"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mit nye koralrev i Hillerød

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
khl
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 20:25
15
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordsjælland

Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af khl »

Hej alle på forummet

Her kommer en lille update på mit langvarige projekt.
AKVARIET :

Akvariet har målene 130 langt. 80 dybt og 70 højt, købt hos Decocean med optisk glas i fronten. Indbygget i væggen, med en ventilator med en konstant grundudluftning og en ekstra udluftning indbygget hvis den relative luftfugtighed alligevel overstiger 70%

SUMPEN:
Sumpen består af et enkelt kammer til skummer, et enkelt kammer til osmosevand, samt et kammer til returpumpen, altså ikke den store indvilkede model, ganske enkel og funktionel.
dertil er der et semiautomatisk vandskifte kammer der står ved siden af.

TEKNIKKEN:
Lamperne er 2 stk Radion lamper. Skummerne er en Smimz SM251 med to pumper. Automatisk dosering af KH, CA og Magnesium fra en Grotec NGIII. 1 stk UV 39w rør (Deltec tror jeg nok).1 Deltec FR509 fosfatfilter med Rowa medie
2 stk Tunze 6095, 2 stk Tunze 6055, Tunze multicontroller , Tunze returpumpe, Tunze pumpe til opfyldning af vandskiftetanken. Tunze osmolator....Derudover har jeg en lille Sander Ozoniator hvis det skulle blive nødvendigt.

ØVRIGE:
Der er lige kommet fisk i systemet to gule kiruger og to Xanturum, og hele to koraller.......men der kommer flere !!!!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af khl tirs 8. jan 2013 20:34, rettet i alt 1 gang.
De bedste hilsener:

Kurt H Larsen

"Those who say it cannot be done - should stop interrupting those that are already doing it"

viewtopic.php?f=94&t=56936
Brugeravatar
Bergenser
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 522
Tilmeldt: lør 13. jun 2009 21:34
14
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af Bergenser »

Ser super fedt ud Kurt!
Glæder mig til at se udviklingen, er vild med den revvæg der :beer: God vind herfra!

Mvh Bergenser
Brugeravatar
DennisBS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 644
Tilmeldt: tirs 20. okt 2009 16:48
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2007

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af DennisBS »

Det ser sgu godt ud... flot indbygget.. glæder mig til at følge det.. :)

Mvh Dennis
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af Schwensen »

Ser godt ud, men er de to lamper virkelig nok til at oplyse dit relativt dybe akvarium ?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af MoG »

Ser rigtig godt ud! og et ganske lækkert setup.. :y Har du lagt dig fast på hvad du ønsker af koraller? om det bliver lps eller sps domineret, eller mixed? :wink:

Det skulle vel aldrig være dig der købte de to gule og to xanthurum i fredags inde ved carsten, som vi talte med? :biggrin:
Morten
khl
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 20:25
15
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af khl »

MoG skrev:Ser rigtig godt ud! og et ganske lækkert setup.. :y Har du lagt dig fast på hvad du ønsker af koraller? om det bliver lps eller sps domineret, eller mixed? :wink:

Det skulle vel aldrig være dig der købte de to gule og to xanthurum i fredags inde ved carsten, som vi talte med? :biggrin:

Jo det var det da...hyggeligt at hilse på jer, det er nu godt at få sat ansigter på alle de opfindsomme navne herindt :y
De bedste hilsener:

Kurt H Larsen

"Those who say it cannot be done - should stop interrupting those that are already doing it"

viewtopic.php?f=94&t=56936
khl
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 20:25
15
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af khl »

Schwensen skrev:Ser godt ud, men er de to lamper virkelig nok til at oplyse dit relativt dybe akvarium ?
Tak.... jeg vil tro at det er nok, meeeeen måske kommer der en mere af en eller anden slags..jeg har rykket baggrunden ca 10 cm ud for at give fiskene lov til at kunne få lidt fred og ro engang imellem, så reelt er det kun 70 dybt.
De bedste hilsener:

Kurt H Larsen

"Those who say it cannot be done - should stop interrupting those that are already doing it"

viewtopic.php?f=94&t=56936
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af MoG »

og i ligemåde da! :biggrin: Ja det er nu meget rart og få sat ansigter på folk! :biggrin:
Morten
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af pederrevnørd »

Hej Kurt

Det skal nok blive lækkert det der :y
Flot møbel, passer perfekt til spisestuen - og smuk opbygning af dekoration.

