KUBEN

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Rev Papegøje fisk
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden: 2009

Re: KUBEN

Indlægaf Tykki » tors 17. mar 2022 00:14

Så putter du resten i fryseren så du hele tiden har mad

Site Admin
Geografisk sted: Fyn
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden: 2004

Indlægaf Anders månsson » tors 17. mar 2022 12:34

Nu havde jeg lige købt muslinger og anskaffet mig fiske line som muslingen kunne hænge i... Men fandt min dejlige pincet død imellem stenene.. Så det var synd for fisken... Nu ska akvariet have ro og så ska det hele vokse og det vil jeg nyde:-)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Mack

Indlægaf Mack » tors 17. mar 2022 13:18

RIP

Site Admin

Indlægaf Anders månsson » lør 2. jul 2022 12:09

Efter lidt problemer med svingende kh og tab af både fisk koraller og som senest en invasion af små zoa spisende søstjerner. Som jeg manuelt fjerner når jeg ser dem...
Så var datteren og jeg ude og se på en enkelt fisk til akvariet...
Vi skulle begrænse os da vi også er ved at starte et axolotl (salamander) akvarie op og egentlig bare skulle have noget hvidt sand i fynsakvariecentrum, der lige havde fået en sending fisk i hus...
Eeeeeen fisk blev der sagt!!!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Site Admin
Brugeravatar
Geografisk sted: Hastrup
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden: 1993

Indlægaf Engelquist » ons 6. jul 2022 12:02

Sej attitude din datter har :y
Hvordan står det til med udfordringerne med de zoa spisende søstjerner og værdierne?
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Site Admin

Indlægaf Anders månsson » tors 7. jul 2022 07:10

jeg har fået høstet ca 50 små søstjerner ud og mine zoaer ser lidt mere glade ud, men der er stadig nogle stykker tilbage men jeg tager søstjernerne ud, som jeg ser dem . Det er specielt de store af dem på ca 1cm i diameter der rasper mine zoaer!

Godt du spurgte til værdier Bo :GO jeg får aldrig målt så ofte jeg gerne ville... men kan se på mine euphyliaer at der ikke er meget næring... og sandt nok trods jeg fodre to terninger artemia hver dag... Jeg har en ferie-fodrer på, imens vi er væk en uges tid og siger han skal tage tre terninger i baljen :beer:

nitrat: 4
fosfat: 0,03 hvis ikke nul (lidt svært at se farven, vhis den er der overhovedet :dizzy: )
kh: 7-8

Site Admin
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden: 1983

Indlægaf charlie saltvand » tors 7. jul 2022 09:05

Fedt med nye fisk.

Hold lige øje med din leather jacket...aka filfisk, de kan godt finde på at nappe i zoas også. Fed fisk med god personlighed og de elsker glasroser, meeeen kan altså også finde på at "nippe" i andet :GO
Har prøvet lidt af hvert. Pt bygger jeg på nyt setup med 2 akvarier der er forbundet.
Min tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750

Site Admin

Indlægaf Anders månsson » fre 5. aug 2022 05:54

en lille update:
Jeg har løbende fået fjernet søstjerner fra baljen, der spiste mine zoaer. Det har hjulpet... men i processen fik jeg skubbet til de ca 5 glasroser jeg havde og de har nu formeret sig til 30 :G
Så nu skal jeg igang med kanyler og sprøjter som en anden stiknarkoman og få givet som noget gift/syre , desværre sidder nogle af dem nærmest inde i mine euphyliaer, blastemousse og zoaer :angry:

Dertil har jeg mistet lidt fiske...
jeg kom hjem en da fra work og der lå en anthias på gulvet og dagen efter lå en chromis, det har jeg aldrig oplevet før... men jeg kunne jo få sat et net over baljen... Jeg har observeret at en af hunner er ekstra aggerssiv og og dominere de andre mere end den plejer. Måske den er ved at skifte køn... Min han anthias døde i foråret :G

så har jeg ikke set min rainfordi (tror jeg de kaldes) og min filfisk gik desværre også ret hurtigt bort, selvom begge fiske skulle være begynder fisk :clap:
så nu er jeg nede på
2 Klovn fisk
3 Chromis
2 Anthias
2 Forktail blennies
1 Gramma loretta

Foregående

Tilbage til Akvarier 251 -> 500 Liter