"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

YAY En stor dag for mig. Endelig er jeg så langt fremme i projektet at jeg tør at komme osmose vand i akvariet. :GO :K :beer:

Men hvis i ser på mine Mp40 så setter de ikke lige over for hinanden, de er helt nye men det er som om at magneterne ikke helt passer sammen. Er det fordi at motoren ikke har strøm på eller er det noget jeg skal bekymre mig om?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Mikas »

Prøv at drej wet side en halv omgang inden du sætter den mod den anden .
De skal sættes op uden strøm på. :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Gino »

Det dælme godt ud! Bli'r spændene at følge!

Hvad er det for apex moduler du har købt?


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Jens. Godt at se at der er liv i dig og projektet. Du kan ikke vende tør siden sådan på dine mp40 pumper :G De skal sidde med ledningen op af og denne skal som i SKAL sættes fast m strips ell andet, ellers vil den falde ned ved drift. Ellers ser det sgu godt ud :W


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

Tak for ros, ris, og hjælp alt sammen er med til at jeg får det godt akvarie.

Charly: Der er ikke lang nok ledning til at ledningen peger opad :crybaby: Men jeg kan sette en strips på ledningen med en klister holder så ledningen kan klisters på glasset så ledningen kan holde motoren på plads.

Miks: Jeg har stadig problemer med at de ikke kan sette lige overfor hinanden De frastøder hinanden når de setter lige overfor hinanden uanset om jeg har prøvet at dreje propel mondulet 360º for at se om der er et sted di passer.

Gino: Jeg har købt Apex (2016) Base unit og Lab kid jeg havde en del apex fra mit 200L akvarie. Jeg har den del apex udstyr da jeg må indrømme at alt det teknik af hobbyen jeg godt kan lig at nørde i :smart:

Er der nogen der hved om man kan få forlænger ledning til Mp40 motoren?

Billede 36 timer osmose vands produktion Jeg har brug for et støre anlæg mit anlæg går sku for langsom :devilish:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Gino »

Jens.k skrev:Tak for ros, ris, og hjælp alt sammen er med til at jeg får det godt akvarie.

Charly: Der er ikke lang nok ledning til at ledningen peger opad :crybaby: Men jeg kan sette en strips på ledningen med en klister holder så ledningen kan klisters på glasset så ledningen kan holde motoren på plads.

Miks: Jeg har stadig problemer med at de ikke kan sette lige overfor hinanden De frastøder hinanden når de setter lige overfor hinanden uanset om jeg har prøvet at dreje propel mondulet 360º for at se om der er et sted di passer.

Gino: Jeg har købt Apex (2016) Base unit og Lab kid jeg havde en del apex fra mit 200L akvarie. Jeg har den del apex udstyr da jeg må indrømme at alt det teknik af hobbyen jeg godt kan lig at nørde i :smart:

Er der nogen der hved om man kan få forlænger ledning til Mp40 motoren?

Billede 36 timer osmose vands produktion Jeg har brug for et støre anlæg mit anlæg går sku for langsom :devilish:

Ja jeg har også apex men dog ikke så mange moduler du har så undre mig bare hvilke moduler det er du har:-) men det ser godt ud det hele, det skal nok blive godt:-)


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

Gino: Jeg har 3 FMM. en til Flowmeder kid, Leak Detection Kit og en til ATO + 2 ekstra Apex optisk sensor
så har jeg to 1Link. En til de 3 dos så er jeg fri for at bruge 3 24v strømforsyning alle 3 dos får strøm gennem 1link den sidste 1Ling er til to COR15 returpumpe
Så har jeg en Vortech Pump/light Controller WXM. og så en I/O Breakout Box Den bliver lidt spænende at lege med, Ved ikke helt hvad jeg vil bruge den til endnu.
Til sidst har jeg en PAR måler kid.
Jeg tror jeg skal have lavet en liste over alt det teknik, når jeg engang er færdig


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Gino »

Jens.k skrev:Gino: Jeg har 3 FMM. en til Flowmeder kid, Leak Detection Kit og en til ATO + 2 ekstra Apex optisk sensor
så har jeg to 1Link. En til de 3 dos så er jeg fri for at bruge 3 24v strømforsyning alle 3 dos får strøm gennem 1link den sidste 1Ling er til to COR15 returpumpe
Så har jeg en Vortech Pump/light Controller WXM. og så en I/O Breakout Box Den bliver lidt spænende at lege med, Ved ikke helt hvad jeg vil bruge den til endnu.
Til sidst har jeg en PAR måler kid.
Jeg tror jeg skal have lavet en liste over alt det teknik, når jeg engang er færdig
Hold da fast for en omgang, det må jeg sige:-) den I/O Breakout box hvad gør den? Har jeg ikke lige hørt om!

