"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mit akvarie 530 l

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Mikkel314
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 30. jan 2016 08:35
8
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2016

Mit akvarie 530 l

Indlæg af Mikkel314 »

Opstart 24 nov. 2016.

Display 150x65x55
Sump på 260L
Bubbelking 250
Retur pumpe Ecotech Marine M
Gyre 150 3 stk.
Gyre 130 1 stk.
Giesemann 1500 Aurora
Tunze osmolator med 50 L osmose
Aqua-el varmelegeme 150w
Alkatronic.
Dostronic.
UV Deltec 20w.
Kinalampe 165w over tidligere refugium som nu er blevet til fragtank.
Theiling Rolermat
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Mikkel314 man 14. okt 2019 10:08, rettet i alt 4 gange.


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Marco R »

Hej Mikkel,

Har flyttet din tråd det rigtige sted hen :happy:

Glæder mig til at se billeder af dit akvarie :GO


Mikkel314
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 30. jan 2016 08:35
8
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2016

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Mikkel314 »

IMG_4528.JPG
%ejlVW1qQqW34t%TpFRo9Q.jpg
CB61QLjdTMCeidtSYVIn0A.jpg
JmyR5UkaTgKPUFtZECoPyQ.jpg
xoQcRCwiQpid5Ydg9%nOQg.jpg
WiTiCU1pTHqnUkI7lCw5gg.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Flovesen »

Kanon flot, skriv gerne lidt om teknikken, kan bla. se du har skiftet til en Giesemann lampe :y


Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Gulkan »

Wow det flot. Godt gået!


1000 l fra den 6/1-2019
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af PoulD »

Flot rev. Synes dog godt det kunne bære nogle flere fisk.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af crazy seahorse »

Det ser godt ud. Fint arbejde.
Flotte kolonier. Lagde specielt mærke til din "birds of paradise". Den er særlig flot.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
bmvw
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 704
Tilmeldt: ons 9. feb 2005 16:45
19
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1990
Geografisk sted: 9220, Aalborg Ø

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af bmvw »

:K :K :K :y


Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
Mikkel314
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 30. jan 2016 08:35
8
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2016

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Mikkel314 »

Fiskene er svære at se på billederne men de er der :-)

Lige nu har jeg følgende fisk:

6 stk. Chromis viridis
2 stk. Pseudanthias squamipinnis
1 stk. Pseudanthias ignitus (tror jeg det er)
2 stk. Pterapogon kauderni par, yngler hele tiden :) (Kardinal)
1 stk. Pseudocheilinus hexataenia (Seksstribetgylte)
1 stk. Zebrasoma flavescens (Gul kirurg)
1 stk. Paracanthurus hepatus (Blå paletkirurg)
1 stk. Ctenochaetus strigosus (Cola kirurg skulle det være men jeg er i tvivl)
1 stk. Centropyge bispinosus (Dværg kejser)
1 stk. Pterosynchiropus splendidus (mandarin hun)
1 stk. Amblyeleotris guttata (Goby)
1 stk. Acanthurus lineatus (Generer ikke nogen)


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af MoG »

Ser rigtig rigtig fint ud! :GO og lækkert udstyr!


Morten
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af ole kekkonen »

Thats it!!


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Carsten »

Ser knald godt ud!!


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Engelquist »

:GO :GO :GO


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 962
Tilmeldt: man 20. aug 2007 16:22
16
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af MMartin »

Holy Mother! Det er en fed balje du har!! :)


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af ttkthomsen »

:W :U :GO


Mikkel314
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 30. jan 2016 08:35
8
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2016

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Mikkel314 »

Efter tid med meget lave værdier af nitrat og fosfat nedlagde jeg refugiet og lavede en lille frag-tank der i stedet for med en effektiv kinalampe henover.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mikkel314
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 30. jan 2016 08:35
8
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2016

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Mikkel314 »

IMG_4514.jpeg
Så blev det tid til en opgradering af doseringspumper ud røg TecIII, og min kærlighed faldt på Alkatronic og Dostronic.
Allerede nu kan jeg bare sige, den beslutning blev jeg glad for. Vildt hvor meget ny indsigt jeg har fået, på de fjorten dage jag har haft det sat til.
Jeg var godt klar over at der var udsving i KH hen over døgnet. men at jeg havde et udsving på mellem 0,3-0,4 KH fra dag til nat.
Nu glæder jeg mig til at få mere stabilitet henover de næste uger.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Flovesen »

Wow-ser dyrt ud :)
Er det triton du kører med eller noget du selv blander ? Lurer på dine beholdere, hvor er de fra, er det noget du selv har samlet, jeg tænker på koblingerne på beholderne, ser rigtig fine ud. Skriv endelig links til evt. forhandler af de beholdere, Mikkel :W


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af tim_rn »

Nu vil du nok hellere have det helt eksakte svar til de beholdere, men jeg ksn da afsløre at min morgenmad er i selvsamme af slagsen. Og der var jeg et smut forbi ikea. ;)

Er det ikke dem?


