"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt Rev på Østerbro

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Wiinberg skrev:Hvis du tilsætter No3, så forstår jeg ikke hvorfor du bruger VSV. Det er mig bekendt, en rigtig ineffektiv måde at fjerne Po4 på. Derimod fjerner det hurtigt No3.
Hej Wiinberg

Tja enig at det ikke er bedste måde at fjerne Po4 på, men det skulle på sigt, men en god bakteriebestand give lidt mad til koraller osv. Samtidig er det pt eneste mulighed, da jeg ikke pt kan smide en reaktor på til Rowa, da jeg ikke har fået bygget rørføringen til det færdigt endnu. Vil nemlig bruge returpumpen til at trække de 2 nye reaktorer, 1 til Rowa og 1 til div feks kul. Pt er det stikrør dog lukket og venter på at jeg får bestilt PVC og andet guf.
Sååå den nemme om end lidt langsommelige løsning var VSV så derfor :beer:

Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af ole kekkonen »

Hejsa hareskov,mikroskopiske,alger,regulerer primärt Fosfaten,Ikke noget af det Bliver brugt op.pröv at laes om biogeokemi
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af PoulD »

Spørgsmålet er måske om du overhovedet kan regne med den PO4 test. Mener Carsten herinde plejer at sige: "Den kan bruges til at teste om der er vand i baljen".
Det kort der er blevet væk. Tænker det måske ikke kan være vildt skævt hvis du bare printer et nyt fra nettet:
Billede
http://www.korallen-wiki.de/images/7/7c ... _Phosphat_(PO4" onclick="window.open(this.href);return false;).jpg
Men hvis du vitterlig har meget for høj PO4 behøver GFO jo heller ikke nødvendigvis at være i en reaktor. En pose under nedløbet vil formentlig fjerne en hel del mere end du kan gøre v.h.a. carbon tilsætning.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

PoulD skrev:Spørgsmålet er måske om du overhovedet kan regne med den PO4 test. Mener Carsten herinde plejer at sige: "Den kan bruges til at teste om der er vand i baljen".
Det kort der er blevet væk. Tænker det måske ikke kan være vildt skævt hvis du bare printer et nyt fra nettet:
Billede
http://www.korallen-wiki.de/images/7/7c ... _Phosphat_(PO4" onclick="window.open(this.href);return false;).jpg
Men hvis du vitterlig har meget for høj PO4 behøver GFO jo heller ikke nødvendigvis at være i en reaktor. En pose under nedløbet vil formentlig fjerne en hel del mere end du kan gøre v.h.a. carbon tilsætning.
Hej Poul

Ved ikke om jeg har en høj Po4 af gode grunde, men forventer det nu ikke. Det er startet på Døde renset sten, og en enkelt fra mit eget kørende akvarie. Vedr at printe ud, så er det sgu da et forsøg værd, dit link virker dog ikke på denne pc. ved ikke om det er jobbet der ikke tillader eller om det ikke virker.

Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af PoulD »

Det virker ikke, SF kan ikke lide den slag URL :hehe: Men så denne da http://kortlink.dk/k7ea" onclick="window.open(this.href);return false;
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

PoulD skrev:Det virker ikke, SF kan ikke lide den slag URL :hehe: Men så denne da http://kortlink.dk/k7ea" onclick="window.open(this.href);return false;
Se det var møj møj bedre :K :K Takker mange gange
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af ole kekkonen »

Det kan Väre svärt at FAA en höj fosfat ned isär naar det er opmaganiseret i,sten Eller sand der har väret udsat for höj fosfat
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Super med alt den hjælp, men hvorfor snakker vi høj Po4 :dizzy: . Jeg skrev jo netop at den var 0,00 målt godt nok med Salifert. Jeg har altså ingen reel anelse om min Po4, men forventer ikke en høj Po4, da jeg er startet op på rensede døde sten og en enkelt fra min egen balje. Jeg kan selvfølgelig blive overrasket senere.
Nu prøver jeg at printe Pouls kort ud, og så ser jeg på det. Ellers må jeg vente til Post Danmark kommer med mit pulver til min Hanna Po4 checker.
Selvfølgelig er der Po4 i systemet, men algerne dør nu på stribe og dette er jo et tegn på at de sulter, så jeg er da lidt spændt på resultatet.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

Spændende....

