"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Helle & Poul's 360L

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (29/9 musling og 1 års fødselsdag)

Indlæg af PoulD »

Mange tak, Tutter :-)


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Helle & Poul's 360L (29/9 musling og 1 års fødselsdag)

Indlæg af toni »

Er det ikke tid til en opdatering kære Poul?


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (29/9 musling og 1 års fødselsdag)

Indlæg af PoulD »

Mjoe min kære Toni,

Desværre har jeg bare ikke rigtig noget positivt nyt at fortælle. Min pudsefisk, som jeg ellers har haft i over 3 år, har måttet lade livet. Utroligt at en voksen mand kan få tårer i øjnene over en dum fisk, men det fik jeg sgu :G . Jeg kunne ikke finde den nogen steder da vi kom hjem fra Sharm. Til sidst prøvede jeg så, at lukke for hanen til nedløbet, og så faldt der en stiv pudsefisk ud af sikkerhedsrøret. Den har været sprunget i overløbskassen og på gulvet et par gange før, men at den lige præcis rammer sikkerhedsrøret er da f.... uheldigt. Ellers trives alle mine fisk og mine 2 Cook Island Tridacna heldigvis fortræffeligt.

Derimod har jeg haft seriøse STN udfordringer med mine koraller lige siden december. Forbruget af KH og Ca faldt pludselig til næsten igenting og der har det stort set ligget lige siden. Bortset fra et par Goniopora, et par Dendronephthya, et par solkoraller er de stort set stået af alle sammen, en ad gangen. For at forsøge noget, skruede jeg så i en periode en del ned for lyset, hvilket jeg tror tog livet af min store Acanthophyllia og et par andre ellers flotte koraller på bunden. Da STN problemet startede, begyndte næringsværdierne samtidig at stige og de har være for høje lige siden. Jeg er opmærkson på, at 4 store kirurger er en ganske pæn belastning i et nano akvarium som mit, men på den anden side havde jeg de første 2 år problemer med overhovedet at få målbar PO4 i baljen, og der er ikke ændret i fiskebestanden i snart 2 år.

Jeg har så netop købt en Gyre 150 for at se om en øget cirkulation kan hjælpe på problemet. Nu har jeg så 2 stk 6095 + 1 6055 + 1 Gyre 150 så hjælper det ikke kan jeg da i hvert fald med sikkerhed udelukke, at årsagen kan være utilstrækkelig omrøring. Jeg må jo udelukke en ting ad gangen.

Billedmæssigt er der derfor heller ikke rigtigt noget at prale med. De få nye dyr jeg har anskaffet har jeg vist haft vist i andre tråde, men for det nu ikke bare skal være trist læsning det hele, kan jeg da lige poste et par stykker her også:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af Marco R »

Hej Poul,

Er ked af at læse, at det ikke går så godt med akvariet :BA

Håber snart, at det vender for dig :happy:

Men for S...N hvor er den smuk din Søfjer :W Hvor længe har du haft den, og hvad fodrer du den med?


Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af Tutter »

Det var da trist med din pudsefisk. :( Ellers super flotte billeder. :)


Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af palamo123 »

Øv - det var trist at høre-
Heldigvis er du en skarp akvarist, så du skal nok komme stærkt igen.


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af toni »

Kære Poul, for sa*** da.... Kender alt for godt fornemmelsen af at miste fisk... har jo lige mistet 2/3 af mine og det gør sgu ondt.. og endnu mere når man selv er skyldig..

Men det er jo desværre en af de "fantastiske" aspekter med denne hobbe, it's never the same... og så man må altid kigge på den positive side, du har fisk og muslinger :GO

Og tillykke med den flotte flammemusling ! Jeg har en af samme i baljen, men har aldrig set den lyne med blåt lyn... Har du?? tror det er lidt som de elgskilte du ser når du kører i sverige... en masse skilte, men ingen elg.. typisk falsk reklame :smart: :wink:

Og din søfjær og anomenkrabbe er dæleme flotte.. er en lille smule misundelig :)

Så op på hesten igen min kære Poul :)


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af PoulD »

Mange tak for interessen.

