"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

TRÅD KAN LUKKES: 877 liters akvarie.

Forum for Akvarier 801+ Liter
Låst
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Hougaard »

Lord Mike skrev:Erik hvor finder jeg emnet omkring reefsave i wiki'en ??
Bare skriv reefsafe i søgefeltet...
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Hougaard skrev:
Lord Mike skrev:Erik hvor finder jeg emnet omkring reefsave i wiki'en ??
Bare skriv reefsafe i søgefeltet...
Søge resultat=0
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Hougaard »

Brugeravatar
Daniel1
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 464
Tilmeldt: ons 7. dec 2005 22:31
18
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2006

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Daniel1 »

Kan se du har fanget din diacanthus. En skam den ikke er lidt mindre, så tog jeg den gerne. Har læst om mange i USA der har holdt dem med success sammen med koraller. (undtagen polypper, som de er berygtede for at æde) Ville til hver en tid vælge denne fisk frem for polyp-sten
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Daniel1 skrev:Kan se du har fanget din diacanthus. En skam den ikke er lidt mindre, så tog jeg den gerne. Har læst om mange i USA der har holdt dem med success sammen med koraller. (undtagen polypper, som de er berygtede for at æde) Ville til hver en tid vælge denne fisk frem for polyp-sten
Ja Daniel, det er rigtig ærgelig at skulle af med den, men alle fisk vil altid komme efter mine koraller :wink: Et andet problem som også gjorde beslutningen nemmere var at den ikke ville tage foder til sig, så det skulle ikke undre mig at når der ikke ville være flere polypper tilbage så ville den gå videre til de andre koraller.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Jeg har som beskrevet tidligere i tråden fået sat et fragment akvarie på systemet for ca. 3 uger siden. Samtidig med at dette bliv sat op tilsatte jeg ca 20kg LS i størrelse small da disse skal bruges til de stumper der bliver knækket fra korallerne i hovedakvariet. Disse små sten er nu godt igang med at blive indkørt og giver en masse nærring til vandet. Dette kan ses som en god gang algesuppe i fragment-akvariet, men heldigvis er denne algesuppe kun koncentreret i dette akvarie og ikke i hverken hoved-akvarie eller for den sags skyld i refugiet.

De fragmenter som står og sætter sig inden de skal sælges eller byttes, står super flotte med kraftig vækst og polypper samt farver som faktisk er flottere end i selve hoved-akvariet selv om de dårlig nok kan ses pga algesuppen. Ydermere har jeg sat et par Pterapogon kauderni i fragment-akvariet da jeg igen vil prøve med lidt opdræt af disse vidunderlige og smukke fisk :wink:
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1664
Tilmeldt: søn 20. maj 2007 09:07
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Hvidtfeldt »

Ser godt ud. og meget smart med de kaudernier. Der har du osse mulighed for at fange dem og have dem så de ikk bliver spist af andre fisk.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 11. apr 2008 21:18
16
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2008

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Vænge »

Er det en lyserød Heliofungia du har i fragmentakvariet? Er lidt svært at se ;)

Edit: kom i tanke om du havde en flot alveopora/goniopora - det er nok den du har flyttet :)

Ellers kan jeg kun sige at de flotte Caulastrea jeg købte af dig lyser godt op i min alt for lille balje! :y
Venlig hilsen
Vænge

Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.

Nuværende akvarie: 250 liter med sump fra DecOcean.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Hvidtfeldt skrev:Ser godt ud. og meget smart med de kaudernier. Der har du osse mulighed for at fange dem og have dem så de ikk bliver spist af andre fisk.
Takker, det er netop det der er ideén :GO
Vænge skrev:Er det en lyserød Heliofungia du har i fragmentakvariet? Er lidt svært at se ;)

Edit: kom i tanke om du havde en flot alveopora/goniopora - det er nok den du har flyttet :)

Ellers kan jeg kun sige at de flotte Caulastrea jeg købte af dig lyser godt op i min alt for lille balje! :y
Det er rigtig Pernille, det er min Alveopora jeg har flyttet midlertidig, da jeg har fjernet min anemone fra akvariet og i den forbindelse var mine Klovnfisk begyndt at gå i Alveoporaen og det kunne den ikke rigtig lide. Så den står til opbevaring i fragment-akvariet ind til Klovnfiskene er blivet fanget og væk fra akvariet.
Godt at høre du stadig er glad for det købte :wink: og var det ikke meningen at du skulle have noget der var lidt større??
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 11. apr 2008 21:18
16
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2008

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Vænge »

Jo, det var meningen...flytter jo ud på Amager i Februar.

