"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

21.02.24 foto update og et par “bøffer”

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

er halvvejs med vand bryg..... Tds er 0.00, dejligt, det tager lidt over en time at lave 25 liter....

Tak for kommentarer.

Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Mic4700 »

Flot setup du har fået lavet dig , bliver spændende og følge. :GO


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Bum bum.... Det går Laaangsomt frem af. Brygger vand og ser Giro de Italia....

Mangler noget finish, male hængsler mm, men det kommer.

Gå efter et minimalistisk look m masser af sandbund, svømmeplads og plads til vækst af div. Koraller :sneaky2: ( optimist...? YES) :hehe:

Henter 10-20 kg. Gode LS på tirsdag og bygger videre dér. Er spændt på at se hvad det ender med!
image.jpg
image.jpg
Go uge derude :grouphug:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Nicklossi »

Hvad er planen med hullet i gavlen i lyskassen? :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Nicklossi skrev:Hvad er planen med hullet i gavlen i lyskassen? :)

Der er ikke hul, men en blålig klar akryl plade i.

Hvis det vil vise sig at der bliver for varmt under låget ( der er huller i toppe og i ende mod væg) så vil jeg bore en masse små huller i den blå plade.

Så er det også et beskedent forsøg på at " spejle" de altaner der er i huset jeg bor i
image.jpg
Ved ikke om det er lykkedes? Kan jo altid lave det om igen :GO
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Nicklossi »

Arg, ja okay. Nu ved jeg ikke hvordan stuen er, der hvor akvariet står, men giver det ikke en masse træls "spildlys" ?

Fede altaner! :)


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Nicki Henriksen »

Det ser skide godt ud Charlie, så skal vi bare have billederne vendt rigtig næste gang :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Nicki Henriksen skrev:Det ser skide godt ud Charlie, så skal vi bare have billederne vendt rigtig næste gang :)
Præcis Nicki :hehe:

Lorte Apple......!

De vendte rigtigt nok på min tlf.......

Skal nok gøre mig umage :GO og tak for rosen :y


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Mic4700 »

Hvad lampe kører du med charlie ? , syns det ligner en Ati powermodule 8*54w er det rigtigt ? , ser super fedt ud indtil videre. :GO


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Mic, ja det er det, har prøvet at tage de 4 rør i midten ud og hænge min gl. Ps Metis led lampe op, det så VILDT fedt ud, så har lavet en løsning hvor jeg kan køre med ren T5 og så også med 4 T5 rør og 175 watt Led. Skal nok smide fotos op af begge dele når jeg er færdig med at aquascape mm. Jeg er ved at spare sammen til en hybrid lampe..., yes.

Får forøvrigt den store GYRE i løbet af denne uge, det blir cool at se hvad den kan.

Tak for de pæne ord.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Bum-bum....

Der sker lidt hver dag.

Overvejer at kalde min balje The BIG blue....
image.jpg
image.jpg
Fede farver!

Nå, spøg til side TAK!

Jeg har fyldt bundlag i i aftes (Samoa pink. Str. Meget fint)

Og jeg har rodet med sten opsætning i dag, går som nævnt tidligere efter et minimalistisk look, med plads til en MASSE vækst og med meget synlig bund og svømmeplads.

Nu må jeg se hvordan det ser ud når tågen letter?

Go aften til alle.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af charlie saltvand tirs 9. jun 2015 05:54, rettet i alt 1 gang.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Så er jeg færdig med "det grove" :y

Tågen er ved at lette og indkøringen er igang.

BEKLAGER AT FOTOS VENDER HULTER/bulter!!!

Jeg ved ikke om jeg laver lidt justeringer på min aquascape, er jævnt tilfreds med at den er lav og luftig! Men noget Tom endnu.

Der er MASSER af huler, hvilested og muligheder for små revirer til de enkelte fisk.

Jeg vil gerne forsøge mig med en del gylter og gobi'er og kirug. Hertil det klassiske klovne-par og en enkelt stimefisk..... Nu må vi se hvor det ender når den tid kommer om et par måneder.

Jeg vil måle værdier senere i dag.

Er ved at sætte min Paciffic Sun KORE Pro 5 op, den spiller
Har indstillet ato og skal til at indstille doseringer, skrive navn på væsker osv. Den er super nem at arbejde med.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Den kan lave auto skift af saltvand løbende, den har audio alarmer for fejl ved ato. Den har måler og alarm for når der skal fyldes doseringsvæsker på, den kan dosere sporstoffer mm da den kan dosere NED til en dråbe af gangen. Der er thermometret i og alarm for denne og optisk "overflows" alarm.

Et super fint produkt hvor jeg syntes man får en del for pengene.

Her er lidt fotos af det det handler om
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
De par ledninger det hænger blir selvfølelig fjernet. Det er til midligertidige ph. Pumper osv. Tæppet er så man kan se lidt af hvad der er i baljen ( svært at tage fotos i modlys på en rumdeler især m en mobil osv.) fotos taget m iPhone, så de er til den blå side.... Prøver at skyde en serie i aften når der er mindre dagslys.

