"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gzus.dk's 784 liters

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Hougaard »

Gzus.dk skrev:Dn er rated til mellem 500-1000 liter,
Og andre steder står den til "op til 1200 liter" - Det er sikkert fint til formålet.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af William Jr »

Gzus.dk skrev:
William Jr skrev:sider jeg
har kigget på. Men jeg kan måske tage fejl ??

Kalkreaktoren er købt til fremtidig brug. Planen er først at koble den på når jeg får burg for den. Men det er rart at have den i baghånden.

Computeren er købt til overvågning, styring af pumper, temp. styring, kalkreaktor i fremtiden. Lampen skal ikke styres fra computeren, men er en selvstændig enhed.


/Morten N
Som tidl. BK bruger holder jeg BK for at være en skummer som holder hvad den lover... Så tag det endelig ikke for at være negativ kritik, men jeg finder det ærgeligt og spildt ikke at udnytte Ex modellens fortræffeligheder og fulde potentiale i det valgte udstyr.

Når der ikke ønskes styring af lys, ja. Så havde jeg valgt et par modeller mindre, og istedet brugt pengene i skummer... Blot for at være et godt råd!
- Hellere en overkill skummer, end en overkill computer... (!) :wink:

:Peace:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Marco R »

Gzus.dk skrev:Op til 1200 liter står der faltisk for 2009 versionen.


/Morten N
Hej Morten,

Jeg vil selv se det sådan, at hvis du ved, at dette bliver dit endelige drømmeakvarie angående størrelse, altså at du ikke opgradere, så er den helt fin, men hvis du inderst inde godt ved, at du skal have et større på et tidspunkt, så vil jeg købe en anden, som passer til drømmeakvariet :y

Men det er bare min mening :)
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

William Jr skrev: Som tidl. BK bruger holder jeg BK for at være en skummer som holder hvad den lover... Så tag det endelig ikke for at være negativ kritik, men jeg finder det ærgeligt og spildt ikke at udnytte Ex modellens fortræffeligheder og fulde potentiale i det valgte udstyr.

Når der ikke ønskes styring af lys, ja. Så havde jeg valgt et par modeller mindre, og istedet brugt pengene i skummer... Blot for at være et godt råd!
- Hellere en overkill skummer, end en overkill computer... (!) :wink:
Hvilken BK Model ville du så vælge til et 784 liters ? Så kan jeg jo overveje om jeg lige skal skrive til butikken og vælge en lidt større.

EX modellen og den alm. model har jo begge dem samme lysstyring, jeg har kun valgt EX modellen, da den har flere udvidelsesmuligheder i fremtiden, når jeg vil koble flere ting til den.

Jeg har valgt Profilux 3 og ikke 2 fordi den har webserveren og LAN modul som standard.


/Morten N
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af William Jr »

- Selv har jeg også bestilt Ex... (Og individuelt dæmpbare ballaster for T5)

Jeg kørte med BK "supermarine" 250. Og har netop købt Vertex Alpha 300
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Hvad er BK "supermarine" 250 rated til ?


/Morten N
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

William Jr skrev:- Selv har jeg også bestilt Ex... (Og individuelt dæmpbare ballaster for T5)

Jeg kørte med BK "supermarine" 250. Og har netop købt Vertex Alpha 300
Hvorfor kører du ikke med den mere ? Gik den i stykker ?


/Morten N
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Marco R »

Gzus.dk skrev:Never mind.. Kan se at den står til 800-3000 liter..

Hvorfor kører du ikke med den mere ? Gik den i stykker ?


