"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Koralrev på Istedgade...

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af nesnej »

Jeg glæder mig utrolig meget til at følge jeres projekt. Det ser jo ud til i kommer til at sætte nye smukke standarder inden for aquascaping.

Jeres ideer forklares bl.a. Meget tydeligt af billedet af bonzaiskoven.

Er i forøvrigt eksperter inden for bonzaitræer? Det har altid interesseret mig, men er dog aldrig kommet igang.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af kenneth olsen »

nesnej skrev:Jeg glæder mig utrolig meget til at følge jeres projekt. Det ser jo ud til i kommer til at sætte nye smukke standarder inden for aquascaping.

Jeres ideer forklares bl.a. Meget tydeligt af billedet af bonzaiskoven.

Er i forøvrigt eksperter inden for bonzaitræer? Det har altid interesseret mig, men er dog aldrig kommet igang.
Hej Henning,

Tak skal du have.. nu kan det bare ikke blive søndag hurtigt nok, hvor vi skal arbejde med opsætningen. Hele dagen er afsat til det.. da det nok kommer til at tage en del tid... :hehe:
Skal mødes hos Carsten søndag og har samlet en MASSE billeder som vi kan bruge som inspiration, men det bliver spændende om alle de ideer vi har kan udføres i virkeligheden og at det ikke bliver "overgjort"

Angående Bonsai, så har jeg haft de små træer som hobby de sidste 12-14 år sådan lidt off and on. Lidt som med saltvandsakvarie, så skal man være meget tålmodig. Ofte tager det mange år at udvikle et rigtig flot bonsai træ. Jeg har en ca 30 stykker, der er på forskellige udviklingsniveauer. En del af tankegangen/teorierne kan man sagtens bruge indenfor akvarieverdenen. I Japan betragter man bonsai som små kunstværker, og enkelte af dem er på listen over nationale skatte i Japan... og kan være MEGET dyre!

Dette træ var til salg sidste år for 1.3 millioner dollars!!
Most-Expensive-Bonsai-550x412.jpg
Bonsai er kunst på samme niveau som at skrive digte, lave musik, lave en skulptur eller et maleri... eller for den sags skyld et akvarie.
Det handler om skabe et lille stykke mini natur i en skål. Lidt ligesom, at nogen tager ud og maler et landskab i naturen og genskaber det de ser. De tager så billedet med hjem og nyder det i stuen.
Samtidig når man arbejder med bonsai så er det alligevel forskelligt fra naturen. Hvis man tog et billede af en bonsai og placeret det lille træ proportioneret rigtigt med photoshop på et billede af en mark.. så kan det se helt grotesk og u-naturligt ud.

Det samme gælder for et koralrevsakvarie... hvis man prøver at photoshoppe sin egen balje ind i et billede af et rigtigt koralrev.. så ser det sku også mærkeligt/grotesk ud i de fleste tilfælle. Så det handler om at genskabe naturen men i oveført betydning.. så det æstetiske/visuelle flotte bliver forstærket - og samtidig "skjuler/gemmer" det grimme eller knapt så attraktive væk.
Det er nogle af de ting man sagtens kan overføre til et akvarie... Det er ihverfald nogle af de tanker jeg har gjort mig omkring vores kommende akvarie projekt... også må vi se om det kan lykkes.


Har også min egen bonsai blog du lige kan få linket til her....:

http://kennetholsenbonsaiblog.blogspot.dk/#!/
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af PoulD »

Kenneth jeg sad lige og zappede lidt rundt på nettet, og faldt så over denne side hvor jeg så at en eller anden aquascape guru, Jurijs Jutjajevs, kommer på akvariemesse i Køge http://www.aquascapingworld.com/

Tænkte det måske kunne havde din interesse. Det er jo nok mest ferskvand, men for dælen det ser flot ud noget af det manden har lavet: https://www.google.com/search?q=Jurijs+ ... 09&bih=477
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af kenneth olsen »

SUPER - Tak Poul...

Det kan da vist godt være jeg lige skal kigge forbi.. det ser spændende ud.

Jeg ved ikke om du kender den her video på Youtube med Takashi Amano? Selv om det er ferskvand er den FANTASTISK at se.