Ja lav en liste over teknik så vi kan følge med i det:-)

Jeg overvejer også en WXM til mine vortech mp40qd

Fedt du har et par kit!!

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

Gino skrev:
Jens.k skrev:Gino: Jeg har 3 FMM. en til Flowmeder kid, Leak Detection Kit og en til ATO + 2 ekstra Apex optisk sensor
så har jeg to 1Link. En til de 3 dos så er jeg fri for at bruge 3 24v strømforsyning alle 3 dos får strøm gennem 1link den sidste 1Ling er til to COR15 returpumpe
Så har jeg en Vortech Pump/light Controller WXM. og så en I/O Breakout Box Den bliver lidt spænende at lege med, Ved ikke helt hvad jeg vil bruge den til endnu.
Til sidst har jeg en PAR måler kid.
Jeg tror jeg skal have lavet en liste over alt det teknik, når jeg engang er færdig
Hold da fast for en omgang, det må jeg sige:-) den I/O Breakout box hvad gør den? Har jeg ikke lige hørt om!

Ja lav en liste over teknik så vi kan følge med i det:-)

Jeg overvejer også en WXM til mine vortech mp40qd

Fedt du har et par kit!!

MVH
WXM den er super så let at installere vortech mp40qd på jeg har ikke fået mine Radion 15 G4 instaleret på den endnu men hvis det er lige så let som mp40 så skulle det ikke være et problem. I øvrigt er den super stabil ingen udfald på mine mp40 :GO


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Gino »

Jens.k skrev:
Gino skrev:
Jens.k skrev:Gino: Jeg har 3 FMM. en til Flowmeder kid, Leak Detection Kit og en til ATO + 2 ekstra Apex optisk sensor
så har jeg to 1Link. En til de 3 dos så er jeg fri for at bruge 3 24v strømforsyning alle 3 dos får strøm gennem 1link den sidste 1Ling er til to COR15 returpumpe
Så har jeg en Vortech Pump/light Controller WXM. og så en I/O Breakout Box Den bliver lidt spænende at lege med, Ved ikke helt hvad jeg vil bruge den til endnu.
Til sidst har jeg en PAR måler kid.
Jeg tror jeg skal have lavet en liste over alt det teknik, når jeg engang er færdig
Hold da fast for en omgang, det må jeg sige:-) den I/O Breakout box hvad gør den? Har jeg ikke lige hørt om!

Ja lav en liste over teknik så vi kan følge med i det:-)

Jeg overvejer også en WXM til mine vortech mp40qd

Fedt du har et par kit!!

MVH
WXM den er super så let at installere vortech mp40qd på jeg har ikke fået mine Radion 15 G4 instaleret på den endnu men hvis det er lige så let som mp40 så skulle det ikke være et problem. I øvrigt er den super stabil ingen udfald på mine mp40 :GO
Ok det lyder godt. jeg har dog en reeflink liggende som jeg lige prøver at lege med først men ellers må jeg ofre på en WXM :T

Blir spændene at følge din lækre balje :K


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af PoulD »

Man siger jo tålmodighed er helt essentiel i den her hobby. Ud fra det perspektiv, må det simpelthen blive den ultimativt bedst kørende balje på forum :D
Men det ser da heller ikke ud til der bliver sparet på noget eller skåret hjørner nogen steder.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

PoulD skrev:Man siger jo tålmodighed er helt essentiel i den her hobby. Ud fra det perspektiv, må det simpelthen blive den ultimativt bedst kørende balje på forum :D
Men det ser da heller ikke ud til der bliver sparet på noget eller skåret hjørner nogen steder.
:rofll: Tak. Ja jeg ved godt det har taget LAAANG tid og tålmodigheden har VIRKLIG også været sat på prøve.
Planlægningen og opbygning har nu været sjovt. og lærerig, :smart:


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af kenneth olsen »

Hej Jens,
Ser super lækkert ud!