Go dag charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Er par fotos mere
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Hilsen Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 15:59
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012
Kontakt:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Dyhr »

Det ser godt ud ven.
Nu skal du bare have skiftet din footer.


Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Takker Den herre :beer:

Skiftet min hvadforenfooter? :smart:

He he.

Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Så er der nye fotos....

Som Dyhr skriver i min " følg en indkøring" s tråd, så er indkøringen ikke den mest spændende fase, min tid går med at måle div værdier, køre dosering og skummer ind, obs'e i baljen og se på hvad jeg vil ha i af levende...

Her er et par fotos fra 12. Dagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
For flere Close up fotos se i "indkøringstråden"

Ps. Har hørt på vandrørene at jeg kan afhente den store GYRE på tirsdag..... Spændt på at se den i drift :W

More to come.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Tutter »

Jeg glæder mig også til at se din GYRE for jeg aner ikke hvad det er. :embarassed:


Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Nicklossi »

Tutter skrev:Jeg glæder mig også til at se din GYRE for jeg aner ikke hvad det er. :embarassed:
En cirkulationspumpe. Maxspect gøre xf130 eller xf150, gætter på Charlie har bestilt 150'eren ;)


Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Tutter »

Nicklossi skrev:
Tutter skrev:Jeg glæder mig også til at se din GYRE for jeg aner ikke hvad det er. :embarassed:
En cirkulationspumpe. Maxspect gøre xf130 eller xf150, gætter på Charlie har bestilt 150'eren ;)
Tak for info, tænkte nok det var en pumpe. :wink:


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

He he Tutter....

Jeps Nicklossi har helt ret det er en cirkulationspumpe, og ja har bestilt 150'eren.

Henter den i morgen!


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Update.

Dag 17.

Værdier.

Salt 1.0265
No3 0.00
Po4 0.02
Jeg er begyndt at fodre min ENE fisk en smule da jeg gerne vil have no3 op på ml 2-5.
Købte en gul gylte i onsdags, i håb om at den vil tage de planariea jeg har set i baljen.....

Det er stadig indkøring her, med en del tråd alger på nogle af de levende sten jeg hentede hos én og lidt red cotton alger på sten jeg hentede ved en anden!!! Øv. Hertil en lille smule planariea.../ red flat worm.....sådan noget TIS... :wc: MEMO.... , overvej at starte op med HELT DØDE sten i søheste baljen når det blir tid at sætte den op :f2:

Men skal forhåbentligt nog få bugt med div. Uønskede ting med tiden.....

Jeg SØGER 1-2 stk mexicansk turbo snegl, de skulle tage red cotton, ikk? Så bor du i nærheden af Kbh så smid mig en PB eller SMS på 31500038 :GO

Nu skal de 3 hellige køres ind. Mit mål for værdierne er : Kh 8.00/nu 7.7. Mg 1350/nu 1170. Ca 430/nu380.
Jeg køre helt bevidst med red sea alm. Salt hvor værdierne ikke er så høje og kan så styre det via dosering.

Jer er stadigvæk Triton fan, ( en form for Balling metode) og vil dosere ud fra deres princip og med deres tilsætninger.
Min sump er også udformet som Triton anbefaler. 3 kamre et stort på ca 60 liter med makro alger, lige nu har jeg lidt caulerpa. Og Chato.... De kæmper lidt med at overleve lige nu pga. Mine meget lave nærringstal... De blir belyst 12 timer kl20-08.
Herefter et kammer til skummer og til sidst retur kammer



Købte også et søpindsvin i onsdags, det hygger sig gevaldigt, så alle levende har det fint i baljen.

Jeg savner noget "shimmer" effekt, da jeg nu køre udelukkende med T5 rør og temp i lyskassen bliver også noget høj, på trods af flere blæsere der køre, så tror jeg prøver at hænge min ps. Metis led op i midten af ati lampen og fjerner de 4 midterste rør.... Jeg lavede en prøve opstilling på dette inden jeg kom vand i baljen og på papiret virkede det fint, men én ting er teori, en anden ting er virkelighed. Skal nok poste fotos hvis jeg gør det.

Derud over er min GYRE 150 kommet hjem, kæft en fed pumpe! :W Har købt den ved koralfarmen :beer:
Jeg har haft den hængende i "den forkerte" ende ind mod stuen horisontalt for lige at lære den at kende.... Den flytter MEGET vand :GO og det er ikke meget den siger. Har ind til videre mest kørt i alternating GYRE mode/ skiftende hvirvel indstilling. Kørt på 50% forlæns og 60% baglæns, ( rotorbladenes udformning gør at den skubber mere vand når den køre forlæns, end når den køre baglæns. Fin fin pumpe!

Jeg vil senere i dag prøve at placere den, dér hvor det var tænkt fra start, nemlig ind mod væg, vertikalt ved siden af overløb og observere hvordan det spiller med den dér et par dage.

Her er lidt ipad fotos
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Tutter »

Ser squ god ud den Gyre :GO noget smartere end alm powerhead. :wink: Øv med alt utøjet, det er vel svært at udgå uønskede plager når man bruger levende sten? Hvor lang tid taget en indkøring med døde sten og hvad så med pods?


Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af hellfish »

Har red cotton algen spredt sig så hurtigt?? Ellers ville jeg bare fjerne den ene sten :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Takker Tutter, jeg ved ikke hvor lang tid det tager at indkøre fra 100% døde sten, men kan forstille mig at det tager en del tid at få banket en god blandet bakterie kultur op, og så Laaangsomt øge belastningen i baljen.

Hej Silas, nej det har ikke spredt sig, sidder på 3 sten fra en gl balje der har kørt i flere år. Jeg har læst en del om red cotton på RC og vil forsøge mig med brintoverilte metoden i morgen. = tage de angrebne sten op og give dem punkt behandling med 3 % brintoverilte, lade det virke i 3-4 min og så skylle dem i gl. Saltvandvand, ned i baljen igen. Prøver også at give en af de små sten med alm grøn tråd alge en tur. Det skulle virke fantastisk? Nu prøver jeg det af.

Har forøvrigt flyttet GYRE pumpen til den planlagte plads, vertikalt ved siden af overløb. Det ser fint og effektivt ud og jeg kan ikke få øje på "døde punkter" køre på 50% og baljen er 150x60x60. Uhyggelig effektiv....
Hilsen Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af dyne »

Vis gerne en lille folm hvor gyroen sidder vertikalt


180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
Flemse
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 433
Tilmeldt: man 3. maj 2010 11:07
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stenløse

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Flemse »

Hvilken mode har du din gyre i. Altså din nuværende placering?


Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Tutter »

charlie saltvand skrev:Takker Tutter, jeg ved ikke hvor lang tid det tager at indkøre fra 100% døde sten, men kan forstille mig at det tager en del tid at få banket en god blandet bakterie kultur op, og så Laaangsomt øge belastningen i baljen.

Hej Silas, nej det har ikke spredt sig, sidder på 3 sten fra en gl balje der har kørt i flere år. Jeg har læst en del om red cotton på RC og vil forsøge mig med brintoverilte metoden i morgen. = tage de angrebne sten op og give dem punkt behandling med 3 % brintoverilte, lade det virke i 3-4 min og så skylle dem i gl. Saltvandvand, ned i baljen igen. Prøver også at give en af de små sten med alm grøn tråd alge en tur. Det skulle virke fantastisk? Nu prøver jeg det af.

Har forøvrigt flyttet GYRE pumpen til den planlagte plads, vertikalt ved siden af overløb. Det ser fint og effektivt ud og jeg kan ikke få øje på "døde punkter" køre på 50% og baljen er 150x60x60. Uhyggelig effektiv....
Hilsen Charlie
Du kan jo overveje at bruge Reef Mature sæt fra Red Sea, det indeholder bla de forskellige bakteriekulturer, det bruger jeg i min balje og indtil nu køre alt som det skal. :GO


Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af hellfish »

charlie saltvand skrev:Takker Tutter, jeg ved ikke hvor lang tid det tager at indkøre fra 100% døde sten, men kan forstille mig at det tager en del tid at få banket en god blandet bakterie kultur op, og så Laaangsomt øge belastningen i baljen.

Hej Silas, nej det har ikke spredt sig, sidder på 3 sten fra en gl balje der har kørt i flere år. Jeg har læst en del om red cotton på RC og vil forsøge mig med brintoverilte metoden i morgen. = tage de angrebne sten op og give dem punkt behandling med 3 % brintoverilte, lade det virke i 3-4 min og så skylle dem i gl. Saltvandvand, ned i baljen igen. Prøver også at give en af de små sten med alm grøn tråd alge en tur. Det skulle virke fantastisk? Nu prøver jeg det af.

Har forøvrigt flyttet GYRE pumpen til den planlagte plads, vertikalt ved siden af overløb. Det ser fint og effektivt ud og jeg kan ikke få øje på "døde punkter" køre på 50% og baljen er 150x60x60. Uhyggelig effektiv....
Hilsen Charlie
Når man kan tage strnen op.. Så virker det fantastisk :) alt små kravl ryger dog også i svinget


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Dyne..... Har taget video af GYRE, men de vil sgu ikke rigtigt uploade?

Har "vasket" sten i brintoverilte her til aften..... Spændende. Fotos følger.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Har punkt behandlet LS med 3 % brintoverilte, derefter skyllet dem i saltvand og sat dem i baljen igen. Spændt på at følge udviklingen.
Denne havde få totter red cotton alger. :wc: Og MASSER AF PODS på undersiden :W fedt, efter 10 dage i baljen.
image.jpg
Dette var den der var hårdest angrebet af de røde LORTE alger....
image.jpg
Samme, bare tættere på...
image.jpg
Lidt svært at se, men her er 2 sten. Den til venstre er IKKE behandlet, den til højre har fået en tur... Spændt på at se om der er forskel i morgen og i overmorgen.
image.jpg
Jeg har lavet et par videoer med den nye GYRE 150, placeret vertikalt, ved siden af overløb. Men jeg kan sgu ikke finde ud af at uploade dem? Er der nogle særlige tricks?
Har fået smidt én af videoerne på youtube.... Link
Her " onclick="window.open(this.href);return false;

Der kommer mere

Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"