Jeg kan forøvrigt IKKE bruge Gilberts test sæt........ Jeg kan ikke få farve i test glasset med mindre jeg spytter i det.... Og jeg ved jeg har en smule po4. Så, som Carsten siger, det kan bruges til at finde ud af om der er vand i balje :T
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Glædelig Jul

Så fik jeg lige 15 min til at prøve at teste med Gilberts og resultatet ligger på 0,025 :GO :GO :GO :GO . Så nu kan det ikke varer længe inde kriblekrable skal hentes, og så må vi se hvad der sker.

Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Nå så skete det der bare ikke må ske ØV :G :G :G :G . Lige inden ferien var jeg ude og hente lidt småkravl og faldt for en anemone, og tænkte at alt så jo fint ud, så vi prøver. En god ven ville jo komme hver dag og fodre samt efterfylde vand. Nå men han var der også trofast helt indtil Søndag ( var aftalt som sidste dag, da vi kom hjem Mandag aften. ). Søndag så alt fantastisk ud, mine kiruger havde taget algerne og alt var fryd og gammen.
Da jeg så kom hjem Mandag aften, var vandet total grumset, og jeg kunne ikke se 20cm ind i akvariet, skummeren var gået amok, og tja alt lignede lort :dizzy: :dizzy: .
Min anemone havde åbentbart gået i en pumpe mellem Søndag formiddag og Mandag aften, og var blevet hakket til atomer. Alle fisk er dog stadig friske, og takket være mine 3 filtersokker har jeg kunne få en del ud, men men men det ligner lort pt. Jeg har desværre ikke noget kul hjemme jeg kan smide på, og kan først nå Carsten Lørdag ( hvis heldig, da knægten skal til fødselsdag ). Og nej Nethandel er ude, da jeg fik brev fra Nets, som havde sporet usædvanlig aktivitet på mit kreditkort, og derfor spærret det d 31/12 WOHOOOO. Nyt er afsendt men ikke ankommet endnu :BA :BA :BA :BA :BA . Så alt i alt en fantastisk start på det nye år :shifty: :shifty: :shifty: .

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3555
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Tykki »

Se at skift noget vand. Mvh Dan
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Tykki skrev:Se at skift noget vand. Mvh Dan

Hej Dan

Er på vej til det, men at lave osmose, men konen skriger på vaskemaskinen, det kræver sin mand :h :h :h . Men arbejder kraftigt på sagen. Ellers må det blive hanevand.

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3555
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Tykki »

Fusk osmose her og nu, bare hanen. Så kan du altid rette det ind til højre. I krisesituation må religionen vige for fornuften!
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

For FANDEN kære ven.... ØøØøØVvVV...

Du skal lige øve dig på denne sætning......
" jeg skal IKKE smide nye ting i baljen kort tid før jeg skal på ferie, jeg skal heller ikke lave noget om ift div teknik lige inden jeg skal være væk mere end én dag" og sidst " anemoner er NO GO i mit akvarie"

For satan hvor ærgerligt!!! Synd.... Håber det går bedre i dag.

Hvornår skal du forøvrigt have din smukke musling igen? Nu med helt lilla sten med lidt forskelligt liv på?

Godt nytår du gamle :)

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af PoulD »

Jeg vil ikke på nogen måde råde til hvad du skal gøre, men blot forsøge at sprede lidt optimisme midt i panikken.

Det er sket hele 3 gange for mig, at en anemone har begået selvmord i en 6095 pumpe. Sidste gang var det min flotte BTA og der var intet tilbage af den da jeg kom hjem, bortset fra grumset vand.

Ingen af gangene har jeg skiftet så meget som en halv liter vand, eller brugt aktivt kul eller noget som helst andet. På trods af det har alle fisk og koraller da overlevet hver gang. Jeg ved ikke om effekten af hakket anemone er en smule overdramatiseret i branchen, eller jeg bare har være signifikant heldigere end fætter Højben og "vundet den helt store gevinst i lotteriet" hele 3 gange i træk.

Jeg ved godt det skyldes stærkt begrænset kognitiv formåen når man igen og igen foretager den samme handling og hver gang forventer forskelligt resultat, men på trods af de 3 selvmord (+2 der er døde af andre årsager) har jeg har endnu en gang købt en anemone. Denne gang har jeg dog skåret et stykke Ø40 PVC rør og lukket i den ene ende. Anemonen satte sig fast deri med det samme og har ikke flyttet sig endnu.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

charlie saltvand skrev:For FANDEN kære ven.... ØøØøØVvVV...