/Morten N
Han har solgt sit akvarie og selvfølgelig skummeren, og er ved at samle ind til et større, når De har fundet et hus, noget i den stil :Peace:
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Arghh.. Det er bare typisk med den hobby.. Man kan altid lige få noget der er lidt bedre :)

Jeg må lige skrive og høre hvad jeg skal give for en "Upgrade" :)


/Morten N
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Hougaard »

Gzus.dk skrev:Jeg må lige skrive og høre hvad jeg skal give for en "Upgrade" :)
/Morten N
Lad nu være med at stå på det ræs - den du har valgt er fin og hvis du ville spare penge er der masser af alternativer som (når det kommer til stykket) skummer lige så godt, f.eks.:

http://www.aquapro2000.de/Water-Purific ... :8875.html
http://www.aquapro2000.de/Water-Purific ... :3616.html
andre som er meget billigere, f.eks. ATI.

bare for at nævne to i flæng. Og når først koppen er fyldt med lort så lugter det ikke bedre fordi det er en bubbleking :wc:
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af William Jr »

Hougaard skrev:
Gzus.dk skrev:Jeg må lige skrive og høre hvad jeg skal give for en "Upgrade" :)
/Morten N
Lad nu være med at stå på det ræs - den du har valgt er fin og hvis du ville spare penge er der masser af alternativer som (når det kommer til stykket) skummer lige så godt, f.eks.:

http://www.aquapro2000.de/Water-Purific ... :8875.html
http://www.aquapro2000.de/Water-Purific ... :3616.html
andre som er meget billigere, f.eks. ATI.

bare for at nævne to i flæng. Og når først koppen er fyldt med lort så lugter det ikke bedre fordi det er en bubbleking :wc:
Jeg har tidl. kørt ATI også... Så der er ikke tale om stå på noget ræs, tværtimod. Der er tale om at ATI ikke når BK til sokkeholderne, men den gode Hougaard har ret i at det ikke lugter bedre fordi at det er BK... Det lugter værre, hvilket i denne henseende er en god ting!!

Når der er spenderet i denne kaliber som der er, så er det ikke på skummer det betaler sig at spare; tværtimod!

- Jeg holder min anbefaling for at have prøvet og skulle jeg af ukendt årsag en dag ønske at udskifte Vertex, så bliver det Bubble King igen...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Vi må se hvad butikken siger det skal koste. Så kan jeg jo tænke over om jeg ønsker at bruge de ekstra penge.

Omkring den der Profilux 3 Ex glemte jeg at sige at jeg er i IT-verdenen, så jeg er nok miljø-skadet når det kommer til teknik :)



/Morten N
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Hougaard »

William Jr skrev:Der er tale om at ATI ikke når BK til sokkeholderne
Sjovt, det er et argument man tit hører, men jeg er ikke rigtigt klar på hvad det i bund og grund dækker over? Jeg kører med en ATI200 på ca. 1000 liter vand og jeg har perfekte værdier - Hvad ville jeg opnå ved at sætte en BK til mit setup ? Det er jo svært at negative nitratværdier? Det er bestemt en skummer der er bygget bedre, men ATI'en gør alt hvad jeg beder den om - Så umiddelbart vil jeg hellere bruge pengene på koraller end på lækkert CNC fræset akryl :beer:

Men hvad lægger du i udsagnet ?
DennisJ
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 560
Tilmeldt: ons 1. dec 2004 21:41
19
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Ballerup

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af DennisJ »

Hougaard skrev:
William Jr skrev:Der er tale om at ATI ikke når BK til sokkeholderne
Sjovt, det er et argument man tit hører, men jeg er ikke rigtigt klar på hvad det i bund og grund dækker over? Jeg kører med en ATI200 på ca. 1000 liter vand og jeg har perfekte værdier - Hvad ville jeg opnå ved at sætte en BK til mit setup ? Det er jo svært at negative nitratværdier? Det er bestemt en skummer der er bygget bedre, men ATI'en gør alt hvad jeg beder den om - Så umiddelbart vil jeg hellere bruge pengene på koraller end på lækkert CNC fræset akryl :beer:

Men hvad lægger du i udsagnet ?
Hvis jeg havde sump i kælderen ville jeg også vælge ATI, men hvis skummeren skal stå i stuen ville jeg nok kigge på BK, eller andet støjsvagt.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af William Jr »