Hvor har du købt sten henne?


KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Marco R »

Hej Jens,

Jeg håber, at alt går godt med akvariet? :happy:

Det ser bare rigtig rigtig lækkert ud og mega gennemført, lige efter mit hovedet :W :GO

Følger dit akvarium med spænding :y :happy:


Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

Tak Marco
Ja det går godt, Jeg vil snart få lidt mere info op på tråden.
Der er vand, fisk og koraller i akvariet på ca. 18 dage, Har prøver noget nyt bio opstart som skal gøre vandet klar på 10-14 dage. uden den helt store alge opblomstring.
Jeg må sige de målinger på de 5 ligger stabilt men i den høje ende af skalaen. Men der er nu helt normalt når værken skummer eller refugium køre.
Men som sagt mere info senere


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Marco R »

Jens.k skrev:Tak Marco
Ja det går godt, Jeg vil snart få lidt mere info op på tråden.
Der er vand, fisk og koraller i akvariet på ca. 18 dage, Har prøver noget nyt bio opstart som skal gøre vandet klar på 10-14 dage. uden den helt store alge opblomstring.
Jeg må sige de målinger på de 5 ligger stabilt men i den høje ende af skalaen. Men der er nu helt normalt når værken skummer eller refugium køre.
Men som sagt mere info senere
Hej Jens,

Det var da så lidt, og dejligt at det går fremad med det lækre akvarium :GO

Hvordan er det så gået med det nye bio-opstart? :)

Super, glæder mig meget til at se din opdatering :y :happy:


Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

Så er der tid til en lille opdatering.
Den 4 maj begynde jeg at lave osmose vand med mit alt alt for lille osmose anlæg.
Osmose vandet blev lavet direkte ned i akvariet.
Den 18 maj var akvariet og sumpen fyldt vand og et osmose anlæg der klar til pension :P
Den 21 maj blev der testet for læk og desvære var der 4 steder som var læk. De 2 af stæderne var kun pakninger der skulle skiftes, de andre to var rør samlinger :G træls.
Den 23 var alt klar til at komme salt i. Der kom ca. 25 kg i af mærket Tropic marin Pro salt.
Den 25 maj var vandet klar til start bakterie.
Jeg havde set på internettet at der var kommet et nyt produkt fra Brightwell Aquatics med navn Micrōbacter start xlm, der kunne gøre akvariet klar på 5 til 7 dage uden at få en alge opblomstring, så det havde jeg bestilt hjem sammen med Brightwell Aquatics Micrōbacter 7 og Vibrant Aquarium Cleaner fra Underwater Creations. Micrōbacter 7 skal bruge til at bibeholde en stabil bakterie balance og Vibrant skal bruges hvis jeg får en alge opblomstring. Det gæller alle slags alger så vidt jeg ved men ikke bakterie som Cyano.
Vibrant kan bruges med Micrōbacter 7 da den ikke dræber bakterie men kun selve algen.
Som sagt den 25 maj kom de første bakterie i vandet 180 ml Micrōbacter start xlm til 600 L salt vand. den 1 juni lavede jeg så den første test.
0 ammoniak 0 nitrat 0 phosphat.

Da mit fokus mest lå på mit nye projekt :smart: havde mit gamle akvarie det rigtig skidt, Hvor både koraller og fisk var døde undervejs :G det fortryder jeg naturligvis i dag SÅ DUMT. :(
Jeg blev enig med mig selv om det nok var best at flytte fisk og koraller fra det gamle til det nye, hurtigst så mulig.
Den 4 juli var alt det der stadig var i live flyttet over i det ny akvarie. Efter et par dage tog jeg en test af de 5 hellige da korallerne ikke så særlig glade ud. Det var først 5 til 10 dage jeg begynde at se forbederinge.
I kan se test resultaterne på billede nederst.
Jeg vil prøve at ligge test resultater ud hver søndag.
Er der andre der har lyst til at ligge deres test ud hver weekend? Hvis der er foreslår jeg at vi laver en ny tråd der kan heder Weekendtens Test.
Det kunne være spænende at se andres test og et her og nu billede af akvariet. Det vil måske motivere nogen der er som jeg, lidt ustabil til at lave de 5 test på samme dag hver uge.
Link til YouTube en lille 3 min video om akvariet: " onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Marco R »

