"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt Rev på Østerbro

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Marco R »

Hej Anders,

Jeg kan rigtig godt lide din stensætning :y

Så det berømte men :hehe: Jeg synes bare, at det skulle have været lige omvendt. Så din flotte søjle dækkede det meste af dit overløb, og med tiden vil koraller dække resten, hvis du kan følge mig? :happy:
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Tutter »

Jeg syntes det ser godt ud men ja gerne en søjle ved dit overløb, ellers flot. :GO
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

Ser FEDT ud til højre.... Venstre, som de andre siger... Jeg ville trække den enkelte sten frem, fx ud til frontruden, i hjørnet, så du lige kan komme rundt om med en rude magnet, den ville jeg så fylde med lps, zoa's, din musling? Og så fx lave et par "hylder" af LS og komme på overløbet, eller en MEGET flad sten m lidt hylder på....

Højre side +5

Bare min umiddelbare ide.

Edit..... Så lige ind i overløbskammer, har du IKKE sikkerhedsrør på??? :smart:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Min fejl. Havde glemt at sige, at der jo kommer ca 20kg sten fra mit gamle akvarie til at dække venstre side og overløb. Skal bare lige have dem op og renset, dog lader jeg 1 være, til at pode det nye

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Så skete der lidt igen. Halloween er overstået, ogjeg kunne igen begynde at lave byggerod :y :y . Så langt om længe er bund og top, nu klar til spartling og efterfølgende grunding :GO .
Nu mangler jeg så bare, at postmand Per, kommer med min oliebaseret grunder.
image.jpeg
image.jpeg
Næste projekt bliver så gips plader på hver side af akvariet, og så en gang fuldspartling af disse.

God tirsdag

Anders
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Anden »

Det bliver sku godt, jeg kan godt lide det look det giver med "stor" stand til akvariet.
Billede
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Så er det vist på tide med en update. Systemet er blevet fyldt 80% op med vand, de sidste 20% må lige vente. er nemlig ikke 100% sikker på hvordan jeg ønsker layoutet i min sump :embarassed:
Selve Display er dog blevet fyldt med vand, der mangler kun de sidste 5cm op til overløb, og tingende er sat i gang :y . Jeg syntes jeg har haft lidt bøvl med at få processen startet denne gang, efter 14 dage var der stadig ikke skyggen af brune alger, til trods for at jeg havde podet med en sten fra mit gamle akvarie, der skal dog siges at jeg havde renset denne sten for det værste snavs, og måske det er årsagen til dette.
I går så jeg så første tegn på brune alger :W :W , så nu er far lykkelig. I alt min lykke og optimisme, blev jeg så lige IGEN enig med mig selv, om at smide endnu en sten fra det gamle akvarie i :y :y .
Så tænkt så gjort, men ak det skulle ende med at gøre mig til MORDER :G :G . Jeg fandt den sten jeg ville smide over, velvidende at den for ca 2 md havde en enkelt glasrose. Glasrosen havde jeg nuket dengang med kogende vand over 3 gange. Jeg tog forsigtigt stenen op, og tænkte at jeg lige ville stille den ende, hvor glasrosen havde siddet i en skål kogende vand ( ca 20% af stenen ). Så op med stenen ud på køkkenbordet og gang i elkogeren. Tog lige en halv smøg, men jeg ventede på at vandet kogte, alt i mens stenen bare lå på bordet. Endelig kunne jeg så komme stenen i en skål men kogende vand. Lod den stå ca 1 min, og hev den op på bordet igen. Alt var rosenrødt og far gik ug og smed stenen i akvariet, lige der hvor den skulle stå :y :y . 5 min senere kikker jeg så lige forbi akvariet, og ser til min gru, at min Nemateleotris decora prøver at svømme rundt, med bagerste halvdel helt grå/mørk som en kogt fisk :G :G :G . Den lille lort havde gemt sig inde i stenen, og var simpelthen blevet halvt kogt :G :G :G . Jeg har såå dårlig samvittighed over den stakkel, hvad den har måtte lide de 10 min det hele tog ØV ØV ØV. Fisken er nu aflivet, da den selvfølgelig ikke skulle lide mere, men jeg lærte så på den dumme måde altid lige at lade en sten stå 10-20 min i en spand INDEN jeg gør noget. Skulle nogle små væsner så have gemt sig, har de da chancen for at hoppe ud i spanden.