Hougaard skrev:
William Jr skrev:Der er tale om at ATI ikke når BK til sokkeholderne
Sjovt, det er et argument man tit hører, men jeg er ikke rigtigt klar på hvad det i bund og grund dækker over? Jeg kører med en ATI200 på ca. 1000 liter vand og jeg har perfekte værdier - Hvad ville jeg opnå ved at sætte en BK til mit setup ? Det er jo svært at negative nitratværdier? Det er bestemt en skummer der er bygget bedre, men ATI'en gør alt hvad jeg beder den om - Så umiddelbart vil jeg hellere bruge pengene på koraller end på lækkert CNC fræset akryl :beer:

Men hvad lægger du i udsagnet ?
- Jeg har som sagt haft dem begge, og så at den var i stand til at trække mere ud end min ATI var.

Jeg lægger vægt på mindre strøm forbrug end ATI (Respektivt 250 vs 250)

ca. 1000 liter luft mere.

kun en ganske svag susen fra luftindtag/ støjdæmper.

Nul resonans med større vægt i mere gods tykkelse. Bløde gummi "dutter" under skummer plade, samme under pumpe. Og en pumpe vægt alene på ca. 4 kg.

Nemmere regulering af af vandstands højde.

- Mere rengørings venlig, alene i sin udformning både skummer krop. Og skummer kop.

Og at det hele så er lækkert og blødt afrundet på CNC bliver det ikke ringere af...

Vi kan blive helt enige om at den er for dyr. Men hvis det er prisen for det i min bog det bedste på markedet, så må man op med muldvarpen... BK har begået en geni streg med udformning på det som regulerer vandsandshøjde, samme går for støjdæmper. Og når man kigger hvordan tænker man: Nåhr ja... Klart!
Men ingen har endnu tilbudt denne simplicitet til det halve...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Carsten »

DennisJ skrev:
Hougaard skrev:
William Jr skrev:Der er tale om at ATI ikke når BK til sokkeholderne
Sjovt, det er et argument man tit hører, men jeg er ikke rigtigt klar på hvad det i bund og grund dækker over? Jeg kører med en ATI200 på ca. 1000 liter vand og jeg har perfekte værdier - Hvad ville jeg opnå ved at sætte en BK til mit setup ? Det er jo svært at negative nitratværdier? Det er bestemt en skummer der er bygget bedre, men ATI'en gør alt hvad jeg beder den om - Så umiddelbart vil jeg hellere bruge pengene på koraller end på lækkert CNC fræset akryl :beer:

Men hvad lægger du i udsagnet ?
Hvis jeg havde sump i kælderen ville jeg også vælge ATI, men hvis skummeren skal stå i stuen ville jeg nok kigge på BK, eller andet støjsvagt.
Min står under akvariet, og det er ikke den jeg hører, men alt muligt andet. Blandt andet støjer blæseren fra min computer langt mere end skummeren går. Ligeledes støjer co2 boblerne i kalkreaktoren meget mere end skummeren.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af nielsk »

Jeg har også belastet mit system rigtigt hårdt med mange rovfisk sammen med sps-koraller og har 1000 L netto vand i systemet og min ATI 200 fungerer perfekt!! Jeg fodrer hårdt med frostfoder, både til koraller og fisk...
0 i nitrat uden nitratfilter - hvad mere kan jeg sige og korallerne skal have noget at leve af. Som den gode Bornemann også siger - man kan sagtens overskumme sit vand når det gælder korallerne.

Jeg ville aldrig bruge så mange penge på en skummer - men ATI er noget bøvl at rengøre...
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Hougaard »

William Jr skrev: Jeg lægger vægt på mindre strøm forbrug end ATI (Respektivt 250 vs 250)
ca. 1000 liter luft mere.
Det kan godt være jeg ikke kan regne, men hvis BK Supermarin 250 bruger 45 watt og Bm250 bruger 2x23 watt = så er det da cirka samme strømforbrug ?

Og hvis BK supermarin 250 giver 2000 liter luft pr time og BM250 giver 2x1100 så er det da også ca. det samme ?

