"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

21.02.24 foto update og et par “bøffer”

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 2,5M fisk&koral. 16.3. søger inputs+ en afstemning ;-)

Indlæg af Tykki »

Gaaaaab! Onde “tunger” siger du er i midtvejskrise Charlie boy ?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 2,5M fisk&koral. 16.3. søger inputs+ en afstemning ;-

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Dan, slet ikke, mere Corona krise. Håber alt er godt v jer?

Her kommer så lige et surt opstød.
Spurgte i et lidt tidligere indlæg om inputs ift aquascape, der kom et bud.... som i et :wc: og så, fair nok, en kommentar om udseende af baljen, det er fint at vi har forskellig smag :GO

Men som sagt, et fornuftigt indlæg der kunne skabe en lille smule tankevirksomhed her i huset. Jeg kan egentligt godt forstå at “de nye” søger over i forskellige grupper på FB..... SKAM JER gamle sure mænd :devily:

Jeg har flyttet lidt om i den ene ende af baljen, det har skabt lidt mere luft i den ende og jeg er tilfreds :y

Her er en video m tunge gardiner og hele pisset, gamle perfide mænd skal måske lade være m at se den? Ved ikke om deres hjerte kan holde? :K De bedes som et minimum holde deres indebrændte fantasier om indretning af hjemmet ude af tråden, eller oprette en tråd til dette.

Henter forøvrigt diffuser til lamperne i morgen, spændt på at se hvor meget “disko effekt” de fjerner

Pas på jer selv!
[video][/video]


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af Tykki »

Bevares ! Lad det dog stå som det er for helvede! Det er jo fjong nok. Og gu fanden skal du mobbes! Hvad har man ellers venner til?


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Njaa, selve de levende sten har jeg faktisk ikke nogen ideer til, de ser skide godt ud. Men nu du vil have inspiration så skal du da få mine sure opstød.

De første ca 40 sekunder er billeder af en mere eller mindre mørkelagt bund, et sted du aldrig får fyldt ud da alle de store koraller skygger.
0:48 grøn pladeting der kommer skygge som satan om den for lov at gro, ned med den
0:52 flot koral, men den behøver ikke så meget lys og skygger, kommer trives fint tæt på bunden
1:21 Græsplæne koral bagerst, væk med den direkte
1:30 Flot men stadig synd den skal tage så meget plads, knus den og brug den til bundlag
2:00 mere græs
2:12 fin koral, men igen en der skygger
2:22 Læderkoral, hmmm

NU har jeg jo ikke set baljen "live" så det kan jo se helt anderledes ud, men du ville have lidt inputs, så det er bare at komme igang.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af ttkthomsen »

Enig, kan være svært at fornemme dybe på video og da det kun er Dan der får lov til at besøge dig, er det kun den jeg kan tale ud fra :-) :-)

Jeg syntes det ser fit ud! Men jeg kan også godt lide øer hvor fisk kan svømme omkring ! Har du før efter billede af højresiden?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af PoulD »

Kære Charlie,

Som de fleste andre havde jeg ikke nogen kommentarer til dine dekorationer - i akvariet. Jeg vil gerne undskylde, at jeg i stedet kommenterede på dine dekorationer omkring akvariet. Jeg havde ikke forstået, at selvom du åbenbart har et stort behov for at høre andres smag med hensyn til dine dekorationer inde i akvariet, vil du gerne have dig frabedt at høre andres mening om dine dekorationer omkring akvariet.

