"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 932
Tilmeldt: søn 6. feb 2005 12:53
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af jesper/aarhus »

Så kom der endelig vand og sten i baljen.
Stenene har jeg haft i adskillige år, og de har kørt i min sump sammen med skummeren, mens akvariet har ladet vente på at blive koblet til.....

Der skal flere sten i endnu, men der skal først laves lidt søjle bygeri.
Fiskene var et godt tilbud jeg ikke kunne sige nej til :oops: så pt er der;

1 gul kirug
1 koran kejser
1par occelaris
1 a. Frenatus.

Mål på akvariet
Frontrude: 125 cm
Sideruder :125 cm
Skrå frontruder 30 cm
Højde: 70 cm
(Haves; for korte arme. Ønskes;dykkerudstyr eller længere arme :f2: )

Lys; zetlight 6600

Mere info følger.


Ps. Akvariet med eller uden top? Hvad ser bedst ud?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: 700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af bima »

Skønt at se et hjørneakvarie mere :GO
Det bliver spændende at følge..


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
Prometheus
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: man 6. aug 2012 13:58
11
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2013

Re: 700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af Prometheus »

Jeg kan bedst lide det med toppen, det indrammer DT bedre og fokuserer bedre blikket mod DT...


Med venlig hilsen
Anders Buch

Aspirerende saltvandsakvarist...
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: 700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af pederrevnørd »

Hej Jesper,

Tillykke med det nye - ser godt ud.
Elsker hjørnebaljer, de er blot svære at dekorere synes jeg - men det klarer du nok :-)

Kan dit kabinet komme helt tæt på væggen ? synes jeg ville se bedre ud.

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: 700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af PederP »

pederrevnørd skrev:Hej Jesper,

Tillykke med det nye - ser godt ud.
Elsker hjørnebaljer, de er blot svære at dekorere synes jeg - men det klarer du nok :-)

Kan dit kabinet komme helt tæt på væggen ? synes jeg ville se bedre ud.

Mvh
Peder
Ja, eller en plade som "afsluttede" mellemrummet mellem møbel og væg.

Men vildt fed balje, det klæder et hjørneakvarium at være så stort :y Modsat kvinder syntes jeg akvarier skal beholde toppen på :beer:


Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 932
Tilmeldt: søn 6. feb 2005 12:53
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Re: 700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af jesper/aarhus »

pederrevnørd skrev:Hej Jesper,

Tillykke med det nye - ser godt ud.
Elsker hjørnebaljer, de er blot svære at dekorere synes jeg - men det klarer du nok :-)

Kan dit kabinet komme helt tæt på væggen ? synes jeg ville se bedre ud.

Mvh
Peder
Akvariet kan desværre ikke sættes helt ind til vægen, idet stikkontakterne til vores lofts lamper sidder på den ene væg :BA . Af samme grund kan der heller ikke sættes en liste op mellem væg /akvarie, da jeg så ikke kan komme til kontakterne...... Ej optimalt, I know.

Jeg hældet også selv mest til at beholde toppen på....
Men som det er nu, hviler denne blot på de tre forruder- der er med andre ord, intet på de to lange bagvægge. Min frygt er lidt, at lortet tipper forover (2 små børn samt to fede katte - så risikoen er der skam :BA ). Der fulgte godt nok to (løse) side stykker med til toppen, som kunne hægtes på frontpanelet, men så bliver det sku sur rø# :lipssealed: at skulle hægte af/på hver gang der skal rodes i baljen.

Overvejer lidt hvad der kunne være løsningen... (INPUT VELKOMNE) :GO


100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: 700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af PoulD »

PederP skrev: Modsat kvinder syntes jeg akvarier skal beholde toppen på :beer:
Peder, hvorfor synes kvinder ikke akvarier skal beholde toppen på?

@Jesper. Kunne du ikke lave det så sidestykkerne sad (mere eller mindre) fast på baljen, og forstykket kunne hægtes på med nogle vinkelkroge som gik ned i nogle øjekroge på sidestykkerne?