@Marco: Søfjeren er ny. Har 2 nu. Ved godt det er umuligt at holde liv i dem på sigt, men som du siger er den rigtig smuk, så jeg kunne ikke lade være.
Jeg fodrer den med nyklækkede artemia en gang om ugen og der imellem med blandet småt frost (cyklops, rød plankton, hjuldyr etc. Desuden får mine Dendronephthya phyto flere gange dagligt. Jeg tænker de forskellige filterfeeders måske også får lidt glæde af det.

@Kenneth: Skarp akvarist? Tror du må tage fejl af mig og en anden :-)
Jeg er nok jævnt begavet for så vidt angår problemstillinger der har et entydigt svar. Men når det kommer til ekstremt abstrakte problemstillinger såsom at forstå kvinders tankegang, eller forstå hvad der påvirker korallers fysiske og psykiske helbredstilstand, så kan min kognitive formåen sgu ligge på et meget lille sted.

@Toni: Tak for opmuntringen søde ven. Fiskene betyder heldigvis mange gange mere for mig end koraller. Jeg føler også rigtig meget med dig. Dit tab er i mine øjne værre end mit.
Jeg er skam da på hesten. Holder bare lige en smule stramt i tøjlerne indtil det ser ud til der bliver længere mellem minerne i sporet.
Flammemuslingen er der også mange der siger er totalt umuligt at holde. Foreløbig har den da overlevet næsten 4 måneder, men nu må vi se.
Nej, jeg har ikke set den lyne. Jeg ser desværre også kun sjældent på den i ret mange sekunder ad gangen, for den har sat sig i en sprække hvor jeg kun kan se den med lidt besvær igennem en af sideruderne.

PS: Svenske elge der ikke eksisterer har jeg fået nok af. Engang tog jeg hvert år med en kammerat på elgjagt i Sverige. Det var nogle ganske fornøjelige herreture. Det stoppede dog brat da min kammerats kone en dag sagde til ham: "Den der elg du skød efter sidste år, har lige ringet og sagt at hun er gravid og skal føde til juli"


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af peder »

Hej Poul, fine billeder! hvor har du fået den fine røde "edderkop" fra? Ved at de ikke er tit i handlen og koster kassen, er den fra Carsten måske?


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af Bingocaller »

Flot at du kan holde dem musling!

Ang muslingen om den lyner eller ej - hvad jeg har kunne læse mig til at der kun en underart af Lima Scabra der lyner desværre - tror Carsten ved mere om det


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af PoulD »

@Peder: Tak skal du have. Yep, "edderkoppen" er købt hos Carsten. Meget passende navn du har fundet der. Den bevæger sig nærmest uhyggelig hurtigt af en søstjerne at være. Til gengæld er den meget adræt. Den kan suse hen over sandbunden i en rasende fart, uden at ændre retning bare fordi der er f.eks. er et par store Goni i vejen. Den løfter da bare sig selv i farten, så den kommer over korallerne stort set uden at røre dem.

@Mark: Tak, men jeg vil nu ikke hæve armene endnu. Hvis den overlever mere end 6 mdr. er det i orden. TROR en god del af tricket er, at fodre overdrevent med phyto de første 6-7 dage efter man har fået den hjem. Har lagt mærke til på mine Dendronephthya, at når jeg har været på ferie i en uge, tager det mig efterfølgende mindst en uge med intensiv fodring, før de ser bare en smule glade ud igen.
Lima Scabra er i øvrigt ikke et anerkendt navn hos WoRMS. Det korrekte latinske navn er Ctenoides scaber. Dem der lyner er vist, som du siger, en anden slags, Ctenoides ales. De er begge af familien Limidae.

