"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

530 L akvarie på 3. sal

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

530 L akvarie på 3. sal

Indlæg af FEM64 »

Hej SF'ere

Nu må det være min tur til at bidrage til dette fantastiske forum. :y

Jeg er efterhånden blevet en gammel knold på 48 år men har stadigvæk en til tider barnlig brist. Det er i praksis umuligt for mig at gå forbi noget vand i alle former uden at stoppe op og betragte det nærmere. Mine store knægte siger jeg er tosset og det skal såmænd nok passe. :biggrin: Der er mange eksempler på det, men et af de bedste er nok sidste år i Vietnam. Vi var ude at besøge en familie med et lille hus, en frugtplantage og rimelige primitive forhold. De andre kiggede på hus og træer. Jeg fandt en grøft og frøs fast der. Der var jo dyndspringere, små fisk og en masse andet spændende liv. Ingen andre så det før de opdagede hvad jeg lavede og hvorfor jeg stod der. Der var jo bare en mudret grøft. :wink:

Nok om det. Jeg har altid haft vand i nærheden. Akvarier (fersk) og bassin udenfor. Det første saltvandsakvarie var tilbage mens jeg boede hos min forældre som en stor knægt. Hmm, ca. 1980 vil jeg tro. Det gik nogenlunde omend teknikken ikke var særlig udviklet. Det var på 380 L og nogle få fisk. Efter en lang pause byggede jeg så et i træ på 1800 L. Det var et fedt akvarie som jeg dog endte med at sælge da der kom børn til.

Efter endnu en lang pause er der nu tid til vandet igen. :y Jeg startede sidste år med et helt almindeligt 160 L Akvastabil (købt brugt) med 100 L sump under. En Boyu GW-428 skummer, 2 stk. store Eheim Pro spandfiltre, T5 4x 39w og andet low tech. Under en rengøring kom jeg til at trykke lidt på en rude og pludselig kom der nu vand ud (dråber) et sted i bunden. Haste indkøbe et magen til. Det ødelagde jeg så da jeg borede huller til overløb (boremaskinen slog sig lige da boret gik igennem). En rude revnede. :G Finde et andet brugt samme dag. Det blev så til et 200 L. Bore, lime, trække rør og slanger. Alt inden for nogle få dage. Konsekvensen af dette lidt trælse uheld + følger af det blev, at jeg ikke fik rettet mine begynderfejl. Det hele virkede egentlig ret godt men var ikke nemt at passe, rengøre osv. Det skal det nu, så jeg starter "forfra". :y Man lærer hele tiden og af skade bliver man klog. Jeg er lidt begrænset af bolig på 3.sal men ikke ret meget.

Jeg forsøger at rette nogle erfaringsfejl. Det nuværende er en kombination af PVC, slanger og en del samlinger som man ikke kan komme til med vand i. Det støjer fra overløb, bobler i sump, støj fra skummer, besværligt at rense og komme til. Ikke mulighed for at udvide eller ændre noget uden at lukke helt ned osv. – gætter på du selv har oplevet det i et eller andet omfang. Det ser heller ikke særlig "stuevenligt ud".

Nu er det tænk før handling og gør det rigtigt første gang (læs anden). Ingen midlertidige løsninger. Jeg er dygtig til ”lige at få det til at spille hurtigt” men med saltvand er det ikke altid til at ændre bagefter.

Så nu er det alt rørføring i PVC. Udtag til alt udstyr og haner på ”alting”.

Sumpen er gentænkt og bygget om efter ideer, tanker og erfaring fra det sidste års tid. Allerede nu har jeg dog indset at mit nye desing kan forbedres endnu mere. Mest på rengøringsvenlighed.

Jeg har forsøgt at lave det så stille og lydløst som muligt. Det står i stuen og man skulle gerne kunne se TV og hygge uden plaskeri fra akvariet.

Display tank:

530 L Akvastabil indbygget i ”skab”.
4 stk. GHL T5 54w (2 hvide og 2 blå rør) dæmpbar fra GHL
12 stk. Actinic DIY LED (CREE Royal Blue) dæmpbar fra GHL
2 stk. Tunze 6100.10 (styret fra GHL) fra 4.000 til 12.000 L/T pr. stk.
3 stk. Tunze 6025 (mod. Til 6045) 4500 L/T pr. stk.

