"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

21.02.24 foto update og et par “bøffer”

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Mange tak alle sammen :y

Jeg bliver glad hver gang jeg kommer hjem i lejligheden, det er sgu helt vildt :W

Har hentet akvarier i da KÆFT DE ER TUNGE!!!!!!! :lipssealed:

Skal ud at hente et par stærke gutter om lidt der kan hjælpe mig op i lejligheden med den store balje.... Min mindste søn på 17 var ikke stærk nok..... ( kom igen min dreng, spis lidt Ota havregryn).... Vi kunne med nød og næppe løfte det op fra pallen i en trailer..... Jeg er godt nok glad for at der er elevator her i huset....

Nu må vi se om vi får baljen op lidt senere i dag... :beer:

Tak for jeres hilsner :y


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Nicklossi »

Hvordan gik det? :-P


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Det gik, men for fanden den er TUNG, men FLOT! Ved godt det kunne lyde som beskrivelsen af mit orme formede vedhæng, men det er baljen jeg mener ;)

2 mand i den ene ende og mig i den anden, så gik det. Jeg fiK desværre ikke lavet andet i dag, ville have malet osv. Men der er bla er job der skal passes.... Det må blive i morgen
image.jpg
Skal også have skruet div afstivere og plader på, det hele er klart.


Fik båret det op lige inden jeg skulle ned og øve med bandet, så det er nærmest bare kastet på bordet.
Go nat.

Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Mic4700 »

Lækker balje. :y


Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Chrissy62 »

Allerførst.. Tillykke med den flotte udsigt, og lejligheden og boligkomplekset er jo som taget ud af "beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed" :)

Også tillykke med dine to baljer. Det bliver rigtig spændende at se dem blive til :)

Men, nu kommer vi lige til det med at koble dem sammen. Det vil jeg stærkt fraråde dig, da du i så fald vil få et enormt næringsproblem ovre i dit rev. :)

Dine søheste lever udelukkende af frost "mysis", helst 3 gange om dagen, og der skal skiftes meget vand, og alligevel vil du have meget høj næring i den balje. Ingen makroalger kan klare at få din fosfat og nitrat ned på de værdier, som dit rev skal have :)

Ude i naturen lever søheste ikke op af koral rev, men i alger, hvor der er lav cirkulation :)


Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Chrissy.
Mange tak for dit input, det er jeg glad for.

Jeg har med stor glæde fulgt dit heste forløb på sidelinien.

Jeg er godt klar over at det måske er helt uladsiggørligt at have de 2 systemer koblet sammen. Jeg har også fået det råd fra Crazy seahorse, Han prøvede gennem 2 år at få det til at spille men måtte til sidst indse at det var en umulig opgave. Jeg kender ham og syntes han er MEGA dygtig akvarist så JA, det er måske en umulig opgave?

Jeg laver det sådan at hvis det er for bøvlet, så kan systemerne adskilles via lukkehaner og så kan sammenkoblingen bruges til vandskifte i søhestebaljen.

Jeg er vandt til at stå på mål for "tossede ideer" herinde, da jeg var en af de første der gik all in med Triton metoden og postede mine få erfaringer her....sikke en reaktion der kom fra nogle af vores med/mod? Akvarister...

Jeg er godt klar over at hestene har andre behov end alm rev fisk. Jeg overvejer disse arter. H. Erectus.
H. ingens, H. reidi, H. comes, H. kuda and H. barbouri.

Jeg glæder mig til at komme igang igen. Og BYD endelig ind :W :y

Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Nicklossi »

Du skriver godt nok at det bare er smidt på bordet, men skal overløbet ikke være ind mod din væg? :-)
Ellers ser det godt ud!


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Nick. Ja da ;)

Har fået lavet lidt her til morgen.

Poster når jeg er hjemme fra jobbet.

Og TAK :)

Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Det går laaaangsomt fremad.

Her er lidt fotos
image.jpg
image.jpg
Nu skal det hele have en gang lak og sikkert hvid maling på synlige flader....

Det blir sgu meget godt :) og FEDT med et sump rum der har plads til div. Reaktore. Ro vand osv....

