"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

350 liter rumdeler.

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: 350 liter rumdeler. (stadig i Odense)

Indlæg af hellfish »

Fedt hvis han har en på lager, så du kan få cirkulation i :)!!


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler. (stadig i Odense)

Indlæg af Jones »

Så kom min Gyre. Det er den store model og den er sat på "Beast Mode" :D Den pumpe er bare for lækker !! Den siger ikke en lyd og der ligger ikke længere noget lort på bunden af akvariet :sneaky2:

Kejseren er ligeledes blevet hentet og Gud hvor er den da smuk. Der er allerede blevet flyttet en duncan og en caulastrea til sumpen fordi den nappede et par hoveder i stykker. Jeg er dog glad for fisken og det gør mig intet, at ikke alle koraller kan have en plads i akvariet. Så må jeg jo dyrke LPS i sumpens refugie med Nano Max Spect over. Den burde kunne klare jobbet. Fremtiden bringer ikke på en masse fisk men blot en masse ventetid fordi det hele skal stå og køre ind. Når alt er stabilt hober jeg på lidt sps og så må vi se hvad der skal ske. Men en lille stime Chromis kunne da være fedt med tiden. Igen, vi får at se.


o_O
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: 350 liter rumdeler. (stadig i Odense)

Indlæg af Wiinberg »

Fedt med den nye pumpe, og godt den var på lager :GO Og ja, det er nu en lækker lille laban du har fået i baljen. Flot fisk :)


Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: 350 liter rumdeler. (stadig i Odense)

Indlæg af hellfish »

Hva satan! Dernæst mærkeligt! Jeg har da både Duncan og caulestrea i akvariet og den har ikke rørt dem :D

Mærkelig, men flot fisk!


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler. (stadig i Odense)

Indlæg af Jones »

Jeg havde nu ikke forventet andet af fisken, så det er helt fint. Sumpen skulle huse fragmenter uanset hvad, så lidt lps til eller fra er uden betydning.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler. (stadig i Odense)

Indlæg af Jones »

Så er der kommet orange/brune alger på sandet og på alle stenene. Dette er vel at forvente når man går fra et akvarie til et andet og størstedelen af stenene nu er døde sten, der lige skal igang. Tror I, at det vil være en fordel at sætte ATS på her i starten for, at tage så meget Po4 som muligt fra vandet? Jeg har ikke nogen Rowareaktor liggende, så sådan en skal jeg have købt før det kan komme på tale.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler. (stadig i Odense)

Indlæg af Jones »

Har lige sat ATS på systemet. Den drives bare af vandet fra nedløbet, og har en 54w LED pære over. Jeg brugte samme pærer til min gamle ATS og den fungerede upåklageligt. Jeg mangler stadig at få låg på sumpen for at undgå høj luftfugtighed i skabet.

Mht de orange/brune alger i akvariet, så håber jeg at ATS'en kan hjælpe lidt på det. Og ellers må jeg jo bare sidde på mine hænder og vente dem ud :hehe:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


o_O
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 350 liter rumdeler. (stadig i Odense)

Indlæg af Tykki »

Sikke dog en irriterende orden der inde!!!!!!!!! Fedt.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler. (stadig i Odense)

Indlæg af Jones »

Jeg skal lige have sat kabelskjulere op derinde til en ledning eller to, så de ikke hænger og dingler. Og mht transformeren til maxspect lampen, så bliver den flyttet over i højre side når lampen kommer ned og bliver brugt over sumpen. Lige nu er den over akvariet i mangel af bedre. Men det bliver der lavet om på om en god uges tid når jeg får min ATI Sunpower 6x54w hjem :) Glemte at skrive at doseringsmaskinen selvfølgelig også skal sættes til. Når de sidste ting er ordnet skulle der gerne være helt clean for kabler irriterende ting, der skæmmer blikket og er i vejen når man skal arbejde i sumpen. Er egentlig godt tilfreds med resultatet, i betragtning af at jeg selv har bikset det sammen.


o_O
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 350 liter rumdeler. (stadig i Odense)

Indlæg af Tykki »

Ja tilfreds kan du roligt være! Min teknikfattige sump ligner en gryde spaghetti og det er med revet ost. Fedt arbejde.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler. (stadig i Odense)

Indlæg af Jones »

Jamen tak tak. Der kommer nok nogle bedre billeder efter weekenden. Håber at nå lidt mere der. Selve akvariet er ikke værd at vise frem lige nu pga ny indkøring, så der kommer lige lidt af det når det ser bedre ud.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler. Imperator, skummer og ATS.