Overløbskasse mod bagrude (placeret asymmetrisk). 64 cm kam. 32 mm overløb som stopper 10 cm over bund (reguleret med hane i sump). 32 mm sikkerhedsrør med Durso på (uden hane). 25 mm returrør fra sump med 2 udløb i DT. Den er dog blevet FOR stor og placering gør den svær at skjule. Lidt til næste projekt. Man lærer hele tiden. :wink:

2 stk. Tunze 6100.10 kører modsat hinanden, så når den ene kører på min. (35%) så kører den anden på max. (100%). 10 sekunder efter reguleres de så de bytter om. Der er ca. 50x gennemstrømning i dagtid og om natten skrues det ned til ca. 38x. Begge 6100.10 kører på min. mellem kl. 23.00 og 07.00 (natindstilling).

GHL T5 rør + Royal Blue LED tænder på minimum kl. 10.00 og skruer op til max. på 30 minutter. Kl. 21.30 skrues der ned igen over 30 minutter. Kl. 22.00 til kl.10.00 er der kun svagt blåt natlys på.


Sump (160 L akvarium):

Kammer til RO vand (automatisk påfyldning)
Kammer til Skummer
Kammer til LS + retur + prober
Skummer (intern) styret af GHL (niveauføler i sump – slukkes ved høj vandstand)
Boblefang + sok (100 my)
Returpumpe styret af GHL (niveauføler i DT)
Varmelegeme styret af GHL (slukkes ved høj temp)

Der er ingen lys på sump (helt mørkt) så jeg undgår alger m.m. på alt dernede (mindre rengøring). LS klarer sig fint med cirkulation alene.

Skummer kan slukkes af GHL via niveauføler i sump hvis vandstand bliver for høj. Hvis ikke, så skummer den nemlig over.

Returpumpen kan slukkes af GHL via niveauføler i DT hvis vandstand bliver for høj. Så undgår jeg at få vand på gulvet hvis både returrør og sikkerhedsrør er stoppet.


Ved siden af sump:

Fosfatfilter – JJ model
Nitratfilter – JJ model
Deltec PH601S kalkreaktor styret af GHL (ikke sat til endnu men på vej til delvis erstatning af Balling).
GHL dosering med egen controller - 4 pumper til sporstoffer, evt. MG + udvidelser

Der er PVC rørføring overalt og haner på det hele. Der kan lukkes af for en enkelt del for rengøring m.m. uden at stoppe andet.


Teknik (computer):

• GHL Profilux 3.1A eX
• 2 stk. PH probe (en til DT og en til kalkreaktor)
• Redox probe
• Temp probe
• Conductivity probe
• GHL Powerbar (4 stik)
• 2 stk. optisk niveauføler (en til DT og en til sump)
• GHL magnetventil til Co2 i kalkreaktor styret af GHL


Teknik (lys):

• GHL T5 lys (4 stk. 54w - dæmpbar)
• DIY LED 12x CREE XT-E (Royal Blue - dæmpbar)
• 2 stk. 10w LED DIY (spot belysning) dæmpbar fra GHL (på refugium).


Teknik (andet):

• 2 stk. Tunze 6100.10 (styret fra GHL)
• 3 stk. Tunze 6025 (mod. til 6045)
• Deltec PH601S kalkreaktor styret af PH2 probe på GHL
• Tunze Osmolator Universal 3155 – auto top-off system (RO vand)
• GHL dosering – 4 pumper med egen controller
• Tunze 1075 returpumpe (styret fra GHL)
• Eheim 300w varmelegeme (styret fra GHL)

Fisk:

6 stk. Peach Anthias
1 stk. Picasso Trigger
2 stk. gulhalet damsel (svensker)
1 stk. Hugo
1 stk. gul kirurg
1 stk. coral beauty
3 stk. kaudermi (+ en unge)
1 stk. bicolour dværgkejser

Fremtid er svær at spå om men jeg ønsker mig et par Maxspect 160w 16K LED lamper. Mine T5 giver masser af lys men LED har en fed effekt i vandet som T5 rør ikke har.
2013-03-10 19.57.41.jpg
2013-03-08 16.55.32.jpg
2013-03-08 16.54.40.jpg
2013-03-04 07.16.54.jpg
2013-03-03 16.27.30.jpg
2013-03-03 16.27.11.jpg
2013-03-03 16.27.16.jpg
image.jpg
image.jpg
Hilsen Flemming :wink: :wink:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af FEM64 ons 1. maj 2013 09:08, rettet i alt 5 gange.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af Bingocaller »

Lyder som om du gør det rigtigt :)

Hvad med nogen billeder?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af FEM64 »

Hejsa

Jeg håber de kan ses nu. Det er første gang jeg prøver herinde. :-)
Senest rettet af FEM64 ons 13. mar 2013 16:47, rettet i alt 1 gang.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af Bingocaller »

Ser sgu godt og gennemtænkt ud!