Hej Jens,

Fedt med en opdatering :y

Det er altså bare et lækkert setup, og er vild med ordenen :GO

Har lige et spørgsmål til videoen, og det kan godt være, at det er videoen, som snyder lidt (eller det er måske bare mig :wink: ), men det virker som om, at der er meget lidt cirkulation i venstre side. Altså der hvor overløbet er, da der ikke er meget bevægelse over din vidunderkoral, Zoa'er m.fl. i den ende, eller har du skruet ned for pumperne, da du lavede videoen? :happy:


Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

Marco R skrev:Hej Jens,

Fedt med en opdatering :y

Det er altså bare et lækkert setup, og er vild med ordenen :GO

Har lige et spørgsmål til videoen, og det kan godt være, at det er videoen, som snyder lidt (eller det er måske bare mig :wink: ), men det virker som om, at der er meget lidt cirkulation i venstre side. Altså der hvor overløbet er, da der ikke er meget bevægelse over din vidunderkoral, Zoa'er m.fl. i den ende, eller har du skruet ned for pumperne, da du lavede videoen? :happy:
:y Godt set jeg køre med et retur på 1800 LPH og kun 2 Vectra 40 på mellem 20 og 60% Da jeg gerne vil have det bliver kørt stille og rolig ind.
Det der gør at de 1800 LPH ikke ser ud af meget er at vandet kommer fra et 32 rør og fordeler sig ud i 2 x 32 rør, fordeling bliver lavet om til. 32rør med 2 1in Random Flow Generator fra VCA
Der kommer også 2 extra Vectra 40 på mangler bare 2 flade gummi afstands skiver.
Og så en retur på 2200 LPH

Lige nu kæmper jeg med at få støjen på vandet ned.


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Marco R »

Jens.k skrev:
Marco R skrev:Hej Jens,

Fedt med en opdatering :y

Det er altså bare et lækkert setup, og er vild med ordenen :GO

Har lige et spørgsmål til videoen, og det kan godt være, at det er videoen, som snyder lidt (eller det er måske bare mig :wink: ), men det virker som om, at der er meget lidt cirkulation i venstre side. Altså der hvor overløbet er, da der ikke er meget bevægelse over din vidunderkoral, Zoa'er m.fl. i den ende, eller har du skruet ned for pumperne, da du lavede videoen? :happy:
:y Godt set jeg køre med et retur på 1800 LPH og kun 2 Vectra 40 på mellem 20 og 60% Da jeg gerne vil have det bliver kørt stille og rolig ind.
Det der gør at de 1800 LPH ikke ser ud af meget er at vandet kommer fra et 32 rør og fordeler sig ud i 2 x 32 rør, fordeling bliver lavet om til. 32rør med 2 1in Random Flow Generator fra VCA
Der kommer også 2 extra Vectra 40 på mangler bare 2 flade gummi afstands skiver.
Og så en retur på 2200 LPH

Lige nu kæmper jeg med at få støjen på vandet ned.
Hej Jens,

Det lyder spændende, hvornår får du Random Flow Generator på og de gummi afstands-skiver? :happy:

En god tommelfingerregel er, at returpumpen ikke behøver at være større, end hvad din skummer er rated til :happy:

Hvad tænker du på, når du skriver "støjen ned på vandet" - overløb der larmer eller pumper eller andet?


Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

Jeg ved ikke hvornår det kommer hjem fra usa det ser ud til der er gået Corona i alt i øjebliket. Mega lang ventetid på alt fra usa
billede af de Random Flow Generator + Modul rør
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Marco R »

Ja det tror jeg gerne på :(

De er ganske fine, mener selv, at jeg har 1 eller 2 liggende i gemmerne fra mit tidligere setup, og man kan tydeligt se forskel, mener jeg at kunne huske :happy:


Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

Marco R skrev:Ja det tror jeg gerne på :(

De er ganske fine, mener selv, at jeg har 1 eller 2 liggende i gemmerne fra mit tidligere setup, og man kan tydeligt se forskel, mener jeg at kunne huske :happy:
Jeg er ihverfald spændt på hvor dan de virker.