Den er i 4 dele:

[video][/video]
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af Moente »

Jurij og Takashi var mine store inspirationskilder dengang jeg rodede med planteakvarier. Især Takashi Amano har lavet nogle af fe mest spektakulære scapes jeg nogensinde har set.
Mvh Tobias
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af Carsten »

PoulD skrev:Kenneth jeg sad lige og zappede lidt rundt på nettet, og faldt så over denne side hvor jeg så at en eller anden aquascape guru, Jurijs Jutjajevs, kommer på akvariemesse i Køge http://www.aquascapingworld.com/

Tænkte det måske kunne havde din interesse. Det er jo nok mest ferskvand, men for dælen det ser flot ud noget af det manden har lavet: https://www.google.com/search?q=Jurijs+ ... 09&bih=477

Jeg fik en nyhedsmail fra planteimporten, hvori de skrev at han - Jurijs Jutjajevs var at finde i Planteimporten om mandagen hvor han ville lave noget aquascaping. Bare til info hvis nogen var interesseret
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af PoulD »

kenneth olsen skrev: Jeg ved ikke om du kender den her video på Youtube med Takashi Amano? Selv om det er ferskvand er den FANTASTISK at se.
Nej jeg kendte hverken videoen eller manden. På min forrige tur til japan var jeg faktisk oppe og nyde udsigten i det der TV tårn, Tokyo Skytree. Det svajer en del i blæsevejr kan jeg fortælle :-) Jeg havde ingen anelse om der var et kæmpe akvarium i bunden af bygningen, men på det tidspunkt interesserede jeg mig jo heller ikke for akvarier, men kun lidt gardenscaping og Koi.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af kenneth olsen »

Carsten skrev:
PoulD skrev:Kenneth jeg sad lige og zappede lidt rundt på nettet, og faldt så over denne side hvor jeg så at en eller anden aquascape guru, Jurijs Jutjajevs, kommer på akvariemesse i Køge http://www.aquascapingworld.com/

Tænkte det måske kunne havde din interesse. Det er jo nok mest ferskvand, men for dælen det ser flot ud noget af det manden har lavet: https://www.google.com/search?q=Jurijs+ ... 09&bih=477

Jeg fik en nyhedsmail fra planteimporten, hvori de skrev at han - Jurijs Jutjajevs var at finde i Planteimporten om mandagen hvor han ville lave noget aquascaping. Bare til info hvis nogen var interesseret
Tak Carsten...det kunne da godt være man lige skulle kigge forbi der på mandag og kigge lidt over skuldrene... ku jo være der var nogle gode fif.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af kenneth olsen »

Så er dagen kommet ( i morgen ) hvor der skal laves auqascaping.. sidder og laver lidt research på nettet her i aften og faldt over disse links:

http://www.reefsmagazine.com/forum/reef ... aping.html

http://www.reefsmagazine.com/forum/reef ... t-2-a.html

http://www.reefsmagazine.com/forum/reef ... g-iii.html

Meget int. at læse...
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af Carsten »

kenneth olsen skrev:Så er dagen kommet ( i morgen ) hvor der skal laves auqascaping.. sidder og laver lidt research på nettet her i aften og faldt over disse links:

http://www.reefsmagazine.com/forum/reef ... aping.html

http://www.reefsmagazine.com/forum/reef ... t-2-a.html

http://www.reefsmagazine.com/forum/reef ... g-iii.html

Meget int. at læse...
Har du fået det hjem?? Så det ude hos Carsten i eftermiddags. Det er jo ret let at genkende med det overløb
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af kenneth olsen »

Carsten skrev:
kenneth olsen skrev:Så er dagen kommet ( i morgen ) hvor der skal laves auqascaping.. sidder og laver lidt research på nettet her i aften og faldt over disse links:

http://www.reefsmagazine.com/forum/reef ... aping.html

http://www.reefsmagazine.com/forum/reef ... t-2-a.html

http://www.reefsmagazine.com/forum/reef ... g-iii.html

Meget int. at læse...
Har du fået det hjem?? Så det ude hos Carsten i eftermiddags. Det er jo ret let at genkende med det overløb
Nope.. det står stadig hos ham. hahaha.. ja det overløb er der ikke mange der har.. hahaha
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hvordan bliver lamperne placeret over akvariet?!

Husker jeg forkert eller havde du valgt 3-4 Radion?
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af Bingocaller »

er idag ikke den store dag?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af kenneth olsen »

Nicki Henriksen skrev:Hvordan bliver lamperne placeret over akvariet?!

Husker jeg forkert eller havde du valgt 3-4 Radion?
Hejsa...

Har lavet en lille illustration på hvordan lamperne skal hænge... eller sådan ca.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!

Indlæg af kenneth olsen »

Så er der lidt billeder fra i dag med vores arbejde.. men vi blev langt fra færdige. Det er bare en lille smagsprøve. De endelig billeder kommer når der er vand i og det står i stuen.