Hvis det fik karakter af kærlig mobning var det ikke utilsigtet. Det vil jeg også gerne undskylde. Tro mig, jeg ville aldrig drømme om at mobbe nogen, hvis jeg havde den ringeste mistanke om at personen var ømskindet og ville blive trist eller pigesur. Også her tog jeg tydeligvis fuldstændig fejl.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg kunne egentlig godt lide din oprindelige stensætning. Er stor tilhænger af øer der ikke er for høje. Mangler man plads som koraller kan sættes på, så kan man lægge nogle broer ned.
Det kan fint gøres med tilpassede ls.
Jeg er enig med Thomas i, at de plademontier og andre plader med fordel kunne sættes ned tæt på bunden. De trives rigtig godt oppe i revet, tæt på lyset. Men man risikerer døde zoner neden under dem. De vokser lige så fint ved mindre lys.
Hos mig har det virket rigtig godt med megen fri svømmeplads. Den plads bliver udnyttet af koraller der vokser opad i stedet for at brede sig. Staghorns er gode til den opgave. De er slanke, fylder ikke så meget i bredden og er nemme at fragge. Så kan man ved trimning holde dem i den form man gerne vil have. Lidt som en bonsai eller en japansk inspireret have.

Et lille ? Hvornår har du sidst haft dine pumper oppe og givet dem en ordentlig omgang? Uanset hvilken pumpe man bruger, så falder ydelsen umærkeligt ret hurtigt. Egentlig burde man give dem en tur månedligt og så en større tur med afkalkning, hver anden eller tredje gang. Afhænger af væksten på kalkalgerne.
Den algefilm der dannes på rotor og propel lynhurtigt, hæmmer flowet mere end man skulle tro. Gyre pumper mister forbavsende meget på bare 14 dage (så vidt jeg husker Jake Adams omtale, så er det 25% på 14 dage, men jeg kan huske forkert), så de bør nok renses tiere. Men du bruger vist ikke Gyre vel?
I dit lange akvarie med flere øer og stensamlinger, stilles der store krav til flowet - og dermed pumpernes ydeevne. De skal køre optimalt, eller kan de ikke holde revet rent for detritus.

Foråret er i fuld gang, Coronakrise eller ej. Lagde mærke til, at træerne er begyndt at springe ud med fine hvide og lyserøde blomster. Det er så smukt og livsbekræftende.
Så frem over isen og ikke lade sig slå ud af, at ikke alle er enige.

Kh herude fra landet.
Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: 2,5M fisk&koral. 2.3. kejserfisk ad libitum... Til Dan

Indlæg af nbd »

charlie saltvand skrev:Ville du evt. gøre noget HELT andet? Hvad...?
Det er nok dette spørgsmål, de fleste har responderet på :beer:


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af charlie saltvand »

Nu sker der sgu noget jeg kan bruge til noget :GO

Tak for alle tips :beer:

Poul, det er i orden :grouphug: Blir ikke pigesur, bare irriteret over em gang fuldstændig irrelevant ord gejl. Men alt ok her :GO

Thomas TAK :W Det er sgu da kommentar jeg kan bruge! Er glade for pladerne, men vil da lige gå i tænkeboks ift om de skal længere ned. Er det lort m en læderkoral ell 2 i baljen? Ift om de udskiller noget, ell er det bare dig der ikke kan lide dem og syntes de er spild af plads? Jeg river jævnligt grønt græs ud, bruger det lidt som nærings eksport, men vil da overveje at fjerne det HELT. Vil da også rykke de grønne og lilla “nemme” sps længere ned i baljen.

Erik. Yes yes, tak for kommentar. Jeg har ikke lavet om på højden på søjlerne, så der er stadig plads til koraller. Vil være ekstra obs på pumperne, når de køre med mest flow er det 80% nutrient export og tidel swell.... Så er der KNALD på dem. Men skal nok rense oftere.

Thomsen, du kommer da bare forbi når det passer dig, jeg kan godt forstå det er svært at fornemme dybde mv. Kig ind :GO

Dan, du står stadig til en lille røvfuld :biggrin:

Det er ikke en kæmpe forandring jeg har lavet, men nok til at jeg kan forholde mig i ro i en periode og det har skabt mere “frit vand” i den ene ende af baljen. Kan tage lidt fotos i aften når der ikke er så lyst uden for.
Her et par dårlige fotos.

