen for tiden ...
Brugeravatar
Niller
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: søn 13. nov 2005 19:59
18
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Niller »

Det er da virkelig gennemført Michael. Glæder mig da til at jeg skal over og besøge min søster igen. Hun boede jo ikke langt fra dig .Måske der er kaffe på kanden til manden fra det mørke Jylland :wink:
Jan
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

I skal alle have stor tak for de pæne ord, og vil da gerne sige at det kun kan anbefales at have et rum udelukket kun til akvarie :wink:

Og jo i er naturligvis velkommen i Hvidovre jer der ønsker at se akvariet, dog vil jeg nok lige sige at der ikke er meget at kigge på PT men det kan i jo også se ud fra billederne.

Men endnu engang et stort TAK :D
Senest rettet af Lord Mike lør 2. feb 2008 08:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Den arbejdstilling i sumpen ser yderst behagelig ud ;) Noget jeg godt kunne have brug for en gang imellem..

Hvad bruger du det lille akvarie til under sumpen?
Har du selv monteret overløbet og er det bare to gennemføringer med en lille overløbsbox?
Hvor udløber returvandet?

Hvis jeg skulle kritisere noget som det eneste, så er det nok det der vinyl gulv, men smag og behag ;)
Alt andet ser super ud, der ser virkelig ikke ud til at være sparret på noget, undtaget gulvet :roll:
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

Mikkel E skrev:Den arbejdstilling i sumpen ser yderst behagelig ud ;) Noget jeg godt kunne have brug for en gang imellem..

Hvad bruger du det lille akvarie til under sumpen?
Har du selv monteret overløbet og er det bare to gennemføringer med en lille overløbsbox?
Hvor udløber returvandet?

Hvis jeg skulle kritisere noget som det eneste, så er det nok det der vinyl gulv, men smag og behag ;)
Alt andet ser super ud, der ser virkelig ikke ud til at være sparret på noget, undtaget gulvet :roll:
jeg kan ikke se om der er acryl gulv :wink: men hvis der er kan jeg kun anbeflale det har jeg også i mit akv rum! og ville ikke undvære det havde du tenkt dig ædel træ??

og fin ramme du har om der det ligner min :)

Billede
Senest rettet af Johnny fre 1. feb 2008 03:08, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Nej, jeg tænkte nu mere på nogle lyse klinker, det ville passe godt til de hvide borde (af gasbeton?) ;)
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

hmm ok sådan læste jeg det ikke :) men har man et akv rum kommer finisien i anden række der er jo ingen der ser det :OJ
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

Mikkel E skrev:Hvad bruger du det lille akvarie til under sumpen?
Har du selv monteret overløbet og er det bare to gennemføringer med en lille overløbsbox?
Hvor udløber returvandet?

Hvis jeg skulle kritisere noget som det eneste, så er det nok det der vinyl gulv, men smag og behag ;)
Akvariet under sumpen bliver ikke brugt til noget, men regner med at det skal bruges til mit ynglede Kaudernier.

Overløbet er monteret af sælger.

Returvandet kommer ud mellem overløbet og pumpetårnet der står foran.

Mht vinyl gulvet, så er det ganske enkelt kun fordi jeg ikke vil bryde gulvet som er sammenhængende med resten af hytten. Så for at bevare dette har jeg lagt vinyl oven på og ind under panellerne så det skaber en stor gryde inde i rummet. Kan godt se det ville være dejligt og mere passede med fliser men der er 2 der skal være enige og i dette tilfælde var det kun den ene part der ville have dette :wink:

Johnny du har skam også en fin ramme rundt om akvariet :TH
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

Jeg har her til aften flyttet mine Ricordeaér, polypper samt blastomussaér fra det midlertidige akvarie i kælderen op til sumpen i akvarierummet. Jeg var lidt spændt på om hvordan de ville klare det, men syntes gerne jeg ville tage chancen selv om akvarie ikke har kørt mere end 14 dage.

Nu her hvor der er gået et par timer ser det forbavsende godt ud, så hvis de stadig står flot i morgen vil jeg nok prøve at flytte lidt flere koraller op. Jeg har ikke mistet nogle fisk sev om de ikke ser for godt ud, med pletter og stor strees faktor. Det eneste jeg har mistet er 2 koraller så det syntes jeg er rimelig billig sluppet "end til vidrere" :D

Men her er lidt billeder fra sumpen efter korallerne havde stået der 2 timer.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

Det er ikke fordi at der er sket det store, men nu er koraller og de fisk jeg har valgt at beholde fra det gamle setup sat i det nye akvarie, og det ser ud til at det var noget de kunne lide. Fiskende ser dog ikke speciel flotte ud da de er temmelig meget angrebet af hvide pletter men mit uv-lys er sat op, så nu håber jeg det vil hjælpe.

