"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

.

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

StarF skrev:Er du ikke bange for fugten i sump rummet, ødelægger ghlén ?
Jo da, og derfor skal jeg også igang med at lave et skab som skal stå ved siden af akvariet hvor så Ghl'en vil blive placeret :y
Anders månsson skrev:så må "tæpperne" da snart lande???
Jet syntes det er et fedt alternativ til hvad vi plejer at se herinde med anemoner og klovne
Hvilke typer tæpper og klovne er der tale om?

laver du close loppe flow så anemonerne ikke hopper i pumperne? (nå jeg så lige at du havde to wortech basser på, men så kunne du da overveje at sælge dem og så lave close loop :beer:)
Derudover går alt efter planen, vandet står snorlige i vandværdier og de LS er ved at blive godt lodne med en pods bestand som bare vokser og vokser. Min cirkulation er efter min mening optimal så ser på ingen måde nogen grund til at lave om på denne udover måske at udskifte de 2 mp40 ud med 2-3 mp10. Der er i første omgang blevet bestilt 2 tæpper, disse er dog ikke ankommet endnu.
Anden skrev:Så venter vi 1,5 måned på vand og nu har vi ventet 1,5 måned på foto af vand lol så kan vi vel vente et halvårs tid på foto af dyr.
Nemmerlig :GO og om muligt forever da jeg er mere passiv end aktiv herinde...


Brugeravatar
Johnny k
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 187
Tilmeldt: søn 20. nov 2005 20:32
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2005

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Johnny k »

Det ser virkelig godt ud Michael :GO

Glæder mig til selv at komme i gang igen


Mvh. Johnny K
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

Johnny k skrev:Det ser virkelig godt ud Michael :GO

Glæder mig til selv at komme i gang igen
:GO , endelig :wink:


bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
9
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af bmh »

Smukt er det bedst dækkende ord her. skulle den befals havende i familien
tvinge dig senere til et salg er jeg på.
men skal blive godt og følge det over tid.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

bmh skrev:Smukt er det bedst dækkende ord her. skulle den befals havende i familien
tvinge dig senere til et salg er jeg på.
men skal blive godt og følge det over tid.
Mange tak bmh :GO

Alt køre næsten efter planen anemonerne som er bestilt er stadig ikke kommet hjem så der er ikke så meget nyt udover at jeg har fået utøj ind i akvariet.
Utøjet er planarier som jeg har fået efter kun at have tilført levende iform af LS til podning samt snegle og eremitkrebs som CUC, og da jeg kun har handlet levende hos 2 af vores store forhandlere her i DK så kan disse planarier kun komme fra 1 af disse 2 forhandlere, muligvis dem begge.

Jeg har igennem den sidste uge behandlet med FlatwormExit samt tilført en gul gylte til akvariet. Jeg har stadig ikke observeret at den gule gylte spiser disse planarier, men langt de fleste er dog taget med FlatwormExit. Efter jeg har behandlet over en uges tid og brugt en hel pakke kan jeg dog stadig se planarier på ruderne :G

Derudover har jeg bestilt 2 nye cirkulationspumper af samme mærke som jeg idag bruger dog i nummeret mindre nemlig 2 x Vortec mp10qd som jeg går og afventer med posten. Jeg har valgt at skifte pumper pga dem som jeg hidtil har brugt (mp40) som nu efter at være kommet ind i stuen larmer lige vel nu til at de er generende. Håber så med de nye pumper at støj bliver reduceret så meget at det kan accepteres :be:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

Lille update herfra, jeg har i de sidste 3-4 uger behandlet akvariet med "Flate Worm Exit". Der er brugt 4 pakker Flatworm Exit uden den ønsket effekt, derfor har jeg nu valgt at stoppe denne behandling og vil nu kun gå den naturlige vej og prøve at bekæmpe med fisk som gerne skulle spise de mange planarier der stadig er i akvariet.
Den gule gylte som jeg købte for at bekæmpe planarier har jeg ikke set tage en eneste af dem, så den skal fanges og sælges så hvis der sidder en derude som kan bruge sådan en fætter kan man da lige skrive en PBer eller evt bytte med en seks stribet gylte :wink:

Jeg går nu efter den "seks stribet gylte" som jeg forhåbentlig vil få mere held med mod disse planarier. Af andre muligheder til bekæmpelse kunne være div. Blennyer men med deres svømme-mønster tror jeg de vil ende som foder til tæppe-anemonen, så ingen Blennyer før gylterne er afprøvet.

Nok om utøj, jeg har som skrevet tidligere fået den første tæppe-anemone i akvariet. Jeg bestilte faktisk 2 stk men en ting er hvad der bestilles en anden ting er så hvad der kommer hjem. Jeg bestilte en hvid samt en i metallisk grøn og ente med at komme hjem med en som skulle være hvid, men i mit lys er den mere pastel grøn med hvide aftegninger (men meget smuk variant :GO ). Den blev sat i bundlaget op ad stenopsætningen og her er den åbenbart godt tilfreds da den stadig sidder der og pryder akvariet :hehe:

De bestilte Vortec mp10qdW er kommet hjem med posten. De blev købt hos Reefstore og jeg har fået den bedste service derfra, så Reefstore skal herfra have den varmeste anbefaling (stor tak til Ole :GO ).
Mine mp40 er nu skiftet ud med mp10 og er mere end tilfreds med disse pumper. De kan faktisk ikke høres med mindre man ligger øret til pumpen, derudover syntes jeg det er imponerende at så små pumper kan flytte den mængde vand som de gør. Samtidig er det fedt at det ikke er cirkulationspumperne som springer i øjnene når man ser på akvariet :y
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af thni »

Det er spændende og følge! Hvad med et lille fts? :)


Mvh Thomas
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

thni skrev:Det er spændende og følge! Hvad med et lille fts? :)
Takker, det eneste billed jeg pt har af hele akvariet er dette fra før anemonen kom til:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

Kampen kæmpes stadig, nu er doseringen blevet 4 x dosis ifh. til doseringsvejledningen. Dette ser ud til endelig at have haft en effekt. Der skal dog behandles yderligere 1 gang som minimum......

