"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nielsk´s 765 L Nye pics 3.5

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Nielsk´s 765 L Nye pics 3.5

Indlæg af nielsk »

Ja så må jeg også hellere få lavet en tråd. Jeg har jo ofte nydt at læse andres tråde til inspiration. Især den altid kreative lord mike.
Der er link i min signatur til systemet da det var månedens akvarie i april.

De sidste 3 måneder har det kørt stille og roligt.
Tekniske ændringer:
-2 x tunze 6060 skiftet til 2x 6065 ( mest for det kosmetiske - de er væsentligt mindre )
-Brændere skiftet fra Blv 12500 k til aqualigth 14000 k
-Nitratfilter pauseret
-Gennemløbet i kalkreaktor skruet op til x 10 og kan stadig ikke holde ca oppe. Det eksperimenterer jeg stadig med.
-Midlertidig skiftet antiphosfat til aquafair den billige. Tror det bliver rowa igen
-Fået fordoblet mængden af bundlag efter inspiration fra Bornemann.
-Har lavet 2 nye søjler i tørre LS og PU - skum. Det står til indkøring i karantæne akvariet.
-T5 øget fra 2 x 80 watt til 3 x 80 watt

Det levende passer sig selv. Jeg har desværre haft store problemer med mine 2 store røde monipora digitata, de har mistet pigment og blevet hvide/lysebruene i store områder. Men lever stadig.

Vores store søde naso var pludselig væk en dag - skummeren havde lavet ekstra nogle dage men vi havde ikke bemærket noget. Lidt vildt at en tyk og fed kirurg på 20 cm bare forsvinder. De øvrige fisk fejlede intet. Det skal så lige bemærkes at alle rejer herefter har skiftet skal og er med rogn. De har levet som små konger på et hval kadaver.

Min 1,5 år gamle knald blå musling blev rykket op helt op lyset - og desværre også strømmen. Den slap pludselig sin sten helt spontant - desværre uden foden som blev tilbage - og så var den død :shout:

Hos ækvator i Viborg har jeg købt en knald lilla monti med lilla polypper. Polypperne er siden blevet brune men selve korallen er stadig fed lilla.

Hos Saltvandsbutikken har jeg købt min første gorgonietype, en smuk lilla pseudopterogorgia.

Min store hvide physogyra lichtensteni har lavet en aflægger på 6 x 6 cm :GO

Jeg har købt 3 fede sten med tilsammen 60 ricordea yuma skiver. Har altid ønsket mig en stor koloni.

Jeg har også købt en stor pavona ( står på bunden ved siden af min sidste musling )
Senest rettet af nielsk tirs 4. maj 2010 19:59, rettet i alt 6 gange.
SPS : Stability provides succes
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af nielsk »

Pics fra refugiet som i øjeblikket ikke indeholder det store mængde fragmenter da jeg ikke nænner at skære i moderkorallerne lige pt.
Bemærk min psyogyra som er "aflægger" fra min moder koral!
Den ensomme skunk klovn i sin røde anemone.
Karantæne akvariet på 128 L er fyldt med sten med masser af kalkalger og får lys 24/7. Imellem stenene står de 2 søjler jeg har lavet i LS og PU-skum og venter på at blive koloniseret.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
SPS : Stability provides succes
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af nielsk »

Ja så kommer der lidt blandede pics fra selve baljen. De er taget under 240 watt T5 her i eftermiddag. Hqi tænder først fra 18-23

Væksten har ikke været imponerende de sidste 3 måneder. Det tilskriver jeg kalkreaktor bøvl og trætte hqi brændere. Min calcium har flere gange været under 300 - det fordrer jo ikke ligefrem vækst..

De 2 første billeder er 2 uger gamle da jeg lige havde hentet den lilla monti.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn 21. aug 2005 13:04
18
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af mastou »

Det er godt nok en flot lilla monti, kan man få dig til at skyde et billede af teknikken :)

/Magnus
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af nielsk »

mastou skrev:Det er godt nok en flot lilla monti, kan man få dig til at skyde et billede af teknikken :)

/Magnus
Der er billede af teknikrum i kælder under signaturlink. Dernede er der ikke sket ændringer.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af Helena »

Stadig et smukt og naturtro akvarie :K Jeg er vældig misundelig på din røde Monti :biggrin:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 10. dec 2005 00:13
18
Postnummer: 8200 Århus N

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af Morten P. »

Super flot akvarium, Niels!
Og en rigtig pæn pseudopterogorgia - klarer den sig fint uden fodring eller forsøger du at give den noget?

