"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2017

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Låst
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af PoulD »

Du har sgu for mange penge fiskehandler :biggrin: Eller bruger du bare dem ungerne skulle have været på ferie for? :sneaky2:


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Næææ, men jeg hverken ryger tobak, tager stoffer, eller indtager alkohol. Dertil lægges en uhyggelig nærighed med alt andet end min balje, så gør det ikke noget at fisken koster lidt. Ungerne kan komme på bondegårdsferie når tid er. Det er jo tradition på det fattige Vesterbro !


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af nielsk »

Du er også heldig med dine fisk at de ikke har sygdom med når du ikke bruger karantæne.
Er det samme sted du handler eller bestiller du hjem fra grossist


SPS : Stability provides succes
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Jeg handler i decocean og klovnefisken. Men det har ikke været sådan altid. Jeg har mistet endel, men tror at et indkørt akvarie med uv som køre 7-24 har en hel del at sige. Plus det faktum at hvis dyrene spiser hos forhandleren er der så meget større chance for overlevelse. Så læg lige til historien, at når man som jeg besøger forhandlerene ofte, dvs også når jeg bare skal se nye sændingeruden at købe noget, så får man erfaringer med at spotte raske dyr noget hurtigere. Jeg havde eksv bestilt et par multibar kejsere, men den ene svømmede en liiiiiile bitte bitte smugle til den ene side. Den lod jeg blive. Den anden svømmer her idag. Jeg har også mistet to Achilles kirurger , en diacanthus , en goldflake før denne, osv, så uden tab går det altså ikke. Med tiden lære man bare hvilke som måske kan gå sammen, og hvilke som er svære osv. Eks vis spiser denne nye diacanthus kun mysis nu, så i morgen kører jeg til neonfisken i Bagsværd og henter levende mysis. Det kan sætte enhver svær fisk igang.


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af nbd »

Respekt for din stædighed i forhold til dyre fisk Jeg er overbevist om, at du har ret i, at fisk skal fodres godt og grundigt - det er også mit mantra. Alle mine fisk er over 5 år gamle og ganske brede over nakken :-)


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Jeg elsker respekt :Peace:


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Fiskeliste pt er ,,,, en gylte som ligner en seksstribet , men ikke er det, en Centropyge multicollor, en Centropyge loriculus , en genecanthus lamarck, en pomacanthus navarcus , en pygoplites diacanthus , en paracentropyge multifasciata, to stk chelmon rostratus, en gramma loretto, to klovne, en siganus virgatus , to stk sphaeramia nematoptela, to cromis, og en tomentosus filfisk. Der er ro baljen efter min morish idol kom op. Den lille multibar kejser har været på sumpophold pga agrassioner imod den nye diacanthus , og det hjalp en del.nu tolerere de hinanden uden jagt og æder begge to som de skal. Pga overdreven fodring ( igen igen igen ) er mine acropora blevet brune, lige så min førhen grønne plademonti, men jeg er i gang med at forbedre vandkvaliteten. Der bliver skiftet 10% vand to gange om ugen nu. Fodringen er sat ned fra tre, til en gang dagligt, og jeg er mere OPS på at skifte mediet i min phosfatreaktor. Så må vi se hvad som sker. Der mangler stadigvæk en fisk til samlingen. Den kommer i løbet af ugen og det glæder jeg mig til. Så tror jeg næppe der er plads til en hundestejle mere her på Vesterbro. Fodre pt med noritang blåmuslinger , østers, krill, mysis, artemia , både frosne og levende, to typer tørfoder, pellets både grøn og protein.. tror jeg vil lave mit eget frostfoder igen her til vinter. Det er sjovt og mine fisk bliver smækfede af det. Basis set er det en blanding af alt det jeg her har nævnt , plus rå friske rejer. Op i blenderen, dryppe fiskevitaminer i , også ud i poser som bliver fladmast og frosset ind. Så kan man knække lidt af efter behov.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

206540AE-0E56-41FE-8FEB-60B2729A12B8.jpeg
82D26403-79F9-4448-9652-869D98FC5F7C.jpeg
T
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af nbd »

Har akvariet ikke snart 5 års jubileum? Startede low-tech ud med blødkoraller, nu med dyre fisk og festlig farvet bundlag :T