Hvad har du samlet dit PVC med?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af AndersBoerglum »

Det ser ud som om det er tænkt til enden ;)
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af FEM64 »

Tak.

Jeg limer med noget der hedder Pevicol (PVC lim til rør og fittings) fra et firma som hedder Nordcoll. Købte sammen med PVC rør og tangit rensevæske. Jeg har sgu limet meget og alt har været tæt i første hug. Det er i GEL form og nemt at bruge. Smører rigeligt på og tørrer det overskydende af med en finger når rørene har låst sig fast (få sekunder).

Jeg skal nok smide billeder op efterhånden. I aften bliver det vist til overløb og kam. :y
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af FEM64 »

Så fik jeg det hele over og det gamle væk. Der mangler stadigvæk en del finish men nu spiller det og ingen dødsfald. :GO
2013-03-18 20.00.02.jpg
2013-03-18 20.00.13.jpg
2013-03-18 20.00.34.jpg
2013-03-18 20.02.13.jpg
2013-03-18 20.00.54.jpg
Når den sidste finish er på plads skal jeg nok få taget nogle ordentlige billeder af det hele. :y
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af FEM64 tirs 19. mar 2013 08:20, rettet i alt 1 gang.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af FEM64 »

Jo forresten...... og jeg er træt af at jeg ikke opdagede det tidligt nok. Da jeg flyttede et par Pterapogon kauderni over fra det lille opdrætsakvarie til min DT, så spyttede hannen en stor mundfuld æg ud. Lige ned i hovedet på de andre fisk. Bøvs.... tak for mad. Øv.

De kunne ikke være i fred for det andet par Pterapogon kauderni så de gik i opdrætsakvariet. Jeg regner med at der er plads nok i min nye DT, så de skulle retur...... Overvejer seriøst at sætte samme par retur i opdrætsakvariet og se om de vil gå i gang igen.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af Carsten »

FEM64 skrev:
De kunne ikke være i fred for det andet par Pterapogon kauderni så de gik i opdrætsakvariet. Jeg regner med at der er plads nok i min nye DT, så de skulle retur...... Overvejer seriøst at sætte samme par retur i opdrætsakvariet og se om de vil gå i gang igen.

Jeg kommer desværre til at skuffe dig. Selvom dit akvarie ikke er lille, er det stadig for lille til mere end 1 par.
Jeg havde selv 2 par i et 1100, og det gik heller ikke.
Hvorfor det er sådan ved jeg ikke, for i naturen går de i ret tætte små flokke, men selvfølgelig er der meget mere plads.

En anden mlighed er at få fat i mange 20-30 stk, for så bliver det stress som der er i en flok, fordelt på mange individer.
Men med en pris på 100-150 kr. stk, bliver det en ret bekostelig affære
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af FEM64 »

Tak. :-) Så kommer det ene par i opdrætsakvariet som tidligere.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af FEM64 »

Mit 530 L - sten på plads.jpg
:y
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 770
Tilmeldt: søn 15. mar 2009 20:51
15
Postnummer: 4400 Kalundborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kalundborg

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af kenneth145 »

Det ser godt ud. Der er virkeligt belæg for et super Akvarie.
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3605
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af nielsk »

Lav et kuld og fodr dem op så de kan gå i dit store akvarie sammen. Det har jeg haft gjort. Jeg havde 14 kauderni sammen i over 2 år.
Der var kun skinkampe, men hannerne spyttede altid æggene efter 2-3 dage - nok pga. territoriestress.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Akvarie på 3. sal (ver.2) :-)

Indlæg af FEM64 »

Stadigvæk fremgang. Ingen uheld eller dødsfald. Værdier er fine og stabile. Min hæve/sænke lampe virker rimeligt godt men mangler det sidste. Til trods for et tilsyneladende gennemtænkt projekt, så er der alligevel noget som driller. Mine Tunze 6100 spuler rundt med bundlaget og er i øvrigt fuldt synlige. Det ser ikke så fedt ud.

Dette giver endnu større respekt for mig når jeg ser andres akvarier hvor ingen teknik er synlig. :y

Jeg gik efter et akvarie hvor der ingen plasken og gurglen var. Det er lykkedes 100%. Det skulle også være nemmere at passe og komme til det forskellige udstyr/pumper. Den del er også lykkedes. Dekorationerne er også fede synes jeg men de synlige pumper er en "øjebæ" som irriterer mig. De sidder dog i de mørke hjørner men alligevel.