Før flytning. Søjlen længst til venstre er trukket til højre og lidt bagud, drejer 180 grader. Den tykke koral gren er også vendt 180 grader og trukket længere til højre. Det har givet mere frit vand i venstre side af baljen.
66A860F1-8CF2-4435-91CA-9AD8883747B3.jpeg
489AA14E-1EFD-4F2E-90D5-28E5068EE062.jpeg
Hygge og TAK for brugbar sparring!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

He he, jeg kommer forbi når jeg er i KBH næste gang. Skal ud og finde nyt arbejde og overleve Corona, så det tager sikkert 2-3 dage :)

Læderkoraller har jeg ikke et desideret "problem" med, andet end 90% er ekstremt grimme, og vosker alt for hurtigt, og så er der visse arter der ophober nærring og andet dårligt de så ved tilfælde kan smide ud i akvariet til stor skade for dine SPS. Derfor er det helt læderkoral frit i mit system.

Men med det ikke sagt om dem du har er potentielle problembarn så længe de ikke er større. Jeg havde en som du har i midten på det nederste billed, stor var den og mine Nemoer elskede at ligge i den, skiven var vel æ30 cm og lige så høj, foden sikkert ø15.
Den blev sur en dag og 3-4 dage efter begyndte mine SPS at have det rigtig dårligt. Jeg husker at et par enkelte døde, men om det var det eller for meget Cubber skal jeg ikke kunne sige da jeg dengang var ret hård ved mine koraller.
Nu har du heller ikke så mange "svære" SPS som jeg lige kan se så det går nok til du bliver trætte af dem og de fylder for meget.

Pladerne kan du lave noget rigtig fedt med, bland dem og byg det op som en rose, dine får alt for meget lys og vokser derfor nedaf, så igen, ned på bunden med dem, bland farverne over det hele og du skal se noget coolt. Vær opmærksom på at de grønne vokser MEGET hurtigere end den røde.
Google lidt på dem, for inspiration. (Montipora), jeg har selv en i rød med gule tentakler som jeg har en helt speciel plan med. Den skal få lov at vokse på hele venstre side med tiden.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af Jens.k »

Det er en rigtig dejlig video du har lavet Charlie. :K
Det kunne nu være lidt blæret hvis du kunne fortælle os på videoen hvad du vil med akvariet's nye opbakning eller ny placering af koraller. :GO


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af Carsten »

Thomas fra Stockholm skrev: Læderkoraller har jeg ikke et desideret "problem" med, andet end 90% er ekstremt grimme, og vosker alt for hurtigt, og så er der visse arter der ophober nærring og andet dårligt de så ved tilfælde kan smide ud i akvariet til stor skade for dine SPS. Derfor er det helt læderkoral frit i mit system.

Det har jeg aldrig hørt om før. Har du noget litteratur henvisning til det?


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af crazy seahorse »

Carsten skrev:
Thomas fra Stockholm skrev: Læderkoraller har jeg ikke et desideret "problem" med, andet end 90% er ekstremt grimme, og vosker alt for hurtigt, og så er der visse arter der ophober nærring og andet dårligt de så ved tilfælde kan smide ud i akvariet til stor skade for dine SPS. Derfor er det helt læderkoral frit i mit system.

Det har jeg aldrig hørt om før. Har du noget litteratur henvisning til det?
Det har jeg heller ikke hørt om før. Jeg har hørt at de kan udskille noget, hvis de fragges i akvariet. Men det tror jeg er i ekstremt uheldige tilfælde. Tror det er endnu en skrøne.
Jeg har fragget og hevet og flået i Sarcoer et utal af gange, uden det har medført noget skadeligt.
Har "revet" dem af levende sten, hvor de havde vokset sig fast ved flere lejligheder. Det eneste uhensigtmæssige der er sket er - at de vokser ud igen fra det væv der sad tilbage på stenen. Så jeg ville også gerne se et link.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af Dan89 »

Kommer der et godt efter billede nu du har bygget om i baljen? ;)
Er lidt spænt på hvordan det er blevet :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af charlie saltvand »

Det er ikke det vilde der er rykket rundt, nærmere LIDT MEN GODT :GO

Her er lidt “efter” fotos.