Det med skummer skummer størrelsen kontra retur flow den forstod jeg ikke helt. Er du sød at forklare den igen?

Det der larmer er vandet i overløbet og i sumpen hvor det løber fra det ene kammer over til det andet kammer


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Marco R »

Jens.k skrev:
Marco R skrev:Ja det tror jeg gerne på :(

De er ganske fine, mener selv, at jeg har 1 eller 2 liggende i gemmerne fra mit tidligere setup, og man kan tydeligt se forskel, mener jeg at kunne huske :happy:
Jeg er ihverfald spændt på hvor dan de virker.

Det med skummer skummer størrelsen kontra retur flow den forstod jeg ikke helt. Er du sød at forklare den igen?

Det der larmer er vandet i overløbet og i sumpen hvor det løber fra det ene kammer over til det andet kammer
Jeg tror helt sikkert, at du bliver glad for dem :y

Ja selvfølgelig - hvis du f.eks. har en skummer-pumpe, som er rated til 2000 l/t, så behøver din returpumpe heller ikke at være rated til mere end 2000 l/t, måske 2500-3000 l/t, da der selvfølgelig går noget tabt ved de forskellige vinkler i rørførringen og løftehøjden, eller hvis din returpumpe også skal trække div. reaktorer. Håber, at det giver mening, ellers skal du endelig spørge igen :happy:

Så skal du få nogen til at justere lidt, da det kan lyde, som om at faldet i overløbet, og de andre steder, er lidt for højt = at det plasker, hvis jeg forstår det rigtigt?


Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

En lille opdatering men et stort svømmetag for for mit akvarie
I dag fik jeg testet og lavet lidt om på min hjemmebygget køleskabs fodermaskine.
Oprindelig havde jeg ført røret fra køleskabet direkte ind i returløbets rør via et Y fitting for at foderet skulle komme ud af returløbs røret, men den gik bare ikke da der var alt for meget vand tryk i returløbet og for lidt vand tryk i køleskabe rørt med det resultat at vandet begynde at løbe den modsatte retning som jeg havde tænkt.
Nu har jeg så ført køleskabs røret ført op i selve akvariet så røret kommer ud i akvariet lige under hvor pille foder maskinen skal stå :K Perfegs. Testede om alt var tæt og om røret kunne fragte foderet op i akvariet og alt er som det skal være vandet i køleskabe røret fragtede foderet op i akvariet.
foderet kunne fragtes med vandet op i akvariet. Perfekt Det er så dejlig når tingene lykkes. Det så også ud til at mine fisk hurtig fandt ud af at der kom foder ud af det lille røde rør :clap: :P :f3: :f2:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Marco R »

Det ser bare lækkert ud, og ja det er altid dejligt, når tingene bare flasker sig, som man havde håbet på :W :GO

Er det et akryl-dækglas, eller er bølgebryderen bare udskåret på den måde eller hvordan? :happy:


Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

Marco R skrev:Det ser bare lækkert ud, og ja det er altid dejligt, når tingene bare flasker sig, som man havde håbet på :W :GO

Er det et akryl-dækglas, eller er bølgebryderen bare udskåret på den måde eller hvordan? :happy:
Det er bølgebryder i glas som jeg har fået skåret på en maskine, tror nok maskinen skære med en tynd vandstråle.
Den skulle nok have været skåret lidt smaller da der er svært at komme ned i akvariet for at opretholde et rent akvarie men det går nok.


