"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Et "Indo-Pacific Reef" i stuen

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Låst
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

I skal sgu også have lidt close ups :y
20200725_140321.jpg
20200725_140335.jpg
20200725_140359.jpg
20200725_140410.jpg
20200725_140422.jpg
20200725_140434.jpg
20200725_140451.jpg
20200725_140515.jpg
20200725_140523.jpg
20200725_140619.jpg
20200725_141522.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af bima »

Det ser bare flot ud Bo.


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Marco R »

Det ser bare rigtig sundt og flot ud Bo :W :GO


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Et kik i maskinerummet, der afslører masser af slanger og ledninger :dizzy:

Det her slangehelvede skal jeg have lidt bedre styr på :wink:
Jeg dossere ATI Essentials Pro, der styrer Ca,Kh, Mg og alle de nødvendige sporestoffer- via 2 5xkoncenteret væsker.
ATI Nutrition C:P:N der styrer næringsværdierne.
Den Hvide dunk er til saltvand der tappes af i forhold til Ca tilsætningerne, så min salinitet ikke stiger.
Alle værdier og mine egne målinger, bliver kontrolleret med med månedlig ICP test hos ATI og justeret efter deres anbefalinger.
I kan læse mere om ATI Essentials Pro og Nutrition C:P:N her: https://atiaquaristik.com/en/?page_id=1467" onclick="window.open(this.href);return false; https://atiaquaristik.com/en/?page_id=1490" onclick="window.open(this.href);return false;
20200726_070340.jpg
Det midterste rum er indtil videre ikke i brug, da der ikke er behov for hverken refugium eller reaktorer.
20200726_070445.jpg
Min gamle Mini Bubbleking 200, kører derudaf som en trofast Ferguson- den gør bare arbejdet og mere er der ikke at sige til det :wink:
Jeg har en ATI co2 scubber tilsluttet skummeren og det hjælper med til at holde min PH stabil på 8,2-8,3, hvilket har stor betydning i forhold til sps'ernes vækst, da jeg kan se et markant drop i balling forbrug hvis jeg glemmer at holde øje med hvornår der skal skiftes medie og min ph falder.
Ozon tilsættes 24/7 (laveste indstilling) og holder vandet absolut totalt krystalklart- derudover ilter det vandet bedre, hvilket jeg tror på har en positiv effekt på den generelle trivsel i akvariet.
20200726_070457.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Effektiv køling her i sommervarmen. Det holder temperaturen mellem 25 og 26,5... og koster en masse vand i osmosetanken, grundet den ekstra fordampning.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Tykki »

Det køre for dig hva gamle??? Du må se at få dig en hobby nr 2! Bare så vi kan se hvad du ellers går og laver


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Jeg tænker det er en slags spaghetti orm der har forvildet sig op på ruden (og ja: jeg har været lidt doven med rudeskraberen på det sidste...)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Akileuz
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 102
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 14:57
5
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: 2980 Kokkedal
Kontakt:

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Akileuz »

jeg kan ikke lade være med at tænke... hvor mange liter fordamper du om dagen ved at køre åbent akvarie :) ?


Følg mit 943 Liters Peninsula build her

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 95&t=92398" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Akileuz skrev:jeg kan ikke lade være med at tænke... hvor mange liter fordamper du om dagen ved at køre åbent akvarie :) ?
5-6 liter


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af tim_rn »

Det var da en sjat! Du har knap 1 kvm, jeg har lidt over en halv. Jeg slipper med med lidt over en liter om dagen.

Hvad tæller mere med? Størrelsen af sumpen, vandtemperatur, luftfugtighed i rummet, vindhastighed. Er vinden slem hos dig? ;)


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

tim_rn skrev:Det var da en sjat! Du har knap 1 kvm, jeg har lidt over en halv. Jeg slipper med med lidt over en liter om dagen.

Hvad tæller mere med? Størrelsen af sumpen, vandtemperatur, luftfugtighed i rummet, vindhastighed. Er vinden slem hos dig? ;)
Tænker at en kraftig overfladevandbevægelse og en temperatur på 26 grader nok spiller en del ind


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af tim_rn »

Engelquist skrev:
tim_rn skrev:Det var da en sjat! Du har knap 1 kvm, jeg har lidt over en halv. Jeg slipper med med lidt over en liter om dagen.

Hvad tæller mere med? Størrelsen af sumpen, vandtemperatur, luftfugtighed i rummet, vindhastighed. Er vinden slem hos dig? ;)
Tænker at en kraftig overfladevandbevægelse og en temperatur på 26 grader nok spiller en del ind
Overfladebevægelsen er selvfølgelig også vigtig. Og her tror jeg du rammer helt rigtigt. Her har jeg netop købt en ekstra pumpe for at sætte lidt sving i. Så vil nok opleve en stigning og ryge op på en 2-3 litter om dagen (ligesom i mit gamle akvarie med samme overflade-ish). Og så passer det jo!