Det er sgu svært at få taget nogle fotos der retfærdiggøre resultatet. Men det er blevet mere åbent i venstre side og det var jo mit mål. Jeg vil bruge de næste par dage på at knække af den røde monti plade og få flyttet den grønne sps (kan ikke huske navnet :hehe: ) længere ned i baljen.
85A4CE21-12E2-4781-8507-B39FFC68FAFC.jpeg
C4027B45-CD77-4AF5-AEBF-E7182F1ACE02.jpeg
2C5D08AD-8196-43C5-9D12-8040643F7AB4.jpeg
BF48DCC1-AFAA-4128-AF39-B7CA756E7A6A.jpeg
97DBE5B5-74C3-47C2-8380-CC5FE7D9B070.jpeg
CD6158C9-6A68-4368-B67C-D41008865BB0.jpeg
Jeg har 4 lamper over akvariet så jeg har prøvet at have “drivende skyer” kl18.45 - 19.30 på lamperne, det ser meget fedt ud på en 2,5 meter lang balje når der lige trækker en sky ind over fra den ene side, for så at forsvinde “ud” af akvariet i den anden side, stille og roligt.

God weekend!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af ttkthomsen »

Det ser godt ud! Det skal jeg da også prøve at sætte op på mine!


Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af Dan89 »

Det er sgu flot! Det vigtigste er jo man selv kan lide at se på det ;)
Og fedt med sky effekten! Må give lidt mere liv i akvariet :D


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af Tykki »

I ryger for meget tjald!


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

crazy seahorse skrev:
Carsten skrev:
Thomas fra Stockholm skrev: Læderkoraller har jeg ikke et desideret "problem" med, andet end 90% er ekstremt grimme, og vosker alt for hurtigt, og så er der visse arter der ophober nærring og andet dårligt de så ved tilfælde kan smide ud i akvariet til stor skade for dine SPS. Derfor er det helt læderkoral frit i mit system.

Det har jeg aldrig hørt om før. Har du noget litteratur henvisning til det?
Det har jeg heller ikke hørt om før. Jeg har hørt at de kan udskille noget, hvis de fragges i akvariet. Men det tror jeg er i ekstremt uheldige tilfælde. Tror det er endnu en skrøne.
Jeg har fragget og hevet og flået i Sarcoer et utal af gange, uden det har medført noget skadeligt.
Har "revet" dem af levende sten, hvor de havde vokset sig fast ved flere lejligheder. Det eneste uhensigtmæssige der er sket er - at de vokser ud igen fra det væv der sad tilbage på stenen. Så jeg ville også gerne se et link.
Det er meget muligt at det er en skrøne, dog en jeg godt kan argumentere for. Om en SPS bliver stresset kan den tømme maven for zoantaller (eller hvad de nu hedder) og det samme kan læderkoraller vel også gøre?
En googling på; "can leather corals be dangerous for SPS corals" giver rigtig mange resultater, blandt andet;
https://animal-world.com/aquarium-coral ... ora-corals" onclick="window.open(this.href);return false;
Som skriver; Do not keep soft leather corals with your Acropora species as they are aggressive and release terpins that will eventually kill your expensive investment. Leather corals are dangerous to Acros, even in the best filtered aquariums. Some large polyp stony (LPS) corals can stretch out their tentacles and kill your Acros too, so caution is needed if you have a mixed reef.

Der ud over er der jo problemet med at få begge til at trives, da læderkoraller generelt ikke kan lide for meget belysning og cirkulation, og på den anden side SPS der ikke er glad for alt for meget nærring i vandet. Ja og så er de grimme, fik jeg sagt det?