/Morten
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af peder »

Hold kæft hvor et skodakvarie!!, det er jo ikke til at se de fine levende sten for bare koraller :wink: :T
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af Peters1 »

Super lækker balje :K og nogle rigtig lækre koraller i blandt :y
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af MiksBiks »

Det ser super ud niels, flotte store koraller.
Mvh Michael
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af nielsk »

Morten P. skrev:Super flot akvarium, Niels!
Og en rigtig pæn pseudopterogorgia - klarer den sig fint uden fodring eller forsøger du at give den noget?

/Morten
Martin ude i Saltvandsbutikken har haft en magen til i over 1 år uden fodring. Den er vokset ca 1/3 hos ham. Så jeg håber den klarer sig - men den er lidt svær at placere ift. strømmen. Så indtil videre står den i et glas så jeg kan flytte rundt med den. Bornemann beskriver dem som forholdsvis lette men de får ang. let brown jelly. Han skriver at det er vigtigt de har noget substrat med fx. en lille sten og den har min... Du skulle være meget sværere hvis stilken bare er klippet af.

Tak for de rosende ord allesammen. Montierne er så store at de samler skidt - men hvis jeg sætter mere cirkulation på trækker de fleste koraller polypperne ind - hmm.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af Lord Mike »

Ser bare kanont godt ud :GO
nielsk skrev: Montierne er så store at de samler skidt - men hvis jeg sætter mere cirkulation på trækker de fleste koraller polypperne ind - hmm.
Mon ikke det kun er for en kort periode, da korallerne kan tåle meget kraftig cirkulation. Medmindre de selvfølgelig står direkte foran udstrømmeren...
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 932
Tilmeldt: søn 6. feb 2005 12:53
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af jesper/aarhus »

nielsk skrev: Montierne er så store at de samler skidt - men hvis jeg sætter mere cirkulation på trækker de fleste koraller polypperne ind - hmm.
Det problem har jeg da heldigvis en løsning på - du fragger bare en masse dejlige store stykker af til mig :beer:
100 *100 * 50 cm cube
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af nielsk »

Lord Mike skrev:Ser bare kanont godt ud :GO
nielsk skrev: Montierne er så store at de samler skidt - men hvis jeg sætter mere cirkulation på trækker de fleste koraller polypperne ind - hmm.
Mon ikke det kun er for en kort periode, da korallerne kan tåle meget kraftig cirkulation. Medmindre de selvfølgelig står direkte foran udstrømmeren...
Tak Mike. Fedt at høre fra mesteren selv. Af de akvarier jeg har set har du Dk´s flotteste efter min mening. Men jeg tror også jeg køber 2 x 6045 som kan gemmes i stensætningen og pege indirkte ud på korallerne. Men jeg har forkærlighed for mange LPS og de ser godtnok ikke glade ud med mere cirkulation.
SPS : Stability provides succes
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af nielsk »

jesper/aarhus skrev:
nielsk skrev: Montierne er så store at de samler skidt - men hvis jeg sætter mere cirkulation på trækker de fleste koraller polypperne ind - hmm.
Det problem har jeg da heldigvis en løsning på - du fragger bare en masse dejlige store stykker af til mig :beer:
Ja du må have et frag ved lejlighed. Super at du er blevet i hobbyen. Troede du holdt pause :GO
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 932
Tilmeldt: søn 6. feb 2005 12:53
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af jesper/aarhus »

nielsk skrev: Ja du må have et frag ved lejlighed. Super at du er blevet i hobbyen. Troede du holdt pause :GO

Nahhhh.... det er kun overvejelserne vedr. udvidelse der er sat lidt på standby. Ligge i skarpe forhandlinger med Helle - hun mener jo at jeg kan få hele 2 akvarierum (ca 60 kvm) helt for mig selv. Det er så bare lige den hage ved det, at det er i kælderen. :BA ..............