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Arhhhh kun et par gode års tid, for jeg rev det jo skilt ad og satte det op forfra, men jo stil og indhold skifter hurtigere end prinsens underhyler. Det der med at side stille og følge en udvikling er simpelthen for søvndyssende . Er pt oppe at køre over de forskellige kejserens farver. Det er så smukt


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af nbd »

Tykki skrev:Det der med at side stille og følge en udvikling er simpelthen for søvndyssende
I stil med at se på maling tørre? ;-)

Det er nu også fiskene, jeg tænder på. Koraller skaber blot pæne omgivelser, akkurat som planter i et ferskvandsakvarie


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af charlie saltvand »

Citat.


“tror jeg vil lave mit eget frostfoder igen her til vinter. Det er sjovt og mine fisk bliver smækfede af det. Basis set er det en blanding af alt det jeg her har nævnt , plus rå friske rejer. Op i blenderen, dryppe fiskevitaminer i , også ud i poser som bliver fladmast og frosset ind. Så kan man knække lidt af efter behov.”
Er det den type foder man kalder fiskemandens studenterbrød :T ?????

Det der foder, det ser du bare at få lavet RIGELIGT af bassamand!!!! :W
Så er jeg den glade aftager af noget af det :sneaky2:

Ser sgu GODT ud i baljen med de fisk :GO :GO :y


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Forum er dødt, hjælp med at give det rejsning! Hvis i ka ta sådan en lille en her til aften
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af nbd »

Hvad pokker er det for én fisk på øverste billede fra i dag? Det ligner en smerling???


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Er den ikke bare pisse fin? En art mulle. Det latinske er smuttet, men jeg finder det . Har ledt efter presis den der i over to år, og hvergang den kom, var den for stor, men nu!,,,,


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af nbd »

Den er fin! Har den skægtråde som den røde fiskehandler-version?


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Ja, lange endda


hartmann731
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 18:55
11
Postnummer: 5591 Gelsted
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af hartmann731 »

Fed læsning... Jeg vil oss ha kejsere... om det så skal koste lidt zoa... har oss læst at masser af mad skulle holde dem væk fra koraller


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Det passer ikke helt. Der er nogle typer koraller som de bare ikke kan lade være, og de nipper altså også lidt i disse her. Det kommer nok også an på størrelse af balje, og mængde af koraller man holder. Jeg læste en del og byttede de mest “ kødfulde “ koraller ud med nogle mere pindede typer. Lps som brænder godt røre de heller ikke, dvs euphylia typer, bobbel osv. Tak for din positive kommentar . Vi mangler fiske akvarister her inde, og op i røven med zoas! De svømmer ikke rundt og ser godt ud alligevel!


hartmann731
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 18:55
11
Postnummer: 5591 Gelsted
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af hartmann731 »

Mine hammere samt acans og ricordea og lidt andet blødt vil jeg gerne beholde... zoaerne sælger jeg bare... akvarie er 150 kang 70 dyb og 55høj... der blir lavet godt med stensætninger og huler...

Vil rigtig gerne have en desjardini og navarchus samt diacanthus...og escenius midas..g. loreto og måske et par chromis

Har pt en c.bispinosa og en bicolor blenny...

Kan du anbefale andre kejsere... ka se der er en famillie på reeflex der ikke skulle røre koraller... en gul en ihvertfald...

Mig og fruen ønsker et forholdsvis roligt akvarie uden stressende kirurger der farer rundt men 1 enkel gul ka måske gå


hartmann731
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 18:55
11
Postnummer: 5591 Gelsted
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af hartmann731 »

Her en kæmpe golden torch men elles ikk det vilde med farver af koraller dog en del sps...

" onclick="window.open(this.href);return false;


hartmann731
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 18:55
11
Postnummer: 5591 Gelsted
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af hartmann731 »

Det ser for vildt ud...