Du skal lige øve dig på denne sætning......
" jeg skal IKKE smide nye ting i baljen kort tid før jeg skal på ferie, jeg skal heller ikke lave noget om ift div teknik lige inden jeg skal være væk mere end én dag" og sidst " anemoner er NO GO i mit akvarie"

For satan hvor ærgerligt!!! Synd.... Håber det går bedre i dag.

Hvornår skal du forøvrigt have din smukke musling igen? Nu med helt lilla sten med lidt forskelligt liv på?

Godt nytår du gamle :)

Charlie

Hej Charlie

Undskyld jeg først svarer nu, men har været lidt ophængt her efter ferien.
Nååå til mine øvesætninger, så ok jeg skal ikke smide noget i vandet før ferie TJEK. Anemoner er no go hmmmmmm ikke 100 på den sætning endnu.
Vedr mit kære plejebarn, så kan det sgu ikke varer længe. Har lige bestilt 22kg salt, og lidt Rowa og Kul, når det kommer smider jeg det på, og så er det vel klart efter en 4-5 dage wohoooo. Så kan plejebarnet komme hjem.

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

PoulD skrev:Jeg vil ikke på nogen måde råde til hvad du skal gøre, men blot forsøge at sprede lidt optimisme midt i panikken.

Det er sket hele 3 gange for mig, at en anemone har begået selvmord i en 6095 pumpe. Sidste gang var det min flotte BTA og der var intet tilbage af den da jeg kom hjem, bortset fra grumset vand.

Ingen af gangene har jeg skiftet så meget som en halv liter vand, eller brugt aktivt kul eller noget som helst andet. På trods af det har alle fisk og koraller da overlevet hver gang. Jeg ved ikke om effekten af hakket anemone er en smule overdramatiseret i branchen, eller jeg bare har være signifikant heldigere end fætter Højben og "vundet den helt store gevinst i lotteriet" hele 3 gange i træk.

Jeg ved godt det skyldes stærkt begrænset kognitiv formåen når man igen og igen foretager den samme handling og hver gang forventer forskelligt resultat, men på trods af de 3 selvmord (+2 der er døde af andre årsager) har jeg har endnu en gang købt en anemone. Denne gang har jeg dog skåret et stykke Ø40 PVC rør og lukket i den ene ende. Anemonen satte sig fast deri med det samme og har ikke flyttet sig endnu.
Hej Poul

Det lyder sgu godt. For jeg er nok lidt tungnem :biggrin: :biggrin: :biggrin: , når det kommer til anemoner. JEG VIL HAVE EN, kunne være man skulle prøve dit triks, syntes eller jeg netop havde laver fine "fod" huller i stenen til anemonen.

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Så fik jeg lige målt lidt på akvariet efter uheldet med anemonen. Jeg er faktisk selv ganske godt tilfreds med målingerne, og selvom vi stadig kører lidt i indkøring så begynder ting at spille.
Pt er der en del alger på sandet, men jeg har ikke kunne skaffe noget cuc endnu, da det var udsolgt ved klovnfisken. Så nu venter vi pænt til Onsdag, hvor han får ny sending hjem. :y :y

Salt og temp ligger stabilt på 26
Po4 sagde 0,00 med hanna ( er selvfølgelig noget i systemet, men åbentbart ikke meget )
No3 siger nu endelig 5 :W :W
Mg ligger på 1250
Ca på 400
Kh på ca 7
PH sagde mellem 7-8

Har lidt cyano i bunden i det ene hjørne. Jeg har derfor sat lyset lidt ned ca 50% nu, da det er en 200W lampe, så tror jeg nu også det er fint nok.
Til sidst et lille billed til denne uge, af en næsten klar balje :y
image.jpeg
image.jpeg
God dag til alle
Anders
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Glemte lige min rørorm, som har stået igennem alt dette.
image.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

Fedt mester.

Vi kan bare aftale noget vedr. Aflevering af plejebarnet.

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Var lige ude forbi Klovnfisken i formiddags og øv nogle fine fisk han havde fået hjem. :y :y . Nå men desværre er baljen jo ikke så gammel, så selvom alt ligger nogenlunde i skabet, så havde jeg aftalt med konen at der var plads til 1 og kun 1 fisk :G :G :G :G . Min plan lykkedes dog ikke helt :T :T . Jeg fik mine 12 blandede snegle, fik så også lige en Hugo og 2 små pudserejer og en rørorm.
Men men. Konen kunne ikke stå for en foxface eller rettere kunne ikke stå for ca 20 fisk, dog de fleste i kategorien Kejsere, så dem fik hun nej på. Så fandt hun lige en 20cm stor Naso Elegance igen NOP :BA :BA , fik at vide jeg var en kedelig mand :rolleyes: :rolleyes: , som ikke havde forståelse for hendes shoppegen :scream: :scream: . Men til sidst blev vi så enige om at hun kunne købe en foxface, og så var hun tilfreds :K :K .