Mikkel314
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 30. jan 2016 08:35
8
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2016

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Mikkel314 »

De beholdere er fra dette verdens kendte firma.

https://www.ikea.com/dk/da/p/ikea-365-o ... -90066708/
https://www.ikea.com/dk/da/p/ikea-365-o ... -80066723/

22 kr. og 32 kr. pr. styk borret hul i låget, lavet gevind i låget og skruet en nippel i hvor jeg har monteret 6 mm pvc rør som jeg har varmet og bøjet. og det i monteret slange til doseren. :GO
Og et lille 0,5 mm hul for at forhindre vakuum

Blander selv Balling Light fra Fauna marin.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Carsten »

Hvorfor er der 3 beholdere med kh?


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Flovesen »

Mikkel314 skrev:De beholdere er fra dette verdens kendte firma.

https://www.ikea.com/dk/da/p/ikea-365-o ... -90066708/
https://www.ikea.com/dk/da/p/ikea-365-o ... -80066723/

22 kr. og 32 kr. pr. styk borret hul i låget, lavet gevind i låget og skruet en nippel i hvor jeg har monteret 6 mm pvc rør som jeg har varmet og bøjet. og det i monteret slange til doseren. :GO
Og et lille 0,5 mm hul for at forhindre vakuum

Blander selv Balling Light fra Fauna marin.
Ok-ja tænkte nok det var en diy løsning, ser fine ud :GO Jeg har bestilt nogle 1,5 l - 3 stk, vil køre med aquaforrest, har pt kun en enkelt hammer koral, så behovet er der ifølge mine målinger ikke endnu. Men tror da også jeg vil blande selv, de 3 x 5 l, rækker jo ingen steder i et akvarie som dit, så der kan man jo nok spare lidt, der så kan bruges på fragmenter :sneaky2:


Mikkel314
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 30. jan 2016 08:35
8
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2016

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Mikkel314 »

Carsten skrev:Hvorfor er der 3 beholdere med kh?
Det er fordi alkatronic skal bruge en, så kan jeg holde øje med mængden når alkatronic finjusterer. (Dette var ikke korrekt har jeg fundet ud af, beholderen til Alkatronic bliver inaktiv når dosetronic er tilkoblet, så den har jeg demonteret igen)
Dostronic kører jeg kh på to doserhoveder( er dog ikke sikker på jeg bliver ved med det ). og sidst men ikke midst så skal jeg ikke fylde op så hyppigt.


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Marco R »

Mikkel314 skrev:
Carsten skrev:Hvorfor er der 3 beholdere med kh?
Det er fordi alkatronic skal bruge en, så kan jeg holde øje med mængden når alkatronic finjusterer. (Dette var ikke korrekt har jeg fundet ud af, beholderen til Alkatronic bliver inaktiv når dosetronic er tilkoblet, så den har jeg demonteret igen)
Dostronic kører jeg kh på to doserhoveder( er dog ikke sikker på jeg bliver ved med det ). og sidst men ikke midst så skal jeg ikke fylde op så hyppigt.
Hej Mikkel,

Kunne du ikke komme med en update på dit akvarium, og hvordan det går med teknikken? :happy:

Gerne med mange billeder :GO :y


Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Gino »

Wow det er lækkert på alle punkter, visuelt og teknik!

Glad for dit alkatronic?


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Mikkel314
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 30. jan 2016 08:35
8
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2016

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Mikkel314 »

Hej Marco og i andre der har set med her.