Har lavet en lille video af opsug fra front-ruden inden den sidste behandling:

[video] " onclick="window.open(this.href);return false; [/video]


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Jones »

Faldt lige over dette og tænkte at det ville have din interesse. Måske er du allerede opmærksom på det men man ved jo aldrig :)

Link til hele tråden: http://www.reefcentral.com/forums/showt ... p?t=215098" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


o_O
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hej Michael

Hvordan går det med akvariet?

Vores har gået sammen 2-2.5 år nu. Og de er stadig 5 tilbage, de går nu sammen med flere andre fisk, som kirurger, gylter og lidt andre små fisk.

Mvh


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Tykki »

Fyr lige lidt op i tråden du gamle! Kom ind Mikael !!!


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

Tykki skrev:Fyr lige lidt op i tråden du gamle! Kom ind Mikael !!!
Jaja, skal nok din gamle hippie :wc:

Problemer og flere problemer har igennem de sidste 5 måneder ramt akvariet, planarier som beskrevet tidligere var et kæmpe arbejde at komme af med både biologisk og kemisk havde jeg mine udfordringer. Ikke nok med det så blev akvariet hårdt ramt af et bakterie-angreb som gjorde at akvariet lignede en kalkudfældning i flere måneder. Men ved hjælp af bla. "Dan The man" er jeg nu på rette spor og bagruden er igen kommet til syne.
Det har godt nok krævet en del tålmodighed og er glad for at det ikke er første gang jeg opsætter et saltvandsakvarium for så tror jeg at det var opgivet for lang tid siden. Men som så meget andet i denne hobby så betaler tålmodigheden sig. Akvariet er mere eller mindre på nuværende tidspunkt igang med en opblomstring af alger og pods-bestanden er på lavpunktet med dog stigende så det går nu den rigtige vej og det er igen blevet sjovt at være akvarist.
Jones skrev:Faldt lige over dette og tænkte at det ville have din interesse. Måske er du allerede opmærksom på det men man ved jo aldrig :)

Link til hele tråden: http://www.reefcentral.com/forums/showt ... p?t=215098" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicki Henriksen skrev:Hej Michael

Hvordan går det med akvariet?

Vores har gået sammen 2-2.5 år nu. Og de er stadig 5 tilbage, de går nu sammen med flere andre fisk, som kirurger, gylter og lidt andre små fisk.

Mvh
Jeg har fået læst en hel del omkring det at holde mange Klovnfisk sammen og har måtte indse at det efter manges meninger ikke har den store chance for at blive en succes, så bla. af denne årsag har jeg lagt mine planer om et rent Klovnfisken-akvarie på hylden igen.
Hvad det så ender med ved jeg ikke engang selv, men mon ikke jeg går den "lidt" kedelige vej og gør som mange andre med et mix af forskellige koraller og fisk.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Lord Mike lør 24. sep 2016 10:15, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter.

Indlæg af Lord Mike »

Emne er ændret da den ikke er relevant længere :(


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 260 liter.

Indlæg af charlie saltvand »

Det er satama et SMUKT møbel Mike!!! Øv at du har droppet klovne ideen, det gad jeg godt følge :-). Men, uanset hvad, så vil jeg følge din tråd da det KUN kan blive godt og lærerigt!

Dejligt det går den rigtige vej.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter.

Indlæg af Lord Mike »

charlie saltvand skrev:Det er satama et SMUKT møbel Mike!!! Øv at du har droppet klovne ideen, det gad jeg godt følge :-). Men, uanset hvad, så vil jeg følge din tråd da det KUN kan blive godt og lærerigt!

Dejligt det går den rigtige vej.
Mange tak Charlie :GO

Glemte helt at skrive at der er kommet lidt nyt i akvariet:

2 x Amphiprion sandaracinos
1 x Pseudochromis fridmani
1 x Zebrasoma flavescens
1 x Neopetrolisthes maculatus

Derudover så er der også fjernet lidt levende fra akvariet:

5 x Eremitkrebs
1 x Søpølse
1 x Pseudocheilinus hexataenia

Derudover går der en Halichoeres chrysus som gerne skulle fanges, og har da også prøvet over en længere periode uden held men har ikke opgivet endnu.

Endvidere en fragment sten med polypper som endnu ikke er afhentet af den nye ejer. (Hallo Dyr200 :wink: )


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 260 liter.

Indlæg af Tykki »

Jeg syntes det er en god beslutning mht dit valg ang rent klovneri! Tror det ville blive gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab i længden. Det er sgu pludselig gået stærkt med baljen, super sejt. Hvis du har held med den skide anemone så er der ingen rætfærdighed til, men alligevel håber jeg det så inderligt. Skulle dyr200 ikke gide de polypper, så skriv lige en PB eller SMS , så snupper jeg dem på vej hjem fra job. Year baby, YEAR!


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: 260 liter.

Indlæg af Anders månsson »

hvordan går det med tæppeanemonen? Kunne den godt klare din prøvelser?
Godt at se du holder ved!!!


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: 260 liter.

Indlæg af PederP »

Det ser godt ud!
Jeg kunne godt se det fede i klovneplanen. Så, ærgerligt det ikke kunne gå. Har du overvejet én stor stime af noget der er bedre egnet?


Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"