Men men men - manden er endnu ikke helt enig med mig mht størelsen og placering, så det bliver spændende at se hvordan "gyseren" ender ;)

Indtil da får jeg nok sat et 192 liters op midlertidigt, så det er da lidt af en forbedring fra 54!
Venlig hilsen
Vænge

Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.

Nuværende akvarie: 250 liter med sump fra DecOcean.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Du har ihvertfald en stor støtte herfra i kampen om det store akvarie :GO

Held og lykke, (never give up :wink: )
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af peder »

Blir' sku' smukkere og smukkere den balje!!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

peder skrev:Blir' sku' smukkere og smukkere den balje!!
Tak Peder, har da også et par ting og sager under opsejling men mere om dette når det kommer på plads.....
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Lidt billeder:
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Peters1 »

Rigtig gode billeder som altid. Skarpe og flotte i farver... og korallerne er også rigtig fede ;-)
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Hougaard »

Bravo !
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 639
Tilmeldt: tors 3. jul 2008 23:14
15
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Nyyydelige de milleporaene dine Lord Mike :drool:
Hadde bestukket deg godt for de der ja,og skulle alltids fått deg "på gli.." :hehe:
Kunne tenkt meg en tur på besøk til deg for å se karet til sommeren,når jeg likevel skal ned å "plage" Flemming i Dyrby litt i sommer.. :grin:
Brugeravatar
Thomas
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 2. mar 2007 16:15
17
Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg, Andrup

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Thomas »

Hej Michael

Jeg må nok indrømme at dit akvarie er det FLOTTESTE jeg nogen sinde har set, når man tager alt i betragtning.
Sten opsætningen, valg af fisk og koraller og ikke mindst deres farve.

men hvad er din hemmelighed, tilsætter nu andet end Boron, Strontium, Iodine og Hard trace fra salifert ??
og hvad filtrer du over ??

Tell us your secret master :U
Mvh. Kia og Thomas
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Knut-Arne Berg skrev:Nyyydelige de milleporaene dine Lord Mike :drool:
Hadde bestukket deg godt for de der ja,og skulle alltids fått deg "på gli.." :hehe:
Kunne tenkt meg en tur på besøk til deg for å se karet til sommeren,når jeg likevel skal ned å "plage" Flemming i Dyrby litt i sommer.. :grin:
Knut-Arne: Hvis vi kan finde en dag hvor vi begge kan, så skal du være velkommen til at kigge forbi til sommer :GO
Thomas skrev:Hej Michael

Jeg må nok indrømme at dit akvarie er det FLOTTESTE jeg nogen sinde har set, når man tager alt i betragtning.
Sten opsætningen, valg af fisk og koraller og ikke mindst deres farve.

men hvad er din hemmelighed, tilsætter nu andet end Boron, Strontium, Iodine og Hard trace fra salifert ??
og hvad filtrer du over ??

Tell us your secret master :U
Tak for de fine ord Thomas :wink:

Der er skam ikke nogen hemmelighed ved dette akvarie, jeg køre bare efter det som mange vil kalde for "Berliner metoden" som ganske enkelt består af følgende:

God skummer (ATI BM 250)
God belysning (3x80w farvet lys, 2x250w HQI)
God cirkulation (2xtunze 6100, 1xTunze Wavebox, 3900liter returpumpe, samt 2xTunze nano 6025)
God kalkreactor (masser af kalk)
Gode LS (Mine gamle sten som nu har kørt 5 år)
Hyppige Vandskift (1 gang om uge skiftes ca. 5% vand, dertil bruges 2kg salt)
Tålmodighed (vigtig :wink: )

Faktisk har jeg ikke tilført nogle sporeelementer det sidste 1/2 år efter jeg er begyndt med hyppige vandskift, og derved for tilført systemet sporestoffer denne vej.
Jeg tror faktisk slet ikke jeg har fået skrevet her i tråden at jeg har fået købt mig et nyt Phosfat-filter (Dektec FR509) hvor jeg køre 50/50 med Rowaphos og aktivt kul, 100gr. af hver som skiftes 1 gang om måneden.