More to come. Go 1 maj KAMMERATER !
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
DonZeusAlonso
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: lør 25. sep 2010 08:25
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2011

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af DonZeusAlonso »

Det ser fanme godt ud Charlie ..
Hvad vejede sådan et akvarie egentlig ? Altså kun glas delen ca :)

Og pladen under sumpen hvad er det for en?


Når man først har haft saltvand i blodet, er det sgu en større afhængighed end heroin
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa Don.... Jeg ved faktisk ikke hvad det vejer? TUNGT! ;) der er vidst en anden tråd der handler om lige nøjagtigt det..., altså hvad glas vejer.

Glasset Det er 10 mm tykt og mål er 150x60 så ca 2.0 kvm 10 mm ( med bølgebryder og overløb og knap 1.0 kvm bund som er 15 mm tyk.

Den nederste plade ( mod gulv) er en lakeret spånplade. Inde i sumpen er "gulvet" en lakeret birketræ finer plade og sumpen står så direkte på en flamingo plade. Jeg laver nok et " kar" af akryl med 10 cm høje kanter der skal stå i hele sump rummet og som alt med vand i skal stå i, som ekstra sikkerhed mod vand.

Mange hilsner
Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Chrissy62 »

Det lyder godt, Charlie :)

Jamen, så er der styr på det med sammenkoblingen. Mht. hvilke søheste du skal vælge, går det med udbud og efterspørgsel ikke altid hånd i hånd.

H. Erectus er nok de nemmeste, og her behøver du ikke et varmelegeme, men det kan være nødvendigt at køle baljen ned, under en hedebølge, da de går bedst ved 19-20 grader.

Hvis du kigger hos Dejong, så er det som regel Erectus de har og de er næsten altid sorte. Det er svært at opdrive andre arter og farver.

Men det kan jo være, at du er så heldig, at vi har unger til salg af vores gule H. Reidi, når din balje er kommet op at køre.:)

H. Reidi går bedst i temperaturer ved 25-26 grader :)


Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
Lennart
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 893
Tilmeldt: lør 11. maj 2013 18:35
10
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2013

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Lennart »

Fedt akvarie, der er vist ingen tvivl om hvor det kommer fra. Er selv mega fan af hans baljer og ikke mindst hans service og hjælpsomhed udi mindste detalje.
Er sikker på det nok skal blive godt Charlie, held og lykke med at få det bygget op. Det er en fed fase du er i, nyd den.....her bliver drømme til virkelighed.


Never say oops, allways say ahhh interesting
Emils Far
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 236
Tilmeldt: tors 21. okt 2010 16:25
13
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: NORDJYLLAND

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Emils Far »

Angående søheste akvariet, kunne vandet så ikke løbe ned i et akvarie med DSB? som jo alligevel skal fodres meget for at virke ordentlig, deri kunne man så have scoly og Goniopora som jo gerne vil have lidt fed vand. Bare noget jeg tænker til fremtiden.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Halløj på SF. Her går det stille og roligt fremad...... måske lidt for langsomt syntes vi begge, men god øvelse for mig mht. Tålmodighed.

Har fået lakeret og malet træ stellet og sump. Har fået limet vægge i sumpen..har fået bygget det meste af lampekasse/ overdel af møblet..... Satser på at jeg, når weekenden er ovre har fået lavet rørføring og indrettet sump rummet med div.
Så skal der efterfølgende brygges vand og findes en beklædning til møblet... Bum-bum....

Har et spørgsmål mht. Forsikring.

Jeg har styr på indboforsikring, har købt et tillæg til denne, så selve akvariet OG indhold OG elektronik osv også vil være dækket ved et uheld.
Men hvad med bygnings forsikring? Den bækken indbo jo ikke, hvad har i andre gjort her? Jeg er ikke meget for at henvende mig til bestyrelsen her i huset og spørge dem om den forsikring der er på bygning dækker....tænk nu hvis de siger " det der, det må du sgu ikke sætte op"......
Men jeg vil heller ikke stå med en regning på 300.000-400.000 kr hvis nu der ryger 700 liter vand på gulvet og ned til underboen!

Hvad vil du råde mig til?

