"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Helle & Poul's 360L

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Helle & Poul's 360L (Lidt bløde til Tykki)

Indlæg af nbd »

Jeg tror vi er i samme båd, Poul. I mit akvarium trives sps heller ikke. Jeg har en enkelt blå Montipora (fra Jesper ØH), som er vokset en del i løbet af et år. Vi er lige kommet hjem fra ferie. Køleren havde naboen ved et uheld slået fra da han skule fodre, og den ene bølgepumpe er stået af. De bløde og brune koraller samt de få lps jeg har stortrives med mindre cirkulation og godt med næring. Også min blå musling, som jeg har haft i tre år. Den blå Montipora ser til gengæld meget trist ud (og meget lidt blå). Som jeg tidligere har givet udtryk for, så går jeg ind for naturlig selektion. Hos mig er sps endegyldigt selekteret fra... ;-)

Til gengæld glæder jeg mig over mine flotte, tykke fisk. Jeg har ikke plads til en Achilles, men har smukke dværgkejsere og en rød koralvogter som dig. Og mine skiver og blødkoraller breder sig så kraftigt, at de er ved at kvæle hinanden. Jeg har mistet flere store og flotte zoa-kolonier fordi de er blevet skygget væk af bløde og skiver. Naturlig selektion, du ved.

Livet er ikke kun sps. Jeg har lige købt våddragt, snorkel og ekstra lange finner - nu skal jeg i gang med undervandsfotos og UV-jagt :y


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (Lidt bløde til Tykki)

Indlæg af PoulD »

@Holmeren: Næsten som på FB opstår der af og til en shitstorm hvor en masse mennesker lægger f. eks. Palet kirurger for had som værende notoriske koral ædere. Jeg undres, men tænker det nok er opstået på omtrent samme måde som når 50 mennesker står og venter for rødt lys ved en fodgængerovergang, en eller anden går over for rødt og resten af flokken følger efter. Jeg forestiller mig en eller anden har en døende koral som er overgroet med alger. På samme måde som når forældre der ikke har formået at opdrage deres børn, febrilsk higer efter en diagnose som årsag for deres uvorne ungers problematiske adfærd, ånder akvaristen lettet op når han ser en kirurg plukke i algerne. Akvaristen ser kausalitet og dømmer hurtigt og bekvemt den stakkels kirurg som ansvarlig for korallens sørgelige bortgang.

Kan muligvis også være jeg er arrogant og tager fejl, men i hvert fald kan jeg da med sikkerhed sige, at hverken min achilles eller andre af mine kirurger nogensinde har vist bare skyggen af interesse for koralvæv. Min achilles enes også ganske fint med alle de andre fisk. Der er dog en enkelt ting den ikke skal have ros for. Når den synes jeg er lidt for langsom med foderet tager den en tur eller to på siden lige under overfladen, med hvad jeg vil anslå til omkring 170 km/t, og slår med halen så der sprøjter vand helt op under loftet og ud over alle breder. Nu er det sådan, at vi har gulvtæppe på og det er næsten ubegribeligt hvor meget bare 100 mL vand fylder når det ikke længere er spærret inde.

@Niels: Jeg er skam også udpræget tilhænger af naturlig selektion. Syn's bare det er sindssygt dyrt på den lange bane, at holde naturen forsynet med en diversitet af koraller, som den kan selektere iblandt :wink:

God fornøjelse med UV-jagt og UV-fotografering. Du bor også godt for den slags. Efter sigende er Lillebælt, måske med undtagelse af området omrking Hirsholmene, det bedste sted i DK. Stor diversitet, mange smukke nøgensnegle o.s.v. Vel også det eneste sted vi har egentlige drop-off / vægge.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tirs 16. maj 2006 19:35
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Re: Helle & Poul's 360L (Lidt bløde til Tykki)

Indlæg af søvnig »

Jeg syntes det lækkert at se balje uden sps. Det har altid været lps og de bløde som jeg bedst har kunnet lide


Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Helle & Poul's 360L (Lidt bløde til Tykki)

