"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gzus.dk's 784 liters

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Ja, det er blevet lidt teknisk. Håber også at det kommer til at virke som planlagt :)

Med nedløb i både skummer-rum og refugium. Med tilslutningerne til kalkreaktor, fosfatfilter og til at tappe vand af og fylde vand på ved vandskift.

Og forhåbentligt at få det hele så lydløst som muligt.


/Morten N
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Marco R »

Gzus.dk skrev:Ja, det er blevet lidt teknisk. Håber også at det kommer til at virke som planlagt :)

Med nedløb i både skummer-rum og refugium. Med tilslutningerne til kalkreaktor, fosfatfilter og til at tappe vand af og fylde vand på ved vandskift.

Og forhåbentligt at få det hele så lydløst som muligt.


/Morten N
Hold da op ja det er en del ting, som skal spille sammen der, men er helt sikker på, at du nok skal få det til at fungere :GO

Ja det er vidst det, som vi alle gerne vil have, at det er :)
jesper kristensen
Reactions:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af jesper kristensen »

Ser sku lækkert ud må man sige. ang dine 6105ere lamer de så? Har selv bestilt 3 hos DeepO nemlig.
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Lige nu er de alle 4 smidt i baljen og er skruet op til max.

Der vil jeg sige at de larmer. Men de er stadig nye, og jeg syntes at de larmer mindre nu, end de gjorde i starten.

Den ene sidder på mit overløb, som er tomt, så derfor tror jeg også at det kommer noget resonans derfra, så det er svært at sige.

Jeg har prøvet at sætte dem på min Profilux 3 og sat den til 100%, og der kan man ikke høre dem nær så meget. Dog tror jeg heller ikke at de har samme omdrejninger.

Men jeg skal nok melde tilbage, når jeg får rykket rundt på tingene, og sat det hele til :) Lige nu skal jeg bare have limet den sump færdig.



/Morten N
jesper kristensen
Reactions:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af jesper kristensen »

Mange tak for svaret. Der er skrald på når de kører på max hva.
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Så er jeg nået hen til næste fase, som jeg regner med jeg kan få overstået her i pinsen samt næste uge.

Jeg har fået skrabet mine ruder rene for brun-alger, så jeg nu kan se ind i akvariet igen. Her kan jeg se at brunalgerne ser ud til at ebbe ud inde på stenene, dog er der stadig en del :) Min skummer skal nok have en lille rengøring inden den ryger ned i sumpen.

Jeg har lige lavet en vandmåling, og set at jeg arbejder mig hen mod det rigtige. Ammoniak indholdet er faldet til ca. 0.1 hvor det lå på 6-7 stykker sidst jeg målte. Der er ingen målbar nitrit, og nitrat indholdet ligger stadig pænt højt, samt ingen spor af fosfat.

Nu er jeg næsten blevet færdig med min sump, lige nu står det sidste til limning ude i solen, og når det er tørt skal det ind under akvariet, så jeg kan måle de sidste ting færdig, samle og lime de sidste rørføringer. Det er var godt nok lidt af en udfordring af lime den sump i plexiglas, mest at få et jævnt pres over hele limefladen når man snakker længder på over en meter. Jeg er rimelig tilfreds, og den er også tæt. Jeg fyldte den lige med vand i går, for at den kunne holde vand. Desuden har jeg givet den en ekstra gang lim i kanterne, så jeg er sikker på at den holder. Den skal jo stå skjult i skabet, så derfor er den heller ikke lige pæn alle steder. Hellere tæt end smuk ;) Men jeg har da fået lavet mit opdelte refugium med bubbletower, samt en probe holder.

