"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Helle & Poul's 360L

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Helle & Poul's 360L (1/11 fortsat udfordringer)

Indlæg af Nicki Henriksen »

Sharm, gad jeg godt :)

Godt tur, og så god vind til baljen :GO


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (1/11 fortsat udfordringer)

Indlæg af PoulD »

Tak Nicki.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (24/11 fokus på det positive)

Indlæg af PoulD »

Har nut tilsat Sangokai Nuti complete + HED i ca. 2 uger samt BioMate i en måneds tid. NO3 er nu oppe på mellem 2,5 og 5. Der er klar forbedring på stensætningen oppe omkring overløbet som nu er langt renere end det har været før. Til gengæld har jeg så fået lidt cyano og lidt brun belægning på sandbunden, det har jeg ikke haft tidligere. Korallerne kan jeg ikke se nogen ændringer på. Har dog købt en enkelt Hydnophora og sat den højt for lige at checke. Indtil videre ser den OK ud. Ser den ligeså godt ud om 2-3 uger når vi er hjemme fra ferie igen, prøver jeg at købe 1-2 SPS mere.

I mellemtiden nyder jeg bare mine skønne fisk og mine LPS. Lidt billeder fra i dag
Kalkalgerne trives bedre end nogensinde:
DSCF8958 medium.jpg
DSCF9002 medium.jpg
DSCF9009 medium.jpg
DSCF9012 medium.jpg
DSCF9051 medium.jpg
DSCF9069 medium.jpg
DSCF9074 medium.jpg
DSCF9075 medium.jpg
DSCF9078 medium.jpg
DSCF9113 medium.jpg
DSCF9087 medium.jpg
DSCF9089 medium.jpg
DSCF9091 medium.jpg
DSCF9098 medium.jpg
DSCF9112 medium.jpg
DSCF9120 medium.jpg
DSCF9124 medium.jpg
DSCF9130 medium.jpg
DSCF9135 medium.jpg
DSCF9213 medium.jpg
DSCF9218 medium.jpg
DSCF9228 medium.jpg
DSCF9232 medium.jpg
DSCF9188 medium.jpg
DSCF9163 medium.jpg
Fortsat god søndag :beer:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Helle & Poul's 360L (24/11 fokus på det positive)

Indlæg af pederrevnørd »

Ser godt ud Poul,

Enig - vi skal fokusere på det positive - god tur til Sharm, og giv et kald når du er kommet hjem, hvis det ikke er bedre :-)

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Helle & Poul's 360L (24/11 fokus på det positive)

Indlæg af nielsk »

Fantastiske billeder, det ligner jo på ingen måder et rev i krise - nærmest det modsatte


SPS : Stability provides succes
ncmohr
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: ons 1. jun 2011 21:43
12
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kokkedal
Kontakt:

Re: Helle & Poul's 360L (24/11 fokus på det positive)

Indlæg af ncmohr »

Super flot akvarie :)

KAn du få mandarinen til at overleve. Jeg synes den er fantastisk flot og helt sikkert på min ønskeseddel. Jeg læser dog alle steder at den er meget svær at få til at spise andet end pods? Nogle gode tips? :)


Er til alt slags vand, både saltvand og ferskvand.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (24/11 fokus på det positive)

Indlæg af PoulD »

Tak skal du have Niels Christian.

Mandarinen har foreløbig været hos mig et par år og har i den tid udviklet en ordentlig velfærdsmave, så jeg vil da tro den trives :-) Jeg har aldrig set den spise noget af det foder jeg giver, uanset hvad slags, så ja, den lever formentlig udelukkende af pods.

Tips? Qua min manglende erfaring er jeg ikke så vild med at rådgive om lige præcis dette emne. På den anden side har uvidenhed aldrig afholdt mig fra at udtale mig, så hvis jeg skal forsøge må det være: Vent til baljen er fyldt helt op med koraller. Når du når dertil vil jeg tro der med stor sandsynlighed også er en rimelig bestand af pods. Køb så en så lille mandarin du kan opdrive. Mit ræsonnement er, jo mindre fisk jo mindre føde har den behov for. Hav i mente, at min erfaring er begrænset til én fisk og dette er derfor blot antagelser/slutninger jeg har gjort for mig selv uden på nogen måde, at have belæg for det.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ncmohr
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: ons 1. jun 2011 21:43
12
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kokkedal
Kontakt:

Re: Helle & Poul's 360L (24/11 fokus på det positive)

Indlæg af ncmohr »

Super , tak for rådet. Der går nok mange måneder før baljen er fyldt op med koraller :) Så jeg starter med nogle andre fisk.