Kæresten har nu i over 3 år gået og plaget mig med om jeg ikke skulle have en hugo, da dette er en af hendes farvoritter. Så da hun forleden dag så en hos klovnfisken overgav jeg mig og hun fik sin hugo. Den har indtil videre været god at have da den holder algerne godt nede, og må da også indrømme at den da er meget sød :wink:

Så nu er min fiskebestand på følgende:

1 x Zebrasoma flavescens
1 x Zebrasoma xanthurum
1 x Acanthurus japonicus
1 x Synchiropus splendidus
1 x Neocirrhitus armatus
1 x Salarias fasciatus
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Og hugo'en og Armatus'en kan godt enes ?
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

Nej der har ingen problemer været, ej heller når de mødes på deres vej.
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1000
Tilmeldt: ons 20. sep 2006 19:40
17
Postnummer: 8340 Malling
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Malling (ASK)

Indlæg af jimmi »

Er det ikke svært af få placeret korallerne rigtigt, når nu man kun kan se hvad man laver gennem overfladen af vandet? Og det samme er vel gældende for rengøring af sandbuns osv....

Da du bestilt akvariet var der så overvejelser inde omkring en bølgemaskine? (ex tunze), for det må vel have betydning for hvor og hvor højt man skal placere overløbet?
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

jimmi skrev:Er det ikke svært af få placeret korallerne rigtigt, når nu man kun kan se hvad man laver gennem overfladen af vandet? Og det samme er vel gældende for rengøring af sandbuns osv....

Da du bestilt akvariet var der så overvejelser inde omkring en bølgemaskine? (ex tunze), for det må vel have betydning for hvor og hvor højt man skal placere overløbet?
Der er ingen tvivl om at jeg lige skal vende mig til at placere korallerne, da vinklen jeg ser fra er anderledes fra hvad jeg ellers har prøvet. Men min erfaring er også at ny placeret koraller først ser rigtig godt ud efter et stykke tid da de nærmest først skal til at vokse sig til den nye placering (Lidt kringlet, men håber du ved hvad jeg mener :wink: ) Men jeg for da også stor hjælp fra konen som står og råber/skiger inde fra stuen :D

Mht til overløbets placering, så var der ingen overvejelser ifh til bølgemaskine, om det har nogen indflydelse på funktionen på bølgemaskinen hvor overløber skal placeres vides ikke, men jeg har da fået bølger med dette setup så yderligere overvejelser har jeg ikke haft.

Nu her efter 3 uger står nogle af mine koraller faktisk bedre end de har gjort nogen sinde før, bla. jeg har aldrig haft en Catalaphyllia jardinei som står bedre end den jeg har nu, så det lader til at det køre som det skal, "so far" :D
Brugeravatar
Johnny k
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 187
Tilmeldt: søn 20. nov 2005 20:32
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2005

.

Indlæg af Johnny k »

Den ser godt ud Michael! :lol:

jeg glæder mig til at se det når du for det fyldt

mvh. johnny k
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: .

Indlæg af Lord Mike »

Johnny k skrev:Den ser godt ud Michael! :lol:

jeg glæder mig til at se det når du for det fyldt

mvh. johnny k
Jamen Johnny, du kan jo komme forbi med nogle af dine flotte koraller, er sikker på at de også vil være flotte her hos mig :D Nu skal du ikke begynde med at nævne noget om dårlig forbindelse du gamle :wink:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

Hej igen herfra......

Det er ikke fordi det er gået helt efter hvad jeg selv har planlagt her den sidste uges tid. Jeg har bla mistet min Neocirrhitus armatus som uden tvivl var min ynglingsfisk i akvariet og har været det siden jeg fik den for ca. 3 år siden :G Udover denne har jeg også mistet min Acanthurus japonicus som jeg købte for 3 måneder siden, lidt ærgeligt da den ellers var blivet feddet godt op for at have større mulighed for at overleve denne periode hvor jeg fodre ekstremt lidt.

Men ellers sker der ikke noget i selve akvariet andet end at det står og modner, så jeg har brugt lidt tid på at få styr på selve teknik rummet. jeg har bla. fået tilsluttet min IKS m/prober, doseringsmaskine, UV-lys, rowaphos-filter samt Ozon på skummeren. Dette kan tydeligt ses på at vandet er blivet meget mere klart og algerne er kraftig på retur.

