"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Jesper ØH
Reactions:

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Jesper ØH »

Thomas fra Stockholm skrev:
Malanica skrev:
Johnny skrev:6kg flasker kan du købe i fadølskiosken på amager https://www.google.dk/webhp?sourceid=ch ... 8lskiosken" onclick="window.open(this.href);return false; til menske penge og billige af ombytte jeg kører gennem sverige hver 4-5 måned og kan godt have en bytter med til dig du skal så bare hente den på vejen mellem ystad og malmø jeg kører mellem bornholm og kbh og har altid 1 eks flaske ståendne
Øøøh tanken er godt nok god men prøv lige at finde globus frem :-)
Frederikshavn - København ca 480km
Stockholm - Malmø ca 630 km
Bare som lidt Info.
Skulle nu nok kunne fungere med lidt planering, om en 12 KG flaske holder så länge som folket siger er det måske "bare" hver 2 gang eller noget og jeg er i Danmark ca. hver anden uge, jeg flyver dog oftest til Danmark..
Min pap-onkel körer som bud og er vel i Stockholm 10-15 gange om året og bor i Middelfart så ideen er ikke umulig, men at planere logistikken for at spare nogle hundrede er jeg nok for doven til :)
Vil dog passe på at takke Johnny for forslaget!

Kommer at starte med min 4 KG som jeg har stående, får fikse til min ProfiLux.
Funker det som alle siger bliver det nok 2x12+ flasker at have hjemme da de ikke er "vildt" dyre og jeg har plads, kalkreaktor bliver jo nok også et must når jeg engang skal opgradere for med min nye belysning er KH og Ca forbruget helt enormt.
Dertil skal jeg have en rigtig doserpumpe der er beregnet til kontinuerlig drift "lydlös" og en extern PH controller.
Hej. Du skal være meget velkommen forbi mig hvis du har lyst, hvis du er i Middelfart er der jo ikke så langt til vejle :)
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Vejle skal jeg huske, en af mine gode kunder holder jo til der, alternativ er der en masse familie-tamtam i 2015.

Skulle göre skummeren ren i dag og så havde jeg glemt at slukke for mine UVC rör, og hvad så jeg da jeg stod der, Jo min ild dvärgkejser havde sprunget fra det lille DT og over i tekniksumpen, derfra (eller direkte) er har den forvillet sig op i overlöbet så den er fanget i et meget lille akvarium 10*50*50. Mon den var blevet bange for murenen som jeg nok har glemt at fodre de seneste par uger... Mens jeg stod der og funderede på hvordan i hele hule jeg skulle fange den der ja så fik jeg stille extra skarpt for der gik flere fisk.
Närmere bestemt 2 fine kardinaler på 6-8mm, jo jeg havde kigget efter ungerne men regnede dem borte da hannen nu ikke längere så ud som Kim Larsen. De har så taget turen fra mit store DT, ned i tekniksumpen og over endnu et overlöb, håber der er flere tilbage i tekniksumpen :) Nu skal jeg huske at fodre dyrene der også, jeg er dg mere end usikker på deres fremtid da det er "umuligt" at fange dem uden at pille ned en lampe med mere.
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Johnny »

fedt hvis de overlever men hordan går det med kejser?? i min balje er de no go de laver sku for meget korral nap :snooty: men jeg har også kun ca 630l
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Kejseren gik i det lille DT, mit 480 liters. Der kommer flere kejsere i den balje, det er mit rovdyrs akvarie ;) overvejer en Pomacanthus paru og et par blue-cheeked butterflyfish, Chaetodon semilarvatus. Men skal lige have bygget om den del af akvariet-vägen så det bliver en kube med fuld dybte, det kunne godt ende med 90x110x70 (BxDxH)

I mit 720 kommer der ingen kejsere, det skulle lige väre et par Genicanthus bellus.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Marco R »

Thomas fra Stockholm skrev:Kejseren gik i det lille DT, mit 480 liters. Der kommer flere kejsere i den balje, det er mit rovdyrs akvarie ;) overvejer en Pomacanthus paru og et par blue-cheeked butterflyfish, Chaetodon semilarvatus.
Det er en meget meget smuk fisk, og har selv haft et par en gang :happy:
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