Endnu en balje, jeg personligt glæder mig til at følge :GO

Held og lykke med det

Kh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Bo Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 397
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 23:47
12
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Hadsten

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af Bo Steen »

Ser rigtig spændende ud. :GO .. Glæder mig til at følge udviklingen :f1:
Hilsen Bo)
Brugeravatar
Bergenser
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 522
Tilmeldt: lør 13. jun 2009 21:34
14
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af Bergenser »

Update!
michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af michael26 »

Passer godt til hytten;-)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af Schwensen »

Update ? :)
Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 213
Tilmeldt: tirs 18. okt 2011 22:00
12
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Østjylland

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af Leth »

Skal vi ikke snart se en update fra Hillerød?
Nuværende uden

Tidligere: 160x70x70 Opstartet 25/10-2014

Tidligere: 250L Cube. Bubble King 200mini, Razor 120W 16K.
khl
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 20:25
15
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af khl »

...jo her kommer en lidt sørgelig update, jeg har alle værdierne som de skal være, alligevel har jeg en hel del grønne håralger, og en del dinoer....jeg har lige haft en massekoraldød RTN, ved ikke hvorfor den er opstået, men skyndte mig at skifte en masse vand og så en tur til Decocean, hvor jeg købte en masse sporsstoffer, og kom i baljen, dette har bremset koraldøden heldigvis. Men alligevel er baljen meget mærket af det....det er sgu deprimerende at se en stor flot koral på 20 x 25 cm stå fint og flot om mandagen for om onsdagen at være helt afpillet og "flot" hvid.....det er endnumere deprimerende at skulle hive den ud af baljen, når man så opdager at den har så godt fast i dekorationen, at det er nødvendigt at bruge værktøj for at få skelettet ud.... Håber at kunne komme med en mere munter update senere
De bedste hilsener:

Kurt H Larsen

"Those who say it cannot be done - should stop interrupting those that are already doing it"

viewtopic.php?f=94&t=56936
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af Carsten »

khl skrev:...jo her kommer en lidt sørgelig update, jeg har alle værdierne som de skal være, alligevel har jeg en hel del grønne håralger, og en del dinoer....jeg har lige haft en massekoraldød RTN, ved ikke hvorfor den er opstået, men skyndte mig at skifte en masse vand og så en tur til Decocean, hvor jeg købte en masse sporsstoffer, og kom i baljen, dette har bremset koraldøden heldigvis. Men alligevel er baljen meget mærket af det....det er sgu deprimerende at se en stor flot koral på 20 x 25 cm stå fint og flot om mandagen for om onsdagen at være helt afpillet og "flot" hvid.....det er endnumere deprimerende at skulle hive den ud af baljen, når man så opdager at den har så godt fast i dekorationen, at det er nødvendigt at bruge værktøj for at få skelettet ud.... Håber at kunne komme med en mere munter update senere
Det er virkeligt en trist oplevelse at have. Ved ikke om det er en trøst at sådan en oplevelse er du ikke ene om at have haft.

Fandt du ud af hvorfor der pludseligt kom et angreb af RTN?
khl
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 20:25
15
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af khl »

@ carsten
Nej jeg fandt ikke ud af hvorfor, men med til forhistorien hører at jeg smed noget Boyc chemiclean i baljen for at fjerne hvad jeg troede var Cyano, det var der også men det virkelige problem var Dinoer, da behandlingenvar over kom jeg 500 gram aktivt kul i sumpen, så begyndte det at gå galt, det var i 5 dage, for at fjerne kemien, jeg tror bare at det fjernede alt også spore elementerne, derfor kom jeg spore elementer i.
En anden faktor, som måske også er en medvirkende årsag er at jeg ved en fejl ha kørt med UV filteret tændt i 4 måneder, det har jo nok også (måske) fjernet alle de gode bakterier der har passeret gennem det... Status er nu at nogle koraller klarer den med skader og andre ikke.. Men de "satet" acropora står da delvist endnu, om end med meget svækkede farver og ikke særlig meget polypudfoldelse, lige nu i dette øjeblik er jeg ved at skifte 20% vand igen igen igen...for at se om det skulle hjælpe
De bedste hilsener:

Kurt H Larsen

"Those who say it cannot be done - should stop interrupting those that are already doing it"

viewtopic.php?f=94&t=56936
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af Carsten »

Da du havde behandlet med både Boyds og dinoflagelatter, lavede du så ikke nogle vandskift??
Så vidt jeg husker står der i vejledningen af man skal skifte noget vand.
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af AndersBoerglum »

Det var sgu en trist omgang du har været igennem.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
khl
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 20:25
15
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af khl »

Carsten skrev:Da du havde behandlet med både Boyds og dinoflagelatter, lavede du så ikke nogle vandskift??
Så vidt jeg husker står der i vejledningen af man skal skifte noget vand.
Jo da jeg skiftede vand som der stod....og nej jeg behandlede ikke for dinoer, koraldøden indtraf før, så den behandling mod dinoer ville jeg vente med inden jeg belsatede systemet med endnu en omgang...og den behandling jeg vil udføre er blot at mørkelægge systemet 3 til 4 dage og så se om det hjælper, men det vil jeg ikke før korallerne, eller de koraller der er tilbage reagere positivt på vandskiftene
De bedste hilsener:

Kurt H Larsen

"Those who say it cannot be done - should stop interrupting those that are already doing it"

viewtopic.php?f=94&t=56936
Maximus18
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 18. nov 2013 07:13
10
Postnummer: 8300 Odder
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Odder
Kontakt:

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af Maximus18 »

Hej Kurt H Larsen, jeg er imponeret over dit akvarium, du er da Ihvertilfælde gået all in, men hvad koster det i alt sådan cirka ?
Min favorit hjemmeside når jeg mangler vitaminer og kosttilskud http://helsekost-online.dk/
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af gnizten »

Maximus18 skrev:Hej Kurt H Larsen, jeg er imponeret over dit akvarium, du er da Ihvertilfælde gået all in, men hvad koster det i alt sådan cirka ?
Oooups, tror måske du skulle konsultere dit link med helsekost.... :T :T :T Har du ikke læst at Kurt har store udfordringer med sin balje, som han søger råd og vejledning til i tråden...
Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af pederrevnørd »

gnizten skrev:
Maximus18 skrev:Hej Kurt H Larsen, jeg er imponeret over dit akvarium, du er da Ihvertilfælde gået all in, men hvad koster det i alt sådan cirka ?
Oooups, tror måske du skulle konsultere dit link med helsekost.... :T :T :T Har du ikke læst at Kurt har store udfordringer med sin balje, som han søger råd og vejledning til i tråden...
Maximus18, velkommen til forummet - håber du bliver glad for at være her :y

Tom(gnizten), stop nu med at drikke "hjemmebryg" i dagtimerne. Kurt har rigtignok udfordringer pt, og dem deler han her, for at forummet kan hjælpe ham - og det er der heldigvis mange andre der gerne vil :y

Held og lykke Kurt

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af gnizten »

pederrevnørd skrev:
gnizten skrev:
Maximus18 skrev:Hej Kurt H Larsen, jeg er imponeret over dit akvarium, du er da Ihvertilfælde gået all in, men hvad koster det i alt sådan cirka ?
Oooups, tror måske du skulle konsultere dit link med helsekost.... :T :T :T Har du ikke læst at Kurt har store udfordringer med sin balje, som han søger råd og vejledning til i tråden...
Maximus18, velkommen til forummet - håber du bliver glad for at være her :y

Tom(gnizten), stop nu med at drikke "hjemmebryg" i dagtimerne. Kurt har rigtignok udfordringer pt, og dem deler han her, for at forummet kan hjælpe ham - og det er der heldigvis mange andre der gerne vil :y

Held og lykke Kurt

Mvh
Peder
Hey Peder...