Jo det vile være på sin plads. Som udgangspunkt er jeg super tilfreds all over med alkatronic og dosetronic. Det har virkelig givet mig et indblik i forbrug som jeg nok aldrig ville have fået uden den enhed. Jeg havde aldrig forventet at se den kurve som jeg så den første uge jeg havde koblet den til. Jeg satte den til kun at måle da jeg fik den hjem, jeg forsatte på mit gamle tec3 doseringspumpen. Her doserede jeg kh hvert 30 min.= 48 doseringer/døgnet, samme dosis all over. Jeg havde altid negligeret det der med at måle kh samme tid på døgnet, for hvor stort udsving kunne der egentlig være, min fejl. Det var her jeg virkelig blev overrasket, næsten rystet er måske for meget at skrive, men det jeg så var en stor flot kurve over min Kh med udsving på 0,4 hen over døgnet. Så ikke underligt jeg syntes det var svært at holde en jævn Kh når jeg nogle gange målte kl 12 og andre gange kl 20. Det var helt nyt for mig at jeg nu tilsætter ca65-70% af døgnet når lyset er tændt og kun 30-35% om natten. Så ca 11ml kh midt om natten mod 28-30ml midt på dagen selvfølgelig gradvist stigning og fald. Dette var helt nyt for mig. Målingerne den laver er virkelig imponerende syntes jeg. Det har været sjovt at jagte en så stabil Kh så muligt, det er sjovt at kunne lave så flad en kurve så muligt. Det er fedt at kunne ramme målinger der ligger helt ens hen over hele døgnet, men det er tæt på en umulighed når jeg har et forbrug på over 2,5 kh i døgnet. (2,5 kh fald på 24h)
Det er også tydeligt at se på både pH og kh når det er tid til at skifte mit CO2 scrubber medie nu når mit ikke skifter farve.


Men jeg har da også været igennem nogle panikagtige situationer når det ikke virker som det skal. Her tænker jeg når ens wifi driller, eller når indbygget sikkerhed i enheden skal forhindre en i doserer ved en fejl, det forholder sig sådan at man skal taste serie nummeret på ens dostronic for at kunne give en ekstra dosis på eks. 2 ml. det prøvede jeg. Opdagede hurtig at jeg havde gjort et eller andet galt. Det er meningen at du taster koden og der efter taster ml. De to menuer ligner hinanden vildt meget, og er man ikke er 100% fokuseret, så er det her, ligesom med andre ting, så laver du fejl. Og det gjorde jeg, ikke en gang, men desvære gjort det nogle gange nu. Jeg tastede koden og ville lige være sikker på det var den rigtige tilsætning jeg ville tilsætte, så jeg gik et skridt tilbage for at være sikker, så trykkede jeg igen på enkelt dosis for tilgå menuen her gik jeg så ud fra jeg igen skulle taste serie nummer, for det beder den jo altid om, men det har jeg jo åbenbart lige tastet, resultatet var så her at dosetronic nu tilsatte over 450ml. Kh hvilket er lige under min daglige dosis. Jeg nåede at opdage fejlen og fik hurtigt en beholder ned under slangen for tilførsel. Det dumme er at man heller ikke kan stoppe sådan en fejltagelse. Alt dette er drøftet med Focustronic som ville se på deres design af appen så det er mere tydeligt at se forskel på de to bokse.

Focustronic har virkelig været til rådighed på facebook, de svarer lynhurtigt og jeg har aldrig ventet på svar fra dem. Tror ikke der er gået 8 timer før der er et kvalificeret svar fra enten Jonas eller Eric. Så er meget tilfreds med deres support.

Ps. Det koral død jeg har /har haft kan ihvertfald ikke tilskrives udsving i kh. så her skal jeg leder efter noget andet jeg fucker up i. Her er mit problem nok nitrat og phosfate. Jeg ligger tæt på 0,01 Po4 og en nitrat på 10 me de udsving der er der. Men det er en anden historie

Jeg er tilfreds Med alka og dosetronic og går nok hele vejen når de frigiver deres mastertronic. Nu når vi er igang

Mvh
Mikkel
Senest rettet af Mikkel314 tirs 14. jul 2020 21:56, rettet i alt 1 gang.


Mikkel314
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 30. jan 2016 08:35
8
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2016

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Mikkel314 »

Udklip fra alkatronic app
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Marco R »

Mikkel314 skrev:Hej Marko og i andre der har set med her.

Jo det vile være på sin plads. Som udgangspunkt er jeg super tilfreds all over med alkatronic og dosetronic. Det har virkelig givet mig et indblik i forbrug som jeg nok aldrig ville have fået uden den enhed. Jeg havde aldrig forventet at se den kurve som jeg så den første uge jeg havde koblet den til. Jeg satte den til kun at måle da jeg fik den hjem, jeg forsatte på mit gamle tec3 doseringspumpen. Her doserede jeg kh hvert 30 min.= 48 doseringer/døgnet, samme dosis all over. Jeg havde altid negligeret det der med at måle kh samme tid på døgnet, for hvor stort udsving kunne der egentlig være, min fejl. Det var her jeg virkelig blev overrasket, næsten rystet er måske for meget at skrive, men det jeg så var en stor flot kurve over min Kh med udsving på 0,4 hen over døgnet. Så ikke underligt jeg syntes det var svært at holde en jævn Kh når jeg nogle gange målte kl 12 og andre gange kl 20. Det var helt nyt for mig at jeg nu tilsætter ca65-70% af døgnet når lyset er tændt og kun 30-35% om natten. Så ca 11ml kh midt om natten mod 28-30ml midt på dagen selvfølgelig gradvist stigning og fald. Dette var helt nyt for mig. Målingerne den laver er virkelig imponerende syntes jeg. Det har været sjovt at jagte en så stabil Kh så muligt, det er sjovt at kunne lave så flad en kurve så muligt. Det er fedt at kunne ramme målinger der ligger helt ens hen over hele døgnet, men det er tæt på en umulighed når jeg har et forbrug på over 2,5 kh i døgnet. (2,5 kh fald på 24h)
Det er også tydeligt at se på både pH og kh når det er tid til at skifte mit CO2 scrubber medie nu når mit ikke skifter farve.