Hvad er det jeg har misforstået ?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af StarF »

Min ATI 250 står i min sump ved siden af sofaén hvor jeg ser tv, spiller xbox osv. Kan ikke høre den, den er bare i et skab, der er let isoleret med skum fra biltema... har målt strøm på pumperne på skummeren, og de bliver målt til 18w stykket. Jeg tror ikke på BubleKing er 3 gange bedre. (prisen er vel ca 3 gange så høj) eneste fordel, jeg ser i den, er den er letter at skille af og gøre ren. Personligt bruger jeg heller pengene på koraller, eller andet. Overlever nok at gøre min ATI ren engang om året, at det så tager 30 min mere overlever jeg nok.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Nicki Henriksen »

Det her er jo blevet helt spændende skal selv ud snart og have ny skummer så er med på en lytter synes også BK er lidt for dyrer nemlig

Men Gzus Det er et fedt setup du har fået dig
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af William Jr »

Hougaard skrev:
William Jr skrev: Jeg lægger vægt på mindre strøm forbrug end ATI (Respektivt 250 vs 250)
ca. 1000 liter luft mere.
Det kan godt være jeg ikke kan regne, men hvis BK Supermarin 250 bruger 45 watt og Bm250 bruger 2x23 watt = så er det da cirka samme strømforbrug ?

Og hvis BK supermarin 250 giver 2000 liter luft pr time og BM250 giver 2x1100 så er det da også ca. det samme ?

Hvad er det jeg har misforstået ?
- Var forskellen alligevel ikke større... Jeg husker forkert og beklager for det!

Stadig et bedre resultat. Jeg ved dog så meget...

- Og indrømmet, jeg har hørt StarF´s og den sagde ikke meget. Men hvor imod den jeg havde larmede urimeligt meget... Og dertil at jeg måtte ombytte to pumper for at yder isoleringen "kravlede" af, samme støj problem dog! Så de er ikke længere hvad de om muligt var engang...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af StarF »

De problemer har jeg heller ikke haft, og min har været i drift i 2 år vel. Men jeg kan jo have været heldig, både med larm og pumperne :)
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Nu har jeg valgt at udskifte indkøbet af Mini'en med en Super Marin 250.

Det har hele tiden været meningen at jeg ville have en BK, efter at have læst utallige indlæg, reviews m.m. omkring denne skummer.

Jeg ved godt prisen på BK måske ikke afspejler hvad jeg får, men så var der nok også andre ting jeg kunne vælge anderledes til dette set-up :) Jeg kunne sikkert også vælge en anden og billigere retur-pumpe end Red Dragon, men ligesom skummeren har jeg kun læst gode ting om disse pumper. Det samme med min Gisemann Moonlight, som jeg helt sikkert også betaler for meget for. Men så igen, så får jeg en lampe der ser flot ud, og har de ting jeg efterspørger.

Jeg har ikke de store forudsætninger til at vælge disse ting, andet end hvad jeg kan læse og høre mig frem til. Med Royal Exlusiv føler jeg mig sikker på at jeg får noget kvalitet der performer, og ikke har de der små ting der irriterer mig i hverdagen. Jeg ved at der er mange erfaringer samlet her på forummet og sikkert lige så mange meninger. Så jeg må følge mit hjerte :)

Men jeg takker for de forskellige forslag til alternative muligheder :)


/Morten N
spdiving
Reactions:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af spdiving »

Den skummer bliver du helt sikkert glad for. Jeg har selv en BK Supermarin 300 og har på intet tidspunkt fortrudt mit køb selv om den var ret dyr.
Jeg har som retur en Red Dragon 4500L og der fås ikke bedre efter min mening.

Vil du en tur forbi Greve for at både se og høre det live er du mere end velkommen til at kigge forbi.

Steen
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

spdiving skrev:Den skummer bliver du helt sikkert glad for. Jeg har selv en BK Supermarin 300 og har på intet tidspunkt fortrudt mit køb selv om den var ret dyr.
Jeg har som retur en Red Dragon 4500L og der fås ikke bedre efter min mening.

