"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt Rev på Østerbro

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Efter små 2 år, med op og nedture i min balje, har jeg nu valgt at lukke den. Kun for at åbne min nye balje :K :K som så bliver næsten 2,5 gang større :W . Ja far har endelig taget sig sammen og bestilt en Bima balje på 563L, i målene 125*75*60 og jeg glæder mig :y :y . De 2 år jeg nu har kæmpet med den gamle, har givet mig en hel del erfaring, og alt dette skal være med til at danne grobund for det nye kar. MEN som altid er der lige tonsvis af spørgsmål der lige sniger sig ind. Derfor har jeg åbnet denne tråd. og håber at i alle vil komme med jeres erfaring, og ideer til det nye kar.
Det der ligger fast nu er følgende:
Jeg beholder min gamle skimmer en Skimz SM121 Monzter da den er rated op til 750L. Jeg har også 2 Tunze 6095 til cirkulation, men er i tvivl om man burde få fat i en Gyre i stedet, man kunne evt lade gyren køre et par timer om natten og tunze om dagen, eller sælge sine tunze. Hvad er jeres erfaringer godt som skidt med de omtalte?
Af lys har jeg min ZetLight 6600 Marven, som jeg egentlig er rigtig glad for, men er meget i tvivl om den kan dækker det hele, eller om den står på nye lamper. Hvis den skal skiftes er jeg nok mest til Kessil, da jeg er vild med det spil de giver i vandet. Men så igen bliver man måske træt af det, så gode råd er velkommen.
Sumpen får Bima også lov til at bygge ( Mål 90*50*35cm ), og her vil jeg have et 13 cm forrum med 3 sokker, til at fange urenheder, for damn jeg er træt af beskidte sumpe, som er møgbesværlig at rense, så når chancen er der skal det gøres ordentligt. Så nu kommer sumpspørgsmålet: Skal man gøre plads til refugium eller er det bedre at køre Rowa. Fordele og ulemper ved begge ??

Som i kan se er der mange ting i hovedet pt, og denne gang er jeg opsat på at det skal være rigtigt første gang. Ting skal være nemt tilgængeligt og let at skifte / rense, for ellers får man det ikke gjort.

Min Ønskeliste teknik

Skimz CM122 Kalkreaktor ( når system er klar til dette )
1 GHL Akvarie computer til at styre basis
1 GHL doserings maskine til div tilsætning
Skimz DC10 cirkulations pumpe, da min gamle tunze ikke tager mere en 3000L/H
Skimz FM150 Reaktor til Rowa / Kul

Skummer : Skimz SM121 rated til 750L Skiftet nu BK submarine 200 med RD3
Cirkulation : 2 stk Tunze 6095 ( skal muligvis skiftes til gyre ) SKIFTET
Cirkulation Pr 30/11-16 : 2 stk Vortech MP40QD

Lys : Zetlight 6600 Marven ( muligvis skiftes til kessil ) SKIFTET
Lys : 2 Stk Radion XR30W Pro Gen4.

Som sagt gode råd og dårlige ideer er mere end velkommen. Baljen skulle komme om ca 3 uger, og der vil selvfølgelig blive opdateret med billeder til den tid.

Teknik Pt

Skummer : Skimz SM121
Retur Pumpe : Skimz DC5000
Varme : 2 stk 250W Eheim Jæger
Cirkulation : 2 stk Vortech MP40QD
Lys : 2 Stk Radion XR30W Pro Gen4.
ATO : PS Sentry ATO med DC pump
No Brand reaktor til Rowa

Fiske Bestand

1 stk Zebrasoma flavescens
1 stk Palet kirug
1 stk Siganus unimaculatus
2 stk Amphiprion ocellaris incl 1 Heteractis crispa
samt 1 stk Hugo

Koraller

1 stk blå 1 stk rød og 1 stk Grøn montipora
samt lidt grønt græs.

Derudover er der 2 rørorme 1 stk Protula Bispiralis samt 1 stk Sabellidae sp.

Mvh Hareskov
Senest rettet af Hareskov tors 22. mar 2018 23:40, rettet i alt 5 gange.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Tillykke ;)

Med et 2.5 gange større system får du en del lettere at holde stabile værdier, måske din skummer er på den "lette" side til et 563 liters med sump.
Normalt siger man vel double up på hvad leverandøren anbefaler, men det vil tiden vise. Den kan jo altid blive opgraderet.

Lykke til og ser frem til at følge projektet her på siden.


Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Nicklossi »

Det vil se frem til at følge :-)


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Thomas fra Stockholm skrev:Tillykke ;)

Med et 2.5 gange større system får du en del lettere at holde stabile værdier, måske din skummer er på den "lette" side til et 563 liters med sump.
Normalt siger man vel double up på hvad leverandøren anbefaler, men det vil tiden vise. Den kan jo altid blive opgraderet.

Lykke til og ser frem til at følge projektet her på siden.