Med Venlig Hilsen

Niels Christian


Er til alt slags vand, både saltvand og ferskvand.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Helle & Poul's 360L (24/11 fokus på det positive)

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg har haft succes med mandarinfisken, med samme Formel som Poul :GO

Masser koraller, og så så små fisk som muligt.. De var kuglerunde :Wink:


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Helle & Poul's 360L (24/11 fokus på det positive)

Indlæg af pederrevnørd »

Hvordan går det med korallerne hos dig Poul ?

Lang tid siden der har været en opdate herom...

Kh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (27/4 lille update)

Indlæg af PoulD »

Tja, hvordan går det med korallerne? Skal vi ikke bare sige, at jeg virkelig nyder mine utroligt flotte fisk :-)
Fiskene er jeg helt sikker på har det godt. Korallerne er jeg langfra sikker på, men håber bare at udviklingen er vendt.

Udover mine sps døde også alle mine Gonipora. Senest har jeg også mistet den koral jeg var allermest glad for, den sindsygt smukke Wellsophyllia (Tracophyllia) jeg købte af Jennifer :G Denne har jeg dog en mistanke om tog lidt skade fordi jeg skar 80% væk af min læderkoral nede i baljen, da den var blevet giga stor. Da der først var gået hul på vævet ordnede kirurgene resten. Forsøgte at fragge den, men dem åd de også.
Desværre er det nok nærmest umuligt at opdrive en tilsvarende i DK. Har i al fald aldrig set andet i butikkernen end små gnallinger på 4-7 cm uden ret mange folder i kanten og med langtfra så skarpe farver.

Der er dog også ting der tyder på bedring. F.eks. gik det også pludselig ned ad bakke for min store Duncanopsammia. Skelettet der var helt grønt skiftede farve til beige og på relativt kort tid døde der vel omkring 100 hoveder. Den har den sidste 1-2 måneder været klart i bedring og der vel 50 hoveder tilbage og de er meget større end nogensinde før. Skelettet er dog ikke blvet grønt igen.

Også min en orange skive monti som var totalt død er på vej tilbage. Der kom en pludselig orange plet på størrelse med et knappenålshoved og nu er det vel et par centimter stort:
DSCF9644b (Medium).jpg
Der er også kommet 2 nye koraller helt af sig selv. Den ene er jeg overbvist om må stamme fra en rød digitata der stod tæt på hvor den er dukket op. Nu har den så bare fået orange polypper på hvid baggrund og er blevet encrusting (vanskeligt sted at tage billede):
DSCF9634 (Medium).jpg
Den anden har jeg overhovedet ingen anelse om hvor kommer fra. Jeg har aldrig haft en koral der lignede den det mindste, og der har aldrig være nogen koraller i nærheden af hvor den er dukket op. Den har utrolig tætsiddende brune polypper og lilla vækstsspidser. Det er den til venstre for euphylliaen:
DSCF9646b (Medium).jpg
Nogen der ved hvad det er for en fætter? Lige et tilskåret også:
DSCF9640b (Medium).jpg
Der er også mange koraller som vokser ret pænt. Mine lilla skive monti må jeg hele tiden brække store stykker af. Også nogle af de relativt nye er der pænt vækst i. En ny Chalice f.eks. er nok vokset 30% og denne her vokser også ret pænt:
DSCF9630b (Medium).jpg
Den her acanthophyllia er ikke ny, men den vokser fuldstændig vildt. I morges var den omtrent 15 cm høj og ligende en marokkopude. Når den ikke er høj er den nok snart 35 cm i diamater. Jeg har slet ikke plads til den, men er på den anden side også ked af at skulle af med den.
DSCF9622b (Medium) (2).jpg
Mine Acro synes jeg dog ikke rigtig der er vækst i :( Købte den her fra austalien for et par mdr. siden og jeg tror ikke den er vokset en millimeter (farven er ikke helt rigtig på billedet):
DSCF9625b (Medium).jpg
Købte også en grøn og en blå mille for vel 4 måneder siden. Kan heller ikke rigtig set nogen vækst på dem, men de er dog meget aktive med poypperne:
DSCF9643b (Medium).jpg
DSCF9607 (Medium).jpg
Sjov acanthastrea denne her. Lilla og gul i midten og næsten igen aftegning af de enkelte polypper:
DSCF9635b (Medium).jpg
Også lige et skidt FTS med reflekser i glasset samt et par tilfældige shots på må og få:
DSCF9656b (Medium).jpg
DSCF9619b (Medium).jpg
DSCF9624b (Medium).jpg
DSCF9626b (Medium).jpg
DSCF9654b (Medium).jpg
DSCF9598c (Medium).jpg
DSCF9608 (Medium).jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Helle & Poul's 360L (27/4 lille update)