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af Tykki »

Læderkoraller er sgu kun giftige for sps ved berøring! Mine læderkoraller trives lige fint i overfladen som på bunden og i kloakvand og vand uden næring.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af Carsten »

Vil også sige det noget vrøvl. Acropora er sgu også farlig for læderkoraller. Jeg har haft et 1100 liters fyldt med både sps og læderkoraller, samt store lps. Jeg klippede tit og ofte i læderkorallerne under vand. Og oplevede aldrig noget negativt ved det.
Og kan ikke rigtigt tage det seriøst,så længe det ikke er en videnskabelig artikel
Og iøvrigt er læderkoraller ikke grimme


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg har nu aldrig oplevet det selv, men de kan åbenbart lave en slags kemisk krigsførelse der kan hæmme væksten hos andre koraller i nærheden.
Og så skal man passe på når man fragger dem i akvariet, hvilket jeg heller ikke har oplevet negative effekter af.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Undskyld for off topic i din tråd, Charlie.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 2,5M fisk&koral.18.3. Video m tunger und alles

Indlæg af charlie saltvand »

Det er fint med lidt liv og debat i tråden Erik :GO

[video][/video]

God, snart weekend :beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: 2,5 Meter fiske rev. 2.4.2020 video

Indlæg af Dan89 »

Er du fortsat glad for din omrokering ? eller kribler det i fingrene ? :D


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 2,5 Meter fiske rev. 2.4.2020 video

Indlæg af charlie saltvand »

Dan89 skrev:Er du fortsat glad for din omrokering ? eller kribler det i fingrene ? :D
:biggrin: :W :sneaky2: Det kribler ALTID lidt i fingrene :y

Men er fint tilfreds. Rykkede den grønne sps længerne ned og rykkede stensætningen til venstre i baljen mere ind mod midten og lidt andet. Det gav mere luft i venstre side.

Tak for interessen :beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: 2,5 Meter fiske rev. 2.4.2020 video

Indlæg af Dan89 »

Haha kender følelsen :D var mere om du havde fortrudt.. For nogen gange tænker jeg om mit i den ene side er blevet for voldsomt.. ;)

Hurtigt spørgsmål hvad hedder den orange og blå stribet fisk du har? Den ser godt nok fin ud? Og hvordan er din sommerfugle fisk at få foder i? :D


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 2,5 Meter fiske rev. 2.4.2020 video

Indlæg af charlie saltvand »

:GO

Sommerfuglefisken= pincetfisken spiser godt. Det kan Være en svær fisk at få til at køre stabilt
Den får mysis frost terning, dagligt. Musling i egen skal (købt ferske og frosset ned enkeltvis) slår et lille hul i skallen på den og så ned i baljen.

Tror den du mener er den gul/hvid/bål - stribet? Endnu en svær fisk at få igang og holde igang.
Det er en kejserfisk der hedder Påfuglekejserfisk (Pygoplites diacanthus).

Se mere her https://reefapp.net/da/lex/details/pygo ... diacanthus" onclick="window.open(this.href);return false;

:beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: 2,5 Meter fiske rev. 2.4.2020 video

Indlæg af Dan89 »

Fedt tusinde tak for svar! De er bare flotte! De ser sgu flot ud det hele! :D :beer:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 2,5 Meter fiske rev. 2.4.2020 video

Indlæg af ttkthomsen »

charlie saltvand skrev::GO

Sommerfuglefisken= pincetfisken spiser godt. Det kan Være en svær fisk at få til at køre stabilt
Den får mysis frost terning, dagligt. Musling i egen skal (købt ferske og frosset ned enkeltvis) slår et lille hul i skallen på den og så ned i baljen.

Tror den du mener er den gul/hvid/bål - stribet? Endnu en svær fisk at få igang og holde igang.
Det er en kejserfisk der hedder Påfuglekejserfisk (Pygoplites diacanthus).

Se mere her https://reefapp.net/da/lex/details/pygo ... diacanthus" onclick="window.open(this.href);return false;

:beer:
Hvordan står det til med næringen i baljen med alle disse fine og sultne fisk? Er vi forsat et stykke for 30-50 NO3 :-)


Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: 2,5 Meter fiske rev. 2.4.2020 video

Indlæg af Dan89 »

Har du gjort noget specielt for at få sommerfugle fisken til at spise eller er det bare at fodre og finde ud af hvad den kan lide? :D


Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"