Indlæg af Han$en »

Når ham her vokser ud af dit akvarie, må du lige råbe højt!
Så har jeg et fortræffeligt sted til ham :D
DSC00986_1.jpg
Hvordan opfører pudsefisken sig?
Har overvejet en.. Går den rent faktisk og nipper lidt til fiskene (tænker pletter).. Jeg får nok ikke held med at tilføre rejer, jeg har både Chaetodon collare, Chelmon rostratus og en Centropyge argi som alle 3 næppe kan holde læberne fra sådanne banditter. Min ene eremitkrebs har det i hvert fald hårdt, og er gået fra at være aktiv hele lystændingstiden til kun at vove sig frem om natten.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (Lidt bløde til Tykki)

Indlæg af PoulD »

Tak, men tror ikke det bliver aktuelt :-)

Pudsefisk er faktisk en af de få fisk jeg har en smule erfaring med. Det var faktisk min allerførste fisk, som desværre begik selvmord for et par år siden (sprang i sikkerhedsrøret medens jeg var på ferie). Jeg måtte selvfølgelig have en ny, men når vi nu i den anden tråd taler om svære fisk, så tror jeg da nok pudsefisk også er med i den kategori. Den er meget svær, at få til at spise tilstrækkeligt og tilstrækkelig varieret. Man bør sætte nogle dage af til formålet. Må med skam bekende, at der døde et par stykker inden det lykkedes.
Min gamle pudsefisk var lidt af en morakker og måske også lidt for emsig, så det hændte en sjælden gang, at en af kirurgerne blev grundig irriteret på den. Den jeg har nu overanstrenger sig i hvert fald ikke på jobbet.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Helle & Poul's 360L (Lidt bløde til Tykki)

Indlæg af Carsten »

Jeg har forsøgt mig med pudsefisk et par gange, og har droppet ideen fremover.
Dem jeg har haft hjemme, kunne jeg ikke få til at spise nok, uanset hvad jeg fodrede med. så i løbet af et par måneder var de så tynde og afkræftede at de døde. den ene var ret aktiv med pudsning, også på fisk som ikke havde noget at pudse, så de blev rimeligt irriteret over at der hele tiden var en om dem. Den stakkels fisk har jo været vild af sult.


Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Helle & Poul's 360L (Lidt bløde til Tykki)

Indlæg af Twinks »

Carsten skrev:Jeg har forsøgt mig med pudsefisk et par gange, og har droppet ideen fremover.
Dem jeg har haft hjemme, kunne jeg ikke få til at spise nok, uanset hvad jeg fodrede med. så i løbet af et par måneder var de så tynde og afkræftede at de døde. den ene var ret aktiv med pudsning, også på fisk som ikke havde noget at pudse, så de blev rimeligt irriteret over at der hele tiden var en om dem. Den stakkels fisk har jo været vild af sult.
Jeg tilslutter mig her.


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af PoulD »

Jeg tør næsten ikke tro på det, men der er li'som ting der indicerer, at min balje har fået det bedre. For første gang i 2-3 år er der nu mere end ubetydeligt Ca forbrug. Jeg kan også med det blotte øje se vækst på stenkoraller. Før døde praktisk talt alle stenkoraller få uger efter de blev tilført, men de sidste måneder har jeg ikke mistet en eneste koral. Selv et par små acro jeg købte for flere uger siden lever endnu.

Årsagen til de konstante tab af koraller har med overvejende sandsynlighed været nogle meget rustne skruer i min lyskasse. Der har ganske vist ikke været nogen som helst indikationer af for høje metal værdier ved ICP-OES test, men ikke desto mindre ser det ud til, at baljen er i bedring efter jeg tog lyskassen af. Jeg har nu kørt uden lyskasse nogle måneder, men jeg bliver nødt til at give den en større renovering og sætte den på igen. Ikke da mindst fordi min achilles dagligt kaster 1-2 deciliter saltvand jævnt ud over ca. 3 kvadratmeter gulvtæppe rundt om bajen.