De der kontakter til loftlyset, er det stikkontakter (altså med stikprop) eller er det blot en afbryder?
Hvis det virkelig er stikkontakter kunne du jo overveje at skifte dem ud med en blindplade, og så sætte loftlyset til et helt andet sted (kan ikke være et kæmpe projekt at sætte en ekstra stikkontakt op et eller andet sted om nødvendigt)
Hvis det blot er en afbryder kunne du måske overveje, at skifte den ud med en som betjenes med en fjernbetjening (stadig ikke 100% ideelt fordi akvariet skal flyttes helt hvis der opstår fejl i installationen, men det tror jeg også det skal som det er nu hvis f.eks. afbryderen fejler)


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 932
Tilmeldt: søn 6. feb 2005 12:53
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Re: 700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af jesper/aarhus »

PoulD skrev:
@Jesper. Kunne du ikke lave det så sidestykkerne sad (mere eller mindre) fast på baljen, og forstykket kunne hægtes på med nogle vinkelkroge som gik ned i nogle øjekroge på sidestykkerne?

De der kontakter til loftlyset, er det stikkontakter (altså med stikprop) eller er det blot en afbryder?
Hvis det virkelig er stikkontakter kunne du jo overveje at skifte dem ud med en blindplade, og så sætte loftlyset til et helt andet sted (kan ikke være et kæmpe projekt at sætte en ekstra stikkontakt op et eller andet sted om nødvendigt)
Hvis det blot er en afbryder kunne du måske overveje, at skifte den ud med en som betjenes med en fjernbetjening (stadig ikke 100% ideelt fordi akvariet skal flyttes helt hvis der opstår fejl i installationen, men det tror jeg også det skal som det er nu hvis f.eks. afbryderen fejler)
Jo,der må kunne laves noget smart med overdelen..... Måske jeg skal ha en tømre forbi og kigge :beer:

Mht stikkontakterne.
Der sidder to afbrydere til loftsbelysningen SAMT den stikkontakt der bruges til akvariet.
Desuden er de ikke lige sådan at flytte.... Nye gipslofter i stuen+ hus med flad tag = nix pille.
Det er heller ikke muligt at fræse i vægen længere ude, så kommer det i kambolage med aftrækket i vores kamin....

Ny balje = nye problemer :crybaby: :hehe: .... Men så tager man da bare en :beer: eller to.


100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: 700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af PoulD »

Okay, men du kunne jo stadig lukke mellmrummet som PederP foreslår,
og så klistre 2 IHC wireless afbrydere op mellem akvariet og hjørnet af pejsen (eller et hvilket som helst sted)
http://www.lk.dk/download/brochure/Tr%C ... bruger.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 932
Tilmeldt: søn 6. feb 2005 12:53
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Re: 700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af jesper/aarhus »

PoulD skrev:Okay, men du kunne jo stadig lukke mellmrummet som PederP foreslår,
og så klistre 2 IHC wireless afbrydere op mellem akvariet og hjørnet af pejsen (eller et hvilket som helst sted)
http://www.lk.dk/download/brochure/Tr%C ... bruger.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ahhh.... SÅ gik dewr et lys op for mig :idea:
- det hjalp gevaldigt med det link. HAvde sku været rart at kende til, den mulighded, for ca 700 liter saltvand siden....... :wc:

Nå, men om ikke andet, så kan jeg da få dækket mellemrummet af.... takker for input og link :GO


100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: 700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af minedykker »

hejsa Jesper dejligt at se at du har fået sat akvariet op, og det passer godt ind i det hjørne ;O)

de to sider du kan sætte fronten på dem kan du sætte fast med en gang silikone på glas kanten det er grunden til der er udfresninger på de to sider du har og så en vinkel i hjørnet bag ved. på den måde kan du sætte fronten på og pille den af når du skal i akvariet.

men ser rigtig godt ud og er glad for det fik liv i din stue og ikke bare blev kørt til skrot af mig.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 700 liters hjørne akvarium - nu med vand

Indlæg af Tykki »

Det er altså super fedt, lidt store søjler passer fint der. Modsat de andre syntes jeg det nøgne look uden skærm er top iorden. Lampen er jo fed. Mvh Dan


Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"