Og det mener du måske at jeg ikke ville hvis jeg kunne ???

Jeg føler dybt og inderligt med Kurt, som er ude for noget som vi vel alle frygter, netop at stå med problemer som er meget svære at gennemskue. Men rigtigt peder, vi er mange der gerne vil hjælpe, og jeg håber at Kurt får knækket kurven.

@ Maximus18, håber ikke at min kommentar har skræmt dig ud af vores forum, det var bestemt ikke meningen. Velkommen til herrfra :GO
Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af pederrevnørd »

Hej Tom,

Det ved jeg godt du vil, hvis du kunne - for jeg kender dig jo.

Og glad for at du rettede dit indlæg - både en ny, og en "gammel" kan let blive stødt af et skrevet ord - tingene er lettere IRL, hvor et smil som falder samtidig med en sjov bemærkning, ændrer det udtalte :-)

God aften

Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af gnizten »

pederrevnørd skrev:Hej Tom,

Det ved jeg godt du vil, hvis du kunne - for jeg kender dig jo.

Og glad for at du rettede dit indlæg - både en ny, og en "gammel" kan let blive stødt af et skrevet ord - tingene er lettere IRL, hvor et smil som falder samtidig med en sjov bemærkning, ændrer det udtalte :-)

God aften

Peder
Ja bare du ikke kommer efter mig med spanskrøret.... :T :T :T
Mange hilsener
Tom.
khl
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 20:25
15
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af khl »

Så så ro på nu....se hvor roligt jeg tager det :biggrin:

Jeg var her i mandags lige forbi Decocean og købte mig lidt Sango nutricomplete og shoku nutricoral....og sikke en udvikling der er i den lille balje. Mine koraller er igen begyndt at folde polypperne ud, og de koraller der totalt havde mistet farverne, er begyndt at få farve igen. Jeg kan bare sige at Carsten Decocean har været helt fantastisk med gode råd og vejledning.
Jeg var jo i den tro at hvis man smed en masse næring i vandet så kom algerne for alvor, men som Carsen sagde "Prøv nu bare at komme det i baljen og ring om et par dage".... Algerne er stærkt på retur, korallerne står pænere end man kunne forvente efter en omgang koraldød, dem der stadig er levende er som sagt begyndt at få farverne igen (og det går stærkt)...Så jeg er ved at være glad for baljen igen.

Vil da også lige benytte lejligheden til at sige tak til Peder Revnørd og CrazySeahorse for råd og vejledning. Det er mere end guld værd at man kan erfaringsudveksle med garvede saltvandstosser.
De bedste hilsener:

Kurt H Larsen

"Those who say it cannot be done - should stop interrupting those that are already doing it"

viewtopic.php?f=94&t=56936
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af Bingocaller »

khl skrev:Så så ro på nu....se hvor roligt jeg tager det :biggrin:

Jeg var her i mandags lige forbi Decocean og købte mig lidt Sango nutricomplete og shoku nutricoral....og sikke en udvikling der er i den lille balje. Mine koraller er igen begyndt at folde polypperne ud, og de koraller der totalt havde mistet farverne, er begyndt at få farve igen. Jeg kan bare sige at Carsten Decocean har været helt fantastisk med gode råd og vejledning.
Jeg var jo i den tro at hvis man smed en masse næring i vandet så kom algerne for alvor, men som Carsen sagde "Prøv nu bare at komme det i baljen og ring om et par dage".... Algerne er stærkt på retur, korallerne står pænere end man kunne forvente efter en omgang koraldød, dem der stadig er levende er som sagt begyndt at få farverne igen (og det går stærkt)...Så jeg er ved at være glad for baljen igen.

Vil da også lige benytte lejligheden til at sige tak til Peder Revnørd og CrazySeahorse for råd og vejledning. Det er mere end guld værd at man kan erfaringsudveksle med garvede saltvandstosser.
Lyder sgu super godt! - gætter jeg rigtigt på Red field ratio her ?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
11
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Mit nye koralrev i Hillerød

Indlæg af TOSTRA »

Hvordan går det med akvariet?
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"