Får lige taget nogle ordentlige billeder og lagt dem på.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: 530 L akvarie på 3. sal

Indlæg af FEM64 »

De nye Anthias er vel ankommet og ser ud til at trives. 6 stk. Pseudoanthias dispar (Peach Anthias eller Red-Fin Anthias). De spiser lystigt af både tørfoder fra automaten og artemia terninger (frost). Jeg tog lige en Svensker med også. Fordi den var der og så kunne den måske aflede opmærksomheden af mine Anthias lidt. Det var nu ikke nødvendigt. Alle 7 stortrives. Min nuværende Svensker hilste velkommen og de ser ud til at fungere sammen. De leger nærmest og slagsmål er ikke eksisterende. :y
2013-04-23 19.30.26.jpg
2013-04-25 21.53.08.jpg
:biggrin:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: 530 L akvarie på 3. sal

Indlæg af FEM64 »

Status 1. maj 2013:

Jeg beklager billedkvaliteten men mobilen er ikke super god (ikke hurtig nok) og mit ellers gode Canon gør det ikke bedre. Det er sikkert ham bagved som er en klovn til det. :y

Jeg har stadigvæk en del grønne alger men den gule kirug tager lidt af det og mon ikke de forsvinder af sig selv over tid?

Vandværdier er lige i skabet men jeg synes jeg fodrer en del. 4x dagligt på automaten med en smule tørfoder hver gang og en terning eller to artemia med hånden. Det er hyggeligt og de har lært at mine hænder betyder mad. Jeg er helt sikker på de kunne spise mere men pga algerne giver jeg ikke mere. Alt mad er væk på få minutter (nærmest sekunder) og intet når bunden. Alle fisk spiser godt og bliver dejlig runde. Det tager jeg som et godt tegn.

Picasso triggeren smider stadigvæk med sand men arter sig ellers ganske godt. Den guffede lige en blåbenet eremit (den sidste tror jeg) til trods for solid fodring. Den bliver stor og bred. :biggrin:

Pincetfisken hygger sig også og nipper pods m.m. og spiser faktisk også både tørfoder og artemia.

Jeg har mistet en gul goby (den gik i overløbet og derefter i den ½ lukkede hane til sumpen, det kunne den desværre ikke holde til) men ellers ingen dødsfald.

Min acropora vokser ret godt og mine LPS ser også fine. Sjovt nok så kan mine Zoa ikke lide det store akvarie. De har været foldet sammen siden de kom over i det. De stod ellers superflot i det gamle. Det forstår jeg ikke helt.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1166
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 19:23
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: 530 L akvarie på 3. sal

Indlæg af Monica&Jacob »

ser sq godt ud. hvordan går det med ynglen ?
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: 530 L akvarie på 3. sal

Indlæg af FEM64 »

Den er vel 2 cm cm nu og tyk og fed. Den går for sig selv i et 60 L som også er refugium. Jeg har forsøgt at fange avlsparret i DT men det er umuligt med net. Kan jeg fange dem i en fælde, så kommer de over i refugiet og så vil jeg prøve avl lidt mere seriøst. De vil nemlig gerne men i DT går det ikke.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4645
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: 530 L akvarie på 3. sal

Indlæg af Anders månsson »

Hvad har du bygget skabet i?
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: 530 L akvarie på 3. sal

Indlæg af FEM64 »

Skabet er bygget i regler. 2x4" høvlede. Det giver en rimelig finish uden ret meget yderligere bearbejdning. En tyk topplade og 10 mm flamingo øverst til at tage evt. skævheder. Det er tilpas åbent og alligevel helt stabilt.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4645
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: 530 L akvarie på 3. salø

Indlæg af Anders månsson »

Topplade?
Menes der sådan en trailer plade?
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: 530 L akvarie på 3. sal

Indlæg af FEM64 »

Jeps. En go tyk en til stabilitet.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: 530 L akvarie på 3. sal

Indlæg af FEM64 »

Update: 3. Sal er fortid og jeg er nu flyttet i hus. Akvariet kørte fantastisk men måtte jo lukkes ned. Nu har jeg så chancen for at lave et nyt setup. Der skal nok komme billeder når jeg synes jeg kan være det bekendt.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: 530 L akvarie på 3. sal

Indlæg af FEM64 »

Nyt setup kan findes her:

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 38#p622138" onclick="window.open(this.href);return false;
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"