Hej Thomas

Tak for din interesse, og ja håber bestemt at det skulle hjælpe på at holde stabile værdier. Vedr skummeren, så har jeg selv haft den tanke, men der har også været snak frem og tilbage, om at vi overskummer vores tanke, så nu prøver jeg med denne, og igen med den lave belastning jeg har pt ( læs 6 fisk ) som kommer med over, så går den nok. Senere kan det så være man må ud og finde en ny model ( åhåh bare konen ikke ser det, og tror det er hende :biggrin: )

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Nicklossi skrev:Det vil se frem til at følge :-)
Hej Nicklossi

Glæder mig skam også til at fremvise det. Og tak for interessen :y

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Så fik vi klaret placeringen herhjemme, vi blev enige om at lave det indbygget, men en lidt forskudt front, så det stikker ca 20 cm ind i vores spisestue. Bagsiden vil så være ude i vores entre, og vil give mig et lille akvarierum for enden af entreen :y :y .
Samtidig fik jeg også taget mig sammen til at hente de døde sten fra Moby, og damn de er som altid rigtig lækre, porøse og fyldt med små gemmesteder, så nu varer det ikke længe så skal der aquascapes :W :W .
Billeder følger snart, men pt er der ikke meget mere at berette :)

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 176
Tilmeldt: man 9. jun 2014 18:28
9
Postnummer: 5200 Odense V
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense V

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af repsacc »

Hej hvis du vælger et refugium der fylder din halve sump vil jeg mene at du nemt kan nøjes med din skimz sm121. Jeg har et lidt mindre akvarie med sådan en sump og refugiet har nærmest gjort skummeren arbejdsløs det er ikke meget den skummer af, har den nærmest kun for at ilte vandet.


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej repsacc

Har faktisk lige sendt tegning på sump til Bima, og ja der blev plads til refugium, det blev bare ikke så stort som man måske skulle, men lad og nu se. Så er lidt spændt på hvordan det hele vil virke når alt er oppe og kører.

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Ville lige høre hvad størrelse tømmer i har brugt til jeres akvarie borde, specielt dem med +600kg da mit vil ligge på omkring 700-800kg med glas, sten sand og vand.

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Til mit 720 liters bruger jeg 45*170, men regn lidt på det for har du som de fleste mindst 4 ben under akvariet bliver belastningen ikke ret stor, jeg har 6 ben under mit så det er vel 150 kg per ben så jeg skulle faktisk tro at en 45*45 skulle kunne bäre 150 kg uden problemer.


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Første Billeder

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Så er de første billeder af den nye balje landet, uhh jeg glæder mig til at se den. :y :y
IMG_5328.jpeg
IMG_8182.jpeg
Mvh Anders
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Så blev der handlet træ til understel. Endte op med størrelsen 45*145mm så skulle det satme kunne holde, selv med et spænd på 90cm. Byggeriet starter nok stille og roligt i morgen, skal lige have ryddet lidt op, inden jeg kan gå i gang.

Idden er at det bliver delvist indbygget i vægen i vores spisestue, dvs det kommer til at stikke små 15-20cm ud. Den resterende del af akvariet vil så være ude i vores entre, hvor jeg så har sat skillevæg op, for at beskytte kanter, og give mig selv et lille akvarie rum. Underdelen af stellet vil så blive beklædt med decor sten fliser, og pladen som akvariet står på vil blive højglans sort :y :y og være lige 10-15cm kant omkring fronten. Håber det kommer til at spille 100% når det står færdigt. Delen over akvariet vil bare blive malet samme farve som væggen. Men så har jeg da lige 15Cm afsætnings plads til min whiskey foran akvariet om aftenen :biggrin: :biggrin: .
På bagsiden vil jeg så have et dejligt åbent akvarie rum, hvor jeg ikke behøver at bekymre mig om fugt, da ejendommen er fra 1930 og ikke specielt tæt hehe. Ellers må der udsug på hvis det skulle blive nødvendigt. Men som sagt, begynder så småt i morgen, så kan man også lige skyde et billed eller 2.

Ps hvis der allerede nu er nogen, der har en enorm trang til hotdog ( den gamle model med rød pøle , brød og tilbehør :T ) samt en cocio eller Øl, så kan man da lige råbe højt, for der er jo lige et akvarie der skal op på etagen :K :K sikker på at konen nok kan lave en hotdog eller 3 med Øl eller Vand :beer: :beer:

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »



http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Så fik vi bygget lidt i dag. Nu er standen da klar, og akvariet kommer i morgen middag, så lidt travlt med toppen
image.jpg
Testtid
image.jpg
Så mangler vi klinker
image.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Så kom akvariet på plads, så nu kan top og rørføring snart begynde :K :K
image.jpg
Glæder mig til at få det sidste på plads. :y
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Flemse
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 433
Tilmeldt: man 3. maj 2010 11:07
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stenløse

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Flemse »

:GO Super at se at du heller ikke har travlt!


Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Flemse skrev::GO Super at se at du heller ikke har travlt!
Hej Flemming

Nej for søren, det første jeg startede gik lige stærkt nok. Ikke så meget med levende, men mere alt det andet, og resultatet var at man bander sig selv langt væk, fordi det er noget klamp man har lavet. Nu skal det gennemtænkes, så det bliver 10 gange lettere at vedligeholde, og alt omkring skal være færdigt før vand kommer i baljen.
Men som altid er jeg optimist og regner med at de første dryp lander i slut næste md. Så kan det nemlig stå og hygge, til vi kommer hjem fra fuerto ventura engang i januar. :y :y

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Flemse
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 433
Tilmeldt: man 3. maj 2010 11:07
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stenløse

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Flemse »

Det er nemlig rigtigt! Når der endeligt opgraderes så skal det gøres i et roligt tempo også her! Vil være sur på mig selv, hvis det ikke spiller i den størrelse vi er oppe i nu!


Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Utålmodighed en dyd?

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Så kom dagen, hvor utålmodighed blev en dyd :K :K . Konen blev lidt træt af min " velovervejede " tilgang til det nye akvarie :y . Så her til aften har hun grebet pensel og grunder, og er nu i fuld gang med at grunde 1 gang i skabet :K :K , alt imens jeg sidder på jobbet :y :y .
Det betyder nok også at hun forventer, at jeg bruger lidt tid på at bygge på det i denne weekend. Men være ting er sket, end at blive tvunget til at lege med pytten

God weekend til alle :beer:
Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af PoulD »

Haha, ikke noget i vejen med at tænke ting grundigt igennem, inden man kaster sig ud i at føre dem ud i livet.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Desværre har byggeriet stået lidt stille den sidste uge, da jeg skulle i skifteretten med boet efter min far. Men nu er det så næsten klaret :rolleyes: , eller rettere sendt videre til advokat, da min stedmoder og undertegnede ikke helt er enige om en hel del ting.
Men det til side, nu skal man se fremad og videre i teksten. Weekenden kommer til at stå på aqua sqaping, har som sagt 25kg døde sten stående, og konen vil meget gerne af med den kasse inden halloween :shock: . Så nu glæder jeg mig som et lille barn, til at få sat det sammen, og få første syn for sagen. Ender jo nok med at man skal flytte rundt på det 20-30 gange inden man er tilfreds. Vedr rørføring tror jeg at jeg er ved at have plan snedig klar i hovedet, så må snart se at få bestilt det sidste PVC, så det også kan komme på plads.
Nye billeder vil komme efter weekenden, når den første test af stenopsætning er klar. puhaa det ender sgu med at der kommer vand og salt i det en dag :clap: :clap: :clap:

Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Stenopsætning

Indlæg af Hareskov »

Hej alle

Så fik jeg limet og klistret lidt :y . Nu ville jeg så høre hvad i syntes.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Der er lidt ekstra at give af, da bordet er 90 bredt og akvariet 125. Men konen og hendes halloween figurer, tog sgi lidt plads på bordet. :G

Mvh Anders
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af PoulD »

Det skal da nok blive godt.
Jeg synes dog det er synd, at den der grimme kogle kommer til at dække det halve af udsynet til baljen. Hvis du stikker mig et par hundrede og lampen kan jeg godt komme og tage den ned.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

PoulD skrev:Det skal da nok blive godt.
Jeg synes dog det er synd, at den der grimme kogle kommer til at dække det halve af udsynet til baljen. Hvis du stikker mig et par hundrede og lampen kan jeg godt komme og tage den ned.

Åhh Poul min ven

Jeg takker mange gange, skal det være 2 eller 300Kr for at bortfjerne den :hehe: :hehe: . Skraldemændene vil nemlig ikke tage den med :scream:

Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Første liv i akvariet

Indlæg af Hareskov »

Så er der da liv i akvariet :T :T :T
image.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

+5 :GO

SKYND DIG AT FÅ LÅG PÅ!!!! :beer:

Har du fået løst dryp problemet i den anden balje?

Her er plejebarnet, har det fint
image.jpg
Vi ses.

Go weekend
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Tutter »

Bliver spænende at følge, nogle fine søjler du har fået lavet.


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

charlie saltvand skrev:+5 :GO

SKYND DIG AT FÅ LÅG PÅ!!!! :beer:

Har du fået løst dryp problemet i den anden balje?

Her er plejebarnet, har det fint
image.jpg
Vi ses.

Go weekend

Hej Charlie

Har desværre ikke fået skåret låget endnu hehe :K :K . Så han slap ud igen :y :y
Vedr mit dryp problem og nej det er ikke mig, men akvariet :T :T kunne ligeså godt komme PoulID i forkøbet he, så har jeg fundet problemet, og det er limningen ved vandlåsen, så en 1L isspand, kan lige stå under, og jeg kan nu se det er ca 0,5 L der drypper i den. Så nu må det bære de næste par md, indtil det nye er klart.
PS håber plejebarnet opfører sig ordentligt :y :y ellers vanker der når den kommer hjem :K

God weekend
Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Første forsøg på aquascaping

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Så prøver vi opsætning 1, kan egentlig godt lide den, da den giver lidt dybet, men så alligevel. Men hvad syntes i :y :y
image.jpeg
image.jpeg
Mvh Anders
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Glemte lige disse
image.jpeg
image.jpeg
Anders
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"