Når jeg er færdig med den del, skal jeg lige have skyllet rørerene igennem, og se at tingene holder tæt, og derefter skal jeg have smidt min skummer ned i sumpen og sat retur-pumpen til systemet, og fyre op og se at det hele forhåbentlig virker :) Når den del er færdig, skal jeg have sorteret mine sten, vælge dem der skal i sumpen, dem der skal bruges til stenopsætningen og resten i en spand. Desuden skal jeg lige slå et par i stykker som skal bruges til det ene bubble tower der er blevet plads til i min sump. Desværre kunne jeg ikke få plads til et tower mere i skummer-rummet da min BK 250 SuperMarin fylder lidt mere end den BK Mini jeg lagde ud med da jeg designede sumpen.

Når jeg har fået fordelt stenene og bygget min første opsætning skal jeg have hængt min Giesemann lampe op i loftet og håbe at den bliver hængende :) Den vejer vel et sted omkring 25-30 kilo, og hænger kun i 2 wires som fastgøres med en skrue. Har haft fyret op for den, og den kan godt nok lyst lidt mere op end de 2 sparelamper jeg har siddende over akvariet p.t. Så skal der nok også komme gang i grøn algerne, så jeg få fjernet resten af den nitrat. Jeg har også fået købt mig noget sand, som også skal fyldes i akvariet efter jeg har lavet stensætningen.

Så skal jeg have tilsluttet mit fosfat/kul filter, og sat min kalkreaktor til uden medie eller CO2, så jeg ved den er klar når der skal til at puttes koraller i. Så skal jeg have tilsluttet min Profilux 3, sat min tunze pumper til den, samt trække alle kablerne pænt.

Her er lidt flere billeder.


/Morten N
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
clasen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: ons 6. jun 2007 10:35
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af clasen »

jesper kristensen skrev:Ser sku lækkert ud må man sige. ang dine 6105ere lamer de så? Har selv bestilt 3 hos DeepO nemlig.
Jeg har absolut intet resonans fra mine tunzer. Og de kører for fuld skrue. Hvis du har resonans kan du købe nogle lyddæmbere som Moby sælger til 90 kr stk
Støt alle butikker i DK og også Holland:)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Marco R »

Hej Morten,

Det er det mega godt lavet den sump der :y Det ser da helt prof. ud :GO

Glæder mig meget til, at du skal have vand i den :K
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Marco R skrev:Hej Morten,

Det er det mega godt lavet den sump der :y Det ser da helt prof. ud :GO

Glæder mig meget til, at du skal have vand i den :K

Tak for det.

Jeg syntes stadig der er langt op til det niveau som han laver på Melevsreef.com :)

Hvis der kommer en næste gang, skal jeg ihvertfald have købt nogle flere og længere skruetvinger :)


/Morten N
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Marco R »

Gzus.dk skrev:
Marco R skrev:Hej Morten,

Det er det mega godt lavet den sump der :y Det ser da helt prof. ud :GO

Glæder mig meget til, at du skal have vand i den :K

Tak for det.

Jeg syntes stadig der er langt op til det niveau som han laver på Melevsreef.com :)

Hvis der kommer en næste gang, skal jeg ihvertfald have købt nogle flere og længere skruetvinger :)


/Morten N

Okay det er svært at se så på den afstand, men igen han er jo også startet som dig :y

Hehe ja de lyder til at være gode :)
spdiving
Reactions:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af spdiving »

WOW en fed sump..Lækkert at se du har kræset om den.

Har du fået sat den op og hvordan fungere din rum indeling er der plads nok til det hele.

Steen
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

spdiving skrev:WOW en fed sump..Lækkert at se du har kræset om den.

Har du fået sat den op og hvordan fungere din rum indeling er der plads nok til det hele.

Steen
Der er udnyttelse af hver enkelt centimeter, så den passer perfekt ind i mit skab og rummene er lavet så er der lige plads til alle tingene :)

Rummet til ferskvand kunne godt være lidt større, men det er der ikke plads til mit skab :(


/Morten N
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af AndersGS »

Ser :censored: godt ud! Der er bare lige en STOR fejl... det står ikke i min stue!
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Lige nu ser det ikke specielt pænt ud :(

Efter jeg har fået min lampen op og hænge har grønalgerne rigtigt givet los. Men dyrelivet er gået amok i akvariet, så det må absolut gå fremad.
alge.jpg
Jeg kæmper også stadig med en høj temperatur. Jeg har købt en Grotech's blæsere og det virker. Kan se at temperaturen falder et par grader eller noget. Men de larmer for meget så jeg har bestilt blæserne fra GHL i stedet, der er lidt større og derfor kan køre med lidt mindre omdrejninger og samtidigt blive styret af min Profilux.