" onclick="window.open(this.href);return false;

Og så er der ham fadi der fortæller det med masser af varieret mad så de holder sig fra korallerne


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Ja det er fedt. Min størrelse på baljen begrænser jo mine valg. Jeg er yderst glad for sammensætningen pt. Har prøvet en del andre kejsere som det ikke gik med. Brille kejseren eksv, den tykkere på alt. Jeg syntes at en helt alm flammekejser er noget nær det smukkeste, og jeg vil på det kraftigste anbefale c multicollor og diacanthus , det er super fede fisk med farver man kun ser på tegnefilm ellers. Mit næste tiltag er en algereaktor pga mængden af mad så mange fisk skal ha.


hartmann731
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 18:55
11
Postnummer: 5591 Gelsted
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af hartmann731 »

Jaa multicolor er hammerflot...

Planen er at hente dem nede ved mrutzek så ka fruens partikelfilter blive renset godt hehe...

Pygoplites diacanthus
Pomacanthus navarchus
Paracentropyge venusta 
Paracentropyge multifasciata 
Holacanthus tricolor
Holacanthus ciliaris
Apolemichthys xanthurus
Centropyge argi
Centropyge loricula
Centropyge multicolor

Det er svært for der findes bare så mange flotte kejsere... oss dværgkejsere... Jeg ka jo ikk have alle sammen... men
Diacanthus SKAL jeg have og flammekejser samt multicolor...


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af PoulD »

Tykki skrev:. . . op i røven med zoa . .
Jeg er liberalist til fingerspidserne og synes det vil være ganske utilbørligt at gøre andet end at informere om de mulige konsekvenser, men lige det der vil jeg altså gerne advare imod. Som du sikkert ved kan visse Zoa, ligesom Palythoa, indeholde palytoxin. Indførelse i rektum kan medføre en ganske høj absorptionshastighed, qua det finmaskede blodkarnet der findes i tarmvæggen. I værste fald kan det være fatalt. Det ved jeg godt, men risikoen for en palytoxinforgiftning er så forsvindende lille, at jeg godt gør tage chancen, vil du måske sige. Jo, men risikoen for, at en Zoa koloni i alle tilfælde vil være fyldt med diverse småkravl og patogene bakterier som kan medføre en gastrointestinal infektion, er så nok til gengæld mange tusinde gange større. Det er ikke fornøjelsen værd - just saying.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Twinks »

PoulD skrev:
Tykki skrev:. . . op i røven med zoa . .
Jeg er liberalist til fingerspidserne og synes det vil være ganske utilbørligt at gøre andet end at informere om de mulige konsekvenser, men lige det der vil jeg altså gerne advare imod. Som du sikkert ved kan visse Zoa, ligesom Palythoa, indeholde palytoxin. Indførelse i rektum kan medføre en ganske høj absorptionshastighed, qua det finmaskede blodkarnet der findes i tarmvæggen. I værste fald kan det være fatalt. Det ved jeg godt, men risikoen for en palytoxinforgiftning er så forsvindende lille, at jeg godt gør tage chancen, vil du måske sige. Jo, men risikoen for, at en Zoa koloni i alle tilfælde vil være fyldt med diverse småkravl og patogene bakterier som kan medføre en gastrointestinal infektion, er så nok til gengæld mange tusinde gange større. Det er ikke fornøjelsen værd - just saying.
phew.. godt jeg lige nåede at læse her...

var allerede ved at fiske et sten op :smart: :beer:


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Husk på at paracentropyge er Max vanskelige at få til at spise ordenligt! Min åd intet i over 1 1/2 måned, men fik den igang på levende artemia! Ellers ser det sgu lovende ud med den liste! Så forskellig farvekombination og art som muligt, giver størst succes! Tak til dig Poul fordi du netop har redet mit liv! Tænkte jeg kunne flette en slags svamp til mit bad af min zoarest! Det er hermed sat i bero!!!!


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Gambi »

hvordan gik det med at sætte, de 2 små fine nye kejsere, i akvariet som du købte idag ?


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Tykki »

Hej Martin , det gik over alt forventning. Det drejer sig kun om at få den lille nye multibar til at spise. Den anden køre bare


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Dan's 503 l ex DSB balje, smadret og sat op igen d 2/4 2

Indlæg af Gambi »

Fedt :-) du skal nok få multibaren til at spise, du er jo fiskeviskeren :GO og Centropyge potteri skal du nok os blive glad for, er helt klart den smukkeste af dværgkejserne efter min mening :y ville ønske min var i den størrelse igen, den er nice i den størrelse


Låst

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"