Nu håber jeg så bare at resten af indkøringen, vil gå smertefrit for både mig og dyr.

Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

Nøjh en nedtur.....

Ved ikke om det er en trøst, jeg har jo været IVRIG lystfisker, i den forbindelse læste jeg ret mange artikler om hvorvidt fisk kan mærke smerte ( dette fordi jeg bla. Brugte levende agn fisk= skaller) til at fange MEGA tunge geder med :W .....
De fleste artikler pegede på at fisk IKKE har samme slags smerte receptorer som os. Jeg har fx også fanget den samme gede 3 x i træk, så enten var den meget sulten og instinkterne tog over ift smerte, eller også kunne den ikke mærke krogen i kæften?

Men, mener det er Tyskland der har forbud med at bruge levende agn fisk, af etiske grunde..... Nå, fisken er kogt og TAK fordi du delte dén erfaring så vi andre kan lærer af det :GO musling har det stadig fint :W

Charlie AKA Søren Peter Jensen..... :sneaky2:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Charlie

Tak for dine kloge ord. Så håber jeg dælme at den ikke har kunne føle for meget, for damn den så sølle ud, den stakkel :( . Og glad for at høre at plejebarnet stadig opfører sig eksemplarisk :biggrin: :biggrin: . Regner med at når vi kommer hjem fra fuerto Ventura midt i Januar, så kan jeg vel smide cuc i baljen, og så kan plejebarnet komme hjem igen, når de er færdige :y :y . Det tog da også lidt længere end planlagt, men sådan er det åbentbart bare i vores hobby.

Tak Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

:GO

Og regn med at "huslejen" stiger fra NU af...... Det blir satama dyrt :sneaky:

Ej, det er helt fint, du har jo været super gavmild mht. Foto. :beer:

Du må forøvrigt gerne, (på de vagter hvor du jo ikke laver en skid :T :T :T ) , så småt, se efter et GODT brugt Makro objektiv, gerne lidt større en det jeg har lånt, til en MEGET billig penge, og det var billigt :h kan det overhovedet lade sig gøre???

Hygge min ven :beer:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

charlie saltvand skrev::GO

Og regn med at "huslejen" stiger fra NU af...... Det blir satama dyrt :sneaky:

Ej, det er helt fint, du har jo været super gavmild mht. Foto. :beer:

Du må forøvrigt gerne, (på de vagter hvor du jo ikke laver en skid :T :T :T ) , så småt, se efter et GODT brugt Makro objektiv, gerne lidt større en det jeg har lånt, til en MEGET billig penge, og det var billigt :h kan det overhovedet lade sig gøre???

Hygge min ven :beer:

Uha det lyder dyrt. Men igen, der er jo også udsigt over havnen :hehe: :hehe: .

Jeg skal da forsøge at se hvad jeg kan finde, kan jo ikke garanterer nogen men mon ikke der kommer noget op af og til :GO :GO

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Så er der godt gang i indkøringen :y :y :y
image.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Herligt at se, glæder mig vildt til jeg skal det samme :)
Sidde og vente på at man kan smide i dyr.

Jeg vil nu mene at du godt kan begynde med lidt krabber og turbosnegle allerede.
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Thomas fra Stockholm skrev:Herligt at se, glæder mig vildt til jeg skal det samme :)
Sidde og vente på at man kan smide i dyr.

Jeg vil nu mene at du godt kan begynde med lidt krabber og turbosnegle allerede.

