"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Flovesen »

Så kom mit Reefer endelig på plads efter laaang tids venten. Jeg bestilte sættet i Januar 2019, fik det leveret som planlagt d. 08/02 2019, fedt - endelig kom det, men det skulle vise sig at
det var transport skadet. Et stød i hjørnet ved bunden har forsaget en "løber" der gør at front glasset sandsynligvis vil revne videre opad, ved tryk fra vandet.. :G
Så får jeg selvfølgelig kontakt til forhandler, fragtfirma osv. Den store knast i forløbet er at pallen blev modtaget og fragtbrevet underskrevet, Her skulle der have stået : "modtaget med forbehold for glas skade" - det er jo rart at vide bagefter, egentlig skal indholdet tjekkes inden chaufføren kører igen, men det tager ca. 20 min for 2 mand at åbne pallen, og tjekke det hele, hvilket chaufføren jo ikke har tid til at vente på...

Det hele ender heldigvis sådan at jeg efter 11 ugers mail trafik og en masse venten på svar, får en delvis kompensation til at bestille et nyt sæt, og modtog så dette i torsdags, d. 25/04 :)

Fik et par stykker til at hjælpe med at få det løftet fra pallen op på standeren, og lige nu står det og kører med ca. 70 kg tørlagte, vand/klorin rensede sten, samt en enkelt fra forhandler med liv i, har allerede et par små snegle fra stenen, dryssende rundt i baljen. Desuden fik jeg et par caulerpa aflæggere til sumpen, så endelig med saltvand igen :W

Teknik :
Cirkulation : 2 x Maxspect Gyre 350
Retur : Jebao DCP 10000
Skummer : Skimz SM201
Lys : 2 x Maxspect RSX 200
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Flovesen søn 12. maj 2019 14:30, rettet i alt 4 gange.


dyr200
Reactions:

Re: Reefer 750

Indlæg af dyr200 »

syntes dit akvarie er virkelig fedt, syntes dog din stensætning er for kompakt


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Reefer 750

Indlæg af Flovesen »

dyr200 skrev:syntes dit akvarie er virkelig fedt, syntes dog din stensætning er for kompakt
Det er også et setup der kan flyttes på, på fotos ser det mere kompakt ud i midten og højre side, regner med at justere lidt der :)


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Reefer 750

Indlæg af Flovesen »

Så blev der rokeret lidt rundt på stenene, har stadig lidt fine bobler fra skummeren..
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Reefer 750

Indlæg af Marco R »

Tillykke med dit nye akvarium nr. 2 og godt at tingene gik i orden, det ser lækkert ud :GO

Personligt elsker jeg søjler :W Derfor ville mit råd være at lave nogle søjler ud af dine sten, da det vil give mere luft i stenopsætningen :y


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Reefer 750

Indlæg af Flovesen »

Tak for det Marco :)
Ja, der er noget af det der stadig skal flyttes med, har valgt at køre uden sand denne gang, så må jeg se hvordan det udvikler sig. I øjeblikket er der godt gang i kiselalgerne og enkelte steder har de fået et grønligt skær. Har fået lidt eremitkrebs og turbo snegle samt et fint par Perculaer fra en anden akvarie nørd, ser ud til de hygger sig :f2:


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Reefer 750

Indlæg af Marco R »

Flovesen skrev:Tak for det Marco :)
Ja, der er noget af det der stadig skal flyttes med, har valgt at køre uden sand denne gang, så må jeg se hvordan det udvikler sig. I øjeblikket er der godt gang i kiselalgerne og enkelte steder har de fået et grønligt skær. Har fået lidt eremitkrebs og turbo snegle samt et fint par Perculaer fra en anden akvarie nørd, ser ud til de hygger sig :f2:
Det var så lidt :happy:

Jeg kørte selv (har ikke lige akvarium lige nu) uden sand, og vil gøre det igen, når mit akvarium er klar og skal op igen, da det er meget nemmere at få detritus suget ud eller fjerne døde zoner, og så vil jeg hellere have, at kalkalger eller koraller vokser på bunden :happy:

Prøv eventuelt at kigge i min signatur, specielt under mit sidste nye 312 liters. Godt nok købte søjler, men det fede ved søjler er, at man nemt kan småjustere og flytte rundt på dem :y

Det eneste som du skal huske på, hvis du laver nogle søjler, er, at de ikke skal gå helt op til vandoverfladen, men du skal lave dem 15-20 cm kortere, da du på den måde laver plads til kommende korallers vækst :GO Det er nu, hvor du er i indkøringfasen, at du skal lave disse ændringer, da du ellers kan risikere at skubbe til stabiliteten, og eventuelt få en ny indkøring, hvis du vælger at gøre det, når det er indkørt :y


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red Sea Reefer 750

Indlæg af Flovesen »

Super. Tjekker lige din tråd ud :GO
Har rokeret noget rundt, men opgav og lod det ligge, nu ligner det l... :wc:
Vil lige kigge på det i morgen da vi har gæster i weekenden :beer:


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Flovesen »

Så fik jeg rokeret rundt på stenene. De står mere luftigt nu, vandet er stadig lidt uklart, men tror sgu jeg er rimelig tilfreds. Hvad mener i :Peace:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Tykki »

Det ser fedt ud. Dog ville jeg personligt fjerne den dynge sten i midten, så de andre fremstår som en slags stenøer. Det ville skabe mere svømmeglade og bedre flow, men det er jo dig som skal kikke på akvariet dagligt. Fedt kar ellers, mvh Dan


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Flovesen »

Tykki skrev:Det ser fedt ud. Dog ville jeg personligt fjerne den dynge sten i midten, så de andre fremstår som en slags stenøer. Det ville skabe mere svømmeglade og bedre flow, men det er jo dig som skal kikke på akvariet dagligt. Fedt kar ellers, mvh Dan
Det må jeg lige lure lidt på Dan, kan godt se hvad du mener, takker- ja det er sgu et fint akvarie, rart at
vende tilbage til hobbyen med noget godt udstyr :)


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Tykki »

Sådan!


Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
11
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Phycopat »

Flovesen skrev:Så fik jeg rokeret rundt på stenene. De står mere luftigt nu, vandet er stadig lidt uklart, men tror sgu jeg er rimelig tilfreds. Hvad mener i :Peace:
Meget bedre, - ser godt ud :GO :f2:


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Flovesen »

Tak for det Harry :) - tror nu jeg vil ændre det lidt


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Måske lidt sent nu, men det er en rigtig god ide at bygge uden for akvariet. Jek han anbefale Stone Fix, men bare til at lime tør sten med.

Når jeg byggede mit delte jeg ned alle sten så de var på størrelse med en knytnæve og limede dem sammen.
Min filosofi er et det gælder om at have så lidt sten som muligt i akvariet (mere vand) og selv om man er ude efter at stenene skal hjælpe med at rense vandet er der rigeligt i DT, og man kan altid supplere med diverse porøse "sten" i sumpen som er udviklet til netop dette.

Jeg syntes du har alt for mange sten i som det er nu, tænk på at koraller skal vokse og have plads i alle retninger.


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Flovesen »

Good point Thomas :beer:
Jeg tror jeg beholder buen i venstre side og ændrer på resten :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af charlie saltvand »

Fjern de der sten i midten som den lille gale fiskehandler siger, så blir det KONGE... Flot balje :GO
41777446-1C23-4A56-9C48-BA1006030E34.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Flovesen »

Tak for det Charlie :)
Vi prøver med den her opsætning : :biggrin:
I må finde jer i beskidt glas.. vil forsøge om jeg kan rykke søjlen ved overløbet lidt mod højre, men frygter den står for ustabilt så ... :be:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af charlie saltvand »

He. Jeg kender det med at scape, og syntes det er en fed proces.

Jeg syntes ikke umiddelbart de 3 stablere sten til venstre er godt. Det bliver lidt for meget “klods stabling”.... Det vil SELVFØLELIG blive sløret af koraller med tiden.... bum bum.... Jeg kunne bedre lide de 2 øer.... ;-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Flovesen »

Ja, kan godt se hvad du mener..
må kigge på det i morgen, - ja, det er ikke nemt, men fedt med andres inputs og ideer, det er bedst at få det ordentligt fra starten, kan også se på Red Sea Reefers fb side, at tendensen i USA og vel egentligt også her i DK/EU er lette stensætninger og custom made opsætninger, så en der vist havde kostet 1500 us dollars :HA , iøvrigt lavet til et akvarie, magen til mit..
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Carsten »

Flovesen skrev:Ja, kan godt se hvad du mener..
må kigge på det i morgen, - ja, det er ikke nemt, men fedt med andres inputs og ideer, det er bedst at få det ordentligt fra starten, kan også se på Red Sea Reefers fb side, at tendensen i USA og vel egentligt også her i DK/EU er lette stensætninger og custom made opsætninger, så en der vist havde kostet 1500 us dollars :HA , iøvrigt lavet til et akvarie, magen til mit..

Hvad pokker kan man nu også få kandelabere til akvariet?? :wink:


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Luftig er tydeligvis ikke altid lig med dænt, det var dog en grun en du fandt der ;) Men heldigvis var den ikke billig...

Jeg syntes buen til venstre er helt OK, den er meget tung, men buer er altid dejlige, men jeg ville tage ud stenene bag buen og få den meget tættere på bagruden, eventuelt dreje den 45 grader modurs.
Bunken med sten til højre er jeg bestemt ikke vild med. Den ser ud som det den er. En bunke med sten, du kan eventuelt fjerne den øverste hvide sten, så har du et fint sted at lime koraller.

Processen til perfektion er lang og smertefuld, jeg har scapet 4 akvarier inden jeg lavede det jeg har i dag, og jeg har lavet 2 forandringer for det jeg byggede ikke fungerede. Ja var det menneskligt muligt så skulle jeg nok ændre på lidt her og der.


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Flovesen »

Så er der setup nr 8.. :sneaky2:
Det er sgu svært at gengive på fotos, men det er mere kompakt på fotos end i virkeligheden :beer:
Har i forøvrigt lagt mærke til de 3 beboere, de vil sgu gerne med på billederne :f2:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Flovesen »

Carsten skrev : Hvad pokker kan man nu også få kandelabere til akvariet?? :wink:
Haha, ja jeg måtte også lige kigge en ekstra gang da jeg så dem, hun kan prale af at have noget andre ikke har :cowboy:)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Det er svært rigtig at se på billeder og med vand i, dybten forsvinder helt og aldeles.

Men meget bedre, jeg skulle kunne leve med det om jeg var dig.


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red Sea Reefer 750 - Aqua scaping

Indlæg af Flovesen »

Ja, det er svært at se, og de mørke fotos hjælper ikke..
Jeg tror at de her 2 med rød markering, ryger op
Så er det ved at være der...Findes der noget klæber der kan lime sten
under vand, der ikke skal æltes sammen ? Tænker på noget der kan sprøjtes ud ala Tec7 ?
Skal selvfølgelig være reefsafe :f2:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"