"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

charlie saltvand skrev:
Palaarsuaq skrev:
Mikas skrev:Nu ved jeg ik helt hvilke værdier du referere til men de her , er rimelig nemme at gå til. Der står hvor meget du skal tilføje for at hæve dine værdier og de koster ikke en formue. Kan næsten købes alle steder .
https://aquaforest.eu/en/product/component-1-2-3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ellers har triton også deres version og man kan købe Balling man selv blander.
Jeg gad ikke at blande selv. Synes det virker bøvlet og du får nok ikke det vilde forbrug med blød koraller og lidt lps
Det kan godt være jeg har misforstået det hele fuldstændig. Men skal man ikke tilføre Kh, magnesium, og calcium, plus nogle spore stoffer? :)

Hej. Palaarsuaq. Jeg har, med interesse fulgt din tråd fra start :GO Fedt du er så ihærdig :GO :GO :GO

Jeg vil KLART anbefale dig at tage kontakt til en saltnørd i dit lokal område. Kan se du er fra Næstved, så fx Mic ell Mog... (fanden til navne :T ) ell en anden i området. De er begge hammer flink og en “gammel rotte” ift at holde saltvand og dygtige. Send dem en pb og spørg om du ikke må kigge forbi en dag. Jeg kan se at du (klart nok) stadig har MANGE spørgsmål, der er også MEGET at forholde sig til :y



Det er meget lærerigt at tage på besøg, se andre systemer OG stille alle de spørgsmål, vi alle sammen har. Det er tilmed også hyggeligt..... Så, fingeren ud af gaskanalen og se at få opsøgt nogle der har haft saltvand længe. Det vil du IKKE fortryde.

Keep up the good work :GO
Hej Charlie :) Ja jeg har nok lidt mange spørgsmål. ;) Jeg syntes selvom man læser en masse over alt bliver man sku stadig i tvivl når man selv står i det. Men god ide med at besøge nogle lokale der har erfaring de kan dele lidt ud af. Jeg kan bare ikke lide at trænge mig på :) Så det kan godt være jeg får spammet lidt herinde.

Tak for det gode råd og igen jeres hjælpsomhed.


Jeg vil lige på samme tid fortælle at der sad en anemone i mine levende sten som jeg ikke havde set da jeg købte dem. Den ser ud til at trives og den får en reje engang imellem.

Jeg ligger lige 2 billeder ud fra i dag hvor i kan se algerne og anemonen.

I nævner også kalkalger. Jeg kan se på bagruden i akvariet er der kommet nogle hvide prikker / pletter på størrelse med huller i en 1 krone. Gadvide om det kan være nogle små kalkalger på vej.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af charlie saltvand »

Det er fint med alle dine spørgsmål ;-). Jeg kan sagtens lærer en masse af at følge med på sidelinien. Du skal ikke tænke på om du spammer, eller ej, men bare spørg løs :GO

Det var nu mest for din egen skyld at jeg foreslår dig at besøge nogle med masser af erfaring :beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

charlie saltvand skrev:Det er fint med alle dine spørgsmål ;-). Jeg kan sagtens lærer en masse af at følge med på sidelinien. Du skal ikke tænke på om du spammer, eller ej, men bare spørg løs :GO

Det var nu mest for din egen skyld at jeg foreslår dig at besøge nogle med masser af erfaring :beer:
Det er også et rigtig godt råd og helt sikkert noget jeg vil prøve at finde ud af :)


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Så er der endelig kommet lidt liv i baljen. Jeg har haft lange brune alger OVERALT i akvariet indtil for nogle dage siden. De forsvandt næsten på to dage, hvilket er lidt sært iforhold til hvor mange der var. Jeg har været ude og snakke med en masse rare mennesker som har givet mig rigtig mange gode råd. Jeg har købt lidt koraller og jeg er vilde med de hammer koraller. Sikke nogle flotte farver. Lige nu står de ikke helt hvor de skal. Men kom gerne med jeres meninger om gode placeringer.

Jeg har spottet en masse mærkelige dyr, orme, alger osv. Det er helt vildt så meget liv der er i sådsn et akvarie. Men jeg er lidt i tvivl om disse to ting. Måske i kan hjælpe mig med hvad der er.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Lidt er der sket siden sidst :) Jeg døjer med lidt Cyano og jeg har ikke helt fundet årsagen endnu. Jeg har prøvet at ændre cirkulationen lidt men jeg syntes det er svært når man skal tage hensyn til de andre koraller.. Jeg vil jo ikke blæse dem i stykker.
Fisk er der ikke så mange af endnu. Jeg mangler lidt inspiration men det kommer jo nok. Men byd gerne ind med noget hvis du har en god ide.

Lige nu er der en gul kirurg, Ctenochaetus tominiensis, 2 klovne og en hugo. Lidt rejer og krabber.

Den højre side er lidt tom endnu. Mit mål er at der skal være mere røde/rødlige koraller i den side. De er bare svære at finde :)

jeg kunne godt tænke mig at fodre mine koraller. Eller tilføre noget i vandet til dem, ikke det med pipette. Kan i anbefale noget godt :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Palaarsuaq lør 14. jul 2018 13:40, rettet i alt 1 gang.


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af tim_rn »

Det har du klaret godt. :)


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

tim_rn skrev:Det har du klaret godt. :)
Tak, det er overraskende svært at aquascape.. Det kræver nok nogle års erfaring før det hele rigtig spiller.


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af christiantt »

Kører dette akvarie stadig?? :)


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

christiantt skrev:Kører dette akvarie stadig?? :)
Det gør det helt bestemt. Dog har det ikke været en dans på roser. Jeg har været et HAV af begynder fejl igennem.


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af christiantt »

Kan vi ikke få nogle billeder?
Og evt. skriv hvad du mener du har gjort forkert. Det er altid rart at lære af andres erfaringer :)


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Ja, selvfølgelig. Det hele er lidt rodet i øjeblikket. Så må lige fået taget nogle bedre billeder.
Jeg kan lige lavet et I indlæg imorgen med alle mine fejl hæhæ.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Jeg ved ikke lige hvorfor billederne vender alle mulige veje?


Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"