BTW: Når vi taler elektriske dyr, så lå svømmede jeg længe lige over en pæn stor elektrisk rokke (Torpedo ray) sidst jeg var i Sharm. Var stærkt fristet til at prøve at røre den, men turde alligevel ikke. Nok godt det samme :biggrin: . Havde desværre ikke kamera med.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af PederP »

Det er en fed samling af havets særeste du er ved at have dig. De er vildt flotte. :)

Trist med alt den modgang :( . Har du lyset tilbage på niveau med det du havde før det gik skævt?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af PoulD »

@PederP: Tak Peder. Haha, måske fordi jeg selv er lidt sær :hehe:

Ja lyset er tilbage på samme niveau som før. Dog har jeg ændret lidt på kurven så den totale lystid er blevet ca. en time kortere og til gengæld er hældningerne på solopgang og solnegang gjort stejlere


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af palamo123 »

Hey Poul.
Hvordan går det med søfjeren?
Hvad er du igrunden oppe på i dosering?

Fed tank du har ;-) og en stor inspiration for mig

Mvh Kenneth


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af PoulD »

Hej Kenneth,

Søfjeren (begge 2) er desværre døde. Jeg må erkende jeg ikke evner at holde sådan en fætter. Hvis (når) der en dag, en eller anden røber afgørende viden (for bredden) om KFS for at holde liv i disse smukke skabninger igennem længere tid, vil jeg måske forsøge igen. Indtil da må jeg nok nøjes med at nyde dem i deres naturlige omgivelser (og det er skam også fint nok for mig. Ville jo bare gerne at andre også kunne se dem).

Tak for de pæne ord. Jeg beundrer skam også din balje. Vil dog være ked af hvis min balje er til inspiration for nogen som helst p.t. :naughty:

Dosering er minimal. Som jeg skrev i mit indlæg i Juni, har jeg siden slutningen af 2014 haft en del udfordringer med total mangel på vækst og langsom koraldød. Forbrug af KH og Ca faldt pludselig til næsten ingenting og efterfølgende begyndte NO3 niveauet at stige. Jeg skruede så i en periode en del ned for lyset. På grund af de stigende næringsværdier følte jeg mig desværre også tvunget til helt at stoppe med reef pearls og lign. til de koraller som ellers så ud til at trives. Jeg tror en af disse 2 ting, eller en kombination, så tog livet af nogle LPS på bunden, bl.a. min megastore smukke Acantophyllia. Mærkeligt nok påvirkede det ikke mine Goniopora. Dem har jeg endda en del flere af nu, da det er stort set de eneste af alle de mange koraller jeg har købt fra dec. til juni som har overlevet. De har så til gengæld også stået flot hele tiden. Selv en jeg fik ganske gratis, fordi den manglede væv på over halvdelen af kuglen, og som jeg ellers ikke gav en snemands chancer, har været i klar bedring siden jeg fik den. Men selv om alle goni'erne har stået super flot, vækster de formentlig heller ikke, siden jeg næsten ikke har noget forbrug.

Vel vidende, at min stensætning er lidt massiv og at jeg med 4 granvoksne kirurger, nok belaster systemet til kanten, købte jeg i starten af juni en gyre 150 som supplement til mine 6095 og min 6055, i håb om at en øget gasudveksling i overfladen samt yderligere omrøring i samtlige hjørner og kroge, kunne være løsningen.

På trods af at
- gyren nu har kørt i 2 måneder
- jeg i flere måneder ikke har fodret reef pearls eller andet koralfoder (bortset fra phyto som jeg dog har halveret mængden af)
- jeg tilsætter 3mL vodka om dagen (kan ikke tilsætte mere, sump og returpumpe gror til i hvidt bakterieslim)
- hyppigere vandskift
er NO3 ikke faldet med så meget som bare en enkelt ppm. Jeg fatter minus. Men MÅSKE er der alligevel lys for enden af tunnellen. I går har jeg for første gang siden sidste år, kunnet ane en lille vækstkant på en enkelt koral (en Pavona hvor halvdelen af bladene ellers er gået til siden dec.).