Min solkoral stod så flot i aftes, at jeg måtte tage et billede. Tog også et par andre men lyset var ved at lukke ned, så et enkelt eller to er med blitz:
DSC01293.jpg
DSC01331.jpg
DSC01297.jpg
DSC01297b.jpg
DSC01299.jpg
DSC01302.jpg
DSC01303.jpg
DSC01306.jpg
DSC01308.jpg
DSC01309.jpg
DSC01310.jpg
DSC01313.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af Fat_Donnie »

Hej Poul,

Dejligt at læse det atter går fremad igen med baljen. Det bliver godt i 2018 med den udvikling, så jeg regner med nogle fede Wanna be korean pop videoer fra din side i det nye år...!

I ønskes godt nytår herfra når vi kommer så vidt. :)


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af Tykki »

Totalt iorden der Poul . Punktfodre du den sol, eller æder den bare hvad den fanger?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af charlie saltvand »

SMUKT !

Fedt det kører ;-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af PoulD »

Mange tak skal I ha' :f3:

@Kwon: Helle og jeg ønsker også et fantastisk og succesfuldt 2018 til dig og din familie .
PS: Som sagt før, mine fisk kan ikke lide K-pop :rolleyes: :hehe: Taiwan måske. "Don't Wanna Grow Up" med S.H.E?

@Dan: Den bli'r punkfodret

Jeg ønsker også et godt nytår til alle I andre her på forum :balloons: :champagne: :celebrate:

Edit: punktfodret, skulle der stå :-)
Senest rettet af PoulD lør 30. dec 2017 18:06, rettet i alt 1 gang.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af Nicki Henriksen »

Shit han er skrap med så en kamera :GO

Utrolig flotte billeder, flotte koraller og fisk.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af ttkthomsen »

så fint!


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af Gambi »

Det ser godt ud Poul, og dejligt at høre at der er lidt fremgang i væksten, Fedt billed af din achilles :GO


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af PederP »

Det er godt at høre Poul :)
Lækre fisk.
Når den achilles bliver for stor så ringer du bare.


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af peder »

Vældig vældig fint! Dejligt at din balje så smukt har artet sig, smukke billeder!


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af Tykki »

Du Poul, hvor tit punktfodre du den sol? ( bare en fin hentydning til din slatne indsats på opdateringsområdet )......


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af PoulD »

Jeg plejede, at punktfodre en gang om ugen, men også på det område har min indsats i de sidste måneder været lidt slatten, så den er slet ikke blevet punktfodret de sidste 2-3 måneder.

Jeg var en tur i Egypten i starten af August og da vi kom hjem ca. kl. 9 om aftenen var der 34° C i stuen. Tør ikke engang gætte på hvad temperaturen mon har været oppe på i de timer sidst på eftermiddagen hvor solen banker ind af vore store panoramavinduer . . . for da slet ikke at tale om hvad den må have været i baljen. Det var da heller ikke uden tab. Et par monti og et par acro og en ret stor grøn hystrix og et par andre koraller var / er kridhvide.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af Tykki »

Nederen... min vandpyt var også blevet varm, og misted et par montier også. Er på nippet til at forsøge mig med en sol. Fed koral.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af Tykki »

Jeg ser du er online for en gangs skyld. Kom med info


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af PoulD »

Tykki skrev:Jeg ser du er online for en gangs skyld. Kom med info
Haha, det var mit barnebarn på 2 år der havde fået lov at se en godnat video på min PC. Både far og mor er flådeofficerer, så hun er tit på besøg hos os i weekenderne når far eller mor er ude at sejle. Der er touch skærm på min PC og hun er efterhånden blevet ganske dygtig til at navigere rundt, men pludselig kaldte hun dog alligevel, med slet skjult utilfredshed i stemmen, fordi hun havde fået startet saltvandsforum med fokus foran Gurli gris.

Sandt at sige kan jeg godt følge hende. SF er desværre ikke sjovt som det var en gang, og fra en humoristisk synsvinkel overgås SF da klart af Gurli gris.

