"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

1.4.24 Aprilsnar. NOT, ny balje sat op og indrettet.

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Låst
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.vækst fotos d22/8

Indlæg af charlie saltvand »

Takker for kommentarer!

Og Erik min ven, mange tak for navnene! Kan du huske hvad nr1 hedder? Det er den brunlig/hvide..... Også fra dig :).

Og, eh, jeg husker jo ikke lige helt godt.... Mener du nævnte at den brune og den orange/røde digitata kan tåle at stå sammen= røre hinanden, er det rigtigt.

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3790
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.vækst fotos d22/8

Indlæg af crazy seahorse »

Er det virkelig den? Den har godt nok "taget på" så. Jeg husker den slet ikke så stor.
Hvis det er den og det ved du nok bedst, så er det en Anacropora. Den specifikke type er jeg ikke sikker på.
Det er rigtigt nok, at de kan stå helt tæt. Sikkert fordi de er nært beslægtede.
Anacropora og Favites er begge nært beslægtede med Montipora. Disse to typer kan også få angreb af MEN (Montipora eating nudibranch) som de eneste udover Montipora.
Det virker som om de tolererer hinanden når de står ret tæt. Dog ser det hos mig ud som om de ikke generer hinanden, men at de har en form for fredelig sameksistens. De slår i hvert fald ikke hinanden ihjel, som man ville se med en Acropora.
Her er et billede af mine:
20150822_235632.jpg
Erik
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.vækst fotos d22/8

Indlæg af charlie saltvand »

Tak Erik!

Ja, det er den "lille" der har fået vokseværk :GO , måske der ved en fejl er kommet vækst fremmer i mine Baser?


Tak for tippet og det smukke foto! Det ser jo bare pisse godt ud når de står så tæt :W
Vi ses.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.vækst fotos d22/8

Indlæg af christiantt »

Rigtig flot vækst!! :TH
Kan du ikke rette dit første indlæg til, så der står hvilken teknik du kører med og hvilken tilsætning du putter i?? Det er lidt nemmere i stedet for at læse alle siderne igennem for at finde det :oops: :K
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.vækst fotos d22/8

Indlæg af charlie saltvand »

Lidt fotos
image.jpg
Mener dette er en anacropora spinoca.... Svært at se, men spidserne er ved at blive en lille smule grønne..... Spændende... Andre bud på hvilke anacropora det er? Den vokser forøvrigt fint.
image.jpg
image.jpg
Denne har ALDRIG haft polypper fremme???? Men den vokser
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Status.

Alle fisk har det fint.

Mit søpindsvin er røget i sumpen ( Halloween) ... Er TRÆT af at den ommøblere konstant og smider alt om på ryggen....

Mine koraller har mistet en smule farve, har en ide om at det skyldes en blanding af lidt stigende nærrings indhold...... No3 er pt ca 3.0 og po4 er ca 0.03. Og så mangel på sporstoffer, jeg skifter jo ikke vand. Jeg har sendt vandprøver til Triton analyse i dag.

Mine værdier er KH 7.7 CAL 445. MAG 1290.

Jeg tilsætter stadig 70 ml af hver Triton base pr døgn.

Jeg søger Chaerto makro alger!!!!! Så hvis du har nogle så kontakt mig her eller på 31 5000 38. På forhånd tak.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.mini Update 31/8

Indlæg af Mic4700 »

Hej Charlie.
er der ikke sporstoffer i dine Triton baser ? , for tror næppe du kommer til og kunne køre uden sporstoffer i længden.
Mvh. Michael :beer:
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.mini Update 31/8

Indlæg af charlie saltvand »

Hej min ven, jo der er sporstoffer i, men ikke alle. Mener Triton skriver 31 forskellige.

Og baljer er jo ikke ens, så derfor får jeg lavet en prøve nu, for at se hvor jeg ligger. Tror selv jeg er lav på bla. Jern, jod og Sikkert også andet.

Nu må vi se?
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3790
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.mini Update 31/8

Indlæg af crazy seahorse »

Hvis den som ALDRIG har haft polypper fremme, er en du fik herfra, så er det en Montipora confusa.
Og den har polypper, de sidder bare inde i mellem alle de forhøjninger der er i vævet. De er typisk blå, lilla eller noget lidt der i mellem. De er ikke ret lange.
Jeg er ikke sikker på at det er den, de vokser jo ret godt hos dig. Men jeg synes jeg kan huske, at du fik sådan en med også.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.mini Update 31/8

Indlæg af charlie saltvand »

Halløj Erik.

Det er den, spot on, hvorfor pokker er der ingen polypper? For meget lys eller for meget flow?

Jeg har som sagt aldrig, som i aldrig... Set én eneste polyp på den :) .... Har læst flere steder at den skulle være ret tolerant både ift. Lys og flow. Den har stået samme sted den tid jeg har haft den her, det er vel snart 5-6 uger?

Hvor vil du anbefale at jeg prøver at sætte den? Eller skal jeg bare lade den stå?