Desuden har jeg købt mig en brugt Aqua Medic Titan 1500 og en Aquabee 2000 som jeg skal have koblet til når jeg lige har fået købt mig lidt flere stikdåser :)



/Morten N
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
spdiving
Reactions:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af spdiving »

Det er en rar ting at have en sikkerhed i en køller. Samt blæsere der kan gøre arbejdet så man ikke bruger for meget strøm.

Du kan også hæve lampen en lille smugle især nu hvor du afligvel kun er ved at køre akvariet ind.

Steen
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

spdiving skrev:Det er en rar ting at have en sikkerhed i en køller. Samt blæsere der kan gøre arbejdet så man ikke bruger for meget strøm.

Du kan også hæve lampen en lille smugle især nu hvor du afligvel kun er ved at køre akvariet ind.

Steen
Det var også det jeg tænkte. Så da jeg så en brugt til en god pris, måtte jeg lige slå til :)

Kan der være en fordel i at lade min Profilux styre køleren og pumpen til den ? Således at der først kommer strøm til pumpe og køler når temperaturen når over et vist niveau ?

Eller er det en dårlig ide at have vand stående i slangerne der ikke er bevægelse i.


/Morten N
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Han$en »

Halløj Morten!

Det ser sgu godt ud efterhånden! :y

Skal du ikke brygge mig en lille nogenlunde simpel Acryl sump, og evt. overløbsboks? :K Jeg har ikke noget sted at bygge selv :(
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Carsten »

Gzus.dk skrev:
spdiving skrev:Det er en rar ting at have en sikkerhed i en køller. Samt blæsere der kan gøre arbejdet så man ikke bruger for meget strøm.

Du kan også hæve lampen en lille smugle især nu hvor du afligvel kun er ved at køre akvariet ind.

Steen
Det var også det jeg tænkte. Så da jeg så en brugt til en god pris, måtte jeg lige slå til :)

Kan der være en fordel i at lade min Profilux styre køleren og pumpen til den ? Således at der først kommer strøm til pumpe og køler når temperaturen når over et vist niveau ?

Eller er det en dårlig ide at have vand stående i slangerne der ikke er bevægelse i.


/Morten N
Om du tænder for køleren manuelt eller ladet GLS'en starte køleren kommer vel ud på et. Vandet står jo alligevel i slangerne.
Det bliver ganske bøvlet hvis du hvergang temperaturen komme op på kritisk niveau, skal til at rigge pumpe slanger og køler til.
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Han$en skrev:Halløj Morten!

Det ser sgu godt ud efterhånden! :y

Skal du ikke brygge mig en lille nogenlunde simpel Acryl sump, og evt. overløbsboks? :K Jeg har ikke noget sted at bygge selv :(
Jeg holder mig fra acryl og især limen i den nærmeste fremtid :)

Jeg gjorde den fejl at tro, at jeg kunne stå nede i kælderen med masser af gennemtræk og lime, når vejret ikke var til det udenfor.

Det har jeg kunne mærke i mine lunger den sidste måned :(


/Morten N
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Han$en »

Gzus.dk skrev:
Han$en skrev:Halløj Morten!

Det ser sgu godt ud efterhånden! :y

Skal du ikke brygge mig en lille nogenlunde simpel Acryl sump, og evt. overløbsboks? :K Jeg har ikke noget sted at bygge selv :(
Jeg holder mig fra acryl og især limen i den nærmeste fremtid :)

Jeg gjorde den fejl at tro, at jeg kunne stå nede i kælderen med masser af gennemtræk og lime, når vejret ikke var til det udenfor.