Hej Thomas

Nej jeg har god tid, det får lov at kører til slut Januar, før der kommer noget i overhovedet. Dog havde jeg en plan om at putte ekstra pods i næste gang minizoo får hjem. Så kan jeg få opbygget et fint antal til en evt mandarin. :y :y
Tak fordi du kikkede med :y

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Anden »

Det bliver så godt når det kommer igang.
Billede
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Lige et par søndags billeder, som i kan se er der godt gang i algerne. Nu venter jeg så bare på at de begynder at dø, så jeg kan begynde at smide et cuc i.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

God weekend til alle :GO

Anders
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af PederP »

Se det er sgu en indkøring :)
Ser fint ud.
Jeg kan anbefale at du, hvis du har mange pods på kiesel algerne om natten og nærings niveau der tillader det, begynder lidt tørfoder tilsætning om aftenen, når du begynder at høste og algerne dør væk.
Man styrker virkelig systemet af ved at sørge for at selv mikroorganismerne aldrig løber tør for næring. Og så er et nu før fiskene kommer, at man kan sikre sig en podbestand af en stor størrelse.
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

PederP skrev:Se det er sgu en indkøring :)
Ser fint ud.
Jeg kan anbefale at du, hvis du har mange pods på kiesel algerne om natten og nærings niveau der tillader det, begynder lidt tørfoder tilsætning om aftenen, når du begynder at høste og algerne dør væk.
Man styrker virkelig systemet af ved at sørge for at selv mikroorganismerne aldrig løber tør for næring. Og så er et nu før fiskene kommer, at man kan sikre sig en podbestand af en stor størrelse.

Hej Peder

Takker for de fine ord, det betyder en del, når det kommer fra en der ved hvad det handler om.
Vedr pods, så har jeg ikke kikket efter endnu, men det nå snart være tid at lege med lommelygten. Samtidig var min ide, at købe levende pods, næste gang minizoo får hjem ( skulle være tirsdag ).
Ideen var at få så mange pods som muligt, da en mandarin står højt på ønskesedlen. Der kommer også refugium i sumpen, netop til at producere pods.

God weekend
Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Godaften

I dag har jeg for første gang målt lidt på værdierne. Og det ser faktisk ganske godt ud. No 2 = 0 . No 3 = 1 . KH = 9 . PH = 8 . Ca 420 . MG ikke målt. Temp og salt 26 eneste afviger jeg havde var Po4 som jeg desværre ikke kunne måle med andet end salifert. Ved det ikke virker men den sagde 0.03 så mit bud er at 3 gange dette eller ca 0.1. Min knægt har nemlig tyvstjålet refferance kortet til mit Gilberts sæt, og nu kan jeg ikke finde det :G :G .

Nå men mit spørgsmål er egentligt, om i ville begynde at fjerne nogle af alle de alger der sidder på ruderne, de er begyndt at se lidt brune ud i bunden, og ville nødig have at de frigav hvad end de har optaget igen. Så ville i rense ruder eller lade det sidde ?. Jeg er sikker på nye nok skal komme, så længe jeg har Po4 :y :y . Eneste jeg har puttet i baljen indtil nu, er en enkelt snegl som gnasker løs.

Så er jeg begyndt at smide en smule reefpearls i hver aften, håber at det vil give lidt flere pods i længden. Jeg er også begyndt at doserer 2ml VSV dagligt, så der er lidt til bakteriekulturen.

God aften til alle
Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa Anders, det ser sgu fint id og lyder rigtigt godt mht dine værdier.

Jeg ville da KLART hive noget næring ud ved at fjerne alger, men ikke alle, lad lidt sidde og sulte og gerne dø pga nærrings mangel, når de så dør kan der komme endnu en mini alge fase. På den måde får du et sundt fundament. IMO.

Hygge og Go jul :beer:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af PederP »

Jeps, rens lidt op i det døde/døende løbende.

Døde alger kan være kulstof-føde for cyano/dino, som så lettere kan udkonkurrere "sunde" alger.
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Mange tak de herre. Vil rense min frontrude i morgen for første gang. :K :K . Dejligt at se det bare spiller, og kører ind stille og roligt. :y

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Så blev frontruden renset for alger, så nu kan man igen kikke ind. Og som i kan se er der stadig godt gang i de grønne alger. Mit bud er at de største er ca 7 cm, og vokser stadig :y :y .
Skummeren er også godt i gang, og hiver noget sort snask ud, så alt kører efter planen :K :K
image.jpeg
God fredag til alle

Anders
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Forklaring følger senere
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af bima »

Venter stadig :Peace:
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

bima skrev:Venter stadig :Peace:

Så kom jeg ud på jobbet, hvor man kan sidde i fred :K :K .