Takker
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
dyr200
Reactions:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.mini Update 31/8

Indlæg af dyr200 »

bliver jo bedre og bedre kan jeg se :) kan være jeg snart skulle få startet cyklen op og komme på besøg hehe
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.mini Update 31/8

Indlæg af charlie saltvand »

Du skal være mere end velkommen :)

Jeg holder forøvrigt "salt komsammen" her på adressen d20/9 kl14. Der kommer 5-6 salt nørder på besøg og de har frags med i lommen. Skal du på dér som den allersidste?

Men du er i øvrigt velkommen. Send en sms på 31 5000 38 så vi kan aftale noget.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3790
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.mini Update 31/8

Indlæg af crazy seahorse »

charlie saltvand skrev:Halløj Erik.

Det er den, spot on, hvorfor pokker er der ingen polypper? For meget lys eller for meget flow?

Jeg har som sagt aldrig, som i aldrig... Set én eneste polyp på den :) .... Har læst flere steder at den skulle være ret tolerant både ift. Lys og flow. Den har stået samme sted den tid jeg har haft den her, det er vel snart 5-6 uger?

Hvor vil du anbefale at jeg prøver at sætte den? Eller skal jeg bare lade den stå?

Takker
Den er, som du skriver, ret taknemmelig.
Nu er det lidt svært at se på billedet, men har den grønne vækstspidser? Det skal den helst have. Ellers skal den bare igang.
Min står to steder, 1: hvor den pga tværstiveren for lidt mindre lys og- 2: hvor den får fuldt lys. Den står begge steder ca midt i akvariet.
Jeg kan sende dig et par billeder på en Pb (vil ikke spamme din tråd), hvor du kan se polypperne. De er lidt forskellige. I det fulde lys er de blå, mens de i afdæmpet lys bliver mere over i det lilla. De får som sagt ikke store polypper, men de sidder som små blomster nede i mellem "bulerne" på vævet.
Da de sidder nede mellem de forhøjninger, kan de klare rimeligt meget flow. De sidder godt beskyttet. Men de kan selvfølgelig få for meget.
Jeg kan ikke se dit flow, men den ser da ud til at trives fint nok der hvor de sidder. Den skal måske bare have lidt tid.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.mini Update 31/8

Indlæg af charlie saltvand »

tjek Erik. Vækst spidser er både hvide og grønne. Mystisk mht manglende PE.....

Jeg giver den lige lidt mere tid på samme plads.

Du må endelig komme ind forbi en dag, der er kaf på kanden og 100000 spørgsmål :).

Vi ses
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.mini Update 31/8

Indlæg af charlie saltvand »

Lidt "top Down" fotos
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Har læst at de små pest anemoner nemt fjernes ved at smører "tandpasta" tykt "kalkeasser på dem, det vil jeg prøve
image.jpg
Hvad hedder denne laban?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Der er flere ting i baljen, kommer senere. Fotos taget m mobilos slukkede cirkulationspumper (ikke retur) beklager div genskin.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af charlie saltvand tors 3. sep 2015 09:50, rettet i alt 1 gang.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af bima »

Det ser godt ud Charlie :y
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af palamo123 »

ser sweet ud
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Jesper ØH
Reactions:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.mini Update 31/8

Indlæg af Jesper ØH »

charlie saltvand skrev:Lidt "top Down" fotos
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Har læst at de små pest anemoner nemt fjernes ved at smører "tandpasta" tykt "kalkeasser på dem, det vil jeg prøve
image.jpg
Hvad hedder denne laban?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Der er flere ting i baljen, kommer senere. Fotos taget m mobilos slukkede cirkulationspumper (ikke retur) beklager div genskin.
Tror du ikke nærmere din koral uden polyp udfoldelse er en M. Capitata og ikke en confusa ? Syntes den mere ligner capitata, og så er lysforholdene jo meget anderledes ?
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af Tutter »

Flot, har du fået klaret pestannemonerne?
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af charlie saltvand »

Takker for indlæg ;) fedt med liv i tråden.

#Jesper.... Godt med dine bud, det må jeg STRAKS tjekke ud, kender ikke den du omtaler og kravene til den.
Har hentet den hos Erik/crazy seahorse.... Han mener det er en confusa.... Men tjekker da lige med Google. TAK.


#tutter.... Mener du de små moja bæster? Nej ikke endnu, men om et par timer går jeg igang.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af hellfish »

Laban'en hedder heliofungia :)
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3790
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.mini Update 31/8

Indlæg af crazy seahorse »

Jesper ØH skrev: Tror du ikke nærmere din koral uden polyp udfoldelse er en M. Capitata og ikke en confusa ? Syntes den mere ligner capitata, og så er lysforholdene jo meget anderledes ?
Hmmm, korallen er af aflægger af en koral som jeg for mange år siden købte hos (vistnok) Moby. Han fortalte at det var en M.confusa.
Jeg har kigget lidt på M.capitata og der står at den har et porrøst skelet og det har denne her ikke. Desuden så skulle verrucae (som de små buler på overfladen hedder) være hvide. Farven beskrives som "normalt brun med hvide verrucae".
Min koral (som er den Charlie har fået et fragment af) er grøn i bundfarven og verrucae har samme farve.
Nu skrev jeg jo, at jeg ikke ville spamme Charlies tråd med billeder, men jeg håber Charlie tilgiver dette billede (i sagens tjeneste).
20150901_125421.jpg
Det er et af de sædvanlige mobilbilleder, men farverne er som jeg beskriver. De fremstår lidt blegere på pc end de gør irl og på mobilen.
De mørke områder på korallen er polypper, derfor tror jeg at det er det samme på Charlies billede. Mørke punkter mellem verrucae = polypper.
På med brillerne Charlie, eller få nogle yngre øjne til at kigge, de kan nok se de små "blomster" :P Det plejer jeg nemlig at gøre - og så er det, at de unge mennesker kalder mig stære blind :devily:

Men 100% sikker er jeg selvfølgelig ikke. Synes dog ikke at den har de karakterer som kendetegner M.capitata.

Erik
Ps.: Lægger lige beskrivelsen af M.capitata fra originalteksten ind her.
"Montipora capitata is an encrusting, colonial coral which develops arborescent forms as it matures. The corallites are tiny and well separated by coenosteum. Their walls and the septa are indistinct. The skeleton is porous and there are small smooth surface projections known as verrucae which give the coral its common name of rice coral. These are irregularly spaced and may be fused near the tips of branches. The colour is normally pale brown with white verrucae."
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper ØH
Reactions:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg syntes slet ikke det ligner en confusa men en capitata. Hvis den ikke har polypperne fremme og bundfarven er fesen i farven, så kan du prøve at sætte den i kun lidt lys, så får den farven og er virkelig fin grøn med lilla/blå polypper. Hvis den skifter i svagt lys er det en capitata, da den ikke skal have så meget lys. Sorry for OT Charlie. Din balje ser super ud og rigtig fine koraller :GO
Et lille link. http://dinardarumlestari.blogspot.dk/p/ ... p.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af charlie saltvand »

Gutter!!!

Det er SÅ fint med både fotos og snak om div emner her i "min" tråd..... :beer: jo mere gang i den jo bedre syntes jeg, så BARE GIV DEN GAS :GO

#Hellfish..... TAK for at du gider hjælpe :GO fedt.

Jeg har desværre ikke det hardware der skal til for at tage et foto i makro eller lignende......

# Erik, måske kan jeg ane nogle meget små spidser af polypper helt nede i bunden af hver fordybning..... Og JA, mine øjne kunne godt trænge til en udskiftning! :wc: jeg må spørge én af de unge der kommer forbi baljen ind i mellem om de kan se nogle blå/lilla/brune polypper på den.

Og det er fint med fotos så vi kan se hvad vi taler om :smart:

# Jesper, tak for dine inputs, fedt du gider, tak.

Nu har jeg flyttet den små 15 cm længere ned i baljen og så vil jeg holde skarpt øje med om der kommer polypper frem.

Tak for hjælpen de herre :grouphug:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1773
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jeg tror jeg har en/mange Monti confusa og hos mig gik der også mange måneder hvor der ikke var polypper.
Ën af dem har valgt at blive helt grøn?, de andre ca 10 stk medregnet fraggerne er alle lyssegule, en enkelt har lidt lilla polypper mens resten er som alt andet i baljen PT, ret gennemsigtigt.
Den er desuden en rigtig tuffing af en SPS :)
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af Nicki Henriksen »

Her et par billeder af min gamle confusa, en koral jeg var rigtig glad for
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af bima »

Her er min Confusa
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af charlie saltvand »

Her er de bedste foto jeg kan trylle frem pt. Hvis man zoomer ind kan man måske ane et par polyp spidser???
image.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af charlie saltvand ons 2. sep 2015 21:30, rettet i alt 1 gang.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af Tutter »

Ja jeg mener de små mojabæster, er lidt spændt på om din metode virker? Jeg kunne heldigvis tage den sten op hvor jeg havde dem på og så blev de ellers svitset væk med en stormlighter det var meget effektivt. Det var dog ikke helt nemt at få resterne af, de sitter sku godt fast, de bæster.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af charlie saltvand »

# tutter her er et par fotos af operationen. Så må vi se i morgen om de er væk?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Kom lidt tæt på den største kirurg, den var sur over at jeg ikke havde mad i hånden.... Jeg mærkede det slet ikke.... Fuck de er skarpe deres skalpeller!!!
image.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3790
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt. Lidt top-Down fotos af

Indlæg af crazy seahorse »

charlie saltvand skrev:Her er de bedste foto jeg kan trylle frem pt. Hvis man zoomer ind kan man måske ane et par polyp spidser???
image.jpg
Efter lidt drøftelser med Jesper ØH og kiggen på de billeder og links JØH sendte, sammen med Thomaas, tror jeg det er overvejende sandsynligt, at der må være tale om M.capitata og IKKE M.confusa.
Hvis man kigger på strukturen, har confusa ridges (kamme, som i bjergkamme) og det har capitata ikke. Den har verrucae (små buler i stedet for ridges).
http://coral.aims.gov.au/factsheet.jsp?speciesCode=0458" onclick="window.open(this.href);return false;
http://coral.aims.gov.au/factsheet.jsp?speciesCode=0457" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Låst

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"