@Marco, mener du kejseren eller sommerfuglen.
Chaetodon semilarvatus, it's all about the look ;) Har läst mig til at Pomacanthus paru tåler en del og har en super personlighed, både mod egenen og andre fisk, og så tror jeg den med de gule sider og form skulle passe til Chaetodon semilarvatus.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Marco R »

Thomas fra Stockholm skrev:@Marco, mener du kejseren eller sommerfuglen.
Chaetodon semilarvatus, it's all about the look ;) Har läst mig til at Pomacanthus paru tåler en del og har en super personlighed, både mod egenen og andre fisk, og så tror jeg den med de gule sider og form skulle passe til Chaetodon semilarvatus.
Godmorgen Marco :hehe:

Glemte at fjerne kejseren :dizzy:

Jeg mente selvfølgelig, at jeg har haft et par Chaetodon semilarvatus, og det er en utrolig dejlig nem fisk og meget fredelig :happy:
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja eneste rigtige ulempe (ud over de IKKE er reefsafe) er vel at de er fra det röde hav (pris). Jeg har bare set 1 i handlen i alle de år jeg har haft saltvand efterhånden.
Men fedt du har förste hånds erfaring med dem, tanken med et rovdyrs akvarium er vel mest af alt at kunne have fisk jeg ikke tör have i mit store DT, så sommerfuglefisk, anemoner, murener, kuglefisk, kuffert ditto, kejsere og eventuelt en trigger eller to.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Marco R »

Thomas fra Stockholm skrev:Ja eneste rigtige ulempe (ud over de IKKE er reefsafe) er vel at de er fra det röde hav (pris). Jeg har bare set 1 i handlen i alle de år jeg har haft saltvand efterhånden.
Men fedt du har förste hånds erfaring med dem, tanken med et rovdyrs akvarium er vel mest af alt at kunne have fisk jeg ikke tör have i mit store DT, så sommerfuglefisk, anemoner, murener, kuglefisk, kuffert ditto, kejsere og eventuelt en trigger eller to.
Jeg købte mine igennem Dejong (deepocean.dk), og jeg synes ikke, at det var så galt igen angående pris http://www.deepoceanshop.dk/catalogsear ... milarvatus" onclick="window.open(this.href);return false; :happy:
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Joo det er helt igennem fornuftige priser faktisk....
Nu du siger de er så fredelige, hvad tror du om en lille stime i et ca 800 liters kube?
Har du erfaringer om der er nogle koraller de ikke spiste?
Håber som sagt at kunne have en del anemoner i den balje samt en masse skiver.
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af toni »

Fun fact Thomas; Semilarvatus bruges i mixed reefs I US og skal vist nok være ekstremt gode til at udrydde montispisende nøgen snegle. Men hvad der sker over there er jo ikke sikkert at det fungerer over here :wink:

Glædelig jul til dig og din familie :)
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Marco R »

Thomas fra Stockholm skrev:Joo det er helt igennem fornuftige priser faktisk....
Nu du siger de er så fredelige, hvad tror du om en lille stime i et ca 800 liters kube?
Har du erfaringer om der er nogle koraller de ikke spiste?
Håber som sagt at kunne have en del anemoner i den balje samt en masse skiver.
Ja jeg synes ikke, at det er så dyrt igen.
Det vil jeg personligt sige, at du sagtens kan have :y

Jeg har/ får aldrig anemoner i mit akvarie, da jeg er bange for, at de går i pumpen/ pumperne, men de gik ikke i mine skiver i hvert fald, men de tog de små rørorme, pods m.m., men igen nu var der ikke mange koraller i det den gang, og hvis du får flere koraller, og som Toni er inde på, så kan jeg ikke se, at der er nogle problemer med at have dem gående med anemoner og skiver - så det er bare at sætte i gang :happy:

Glædelig jul til dig og din familie :happy:
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

OK, så er der sat op 1 lille stime ad dem på artslisten i mit näste projekt, jeg er begyndt at skitsere lidt og kan godt se jeg får alvorligt problemer med pladsen, da det store DT i fremtiden gerne skal väre 3 meter har jeg "bare" 80 cm i bredde til dette, og over dette akvarium skal jeg have plads til ALT teknik da jeg ikke tror kan få ret meget plads under det store DT.