Vil du en tur forbi Greve for at både se og høre det live er du mere end velkommen til at kigge forbi.

Steen
Det kan være jeg tager dig på ordet en dag :)


/Morten N
spdiving
Reactions:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af spdiving »

Du skriver bare en mail når du får lyst. Der er heldig vis ikke så langt. Det tager mig ca 10min ud til Lord Mike.

Steen
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

En lille opdatering på hvordan projektet skrider frem :)

Siden sidst har jeg fået levende sten hjem. Jeg bestilte dem igennem Moby, og fik dem direkte i de kasser de var pakket i, i Indonesien. Så de var rimelig friske må man sige. De fik en tur med en børste, og fik det værste skrubbet af. Derefter røg de direkte op i akvariet, uden at tænke på hvordan de skal bygget op i fremtiden. Det må jeg tage når jeg har fået bygget min sump færdig og koblet hele system sammen. Har smidt min 4 6105'ere i, og rykker dem lidt rundt engang i mellem for at få blæst op i det hele. Har også smidt et varmelegme i, men det kører aldrig.

Jeg lånte en skummer af Moby nogle dage, indtil jeg fik min BK SuperMarin 250 som nu står i baljen.

Jeg har fået bygget det meste af min rørføring, og er i gang med at bygge min sump i plexiglas. Den "brune" periode er gået i gang, og for hver dag ser akvariet grimmere og grimmere ud. Men som vi alle kender fra historien om den grimme ælling, skal det nok ende i noget smukt.

Her er lidt stemnings billeder :)
IMG_4470_small.JPG
IMG_4474_small.JPG
IMG_4479_small.JPG
IMG_4480_small.JPG
IMG_4481_small.JPG
IMG_4482_small.JPG
IMG_4484_small.JPG
IMG_4485_small.JPG

/Morten N
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Marco R »

Hejsa Morten,

Det er godt nok et lækkert setup, som du har fået op der :GO

Er spændt på at se din sump, når den er færdig :y Tror, at du er en af de få, hvis ikke den eneste, som har en udvendig sump i plexiglas. Hvornår regner du med, at du er færdig med sumpen?? Men det skal HELT sikkert nok blive smukt ligesom historien ender :wink:
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Gzus.dk »

Jeg skal lige en tur på apoteket og have en røvfuld doserings-sprøjter. De er gode til at dosere limen med, men de holder kun til en limning. Så lukker de selv til, fordi de også er af plastik :)

Men jeg håber da på at jeg engang i næste uge kan have sumpen færdig alt efter hvordan vejret er. Det er noget giftigt stads det lim, så jeg limer kun udenfor.

Jeg skal også lige have bukket nogle af stykkerne til mine bubble towers, sat en probe holder fast m.m.

Men jeg håber da når jeg får min lampe engang i næste uge at jeg kan få lavet det hele færdigt, inkl. den sidste rørføring :)


/Morten N
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gzus.dk's 784 liters

Indlæg af Marco R »

Gzus.dk skrev:Jeg skal lige en tur på apoteket og have en røvfuld doserings-sprøjter. De er gode til at dosere limen med, men de holder kun til en limning. Så lukker de selv til, fordi de også er af plastik :)

Men jeg håber da på at jeg engang i næste uge kan have sumpen færdig alt efter hvordan vejret er. Det er noget giftigt stads det lim, så jeg limer kun udenfor.

Jeg skal også lige have bukket nogle af stykkerne til mine bubble towers, sat en probe holder fast m.m.

Men jeg håber da når jeg får min lampe engang i næste uge at jeg kan få lavet det hele færdigt, inkl. den sidste rørføring :)


/Morten N
Haha hvad mon Farmaceuterne ikke tænker :K Kan lige se det for mig :hehe:

Ja okay så krydser jeg fingre for, at det holder tørvejr hos dig, så du kan få det hele sat til :h

Det bliver spændende, når det hele er sat til :y Det ser lidt teknisk ud din rørføring, men kan lide ordenen, som du også har sans for :GO
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"