Nå, men det var jo nok ikke det du spurgte til. Min balje kører fantastisk. Jeg har haft lidt travlt med andre ting de sidste par måneder så jeg fik aldrig smidt alle de koraller ud der var blevet helt kridhvide efter at vandet havde været 32-35 grader medens vi var på ferie. Til min store forundring er hver eneste af dem ganske langsom kommet til live igen. Nogle af dem har endnu ikke helt samme farve som de havde før de blev kogt, men der er slet ingen tvivl om, at det skal de nok få.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af Tykki »

Jeg kan altså ikke gøre for at jeg ikke er mere interesant end en opblødt kanelsnegl på dag tre!!! Sjovt du har koraller som kommer igen. Det samme sker her lige nu. Lidt stendøde montipora encrusting dimser er på vej igen, og det samme med nogle plader osv... er glad for din balje er på vej i god retning. Hvad skal jeg gøre for at du bliver mere aktiv? Dametøj? Melde mig ind i alternativet, eller har du andre ideer?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af PoulD »

Tykki skrev:Jeg kan altså ikke gøre for at jeg ikke er mere interesant end en opblødt kanelsnegl på dag tre!!! Sjovt du har koraller som kommer igen. Det samme sker her lige nu. Lidt stendøde montipora encrusting dimser er på vej igen, og det samme med nogle plader osv... er glad for din balje er på vej i god retning. Hvad skal jeg gøre for at du bliver mere aktiv? Dametøj? Melde mig ind i alternativet, eller har du andre ideer?
Din underholdningsværdi fejler bestemt ikke noget Dan :-) Og ved nærmere eftertanke tror jeg egentlig heller ikke jeg har et latent behov for, at se dig i dametøj :G Jeg savner dog bl.a. lidt den lune og venligt drillende tone der før i tiden var mellem mange brugere herinde. Synes også der er mange flere salgstråde end tråde med lærerrige diskussioner og modspil. Jeg tror bestemt ikke det FB grupperne der har overtaget nogle af de ting jeg savner.

I øvrigt mener jeg også jeg er ganske aktiv, de sidste måneder måske bare mere med andre ting end saltvand og forum. Blandt andet har jeg 2 skønne børnebørn som jeg på forskellig vis har valgt at bruge en del tid og kræfter på. F.eks. er jeg lige kommet hjem efter endnu en opslidende ferie i Egypten med børnebørnene og deres forældre :biggrin:


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2017 bedring

Indlæg af Tykki »

Men så velkommen hjem dit gamle bløddyr!


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - Dec. 2018 et par flotte rørorme

Indlæg af PoulD »

Har fået et par rørorme mere til samlingen som er flottere end de andre jeg har:
DSC01619.jpg
DSC01622.jpg
Den smukke Scolymia jeg købte lige før jul som blev begravet med hovedet nedad, mistede ret meget væv hele vejen rund i kanten, så jeg tror ikke den klarer det. Det synes ganske vist som om den måske har fået det en anelse bedre på de få dage der er gået siden.
23/12:
DSC01615.jpg

28/12:
DSC01626.jpg

men selvom jeg har flyttet den til et sted hvor der er mindre plads for balamaerne, vil de ikke rigtigt lade den i fred, så jeg tror den er færdig. Fik da heldigvis også overtalt den langhårede til at købe en afløser :hehe:
DSC01623.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L -Goni på viagra

Indlæg af PoulD »

Sjældent har jeg set noget så vildt. Den er ikke ret meget større end end golfbold men har polyp extension så den omtrent fylder halvdelen af min balje :D

https://www.youtube.com/embed/jlKmUHgT9tI?vq=hd1080" onclick="window.open(this.href);return false;


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L -Goni på viagra

Indlæg af Tykki »

Den er smuk. Stadigvæk et dejligt akvarium.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L -Goni på viagra

Indlæg af PoulD »

Tak Dan :-)


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Helle & Poul's 360L -Goni på viagra

Indlæg af Engelquist »

Update- please!


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"