Har i dag lavet nye målinger og det ser sgu ud til at vi er ved at være klar. Som i kan se er algerne aftaget kraftigt, og alle der før stod som en græsplæne, er nu døde og brune på bunden. Jeg overvejer derfor kraftigt at give min gule kirug en ny legeplads i morgen, så kan den få has med de sidste trådalger, og så er det ud til klovnfisken, mellem jul og nytår, og hente snegle og kriblekrable til bunden.

Målinger er som følger.
PH = 7,7-8 ligger imellem
No3 = 0,2 ( Tilsætter faktisk sango, for at holde den oppe )
KH = 9
CA = 420
MG = 1320
Salt = 1,025
Po4 = 0,00 ( Desværre er mit pulver til Hanna ikke kommet endnu, men er på vej, så det er salifert pt. Men faldet fra 0,03 til 0,00 over den sidste uge )
Temp = 26

Der bliver småfodret daglig i akvariet til pods, og div orme, som er spottet :y :y . Derudover får det 2 Ml VSV for at få Po4 nedad ( bliver jo nødt til at tilsætte NO3 )

Så hvad siger i. Skulle man give den gule en julegave/nyt hjem, så den kan gøre has på mine sidste trådalger?. Lige pt er de nemlig mere til besvær end glæde, da de konstant løsrives fra sten, og ender i overløbskam, så den blokkere :angry: :angry: :angry: . så 3 gange om dagen, står jeg med tandbørste og rense overløbskam :BA

God jul til alle :ctree: :ctree: :ctree:

Anders :grouphug:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af ole kekkonen »

Personlig Syntes jeg alcohol Burde GAA Til akvaristen og tilsträkkelig med Mad Til Baljen,i sadanne tilfaelde er der Ikke nödvendig med giftig gödning.
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

ole kekkonen skrev:Personlig Syntes jeg alcohol Burde GAA Til akvaristen og tilsträkkelig med Mad Til Baljen,i sadanne tilfaelde er der Ikke nödvendig med giftig gödning.
Hej Ole

Takker for dit input. Jeg har stor respekt for dine meninger, da du har en stor viden ud i vores små rev, men lige præsis vedr No3 tilsætning, så er det noget jeg har valgt indtil at der er dyr i. Ved godt at pods og orme også er gode dyr, men ville ikke smide for meget mad deri endnu.
Vedr alkoholen, så skal der vel retsmæssigt siges, at det er den billigste fra netto, og ærligt, så egner den sig sgu ikke til akvarister :biggrin: :biggrin: . Måske hvis den lagers i 1/2 år med valnødder i, så kan den måske bruges til næste julefrokost :y :y . Nææ den bedste vodka jeg har smagt er fra Riga, sort etiket, og laves af det firma der også laver den berømte Riga Balsam ( smager af øv, men de elsker den i Letland :rolleyes: :rolleyes: )
Men hvad kan man sige, for 2 år siden da vi var på besøg i Riga hos konens søster, der fik far skåret sin fod op på stranden. Og på skadestuen, efter at jeg var syet, fik jeg at vide at jeg skulle have penicilin ( Normalt ), Købe 1 flaske Vodka og en Whiskey :hehe: :hehe: , Vodkaen var til at vaske såret, men Whiskyen var noget jeg skulle drikke mod smerter :clap: :clap: :clap: :clap: . Spurgte også om jeg kunne få en recept på det, ville være fedt i tolden når man kom hjem med masser af sprut :sneaky: :sneaky: .

Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Wiinberg »

Hvis du tilsætter No3, så forstår jeg ikke hvorfor du bruger VSV. Det er mig bekendt, en rigtig ineffektiv måde at fjerne Po4 på. Derimod fjerner det hurtigt No3.
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"