Super flotte billeder btw. Det er da bestemt ikke blevet grimmere siden jeg sidst var på besøg. :GO Men du fik jo også lige rippet et helt setup til en ok pris, hvis ikke jeg husker helt forkert :W
100 *100 * 50 cm cube
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af nielsk »

Hmmm, store problemer på det lille rev.
Havde skiftet til fosfatbinder fra aquafair og proppet godt af det i filtret, ca 6 x vanlig rowa mængde. Tænkte det må da give noget buffer kapacitet, var doven og lod det køre 6 uger mod vanlige 4 uger..
I løbet af sidste uge blev alle mine acropora brune - hmm. Faresignal og ja Fosfat var på 0,5 :devily: Der blev skiftet til rowa og idag var den 0,1 og rowa blev skiftet igen..
Hvorfor det voldsomme fosfatproblem i 1000 L netto vand..
- XL naso død og ikke fundet
- Tilføjet en del nyt bundlag
- Begyndt at fodre med Salifert koralfoder ( minder mest om gærvand )
- Øget kalkreaktorflow x 10 - måske noget dødt koral/muslingvæv ( har jo 10 kg substrat )

Finder nok ikke svaret, men fosfatbinder fra aquafair skal stikkes op hvor solen aldrig skinner - nok en grund til det er så billigt..
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af peder »

Helt enig, er også gået tilbage til Rowaphos!!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af Brian »

Surt men tak for tippet....

Og så er der os andre som ikke bruger den slags :D
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L

Indlæg af nielsk »

Så er der ved at være styr på revet igen. Har lært en dyr lektie, man skal ikke sænke fosfat for hurtigt!!! Det bryder sps´erne sig absolut ikke om.
Mine 2 store monti digi og acropora millipora smed alt huden :G Bollocks at smide 3 XL koraller i skraldespanden.

Min Bali-slimer som efterhånden var blevet 40 cm begyndte også og blev fragget totalt og det døde smidt ud - det hjalp. 70 % lever stadig og er samlet til en ny stor koral.

Så fungerer mine 2 søjler af tørre LS/PU skum totalt godt som fundament for mine store acropora...

Jeg har fået 4 nye fisk i - det er gået over al forventning. De har tøffet rundt i mit refugium 1-2 månder og tilvænnet foder og vandværdier. Det gav faktisk kun minimalt med slåskamp - utroligt. Men det var nok fordi alle 4 kom i på samme tidspunkt

Det drejer sig om
1 bicolor dværgkejser ( som har vist sig at være 100 % reefsafe )
1 picasso aftrækker i XS
1 Scopas kirurg.
1 A. Lineatus kirurg

Der kommer pics senere idag eller imorgen når HQI er tændt...
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Nielsk´s 765 L - BACK ON TRACK 11.7

Indlæg af Brian »

Pas på med den Bicolor, den kan vende på en tallerken og så hapser den altså polypper !

Men det lyder ellers godt at du har fået vendt skuden igen !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L - BACK ON TRACK 11.7

Indlæg af nielsk »

Ja så er det vist tid til en update. Bicolor viste sig at være en værre sps-polyp-hapser og røg til Fyn.

Lineatus og scopas døde :BA Uvist hvorfor... Har fået nye blondie naso - den gamle døde jo vist af alderdom.

En super sød gramma loretta er det også blevet til.

Har skiftet til T5 rør! Prøver med 6 x 80 watt som udgangsmodel. Cirkulationen er ændret med nu 3 x 6065.

Returpumpen er skiftet til RD6500.

Er lige startet med koralfodring idag, men fiskene er lidt for vilde med foderet. Lavede en kæmpe plade af selvsamlede ingredienser fra undervandsjagt som blev mega blendet.
Indmad fra 22 kammuslinger ( minus kødet ), lever, mælk og blod fra 3 havørred. Lidt spændende at se hvordan mine sps reagerer på den blanding...
SPS : Stability provides succes
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L - UPDATE 4.11

Indlæg af nielsk »

Akvariet kører stille og roligt. Peder passede det de 3 uger vi var på Bali. Dejlig med en expert som tank-passer.