Så nu består revet af
1 Gul kirug
1 Palet kirug
1 Foxface
2 Klovnfisk
2 pudserejer
1 Hugo
samt en masse snegle

Efter afklimatisering af de nye beboer, så blev der fodret med 2 frost ( artemia ), og alle kom frem. Dog var der lige lidt optakt til bøvl, mellem den gule og foxface. Min palet lod dem bare slås, mens den så stod i hjørnet og blev fed af artemia :sneaky: :sneaky: . Tja den kloge narre den mindre kloge, og nu er min palet trumle fed :P :P .

Billeder følger når alle er faldet til.

Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Ja der gik ikke lang tid, inden konens nye fisk er i unåde hos farmand. Den er nøjagtig ligeså stædig som konen :rolleyes: :rolleyes: , og er allerede begyndt at lave ballade. Jeg har en rørorm en Sabellidae sp. som den åbenbart har fået smag for. I starten troede jeg det var ganske uskyldigt, men men. Nu har den spist hele den synlige del af det rør ormen bor i, om det er fordi der har været alger på, eller om den simpelthen har fået smag for det, tør jeg ikke at sige. Nu afventer jeg så lige om den også snupper min Protula Bispiralis, for så er det i sumpen. Kan ikke have sådan en økoteorrist rendende i akvariet, så må den videre :h :h .
Bortset fra det, har jeg haft en lille stigning i Po4 fra 0,03 til 0,06 og jeg har derfor smidt 50G rowa i min reaktor i sumpen. Ville gerne have 0,03 som det niveau der skal holdes.

Ellers er eneste nye, 4 meget fine frag fra Søren ( minestryger ). Mange tak Søren. De ser ud til at have det fint i de nye omgivelser, skal bare lige have fat i noget klæber, da en ukendt gerningsmand / kvinde flytter lidt rundt på pladerne om natten :G .

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Lille Update

Efter lidt flytten rundt, ser det nu ud til at min nye anemone har fundet sig til rette. Og åbentbart i symbiose med min rørorm :hehe: :hehe:
image.jpeg
Men hvad, det ser jo meget fint ud med flere farver :y

Mvh Anders

PS skulle måske rense ruder, inden man tager billeder
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

For satan Anders.... Pas nu på med den fine anemone....gys. Living on the edge! Den har da flyttet sig siden jeg var forbi i sidste uge. Er "plejebarnet" faldet til i sit rigtige hjem???
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
dyr200
Reactions:

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af dyr200 »

Hej Anders det skal nok bliver godt og tak for sidst var rigtigt hyggeligt
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

charlie saltvand skrev:For satan Anders.... Pas nu på med den fine anemone....gys. Living on the edge! Den har da flyttet sig siden jeg var forbi i sidste uge. Er "plejebarnet" faldet til i sit rigtige hjem???
Hej Charlie

Ja den er kravlet ned af stenen, og lagt sig sammen med rørormen. Kan ikke lige se hvordan det skulle gavne noget, men rørormen er meget mere ude, måske fordi den nu får lidt læ. Vedr plejebarnet, så har den åbnet sig op igen juhuuu, og er smuk som altid.
Fik også min nye ATO fra PS i dag, så nåede lige at smide det på inden job :K :K

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

dyr200 skrev:Hej Anders det skal nok bliver godt og tak for sidst var rigtigt hyggeligt
Hej Morten

Tusind tak, håber jo det kan blive bare lidt bedre med tiden, er jo gabende tomt pt hihi. Og ja det var super hyggeligt, så det må vi snart se at gøre igen.

Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Forsiden opdateret med teknik og levende
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Anden »

Kanon så hopper jeg lige til forsiden, er du glad for din stand for jeg er stadig vild med den og det med den er lidt stører end tanken.
jeg fik lige en klump i halsen da jeg syntes jeg kunne huske du havde et uheld med en anemone og så kom jeg lige til at læse det samme igen og nået at tænke nej ik igen før jeg så på dato.
Billede
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"