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af nbd »

Hej Poul,
Det er i dag et halvt år siden, du sidst skrev om dit rev. Tid til update måske? :be:


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af PoulD »

nbd skrev:Hej Poul,
Det er i dag et halvt år siden, du sidst skrev om dit rev. Tid til update måske? :be:
Mjoe, måske :-) Der er bare ikke rigtig noget interessant at skrive om. Skulle måske være et par billeder så. Det bliver dog ikke lige nu så. Står og skal nogle dage til Stokholm. Den administrerende har desuden sat mig i gang med at male vægge og lofter etc. Måske næste weekend.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af Tykki »

Måske næste weekend???? What the f... Den administrerende ????? Dit bløddyr, vil du straks sætte foden ned, og det direkte igennem parketgulvet. Hit med de pics Poul , eller jeg skuer mig op til at sige sgufanden.


Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Helle & Poul's 360L (7/6 mini uppdate)

Indlæg af Tutter »

Tykki skrev:Måske næste weekend???? What the f... Den administrerende ????? Dit bløddyr, vil du straks sætte foden ned, og det direkte igennem parketgulvet. Hit med de pics Poul , eller jeg skuer mig op til at sige sgufanden.
+1 :GO


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (31/1 mini video)

Indlæg af PoulD »

Jeg er stadig lidt i tidsnød, men nu kom jeg jo halvejs til at love et par billeder . . . .

Troede aldrig jeg ville nå mit fly hjem fra Stockholm. 10 km fra Arlanda punkterede taxaen. Chaufføren fik dog tilkaldt en anden taxa som dukkede op et kvarter senere. Et lille adrenalinkick i sig selv, at skifte bil i det meget smalle nødspor. Jeg klarede det dog uden at blive ramt . . . troede jeg. Imidlertid havde jeg dårligt nok sat mig i den nye taxa, før chaufføren svingede sin taxa ud fra nødsporet lige ud foran en firehjulstrækker der kom bragende for fuld skrald . . . så var jeg i endelig i luften . . . bare betydelig kortere flyvetur end jeg faktisk havde billet til, og den stik modsatte retning af Kastrup . . . endnu en forsinkelse, men jeg nåede trods alt også den længere flyvetur.

Som sagt, er der ikke noget interessant at skrive om. Det spiller ikke rigtigt. Jeg har stadig ingen vækst i stenkoraller og har kun et minimum forbrug af KH og Ca. Fiskene trives til gengæld fint. Et par af kirurgerne har jeg snart haft i 4 år og alle 4 er ved at være ret store. Jeg ville derfor mægtig gerne opgradere til en større balje, men jeg synes ikke jeg kan finde en god placering, så indtil videre bliver det ved drømmen.

Jeg tog en lille video i stedet for still billeder. I må leve med det blev lidt sjusket gjort, med venstrehånden, midt i malerarbejde og opsætning af nye fodlister o.s.v.:
https://www.youtube.com/embed/8wLe47LfYUw?vq=hd1080


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Helle & Poul's 360L (31/1 mini video)

Indlæg af nbd »

På godt jysk: træls taxatur :(

Flotte fisk! Du har godt nok blæs på pumperne. Fungerer det godt? Jeg har efterhånden nedjusteret flowet i mit akvarium så det svarer til et ferskvandsakvarium. Mine koraller synes at trives bedre med mindre flow...


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Helle & Poul's 360L (31/1 mini video)

Indlæg af pederrevnørd »

Flot video og vildt smukke fisk kære Poul

Jeg synes faktisk også at du har for meget vandbevægelse.
Mindst 1 ting er ikke i orden i systemet - men det er alligevel dejligt smukt og imponerende.
Især dine Gorgonia er imponerende

God aften :-)

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L (31/1 mini video)

Indlæg af Tykki »

Tak Poul


Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Helle & Poul's 360L (31/1 mini video)

Indlæg af Fat_Donnie »

Hej Poul - tak for updaten.