Indlæg af Nicki Henriksen »

Helt skidt ser det dog ikke ud :)

Håber det forsætter den rigtig vej,

Mvh


Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Helle & Poul's 360L (27/4 lille update)

Indlæg af toni »

Kære Poul

Dejligt det går den rigtige vej :) Denne hobby kræver sin tålmodighed, men belønningen er jo priceless når det lykkes :beer:

Den koral du spørger på, er det ikke en branched monti af en eller anden art? Vækstspidserne minder om det, men kan jo tage fejl :wink:

vh toni

Ps. godt du husket underbukserne, nu som du tager billeder med refleks i glasset :T


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (27/4 lille update)

Indlæg af Mic4700 »

Flot balje :y , ville prøve og flytte din aussie acro op i revet hvor din hammerkoral er , og hammeren ned hvor din aussie acro er nu. vh. Michael


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (27/4 lille update)

Indlæg af PoulD »

toni skrev:Kære Poul

Dejligt det går den rigtige vej :) Denne hobby kræver sin tålmodighed, men belønningen er jo priceless når det lykkes :beer:

Den koral du spørger på, er det ikke en branched monti af en eller anden art? Vækstspidserne minder om det, men kan jo tage fejl :wink:

vh toni

Ps. godt du husket underbukserne, nu som du tager billeder med refleks i glasset :T
Tak for dit indspark søde Toni.

Jeg ville også selv have gættet på en grenet monti. Forstår bare ikke hvor den kommer fra da jeg aldrig har haft en lignende koral i denne balje (bortset fra en rød digitata).

Ja, fordømte reflekser. Det var jo mine koraller jeg ville vise dig, ikke mit morgenbrød. . . . . argh, begge dele kommer til at lyde forkert :hehe:


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (27/4 lille update)

Indlæg af PoulD »

Mic4700 skrev:Flot balje :y , ville prøve og flytte din aussie acro op i revet hvor din hammerkoral er , og hammeren ned hvor din aussie acro er nu. vh. Michael
Tak skal du ha' Michael. Forstår godt dit ræsonnement men der er er flere åraager til at det er som det er
- acroen står direkte under en af lampeenhederne i min ene radion. Hammeren står helt inde ved baggrunden. Tror acroen får en del mere lys selv om den står lidt lavere.
- Hammeren vil kunne nå at brænde flere andre koraller hvis den stod der hvor acroen står.
- Helt ude til højre har jeg en meget lavt placeret 6055 som blæser skråt opad. Vil tro der hvor acroen står (i al fald på den ene halvdel) er der for voldsom vandbevægelse for en hammer

Edit: blot et par stavefejl der skar mig i øjet
Senest rettet af PoulD man 28. apr 2014 18:42, rettet i alt 1 gang.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Helle & Poul's 360L (27/4 lille update)

Indlæg af pederrevnørd »

Kære Poul,

Blev rigtig glad da jeg så dine smukke billeder :-)
Jeg synes det ser super ud - og med smukke farver.

Mht Acropora som "står stille" har jeg et par gange selv prøvet dette, og jeg har intet gjort for at rette situationen. Pludselig er de bare eksploderet i vækst.

Dine Acropora ser sunde ud - flyt dem ikke.