Så den eneste hemmelighed hvis man da kan kalde det det, er skam bare at køre sit akvarie på den mest driftsikker måde, og ikke at begynde med alle mulige vidundermidler (som efter min mening kun gavner sælger/producenter) eller for den sags skyld de store eksperimenter.

Det bedste ved denne meget simple måde at køre sit akvarie på er at jeg stort set ikke laver nogle målinger af mit vand og har ikke gjort dette i 8-9 måneder. Det eneste jeg måler for er salt ved vandskift samt for Ca og KH 1 gang om måneden, og så ellers bare observere mine fisk og koraller mm.
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 639
Tilmeldt: tors 3. jul 2008 23:14
15
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Knut-Arne: Hvis vi kan finde en dag hvor vi begge kan, så skal du være velkommen til at kigge forbi til sommer :GO

Takker for innvitasjonen :y ,og det vil glede meg stort å få sett litt av dette flotte karet "live" ja. :biggrin:
Skal som sagt på besøk til min gode venn Anagenys til sommeren,og en aldri så liten korallimport hjem her til Norge,er vel også med i planen min,må bare finne meg en prisgunstig leverandør,som ogsåer behjelpelig med å fremskaffe nødvendige Zitespapirer,da ,med tanke på Toll-uvesenet her i dette IKKE EU landet jeg bor i.. :rolleyes:
Og så håper jeg at kronekursen her hjemme kommer seg litt opp fra kjelleren igjen,da jeg registrerer at det pr.d.dato er 15 kroner mer differanse pr. 100lapp nu,enn i Juli mnd.da jeg sist var der nede i Danmark
:shock: , og korallprisene er vel dyr nok,som de er for tiden,for oss alle.. :crybaby:
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af peder »

Holder du kul og rowa adskilt eller lader du det "hvirvle" rundt sammen??
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

peder skrev:Holder du kul og rowa adskilt eller lader du det "hvirvle" rundt sammen??
Det er skam i samme filter og hvirvler rundt sammen....Og skiftes 1 gang om måneden.
Knut-Arne Berg skrev:Knut-Arne: Hvis vi kan finde en dag hvor vi begge kan, så skal du være velkommen til at kigge forbi til sommer :GO

Takker for innvitasjonen :y ,og det vil glede meg stort å få sett litt av dette flotte karet "live" ja. :biggrin:
Skal som sagt på besøk til min gode venn Anagenys til sommeren,og en aldri så liten korallimport hjem her til Norge,er vel også med i planen min,må bare finne meg en prisgunstig leverandør,som ogsåer behjelpelig med å fremskaffe nødvendige Zitespapirer,da ,med tanke på Toll-uvesenet her i dette IKKE EU landet jeg bor i.. :rolleyes:
Og så håper jeg at kronekursen her hjemme kommer seg litt opp fra kjelleren igjen,da jeg registrerer at det pr.d.dato er 15 kroner mer differanse pr. 100lapp nu,enn i Juli mnd.da jeg sist var der nede i Danmark
:shock: , og korallprisene er vel dyr nok,som de er for tiden,for oss alle.. :crybaby:
Når tiden nærmer sig så giver du bare en besked her på PB så finder vi en dag hvor du kan kigge forbi. Og mon ikke jeg på dette tidspunkt har fået godt gang i mit fragment-akvarie så der evt. kunne være nogle sukkermadder til salg :wink:
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Helena »

:K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Helena skrev: :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K
:GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO :GO