Hvad blev der af K-poppen? =)


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (31/1 mini video)

Indlæg af PoulD »

@Niels og Peder: Synes også selv der er rigelig omrøring, men jeg blev rådet til at øge cirkulationen p.g.a den lidt høje bioload og den kompakte stensætning. Derfor købte jeg gyren for ca. 7 mdr siden. Det hjalp dog ikke en pind på korallerne, men det gjorde det på den anden side heller ikke værre :biggrin: Mine Gorgonia ser derimod ud til nyde blæsten. Har forsøgt med gyren både på 20% og 30%. Kan sagtens skrue den helt ned på 10%, jeg tror bare ikke det gør nogen som helst forskel.

@Kwon: Længe siden. Håber det går godt med familien og alt er vel. Men kære kineserven, jeg har da fortalt dig mine fisk slet ikke kan lide det der billige K-pop :biggrin: For mit eget vedkommende er jeg af den klare overbevisning, at K-pop er signifikant bedre for øjet end for øret:
[video][/video]


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Helle & Poul's 360L (31/1 mini video)

Indlæg af Lord Mike »

Flot :GO


Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Helle & Poul's 360L (31/1 mini video)

Indlæg af Fat_Donnie »

Det går fint her.. Er selv lige startet op igen efter 2 år uden salt i stuen. Juhuu..!

Der er godt nok sket noget med k-pop de seneste par år synes jeg.
Shake that skinny ass!!:p


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Helle & Poul's 360L (31/1 mini video)

Indlæg af charlie saltvand »

Fed video Poul, tak for deling :).

Jeg vil hører dig om du vil have min blueberry ud i din balje? Den trives ikke her i huset og jeg vil ikke hælde så meget nærring i baljen som jeg formoder den skal bruge :G :G :G

Din står jo stadigt PISSEFLOT! (Altså blueberry :smartass: ).....

Klar fejl 40 at få det stakkels individ i min balje, ØV, men det duer bare ikke.

Såh, skal jeg komme forbi med den, kvit og frit, eller hvad tænker du ( ...... Og du fik jo så IGEN ret, du kommenterede dens tilstand i min tråd :beer: ) din erfarne salt mand.

Smid mig evt en PB, så vi kan aftale logistik. Du fiser og fare jo rundt og flyver både med og uden vinger.... :W

Super flotte fisk og fedt at se symbiose krabbe mm.

Go video.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (31/1 mini video)

Indlæg af PoulD »

Tak for de pæne ord og tusinde tak for det meget flotte tilbud, Charlie :GO Jeg vil dog pænt takke nej for dels tror jeg ikke jeg kan finde en brugbar plads og dels tror jeg ikke det er muligt at vende udviklingen på sådan en fætter - jeg kan i hvert fald ikke. Jeg har forsøgt med sådan en før og jeg tror, at når den først den er blevet "utæt" er det som en ond spiral med eksponentiel udvikling.
Ja, min står flot endnu (også min blueberry :hehe: ), men selv hvis den er fuldstændig tæt og man giver den så optimale betingelser som man overhovedet kan i et akvarium, tror jeg desværre ikke vi (endnu) kan holde liv i dem på den lange bane. I bedste fald måske et par år.

Hvis man køber den slags koraller er man nok nødt til at være lidt kynisk og betragte dem på samme måde som en buket blomster.

Medvirkende til jeg ikke har mere plads er også, at jeg i går købte et par NPS mere. Blandt andet overtalte konen mig til at købe en lille uanseelig rød klat af en koral som, da den fik pustet sig op, viste sig at være en stor og super flot rød chili med de fineste hvide polypper:
Billede
Billede


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Helle & Poul's 360L (31/1 mini video)

Indlæg af charlie saltvand »

Det er helt fint Poul. Og flot ny :)

Vi snakkes ved. Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"