Jeg har købt en acryl-plade som baggrund, og min plan var så at få den malet i henholdsvis sort på den ene side og blå på den anden side, hvor så jeg ville kunne skifte farve på bagruden alt efter humør. Så jeg tog ud og købte noget maling til denne plade og jeg fik malet den og sat på plads. Men jeg kunne godt se at der var et eller andet galt med selve farven på acryl-pladen samtidig med at fiskene gik helt amok på bagruden, og der var det så at jeg kunne kontatere at man skal male med mat maling på sådan en plade da fiskene kan spejle sig selv i bagruden og gik helt amok på sit eget spejlbilled, så jeg må på den igen med malingen :(
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1593
Tilmeldt: lør 28. okt 2006 22:38
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

Ærgeligt med fiskene! :( især den lille koralvogter var sød.

I det mindste ser det du ud som om der kun er nogle grønalger i toppen, din bund er som støvsuget.

Det er misundelsesværdig med det lækre teknikerrum du har fået stablet op.

Hvad tilsætter du med doseringen?
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Det ser vildt godt ud!! Hvilke ting tilsætter du?? Er det noget salifert??
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af Gambi »

det ser rigtigt godt ud. er der kun grøn alger på dit reef keramik ?? jeg døjer nemlig kun med alger på mit reef keramik og de har været der i 2½ mdr. men ser ud til at være på retur nu :) og det er kun på reef keramikken jeg har alger heldigvis :)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

Algerne er spredt rundt omkring i hele akvariet, dog er de kraftig på retur samtidig med at de også holdes nede af min hugo, og hugoen kommer ikke så tit op øverst i akvariet så derfor er algerne mest koncentreret der men billedet snyder lidt da de også er andre steder.

Af spore-eleminter bruger jeg Jod, Strontium, Boron samt Trace hard.
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af JJ »

Det er godt nok ærgeligt med den Japaner Kirurg.... Den var sgu flot! :G

Men det skyder da fremad med projektet! Det ser sgu godt ud!
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

JJ skrev:Det er godt nok ærgeligt med den Japaner Kirurg.... Den var sgu flot! :G

Men det skyder da fremad med projektet! Det ser sgu godt ud!
Ja JJ, det var den jeg købte af dig der desværre er afgået med døden, ærgeligt da den ellers havde fundet sig rigtig godt tilrette i det gamle akvarie. Men jeg synes nu ellers jeg er billig sluppet ifh til hvad jeg har mistet når man nu laver et nyt setup på de betingelser jeg nu har/havde :wink:
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2109
Tilmeldt: tors 21. jul 2005 15:40
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Skidt skidt skidt med dine tab! 2 rigtig fede fisk!
Men det er jo prisen i denne hobby engang imellem.
Men derudover. WOW hvor ser det allerede godt ud med keramikken. Teknik rummet ser også rigtig fedt ud. Det bliver bare meget bedre når man har et helt rum til det så der ikke skal spares på plads osv. Glæder mig til at stikke hovedet forbi en dag.
Hils K.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

BS skrev:Skidt skidt skidt med dine tab! 2 rigtig fede fisk!
Men det er jo prisen i denne hobby engang imellem.
Ja desværre Brian, men der er da bestemt andre ting som jeg går og glæder mig over, da det nemt kunne have været gået meget værre. Du ved, i altid er velkommen her i Hvidovre, og vi må da også snart fide en dag hvor vi kommer overthere en tur :)

Du må også hilse S mange gange :wink:
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Det er sku en flot opbygning af sten du har fået lavet :-D
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

Hvam skrev:Det er sku en flot opbygning af sten du har fået lavet :-D
Jo tak Hvam :wink: Denne opsætning var hvad jeg havde tænkt på fra starten af, men er kommet lidt i tvivl om der skal flere LS op ad bagruden, Men da tvivlen er lidt stor har jeg valgt at lade det være som det er i første omgang da det jo som bekendt ser helt anderledes ud når akvariet bliver fyldt godt op med koraller på et tidspunkt.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Jeg syntes det giver en fed dybte uden at baggrunden er murert op, den fine mørke blå bagrund giver jo en kanon kontrast til faverne på korallerne.
Smid da heller stenen i sumpen.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Pas nu på, jeg syntes at have hørt om flere der aldrig får ordentlig balance når de bruger for meget keramik, 1 liter keramik bliver aldrig lige så levende som 1 liter ægte levende sten.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Jens jørgen kører mæsten kun med keramik.

Men er der ikke mange der får nogle svampeligende alger når de smider keramik i?
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Låst

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"