Min store gamle tridacna døde for et par måneder siden?? Ellers har alt stille og roligt fået farve efter fosfat flippet. Hvam diagnosticerede akut jod mangel ved at se mine plade montier - de er nu knald røde igen efter ugentligt jod tilskud fra Salifert.

Teknikrummet er lavet om. Jeg har fået lavet et 10 mm akryllåg til sumpen (været planlagt 2 år ) så det slutter tæt om skummer og rør. Det var alt for meget rust på mit værktøj i kælderen.

Så er refugiet skiftet ud med et 250 L tropeakvarie. På den måde kunne jeg bygge armaturerne fra akvastabil ind i tanken så alt er lukket inde og isoleret med flamingo. Varmelegemerne kørte lige rigeligt her om vinteren. Der mangler stadig 2 x 39 watt, skal lige have hentet ATI rør. Der blev også bygget ny reol så det hele passer bedre sammen. Den tidl. reol var en gammel ferskvandreol jeg fik.

Over hovedtanken er HQI´en også skiftet ud med 5 x 80 watt, snart 6 x 80 watt T5. Skal også lige have nye ATI rør her. Det har givet en anderledes vækst af sps´erne når de nu får lys fra alle sider..

Så er alle de synlige tunze pumper skiftet ud med stream 2 modeller - jeg synes desværre at de brummer noget mere end de gamle???

Jeg har også fået en pink-tail trigger - dog med hvid hale. Desværre er min hvidbrystede efter den så jeg ser den mest ved fodringstid.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Nielsk´s 765 L - UPDATE 4.11

Indlæg af peder »

Det ser da' fint ud dit "nye" teknikrum, sku' en fin fragtank du har fået!! den må vist studeres nærmere over en kop kaffe.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Stig Hansen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 349
Tilmeldt: søn 23. nov 2008 17:43
15
Postnummer: 5762 Vester Skerninge

Re: Nielsk´s 765 L - UPDATE 4.11

Indlæg af Stig Hansen »

Hej Niels

det ser bare super ud. :-) hvor meget jod tilsætter du pr liter til din montipora ??
Det jod virker det kun til den røde monti ???
er der nogen ulemper ved brug af jod ??

Håber du har tid til at svarer :-) min røde montipora er nemlig ikke så rød mere mere hudfarvet vil jeg sige.
Venlig hilsen

Stig
Mit akvarie viewtopic.php?f=93&t=25467
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L - UPDATE 4.11

Indlæg af nielsk »

peder skrev:Det ser da' fint ud dit "nye" teknikrum, sku' en fin fragtank du har fået!! den må vist studeres nærmere over en kop kaffe.

Det var også meningen vi skulle holde rejsegilde med en kop mokka - og 500 koralpics fra Bali :wink:

Venter bare lige til vi har været hos Mrustek og købe rør. De rør som er over nu giver ikke pæne farver.

MHT til Iod tilsætter jeg bare det anbefalede på Saliferts flaske hver uge. Jeg måler ikke ret meget på vandet for noget som helst.
SPS : Stability provides succes
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 124
Tilmeldt: man 18. dec 2006 14:29
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: jylland

Re: Nielsk´s 765 L - UPDATE 4.11

Indlæg af zimba »

Godt nok fået nogle liter i dit sump anlæg ser rigtig godt ud. Men 2 år om at lave et acryl låg, ikke godt :T
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Nielsk´s 765 L - UPDATE 4.11

Indlæg af Brian »

Dejligt at se en update, og bliver spændende at høre med hensyn til din T5 belysning. Har overvejet det samme et utal af gange. Vil bare gerne have en 8 eller 10x80 watt og sådan en lampe koster altså knapper !!
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nielsk´s 765 L - UPDATE 4.11

Indlæg af nielsk »

Jeg er vild med lysfordelingen ved T5, alle de mørke hjørner forsvinder i akvariet og man får meget mere lysplads til sps´erne. Mit væsentligste problem i øjeblikket er luksus pladsproblemer i baljen.
SPS : Stability provides succes
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1150
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 19:13
16
Postnummer: 8000 Århus C

Re: Nielsk´s 765 L - UPDATE 4.11

Indlæg af AndersNT »

Savner du slet ikke det spil i vandet HQI giver?

Edit: Flot akvarie som altid! Ser godt ud i teknikrummet :) :W
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"