Det har jeg kunne mærke i mine lunger den sidste måned :(


/Morten N
Tøs :T
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Carsten skrev:
Om du tænder for køleren manuelt eller ladet GLS'en starte køleren kommer vel ud på et. Vandet står jo alligevel i slangerne.
Det bliver ganske bøvlet hvis du hvergang temperaturen komme op på kritisk niveau, skal til at rigge pumpe slanger og køler til.
Jeg tænkte mere på om man kunne lade strømmen til cirkulationspumpen være styret af GHL'en, så man kunne spare for cirkulationen igennem køleren, når der ikke var brug for køling.

Så både cirkulationspumpen og køleren blev tændt når temperaturen kom over et vist niveau.

Men jeg ved heller ikke hvordan sådan en køler fungerer. Om den bruger mere strøm på at blive afbrudt hele tiden.


/Morten N
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Han$en skrev:
Tøs :T
Jeg plejer ikke at være pivet. Men det acryllim det er sgu noget skidt noget ;)


/Morten N
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Han$en »

Gzus.dk skrev:
Han$en skrev:
Tøs :T
Jeg plejer ikke at være pivet. Men det acryllim det er sgu noget skidt noget ;)


/Morten N
Er det Acrifix 116 du har brugt?
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Carsten »

Den køler jeg har stående bruger strøm også når den står standby, men det er så lidt, at det ikke har nogen betydning. Du sparer selvfølgelig strøm ved ikke at have pumpen til at køre konstant, men hvis du havde mulighed for at sætte den på retur pumpen ville det jo ikke være noget problem.
Køleren tager ingen skade at at stå med vand i. Indmaden er lavet af titanium
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Han$en skrev:
Gzus.dk skrev:
Han$en skrev:
Tøs :T
Jeg plejer ikke at være pivet. Men det acryllim det er sgu noget skidt noget ;)


/Morten N
Er det Acrifix 116 du har brugt?
Jeg valgte til sidst at bruge 192, da den er bedre til at udfylde "huller".

116'eren skulle være endnu værre for ens helbred. Jeg snakkede ihvertfald med en fra plexiglas fabrik der på-pegede at man skulle tage det seriøst med de advarsler der var.


/Morten N
spdiving
Reactions:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af spdiving »

Der skal være lidt flow igenem ellers står vandet og rådner ellers skal kølleren hæves så alt vandet løber ud af den.

Det bedste er at den bliver trukket på retur røret enten på vej op i akvariet eller som jeg har gjort fra akvariet til sumpen.

Steen
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Han$en »

Gzus.dk skrev: Jeg valgte til sidst at bruge 192, da den er bedre til at udfylde "huller".

116'eren skulle være endnu værre for ens helbred. Jeg snakkede ihvertfald med en fra plexiglas fabrik der på-pegede at man skulle tage det seriøst med de advarsler der var.


/Morten N
Har du mere 192'er tilbage?
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Han$en skrev:
Gzus.dk skrev: Jeg valgte til sidst at bruge 192, da den er bedre til at udfylde "huller".

116'eren skulle være endnu værre for ens helbred. Jeg snakkede ihvertfald med en fra plexiglas fabrik der på-pegede at man skulle tage det seriøst med de advarsler der var.


/Morten N
Har du mere 192'er tilbage?
Yep.

Jeg købte en liter, så der var rigeligt.


/Morten N
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Han$en »

Vil du sælge en smule?

Skal ikke bruge noget der minder om en liter :)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Hvis du har noget at transportere det i, kan du godt få noget gratis. Jeg kan desværre ikke tilbyde hele flasken, da jeg stadig har et projekt liggende om at bygge en blæser-holder i plexiglas til min sump :)

Det skal nok være noget noget af aluminium eller glas og ikke være gennemsigtigt.

Har også lidt 10 ml engangssprøjter du kan få :)


/Morten N
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"