Hmm, der er stadig langt tid til at fundere, regner hårdt med at begynde del 1 til april.
Del et er at skifte de to 480 liters med allukant til ët (til de fisk vi snakker om her) tekniksump oven på i ca 1,5 meters höjde (let at komme til), min störste udfordring er ZEOlit reaktoren, hvor fanden får jeg plads til den. PT står den ved siden af skummeren, og det er jo helt forkert, men har ikke plads andre steder.

Nuvel, det er jul og 4-5 måneder til at fundere på tingene så med det sagt.
God Jul til jer alle :)
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så er det snart nytår og jeg vil personligt opfordre alle til at få op "lidt" billeder for i år, så vi har noget at sammenligne med om et år igen.

Kom så alle, op med en masse billeder, sidste chance i 2014 :)

Fortsat god jul og godt salt nyt år!

(Da siden er lidt ustabil bliver det 3 billeder af gangen)

Kigger man på billedet lige herunder er der en del "alger/bakterier" de har luftbobler inden i sig som det ses, nogen der har oplevet lignende, har 2-3 mindre områder der ser ud lignende og det er jo ikke pisse fedt.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

hmm, dålig dag for siden, 3 gang den dör, men der skal jo väre tekst i hvert svar ;)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ingen bedre måde at afslutte 2014 på end at handle litd koraller :) Her kommer de förste 3 som med hård hånd blev fragmenteret ned til 6+2 (de 2 i det lille DT) og limet på i forskellige dybter.
Det tog lidt tid så de fineste kommer först op på siden senere.... Der er lidt slimers og nogle SPS fra Australien :)

3 gang jeg uploader så det bliver lige et billed af gangen....
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Nu ruller det :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lidt slimers og en table coral. Tablen ser jeg meget frem mod at fölge, under blå lys var den helt unik også efter kraftig fragmentering.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lidt SPS fra Australien.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

[quote=Kigger man på billedet lige herunder er der en del "alger/bakterier" de har luftbobler inden i sig som det ses, nogen der har oplevet lignende, har 2-3 mindre områder der ser ud lignende og det er jo ikke pisse fedt.[/quote]

Fik svar fra min junkie, og han mente at have set lignende för og de er et syndrom når man träkker närring ud af sten osv. lidt for hurtigt. Passer meget godt med at PO4 er banket i bund efterhånden.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af pederrevnørd »

Thomas fra Stockholm skrev:
Kigger man på billedet lige herunder er der en del "alger/bakterier" de har luftbobler inden i sig som det ses, nogen der har oplevet lignende, har 2-3 mindre områder der ser ud lignende og det er jo ikke pisse fedt.[/quote skrev:
Fik svar fra min junkie, og han mente at have set lignende för og de er et syndrom når man träkker närring ud af sten osv. lidt for hurtigt. Passer meget godt med at PO4 er banket i bund efterhånden.
Tillykke med de nye - og helt enig med din "junkie" mht de alger du har

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 904
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 19:01
11
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af MarkBruhn »

Sikke da en masse smukke Acroer du har. :-)
Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lidt billeder på en rolig fredag.
Fik købt mig en "ny" brugt ProfiLux 3ex med en del tilbehør og en ny PC med Dansk sprog... Mine rigtige julegaver til mig selv ;)
Min gamle Profilux 2 kunne ikke kommunikere med PC'en længere viste det sig.

Lidt billeder :)
@Peder og Mark; Mange tak, de nye er jeg meget spændt på, specielt dem fra Australien, de har stået i butikken i en lille måned da de kom hjem helt hvide, forklaringen var hedebølge i Australien. Nu har alle farver igen og ser ud til at stortrives.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så regner jeg med at få hjem min nye ProfiLux inden weekenden, så nu er det tid til lidt planering.

Kommer at få 8 kanaler til dosering og 12 kanaler jeg kan styre.