Hold da op... skal indrømme at det er egentlig ikke så nemt når det kommer til stykket...Det var faktisk skide svært! men mon ikke det nok skal lykkes til sidst :rolleyes:

Vi arbejdede lidt på aquascapingen, men det bliver først rigtig samlet når det kommer hjem i stuen og skal stå.
IMG_4638.jpg
IMG_4648.jpg
IMG_4674.jpg
IMG_4677.jpg
KEY LEARNINGS/POINTS FRA I DAG( skal lige nævnes at det er key learnings/points for os og andre er nødvendigvis ikke enig:

- DET SKAL VÆRE GRIMT FØR DET BLIVER PÆNT (Ærligt.. det vi har lavet i dag er ikke kønt! Forstået på den måde, at man ikke opbygger stensætningen for at det skal se pænt ud hjemme i stuen med det samme. Men at man tænker både 1, 2 og 3 step ud i fremtiden. Stenene er kun fundamentet.

- TAGE HØJDE FOR KORALLERNE (tog mig selv i flere gange at placere sten, hvor der egentlig burde sidde koraller i stedet for!)

- LESS IS MORE (Bedre med en let/minimalistisk stenopbygning end, at overfylde akvariet med sten bare fordi man gerne vil have det ser fuldt ud med det samme. - Lad korallerne gøre arbejdet med at udfylde pladsen efterhånden. I forhold til om man har et stort nok antal levende sten i akvariet.. Det vil tiden vise, men der kommer vi nok til at udfordre lidt normen.

- MIX (for os har det fungeret rigtig godt at mixe de levende sten med reef ceramic. Det giver et interessant look (vi har endda savet toppen af en søjle i dag for at den skulle passe ind)

- FLADE NIVEAUER (Hvis man ønsker forskellige niveauer så brug koraller og ikke sten. Var tilbøjelig til i dag at tage de fine flade sten og stable dem oven på hinanden som ude i opvasken på en restaurant. Men de kommer til at virke meget tunge og kunstigt, hvis man bruger for mange af dem. Gør det med måde. Hvis man ønsker (som os) forskellige flade niveauer, så brug de flad voksende koraller i stedet for. Det giver et meget mere let udtryk i akvariet frem for de tunge sten.
(Se vedlagte eksemple her nedenfor)
anagonebe-tables-2.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med enkelte sten!

Indlæg af kenneth olsen »

- Der røg en søjle der ikke var plads til som først planlagt på illustrationene da vi gik i gang med aquascapingen.
Tank with rocks rock out.jpg
- Overløbet var også en smule bredere, og placeringen var lidt anderledes, så har rettet lidt hurtigt illustrationen.
Tank with rocks new.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af kenneth olsen man 1. okt 2012 11:48, rettet i alt 1 gang.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Koralrev på Istedgade - nu med enkelte sten!

Indlæg af Moente »

Nøøøj hvor jeg glæder mig til at følge det her!
Mvh Tobias
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med enkelte sten!

Indlæg af kenneth olsen »

Men uh.. skal krybe til korset og indrømme at det er MØG svært at få alle sine ideer ført ud i virkeligheden... og ved heller ikke om det vil lykkes da vi ikke er færdige endnu! :?
Tror vi kommer til at arbejde en del mere med det inden vi er tilfredse.

Ved at lave aquascaping i går inden akvariet kommer hjem i stuen var udfordringen, at alt vi lavede skulle kunne skilles ad som små legoklodser.

Vi startede med at lave aquascaping rundt om overløbet da det ville være den største udfordring - men idet det skulle skilles ad igen inden akvariet skal bæres op på 4 sal, så indså vi ret hurtigt at det ville være bedre at fokusere på de fritstående søjler og gemme aquascaping af overløbet til når det står i stuen.

Havde egentlig ikke planlagt at bruge reef ceramic, men det fungere faktisk meget godt at bruge dem alligevel.
Vi limede andre sten på dem, skar toppen af en, ændrede siluetten på dem - så i den sidste ende fungerede det faktisk meget godt.

Så der er blevet hugget en hæl og klippet en tå i forhold til de første tanker, men når det står med 600 store SPS koraller, så kommer det vel til at se ok ud? (JOKE og ønsketænkning!)