Indlæg af Jones »

Har ikke fået gjort mere ved akvariet. Men jeg har da lavet tre 1 liters flasker til ballingvæske. Der bliver dog ikke brug for dem før algefasen er ovre og der kommer flere koraller i systemet. Planen er en masse sps fragmenter i den nemme ende, som kan vokse sig fine rundt om på stensætningen, så det hele, forhåbentligt er godt vokset til om et års tid.

Pt ligger der stadig et tykt orange/brunt lag alger over det hele og ruderne bliver hurtigt fyldt med samme algebelægning hvis ikke de skrabes med magnet. Algerne vokser kraftigst der hvor lyset rammer stenene på oversiden. Mine gamle sten fra nano akvariet er fyldt med tykke grønalger. Jeg venter utålmodigt på at ATS'en får ordentligt fat.

Mht fisk, så er jeg på bar bund. Men klovnene og kejseren lader til at trives.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler. Imperator, skummer og ATS.

Indlæg af Jones »

Og to billeder
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler.

Indlæg af Jones »

Kejseren er desvære død efter et forløb med hvide pletter, nok som følge af stress fra den gule kirurg, der nyligst er kommet i systemet. Jeg overvejer en Scopas kirurg, seksstribet gylte og ellers nogle så reefsafe fisk, der ikke kræver det store. Når nu kejseren er borte kan mine LPS'er flytte op i akvariet igen, så det skal jeg have gjort i dag. Og så skal jeg have fundet ud af hvilke koraller jeg ellers vil have. Planen er at forsøge mig med nogle nemme sps hen over sommeren og hvis det går som det skal vil jeg købe flere til efteråret. Har ikke travlt på nuværende tidspunkt, så tager lidt tingene som de kommer.


o_O
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 350 liter rumdeler.

Indlæg af thni »

Øv øv for kejseren , men yay for flere koraller :K


Mvh Thomas
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler.

Indlæg af Jones »

Ja jeg er pænt træt af det, men det er jo hvad der kan ske når man ikke tænker sig om. Jeg kunne nok have forebygget hvis jeg kørte med UV og ikke havde tilføjet den gule kirurg. Uanset hvordan jeg vender og drejer det falder ansvaret tilbage på mig som akvarist. Men ja, det er dejligt at ALLE koraller nu kan være i akvariet igen. Det pynter da lidt.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler.

Indlæg af Jones »

Min store klovn er did. Hendes finner blev lidt flossede i kanterne og hun havde antydninger af hvide pletter. Dette stod på i nogle dage og, som med kejseren, gik det i sig selv, hvorefter jeg et par dage efter fandt fisken død om morgenen. Den gule kirurg har været lidt efter begge klovnene siden kejseren døde. Nu er der kun den gule og en enlig han klovn tilbage, hvorfor jeg lige nu er pænt træt af tingene. Korallerne står dog pænt de cyanobakterier der har været synes, at være i tilbagegang. Grundet tingenes udvikling har jeg besluttet at køre efter følgende plan:

- Lade akvariet få ro og bare køre med de faste rutiner
- Købe en anemone til klovnen, så den kan søge tilflugt fra den gule kirurg
- anskaffe et par nemme SPS hen over sommeren og se hvordan de udvikler sig
- Anskaffe en klovn om noget tid, når de hvide pletter er lidt på afstand.


o_O
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

Fejl


Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 350 liter rumdeler.

Indlæg af thni »

Er der stadig gang i akvariet ? :)


Mvh Thomas
dyr200
Reactions:

Re: 350 liter rumdeler.

Indlæg af dyr200 »

Så vidt jeg ved har Jones solgt det


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 350 liter rumdeler.

Indlæg af Jones »

Nej, det røg hurtigt ned igen. Det så bare ikke helt rigtigt ud i stuen. Jeg flyttede derfor korallerne tilbage i mit 54 liters nano, som er pumpet med teknik :D I skrivende stund er jeg ved, at ændre lidt på sumpen, så der også er rowa reaktor på. Mere info kommer i tråden om dét akvarie.


o_O
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"