:beer:
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 639
Tilmeldt: tors 3. jul 2008 23:14
15
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Knut-Arne Berg »

He.he.. har det "klikket helt" for dere to nu? :grin: :confused2: :KL
Men takker for innvitasjonen ja,og du skal bare se jeg kommer innom en tur,men hvet ikke helt om jeg skal våge å kjøre igjennom Tollen igjen,slik som i sommer...
Svettet godt på Norskesiden sist,og hadde "planlagt" å få med de riktige papirer denne gang,da jeg kansje ikke er like heldig neste sommer :rolleyes:
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af William Jr »

Knut-Arne Berg skrev:Knut-Arne: Hvis vi kan finde en dag hvor vi begge kan, så skal du være velkommen til at kigge forbi til sommer :GO

Takker for innvitasjonen :y ,og det vil glede meg stort å få sett litt av dette flotte karet "live" ja. :biggrin:
Skal som sagt på besøk til min gode venn Anagenys til sommeren,og en aldri så liten korallimport hjem her til Norge,er vel også med i planen min,må bare finne meg en prisgunstig leverandør,som ogsåer behjelpelig med å fremskaffe nødvendige Zitespapirer,da ,med tanke på Toll-uvesenet her i dette IKKE EU landet jeg bor i.. :rolleyes:
Og så håper jeg at kronekursen her hjemme kommer seg litt opp fra kjelleren igjen,da jeg registrerer at det pr.d.dato er 15 kroner mer differanse pr. 100lapp nu,enn i Juli mnd.da jeg sist var der nede i Danmark
:shock: , og korallprisene er vel dyr nok,som de er for tiden,for oss alle.. :crybaby:
- Jeg er frisk på en Københavner tur om LordMike vil se mig også :beer:


Michael, hvordan går det med din achilles og hawaiensis Kirurg?
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 639
Tilmeldt: tors 3. jul 2008 23:14
15
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Anagenys skrev:
Knut-Arne Berg skrev:Knut-Arne: Hvis vi kan finde en dag hvor vi begge kan, så skal du være velkommen til at kigge forbi til sommer :GO

Takker for innvitasjonen :y ,og det vil glede meg stort å få sett litt av dette flotte karet "live" ja. :biggrin:
Skal som sagt på besøk til min gode venn Anagenys til sommeren,og en aldri så liten korallimport hjem her til Norge,er vel også med i planen min,må bare finne meg en prisgunstig leverandør,som ogsåer behjelpelig med å fremskaffe nødvendige Zitespapirer,da ,med tanke på Toll-uvesenet her i dette IKKE EU landet jeg bor i.. :rolleyes:
Og så håper jeg at kronekursen her hjemme kommer seg litt opp fra kjelleren igjen,da jeg registrerer at det pr.d.dato er 15 kroner mer differanse pr. 100lapp nu,enn i Juli mnd.da jeg sist var der nede i Danmark
:shock: , og korallprisene er vel dyr nok,som de er for tiden,for oss alle.. :crybaby:
- Jeg er frisk på en Københavner tur om LordMike vil se mig også :beer:

Hm.. var "litt" raskere enn deg der Flemming :T men ja selfølgeligt blir du med meg på besøk til Lord Mike!
Kan jo hende jeg skremmer vettet av han!
Er ikke sikkert han har sett en vaskekte Viking før :sneaky2:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Anagenys skrev:
Knut-Arne Berg skrev:Knut-Arne: Hvis vi kan finde en dag hvor vi begge kan, så skal du være velkommen til at kigge forbi til sommer :GO

Takker for innvitasjonen :y ,og det vil glede meg stort å få sett litt av dette flotte karet "live" ja. :biggrin:
Skal som sagt på besøk til min gode venn Anagenys til sommeren,og en aldri så liten korallimport hjem her til Norge,er vel også med i planen min,må bare finne meg en prisgunstig leverandør,som ogsåer behjelpelig med å fremskaffe nødvendige Zitespapirer,da ,med tanke på Toll-uvesenet her i dette IKKE EU landet jeg bor i.. :rolleyes:
Og så håper jeg at kronekursen her hjemme kommer seg litt opp fra kjelleren igjen,da jeg registrerer at det pr.d.dato er 15 kroner mer differanse pr. 100lapp nu,enn i Juli mnd.da jeg sist var der nede i Danmark
:shock: , og korallprisene er vel dyr nok,som de er for tiden,for oss alle.. :crybaby:
- Jeg er frisk på en Københavner tur om LordMike vil se mig også :beer:


Michael, hvordan går det med din achilles og hawaiensis Kirurg?
Du er naturligvis også velkommen :y Min achilles døde desværre efter et par måneder, selve forløbet så ellers ganske fint ud da den efter ganske få dage begyndte at spise fint af både frost samt noritang, men 1 uge før den døde begyndte den pludselig at få voldsomt med hvide pletter men disse forsvandt efter et par dage men derefter ville den ikke spise og få dage efter døde den uden at vide hvorfor. Men min Hawaiensis har siden den bliv lukket ud i akvariet haft det super godt ingen af de andre beboere har jagtet den og den fik lov til at svømme frit rundt i hele akvariet med det samme, den spiser alt hvad jeg giver og der er ingen tegn på at det skal gå ned af bakke for den faktisk tværtimod. Så denne fisk kan varmt anbefales til jer andre :y
Knut-Arne Berg skrev:
Anagenys skrev:
Knut-Arne Berg skrev:Knut-Arne: Hvis vi kan finde en dag hvor vi begge kan, så skal du være velkommen til at kigge forbi til sommer :GO

Takker for innvitasjonen :y ,og det vil glede meg stort å få sett litt av dette flotte karet "live" ja. :biggrin:
Skal som sagt på besøk til min gode venn Anagenys til sommeren,og en aldri så liten korallimport hjem her til Norge,er vel også med i planen min,må bare finne meg en prisgunstig leverandør,som ogsåer behjelpelig med å fremskaffe nødvendige Zitespapirer,da ,med tanke på Toll-uvesenet her i dette IKKE EU landet jeg bor i.. :rolleyes:
Og så håper jeg at kronekursen her hjemme kommer seg litt opp fra kjelleren igjen,da jeg registrerer at det pr.d.dato er 15 kroner mer differanse pr. 100lapp nu,enn i Juli mnd.da jeg sist var der nede i Danmark
:shock: , og korallprisene er vel dyr nok,som de er for tiden,for oss alle.. :crybaby:
- Jeg er frisk på en Københavner tur om LordMike vil se mig også :beer:

Hm.. var "litt" raskere enn deg der Flemming :T men ja selfølgeligt blir du med meg på besøk til Lord Mike!
Kan jo hende jeg skremmer vettet av han!
Er ikke sikkert han har sett en vaskekte Viking før :sneaky2:
Jamen hvis jeg for en vaske-ægte Viking på besøg, så skal der satme også drikkes øl af horn :beer: . Men med de rygter vikinger har med voldtægt af kvinder mm. så gemmer jeg sgu konen lidt af vejen når du kommer på besøg Knut-Arne :Peace: Så kan vi også få mulighed for en rigtig god mande- (akvarie) snak......
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af William Jr »

- Trist at høre med achilles... Om du ikke kan holde liv i den, så er der ingen der kan!! Og de er jo desværre berygtede for netop dette...

Vi tager horn med. :beer: Tak for invitationen! :hehe:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Anagenys skrev:- Trist at høre med achilles... Om du ikke kan holde liv i den, så er der ingen der kan!! Og de er jo desværre berygtede for netop dette...

Vi tager horn med. :beer: Tak for invitationen! :hehe:
Ja det skal nok bliver festligt :wink:

Jeg har en idé om at jeg har tilført fisken for tidlig i den forstand at akvariet ikke har været indkørt nok, det var jo ikke meget ældre end lidt over 1/2 år gammelt. Og erfaringer siger mig at et akvarie ikke rigtig er ordenligt indkørt før efter 2 år, så lur mig om jeg ikke prøver når dette er tilfældet :wink:
Låst

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"