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Marco R »

Jens.k skrev:
Marco R skrev:Det ser bare lækkert ud, og ja det er altid dejligt, når tingene bare flasker sig, som man havde håbet på :W :GO

Er det et akryl-dækglas, eller er bølgebryderen bare udskåret på den måde eller hvordan? :happy:
Det er bølgebryder i glas som jeg har fået skåret på en maskine, tror nok maskinen skære med en tynd vandstråle.
Den skulle nok have været skåret lidt smaller da der er svært at komme ned i akvariet for at opretholde et rent akvarie men det går nok.
Okay på den måde :GO

Hvad er tanken bag udskæringerne, og skal de ikke kunne dækkes til, så fiskene ikke kan springe ud? :happy:


Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Jens.k »

Marco R skrev:
Jens.k skrev:
Marco R skrev:Det ser bare lækkert ud, og ja det er altid dejligt, når tingene bare flasker sig, som man havde håbet på :W :GO

Er det et akryl-dækglas, eller er bølgebryderen bare udskåret på den måde eller hvordan? :happy:
Det er bølgebryder i glas som jeg har fået skåret på en maskine, tror nok maskinen skære med en tynd vandstråle.
Den skulle nok have været skåret lidt smaller da der er svært at komme ned i akvariet for at opretholde et rent akvarie men det går nok.
Okay på den måde :GO

Hvad er tanken bag udskæringerne, og skal de ikke kunne dækkes til, så fiskene ikke kan springe ud? :happy:
Tanken var at lave noget nyt, noget andet noget der var pænere at se på end de almindlig bryderbryder som har mange fuge samlinger og i mine øjne ser det ikke så godt ud, lidt hjemmelavet. Jeg syntes det er synd når et akvarie er open så stå og se på de mindre kønne fugesamlinger, så jeg ville lave et akvarie der så mere rent ud i designet.
Det med tildækningen så fiskene ikke hopper ud er i støbeskeen. Det bliver nok noget der er 3d printet så det passer til de huller der er i toppen, iden er ikke helt gennem tænkt endnu men jeg skal også først ud at købe en 3d printer. Så der er nok tid til at få det tænkt igennem :happy: :happy: hullerene ude i kanten er for at håndfoder eller få magnet skraberen ned i akvariet og op af akvariet.


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: NYT AKVARIE PROJEKT 2100 KBH

Indlæg af Marco R »

Jens.k skrev:
Marco R skrev:
Jens.k skrev:
Marco R skrev:Det ser bare lækkert ud, og ja det er altid dejligt, når tingene bare flasker sig, som man havde håbet på :W :GO

Er det et akryl-dækglas, eller er bølgebryderen bare udskåret på den måde eller hvordan? :happy:
Det er bølgebryder i glas som jeg har fået skåret på en maskine, tror nok maskinen skære med en tynd vandstråle.
Den skulle nok have været skåret lidt smaller da der er svært at komme ned i akvariet for at opretholde et rent akvarie men det går nok.
Okay på den måde :GO

Hvad er tanken bag udskæringerne, og skal de ikke kunne dækkes til, så fiskene ikke kan springe ud? :happy:
Tanken var at lave noget nyt, noget andet noget der var pænere at se på end de almindlig bryderbryder som har mange fuge samlinger og i mine øjne ser det ikke så godt ud, lidt hjemmelavet. Jeg syntes det er synd når et akvarie er open så stå og se på de mindre kønne fugesamlinger, så jeg ville lave et akvarie der så mere rent ud i designet.
Det med tildækningen så fiskene ikke hopper ud er i støbeskeen. Det bliver nok noget der er 3d printet så det passer til de huller der er i toppen, iden er ikke helt gennem tænkt endnu men jeg skal også først ud at købe en 3d printer. Så der er nok tid til at få det tænkt igennem :happy: :happy: hullerene ude i kanten er for at håndfoder eller få magnet skraberen ned i akvariet og op af akvariet.
Okay fair nok :beer: Jeg er glade for dem, som der var på mit akvarium, hvor jeg også havde fået det lavet sådan, at der var huller til fodercylinder, ledninger m.m. Plus at jeg fik lavet det sådan, at jeg har 2 stk. akryl-plader, som fik nogle kanter på, så de flugtede bølgebryderne til om vinteren, og et net på samme måde til om sommeren :happy:
Du kan eventuelt se min signatur om mit 312 liters, hvor du kan se disse ting. Bortset fra nettet, men jeg mener, at jeg har et billede af det, hvis det er. Jeg har selv designet akvariet, og tegnet alt, hvordan det skulle laves, og se ud, og så lavede Tropeakvarier det :happy:


Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"