ASYMETRISK TREKANT
Har prøvet at arbejde med asymetrisk trekant i forhold til layout (Se vedlagte illustration) for at lave noget der så velafbalanceret ud. Overløbet som den største/mest dominerende del skal stå harmonisk i forhold til de andre søjler.
Den lille søjle til højre giver en god skarp kontrast/dramatisk effekt til den store stensætning/overløb.
Den mellem søjle til venstre er sat sammen med den store i form af en bue der har form som en bomerang og gør kontrasten mindre. Buen kommer ud fra bagsiden af overløbet og kommer frem mod midten til den mellem søjle til venstre.
Tank with rocks trekant.jpg
Ved at lægge vægten over på den venstre side af overløbs-søjlen virker det balanceret, hvorimod hvis jeg vendte det om ville akvariet "tippe/vælte" til højre. (Se illustration nedenfor af det "væltet" look)
Tank with rocks vælter .jpg
GYLDEN SNIT
Har prøvet at lege lidt med det berømte gyldne snit (1,3,5,7 etc.)
Tank with rocks 5-3- 1.jpg
Giver det nogen mening? hahahahahahaha :rolleyes:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af kenneth olsen man 1. okt 2012 14:23, rettet i alt 2 gange.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Koralrev på Istedgade - nu med enkelte sten!

Indlæg af Nicki Henriksen »

kenneth olsen skrev:Giver det nogen mening? hahahahahahaha :rolleyes:
Ja, det gør det bestemt.

Har selv arbejdet en del udfra det gyldne snit, fantastisk redskab.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Koralrev på Istedgade - nu med enkelte sten!

Indlæg af Bingocaller »

Bare op med lortet på trillebøren og så vælt hele lortet ned i akvariet! Job done og så nogen fisk BUM!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med enkelte sten!

Indlæg af kenneth olsen »

Bingocaller skrev:Bare op med lortet på trillebøren og så vælt hele lortet ned i akvariet! Job done og så nogen fisk BUM!
:GO
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Koralrev på Istedgade - nu med enkelte sten!

Indlæg af pederrevnørd »

kenneth olsen skrev:
Bingocaller skrev:Bare op med lortet på trillebøren og så vælt hele lortet ned i akvariet! Job done og så nogen fisk BUM!
:GO
Og nu har Mark så fortalt hvordan han selv har dekoreret :T
Spøg til side - ser godt ud hvad i har gang i.

Er glad over at læse at i tager hensynet til koraller højt i prioriteringen - personligt synes jeg at de UDGØR en væsentlig del af decoen - hvor sten "blot" er basen herfor.

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Koralrev på Istedgade - nu med enkelte sten!

Indlæg af Bingocaller »

Hahahaha :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med enkelte sten!

Indlæg af kenneth olsen »

Så er udstyrslisten opdateret med sådan en fætter:
IMG_4636.JPG
SKIMZ SM201
Dimentions ( L234 x D234 x H545mm )
Pump (1 SKIMZ ES5000 )
Air intake 960 l/h
Total watts 20W
For Akvarium 800-2000L
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Koralrev på Istedgade - nu med enkelte sten!

Indlæg af Carsten »

Hvad står sådan en ting i??
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med enkelte sten!

Indlæg af kenneth olsen »

Jeg mener det er omkring en 2500kr... men kan ikke helt huske det. Carsten har hele pris oversigten på vores projekt hos ham.. så har ik overblikket herhjemme.
Kan se på nettet forskellige steder, at den har fået rigtig gode anmeldelser.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Koralrev på Istedgade - nu med skummer!

Indlæg af Moente »

Ej den kunne fandeme godt stå hjemme i min sump, den satan! Jeg framelder mig hermed fremtidige adviseringer som følge af savl på tøjet og dyre bukser, der revner ved gylpen. Tak for nu! Good day, sir!
Mvh Tobias
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Koralrev på Istedgade - nu med skummer!

Indlæg af kenneth olsen »

Moente skrev:Ej den kunne fandeme godt stå hjemme i min sump, den satan! Jeg framelder mig hermed fremtidige adviseringer som følge af savl på tøjet og dyre bukser, der revner ved gylpen. Tak for nu! Good day, sir!
HAHAHAHAHAHAHA!
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Koralrev på Istedgade - nu med skummer!

Indlæg af Chrissy62 »

Flot skummer, kenneth:)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Koralrev på Istedgade - nu med skummer!

Indlæg af Schwensen »

Det ligner godt nok meget denne skummet:
http://www.deepoceanshop.dk/teknik/skum ... e-200.html
Bare i en hel anden prisklasse! Hvis du husker rigtigt med de 2.500 kr. Men lækker ser den ud :)
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"