Akileuz
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 102
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 14:57
5
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: 2980 Kokkedal
Kontakt:

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Akileuz »

Okay, det var alligevel også en del :D jeg mener at jeg kunne fylde min 30 liters beholder ca. en gang hver anden uge ish.

Nu kører jeg med bølgebrydere i mit nye setup, vil det kunne anbefales at få skåret dækglas til at ligge i for at mindske fordampningen ? Og vil dette i så fald udløse andre problemer ?


Følg mit 943 Liters Peninsula build her

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 95&t=92398" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Akileuz skrev:Okay, det var alligevel også en del :D jeg mener at jeg kunne fylde min 30 liters beholder ca. en gang hver anden uge ish.

Nu kører jeg med bølgebrydere i mit nye setup, vil det kunne anbefales at få skåret dækglas til at ligge i for at mindske fordampningen ? Og vil dette i så fald udløse andre problemer ?
Fordampningen generer hverken mig eller indeklimaet- men jeg er også flink til at lufte ud :wink:

Dækglas burde vel ikke kunne give anledning til problemer- udover at akvariet får svært ved at slippe af med varmen, især i sommerhalvåret...
Men det vil da helt sikkert hjælpe på fordamningen :wink:


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af charlie saltvand »

Hep. Det er blevet en FLOT balje Bo. :GO :W

Det er sjovt ift ph værdien, min ligger og svinger ml 8,3 og 8,5 og jeg gør INTET for at holde den oppe...???

Min temp ligger og svinger ml 24 - 25 grader uden dækglas og 25 - 26.5 med dækglas, så det gør en ret stor forskel! Jeg mener også at kunne se at min PH dropper ca. 0.1 med dækglas på.

Med dækglas fordamper der ca17 L om ugen her og uden dækglas er jeg oppe på ca 30 L pr uge :dizzy: Der er jo også 1,25 kvm overflade :biggrin:

FLOT balje Bo!!! :y


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

charlie saltvand skrev:Hep. Det er blevet en FLOT balje Bo. :GO :W

Det er sjovt ift ph værdien, min ligger og svinger ml 8,3 og 8,5 og jeg gør INTET for at holde den oppe...???

Min temp ligger og svinger ml 24 - 25 grader uden dækglas og 25 - 26.5 med dækglas, så det gør en ret stor forskel! Jeg mener også at kunne se at min PH dropper ca. 0.1 med dækglas på.

Med dækglas fordamper der ca17 L om ugen her og uden dækglas er jeg oppe på ca 30 L pr uge :dizzy: Der er jo også 1,25 kvm overflade :biggrin:

FLOT balje Bo!!! :y
Det er mærkeligt med ph- min ligger noget lavere hvis jeg ikke bruger Co2 scrubber....

Tak for de pæne ord- det er altid godt og motiverende med ros :beer:
Alt er nu ikke ren idyl- jeg slås stadig periodevis med montipora ædende snegle og har efterhånden accepteret at min balje med tiden nok bliver et rent Acropora rev. Jeg har dog fået løsnet en lille håndfuld montier, som jeg giver et dyp med jævne mellemrum, så måske er der et par stykker der overlever de satans snegle...

Derudover er der det sædvanlige: boblealger, parlys og glasroser- det er altså utroligt- uanset hvor forsigtig man er og tjekker alt der sættes i baljen, kommer de altid med tiden.... nuvel- jeg gider ikke gøre det store ud af det udover at holde det lidt nede...

Jeg forsøgte med med en Achilles- som I nok har set i vores FB gruppe- den klarede desværre ikke skærende fra rev til akvarie og døde efter en lille uge... Som et plaster på såret, fandt jeg et pragteksemplar af en hvidbrystet kirurg, der allerede spiser noritang og tørfor... og totalt regerer i baljen- vildt smuk fisk , der pynter i mit lille stuerev :beer:
20200910_160825.jpg
Beklager billedet ligger ned- ønske til Erik: en mulighed for at vende uploaded billeder, tak!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af MortenL »

Engelquist skrev:
Jeg forsøgte med med en Achilles- som I nok har set i vores FB gruppe- den klarede desværre ikke skærende fra rev til akvarie og døde efter en lille uge... Som et plaster på såret, fandt jeg et pragteksemplar af en hvidbrystet kirurg, der allerede spiser noritang og tørfor... og totalt regerer i baljen- vildt smuk fisk , der pynter i mit lille stuerev :beer:
20200910_160825.jpg
Beklager billedet ligger ned- ønske til Erik: en mulighed for at vende uploaded billeder, tak!
Den hvidbrystede er en super fed fisk, jeg har en der har gået hos mig i et års tid, super personlighed, altid nysgerrig. Jeg oplever ikke at den styre baljen, men har også en stor palet og en ældre lilla kirurg, som sætter tingene på plads.

Trist med din achilles, håber du bliver glad for din hvidbrystet.