Kommentarer på følgende

1 Ultra Color Elements Red Purple
2 Ultra Color Elements Green Blue
3 Ultra Color Clements Blue Purple
4 ULTRAminS
5 ULTRAbak
6 Ultra Easy K
7 KH
8 MG
At dosere KH og MG er jeg ikke sikker på er nødvendigt når jeg får optimeret min kalkreaktor, men på den anden side...

Og så til de 12 kanaler jeg kan styre, ville gerne have 6 til for at styre belysningen...
1 PH Controller, kalkreaktor PH
2 Kalkreaktor, doseringsenhed Timer, PH (off om PH er lav)
3 OZON controller Timer, Redox (On om Redox er lav)
4 ZEOlith ryster Timer
5 Belysning i sump Timer, PH (On om PH er lav)
6 UVC Timer, Redox (On om Redox er lav)
7 Kølning Temperatur
8 Automatisk vandpåfyldning Sensor optisk
9 LED Blå
10 LED Farver og Hvid
11 Sicce 1
12 Sicce 2
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1166
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 19:23
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Monica&Jacob »

hej thomas. det Ultra Color Elements du vil smide i. er det kalium, jod og jern i forklædning eller hva går det produkt ud på ?
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Hej Jacob,

Yep, Ultra Color Elements er mirakelmiddel på flaske... Det der underholder mig her er at FaunaMarine normalt ikke er bange for at beskrive hvad der er i flaskerne, ja lige med undtagelse af disse magiske flasker.
Disse flasker har dog lidt der tiltaler mig, 3 flasker af 0,5 liter koster SEK 500,- hvilket jo er enormt meget billigere end diverse andre mirakelflasker, og så får jeg i teorien mulighed for at "tune" visse farver. Når jeg sammenligner med den tid jeg brugte corallen produkter kan jeg godt mangle lidt intensitet i farverne.
Samtidig skal det siges at jeg aldrig har set koraller vokse så meget som de gær PT. Men de er ikke lige "neon" farvede som min 575 liters med T5 belysning.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Carsten »

Tror nu ikke at der er den store forskel de forskelige mærker imellem.
Hvis Faunamarins skulle være helt epokegørende, så viste de det også selv, og så var prisen nok også en helt anden.
Senest rettet af Carsten man 5. jan 2015 17:32, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1166
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 19:23
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Monica&Jacob »

ahh okey. tak for svar.
Går lidt med tanker om at kigge på Red sea serie med kaluim osv. men det kunne være jeg skulle kigge på dette.

hvordan dosere du. efter hvad målesættet siger, eller efter hvad du synes farverne mangler ??
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

@Carsten, jeg får at se om det giver nogen effekt, nu har jeg en ide om hvordan systemet fungere i dag og en ret god ide om hvor langt jeg kom med korallen produkter. Det er bestemt ikke umuligt jeg kommer at teste Red Sea serien senere og eventuelt Korallen igen, men en ting af gangen.

@Jacob, Jeg er ikke kommet i gang med at dosere endnu, regner med at den nye/brugte doserenhed kommer hjem onsdag og så skal jeg se om Triton har hjemme de "store" flasker.
Jeg kommer som altid at starte meget forsigtigt, mindste dosering halveret er min tommelfinger regel, så 5 ml hver 4 dag som jeg så kommer at hæve til 5-10 ml om dagen, så med det "forbrug" rækker ½ liter jo i 50-100 dage...
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Thomas 720+575+480+480 liters byg.

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

En af de der ture til pusheren man hader, der skulle fyldes på lageret med stort set alt.
Faldt dog over disse fungia'er fra Australien, og et lille sandcleaner crew :)

Fik det meste fikset i weekenden, den nye ProfiLux 3eX er koblet til så nu styres der lidt selv om jeg er langt fra klar. Satme mange ledninger der bare lå, og halvdelen af mine stream pumper skulle renses, nå det bliver næste weekend, det samme med at få koplet til doseringerne, har doseret i dag og i morgen inden det er afgang til 4 dage job.

Skal også nå at fodre korallerne i aften, specielt de 2 nye :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"