Go aften.
Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Din forsikring dækker det der står i din lejlighed.
Huset har en forsikring der dækker selve huset.
Dine underboer skal naturligvis have en almendelig husforsikring som skal dække at du har en ulykke.

Forsikringen dækker bare om ulykken er opstået "pludseligt" så om det drypper over et par måneder eller du får andre fuktskader der er opstået over lang tid er det på egen regning.

Derfor gør du klogt i at informere din underbo om reglerne, og at han er dækket om ulykken er ude. Sker der noget er det også en god ide at han har en skindjakke og diverse elektronik stående der hvor det drypper :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

"Derfor gør du klogt i at informere din underbo om reglerne, og at han er dækket om ulykken er ude. Sker der noget er det også en god ide at han har en skindjakke og diverse elektronik stående der hvor det drypper :) " ......

He he +5
Den var god Thomas

Tak.

Jeg tror egentligt godt jeg kender reglerne, også ift underboen og selve bygningen, jeg er nok bare en smule overvældet over omgivelserne her i boligen. Men, det er jo bare et hus som alle andre.

Tak fordi du lige ridsede reglerne op.

Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Lidt fotos
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
God dag.

Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Malanica
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 186
Tilmeldt: fre 9. aug 2013 16:35
10
Postnummer: 5854 Gislev
Saltvand siden?: 2013

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Malanica »

Ha ha
Det er da loftet du kan nå ;-)
Ser sku'da godt ud......
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

:y Nåede lidt igen til aften...
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Bum bum....
Tror inddækningen bliver ok?
image.jpg
Hvis der er en af jer der ligger inde med lidt døde LS stumper der ikke skal bruges i stor Kbh. Henter jeg gerne og giver en skilling. Skal til at bygge søjler/ sten sætning.
Smid mig en sms på 31500038

På forhånd tak.

Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af charlie saltvand tors 7. maj 2015 20:59, rettet i alt 1 gang.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Nicklossi »

Kan du få skummerkoppen af, som det er lavet nu? :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Nicklossi skrev:Kan du få skummerkoppen af, som det er lavet nu? :)

Yes sir :GO der er 5 cm at gøre godt med.

Og jeg kan også få hele skummeren ud og rense den.

Jeg tror forøvrigt jeg " tuner" skummer koppen, med et hul i siden og en slange på, så man kan tillade sig at tage på ferie uden at tømme skummeren.
Nogen der har erfaring med dette ? Does and dont's ....

Tak.

Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Nicklossi »

Lyder godt.
Jeg har en skummer, som er født med sådan et system.
Kan umiddelbart kun finde en ulempe, og det er hvis slummeren skummer over, så løber det ikke ud i sumpen igen, det løber ned i din beholder, som på et tidspunkt løber over, og så har du vand ud over hele gulvet, med mindre du laver en flyder i dunken, som stopper skummeren :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Super!

Det var sgu et godt tip!!!


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Nicklossi »

Ved ikke om det bliver noget bæ, hvis man laver beholderen "tæt", så hvis den skummer over og fylder beholderen, så er trykket i beholderen for stort, og den vil derefter bare fylde koppen, som vil løbe ned i sumpen igen - ved ikke om du kan følge mig? :P


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Carsten »

Skummeren bliver lidt mindre effektiv henover et par uger, hvis ikke det lag slam som sætter sig halsen på skummeren ikke fjernes.
Jeg har været væk i 4 uger, uden at skummerkoppen blev renset. Den var knapt ½ fuldt da vi kom hjem


Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Nicklossi »

Tænker mere hvis den går amok og skummer helt vildt over :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Så er sumpen sgu ved at være klar :y
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Mens jeg brygger vand............
image.jpg
For POKKER, det går langsomt, mangler ca 500 liter + det til sumpen :crybaby:

Håber jeg blir færdig m vand bryg i løbet af weekenden og så færdig m sten sætningen når næste weekend slutter.

Tak for jeres gode råd vedr. Rør i overløb. Mine 32 mm rør skulle have 3 runder teflon tape, så kunne de presses/drejes i tankgennemføringerne :W

Go weekend
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Nicklossi »

Man får virkelig lyst til at købe et sprit nyt akvarie..


Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af FEM64 »

:GO

Det ser sgu fedt ud.


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"