/Morten


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Barner
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 931
Tilmeldt: fre 23. dec 2005 12:41
18
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2004

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Barner »

hvad er det for en Co2 scrubber du bruger? hvor har du den fra?
Jeg ved ikke så meget om sådan en scrubber hvordan regner man ud hvor stor den skal være ? hvordan har du den tilsluttet?
Jeg har ellers haft en stabil PH gennem længere tid. Men siden før sommerferien har den drillet mig lidt (svingene)


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Barner skrev:hvad er det for en Co2 scrubber du bruger? hvor har du den fra?
Jeg ved ikke så meget om sådan en scrubber hvordan regner man ud hvor stor den skal være ? hvordan har du den tilsluttet?
Jeg har ellers haft en stabil PH gennem længere tid. Men siden før sommerferien har den drillet mig lidt (svingene)
Det er en ATI co2 scubber på 4 liter, jeg har købt hos Decocean-Den er tilsluttet luftindtaget til skummeren og virker ved at den fjerner Co2 fra den luft skummeren suger ind, hvilket hjælper til at holde PH stabil og lidt højere.
Størrelsen på scubberen har ingen betydning udover hvor ofte man skal udskifte mediet.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Jeg kæmper stadig med de S..... montipora eating nudibranch- jeg havde et angreb sidste år og troede egentlig at de var bekæmpet, efter gentagende dyp i Coral RX, men for et par uger siden kunne jeg se spor efter dem på et par af mine montier.
Igår fjernede jeg så samtlige montiporaer fra Displaytanken (her er det en fordel at mine sten står fordelt på bunden, så jeg kan tage dem op enkeltvis uden at skulle vælte en hel stensætning) De fik alle en dyp i Coral RX... og der var MASSER af døde nudibranch i baljen jeg dyppede dem i :G
Jeg skrubbede alle montier på undersiden med en tandbørste, for at fjerne de fleste æg.

Nu er alle de i sumpen, med en filtersvamp inden returpumpen, så evt. nutibranch stoppes der!
Jeg vil beholde dem dernede de næste 6 måneder, hvor de vil få et jævnligt dyp, for at slå alt ihjel!
Jeg tænker/håber, så at de nutibranch der skulle være tilbage i displaytanken, vil uddø, da der ikke er noget at leve af for dem :pray1:
20200920_102352.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Men bortset fra problemerne med montipora eating nudibranch, beskrevet i forrige indlæg, går det faktisk fortrinligt.
For at holde lidt næring i vandet, dosserer jeg No3 og Po4 (fra ATI) og kan holde Po4 på 0,03 ppm og No3 på 0,50 ppm.
Derudover tilsætter jeg EVO Easy SPS, som er et mix af plankton til sps koraller- jeg tilsætter via dosseringsmaskinen, 8 gange i døgnet ( 1 ml ad gangen)
20200920_102305.jpg
Det ser ud til at virke-både på vækst og farver :y
(beklager billederne er væltet)
20200920_111453.jpg
20200920_111541.jpg
20200920_111530.jpg
20200920_111514.jpg
Mine fisk er runde om bugen og godt tilfredse- de får en hel plade noritang, en frostterning og en dele flagefoder dagligt.
20200919_213443.jpg
20200919_213530.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Tykki »

Det er blevet et godt rev! En ting jeg godt vil rose dig ekstra for , er mængden af fisk! Der er intet mere kedeligt end flotte koraller også ingen svømmende liv i vandet! Ser skide godt ud!


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Tykki skrev:Det er blevet et godt rev! En ting jeg godt vil rose dig ekstra for , er mængden af fisk! Der er intet mere kedeligt end flotte koraller også ingen svømmende liv i vandet! Ser skide godt ud!
Takker! det betyder noget når det kommer fra stenbrosbissen! :beer:
Du har helt ret i at fisk kun pynter i et akvarie... Jeg har tænkt mig at smide lidt flere Chromis i, til de 8 jeg har og den enlige anthias, jeg har, skal også have lidt selskab :f3: :f3: :f3:


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Barner
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 931
Tilmeldt: fre 23. dec 2005 12:41
18
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2004

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Barner »

:GO Det er godt nok nice. :GO ville være fed at se det live en gang :beer:
Men noget irriterende med de snegle :angry:


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Min "Walt Disney" og "Blue Berry Fields" begynder virkeligt at vise hvad de kan udvikle sig til, efter ca 1,5 år i baljen :y
Walt Disney.jpg
20200924_200420.jpg
Blueberry Fields.jpg
20200924_200140.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Plankton tilføres 8 gange i døgnet via dosseringsmaskine... Mine acroporaer elsker det, hvilke jeg kan se på farver og vækst.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af christiantt »

Hvor mange ml tilsætter du pr. gang??


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

christiantt skrev:Hvor mange ml tilsætter du pr. gang??
1 ml hver 3.time ... altså 8 pr døgn.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af ttkthomsen »

Fedt fedt fedt


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et "Indo-Pacific Reef" i min stue

Indlæg af Engelquist »

Et view fra enderuden... bare lige for hyggens skyld :-)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Låst

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"