Men jeg har da også været igennem nogle panikagtige situationer når det ikke virker som det skal. Her tænker jeg når ens wifi driller, eller når indbygget sikkerhed i enheden skal forhindre en i doserer ved en fejl, det forholder sig sådan at man skal taste serie nummeret på ens dostronic for at kunne give en ekstra dosis på eks. 2 ml. det prøvede jeg. Opdagede hurtig at jeg havde gjort et eller andet galt. Det er meningen at du taster koden og der efter taster ml. De to menuer ligner hinanden vildt meget, og er man ikke er 100% fokuseret, så er det her, ligesom med andre ting, så laver du fejl. Og det gjorde jeg, ikke en gang, men desvære gjort det nogle gange nu. Jeg tastede koden og ville lige være sikker på det var den rigtige tilsætning jeg ville tilsætte, så jeg gik et skridt tilbage for at være sikker, så trykkede jeg igen på enkelt dosis for tilgå menuen her gik jeg så ud fra jeg igen skulle taste serie nummer, for det beder den jo altid om, men det har jeg jo åbenbart lige tastet, resultatet var så her at dosetronic nu tilsatte over 450ml. Kh hvilket er lige under min daglige dosis. Jeg nåede at opdage fejlen og fik hurtigt en beholder ned under slangen for tilførsel. Det dumme er at man heller ikke kan stoppe sådan en fejltagelse. Alt dette er drøftet med Focustronic som ville se på deres design af appen så det er mere tydeligt at se forskel på de to bokse.

Focustronic har virkelig været til rådighed på facebook, de svarer lynhurtigt og jeg har aldrig ventet på svar fra dem. Tror ikke der er gået 8 timer før der er et kvalificeret svar fra enten Jonas eller Eric. Så er meget tilfreds med deres support.

Ps. Det koral død jeg har /har haft kan ihvertfald ikke tilskrives udsving i kh. så her skal jeg leder efter noget andet jeg fucker up i. Her er mit problem nok nitrat og phosfate. Jeg ligger tæt på 0,01 Po4 og en nitrat på 10 me de udsving der er der. Men det er en anden historie

Jeg er tilfreds Med alka og dosetronic og går nok hele vejen når de frigiver deres mastertronic. Nu når vi er igang

Mvh
Mikkel
Hej Mikkel,

Tusind tak for opdateringen :GO

Det lyder super, at man kan have så meget kontrol over KH = stabilitet, og en bonus at de har en så god service :happy:
Hvad kan mastertronic så sammen med alka og dosetronic?

Har du så en ide om, hvad der skyldes den lave PO4 og høje NO3? :rolleyes:


Mikkel314
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 30. jan 2016 08:35
8
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2016

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Mikkel314 »

Master kan måle cal. Mg. Nitrat og PO4

Ærligt. Jeg ved det ikke. Jeg har prøvet bakterier og lidt af hvert. Øgede vandskifte mere end de normale 10-12% jeg gør hver uge. Måske for mange fisk. Kører kun flagfoder.
Vil heller ikke kører min PO4 helt i bund.

Min jod er for høj, det er straks et andet problem.


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mit akvarie 530 l

Indlæg af Marco R »

Mikkel314 skrev:Master kan måle cal. Mg. Nitrat og PO4

Ærligt. Jeg ved det ikke. Jeg har prøvet bakterier og lidt af hvert. Øgede vandskifte mere end de normale 10-12% jeg gør hver uge. Måske for mange fisk. Kører kun flagfoder.
Vil heller ikke kører min PO4 helt i bund.

Min jod er for høj, det er straks et andet problem.
Okay det er utroligt, hvad der er sket inden for få år indenfor teknik :W

Sådan en kan da ikke være helt billig?

Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort, men forholdet mellem PO4 og NO3 (Redfield ratio) er ikke præcist, da din NO3 er for høj og PO4 for lav. Har du prøvet at få lavet en vandtest? :happy:


Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"