Held og lykke, og tak for en flot update :-)

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (27/4 lille update)

Indlæg af Mic4700 »

Ok Poul , man kender jo også bedst selv sin balje :GO , held og lykke med acroen vh. Michael


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af PoulD »

Blev lige fristet over evne med et par nye koraller (hold da fast hvor er der mange vildt flotte koraller i den sidste sending Carsten har fået hjem).
Jeg har en eller anden gen fejl m.h.t. NPS koraller, så der røg også et par Dendronephthya i kurven.
Billederne ku' godt være bedre, mit spejlrefleks var løbet tør for strøm.
M0013243.jpg
M0013242.jpg
M0013244.jpg
M0013245.jpg
M0013246.jpg
M0013247.jpg
M0013248.jpg
M0013251.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af Carsten »

Den koral du mangler et navn på en med ret stor sandsynlighed en Montipora digitata


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af peder »

Du er godt på vej Poul, det ser rigtig lovende ud, bliver et super rev ;-)


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af pederrevnørd »

Det gør du bare ikke imod mig - at købe de flotteste, som jeg har bestilt.
Bare fordi man holder lidt ferie :T :T

Tillykke med dem kære Poul, de er smukke - og det er din balje oz.

Sku hilse fra Lajla(Roskilde) - du skal nok lige tage noget bredspektret........ :biggrin:

Kh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af PoulD »

Carsten skrev:Den koral du mangler et navn på en med ret stor sandsynlighed en Montipora digitata
Tak Carsten. Det var jeg også kommet frem til. Ikke en speciel køn digitata dog. Aner ikke hvor den er kommet fra. Kan du evt også identificere den lille lilla sag der sidder i bunden af denne acro:
DSCF9668.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af PoulD »

peder skrev:Du er godt på vej Poul, det ser rigtig lovende ud, bliver et super rev ;-)
Takker og bukker :-)


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af PoulD »

pederrevnørd skrev:Det gør du bare ikke imod mig - at købe de flotteste, som jeg har bestilt.
Bare fordi man holder lidt ferie :T :T
Der var rigtig mange flotte tilbage da jeg gik, så mon ikke der stadig er en når du kommer hjem :wink:
pederrevnørd skrev: Tillykke med dem kære Poul, de er smukke - og det er din balje oz.
Mange tak.
pederrevnørd skrev: Sku hilse fra Lajla(Roskilde) - du skal nok lige tage noget bredspektret........ :biggrin:
Neiiij, for hel.... Peder, har du lige besøgt Laila?
Jeg var blevet advaret, så jeg har ikke set Laila meget længe. Har du har fået en gave med hjem af hende, kan ciprofloxacin ikke redde situationen. Rigtig ked af det på dine vegne min ven. Det er grim viral STD, så du er vist ude i noget 'No cure - lifetime pay'


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af PoulD »

Glemte helt jeg også købte en chalice så poster også lige et billede af den. Fik også lige taget en lille smule bedre billeder af et par af de andre:
DSCF9658.jpg
DSCF9661.jpg
DSCF9664.jpg
DSCF9685.jpg
Tog også lige et par i orange farver, af min solkoral og Achilles nu jeg havde kameraet fremme:
DSCF9686.jpg
DSCF9667.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af hellfish »

Kunne den første koral være en moseleya? :)


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af pederrevnørd »

Synes den lille lilla ku ligne en firecoral, men blot et gæt :-)


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af Anders månsson »

WOW nogle flotte koraller... Jeg har sat mit ATS filter op, blandt andet i håb om at kunne have disse koraller uden zooantheller som dendoer og solkoraller!
Det bliver meget spændende at følge dit projekt!!!


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Helle & Poul's 360L (10/9 et par nye koraller)

Indlæg af Carsten »

PoulD skrev:
Carsten skrev:Den koral du mangler et navn på en med ret stor sandsynlighed en Montipora digitata
Tak Carsten. Det var jeg også kommet frem til. Ikke en speciel køn digitata dog. Aner ikke hvor den er kommet fra. Kan du evt også identificere den lille lilla sag der sidder i bunden af denne acro:
DSCF9668.jpg

Det kunne være en Distichopora af en art. Det er en form for "firecoral" som dog ikke har det brændende stik.
Den ses ikke så tit - læs sjældent - da den skal fodres, og hver polyp skal have foder, da den mangler det indre fordeling system.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"