"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Helle & Poul's 360L

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af PoulD »

Jamen, der er bare ikke noget at opdatere om. Da det kniber gevaldigt med pladsen kommer der stort set aldrig noget nyt til. Det har kørt fantastisk de sidste par år, uden de mindste problemer. Korallerne vokser for vildt, så jeg må til stadighed tynde grundigt ud for at få bare en smule lys ned hist og her.
Jeg har jo næsten lige postet et billede i din Glædelig jul tråd, så det vil jeg ikke gentage. Jeg har så i stedet skudt en lille hastig nytårsvideo (musikken er til ære for min ven Kwon).[video][/video]


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af Gambi »

Det ser sq godt ud Poul :-) :GO


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af Engelquist »

Det ser knivskarpt ud :GO
Din balje er ca samme størrelse som min og jeg kan se at du har de samme pladsproblemer som mig :G
Jeg overvejer seriøst om det snart er tid til at opgradere, så der bliver lidt mere vand omkring koraller og fisk... lever du med pladsbegrænsningerne eller overvejer du også et større kar?


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af PoulD »

Tak skal I ha' :-) Flot eller knivskarpt ved jeg ikke, men dyrene trives i al fald.

Jeg har gjort mig rigtig mange tanker og overvejelser igennem tiden, om jeg dog ikke på en eller anden måde kunne klemme en større balje ind. Ikke mindst som fiskene er blevet større. Der er også flere andre fisk jeg rigtig gerne ville have, hvis bare jeg havde mere vand. Men der hvor baljen står nu, er det eneste sted hvor den kan nydes fra dagligstuen, og der kan den ikke være så meget som en mm større (i højden kan den, men er allerede 68 cm så skal det give noget vand af betydning vil det give for mange udfordringer). Jeg kunne stille den ind i et værelse vi ikke bruger, men jeg gider ikke have et akvarie hvis man aldrig ser det. Jeg kunne drøne klaveret ud (bruger det alligevel aldrig) og stille baljen der, men af flere grunde er det ikke optimalt, og fra dagligstuen ville man ikke kunne se andet end den ene siderude.

Min konklusion er, at det ville kræve en større ombygning og det er ikke lige aktuelt.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af Tykki »

Samme problem her , eller (hulda) har samme problem! Det er dejligt med den vækst og de forskellige dyr baljen har. Pænt og nydeligt!


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af PoulD »

I sidste uge skete der alligevel lidt i baljen. Jeg har været på en lille hurtig vinterbestigning af Toubkal, så det er kun konen der har oplevet det.

Jeg købte på et tidspunkt 6 Anthias, 5 hunner og en han. Hannen virkede lige fra starten skrøbelig og var desuden ekstremt sky. Efter nogle måneder døde den da også. Nogle uger / måneder senere var der så en af hunnerne som langsomt begyndte at skifte køn. Det var dog ikke, som man vel ellers skulle forvente, den største hun. Der går så yderligere en måneds tid eller deromkring, så kan jeg se den største hun også er begyndt at skifte køn. Over de næste uger bliver den så mere og mere aggresiv og den mindre men mere udviklede "han", søger i skjul og tør kun komme frem i et split sekund når der fodres. Som tiden går bliver det værre og værre.

Med fare for at komme til at lyde som en Babara Cartland roman hvor den unge, smarte, velhavende 1. reservelæge begærer den smukke jomfru Emilie og erklærer hende sin kærlighed, men bliver forsmået fordi Emilie er dybt forelsket i skovriderens scooterkørende søn, Valdemar, tænker vi den ene af de af de 3 tilbageværende hunner muligvis har haft et begyndende forhold til den stærkt underkuede han. I hvert fald kommer hun også ind imellem til at gå ind i en dør.

I tirsdags er den ene han og en hun forsvundet sportløst. De er jo li'som spærret inde i et glasbur, så man kan vel med rimelighed udelukke, at det unge par bare er løbet væk sammen. Den tilbageværende han mangler store stykker af finnerne og hyperventilerer som en ældre prostitueret der en kold januar nat er snublet og faldet i havnen. Den vil heller ikke spise noget, og et par dage senere er den også væk.

Og således blev 6 Anthias til 2.

Morale: Jeg ved godt det ikke er specielt rummeligt og heller ikke politisk korrekt, men selv om jeg er ultra liberal, tror jeg nu alligevel ikke det er godt for noget når der er for mange transseksuelle med kønsidentitetsproblemer.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af Tykki »

Du Poul , ku du ikk lie smide nogle billeder ind af de forskellige rørorme du har samlet sammen? Er ret vild med de dyr og kunne selv godt tænke mig lidt flere i min egen balje!


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af PoulD »

Tykki skrev:Du Poul , ku du ikk lie smide nogle billeder ind af de forskellige rørorme du har samlet sammen? Er ret vild med de dyr og kunne selv godt tænke mig lidt flere i min egen balje!
Beklager mit sene svar. Har været lidt ophængt den sidste uge og det er ikke den nemmeste opgave du kom med. Jeg har ikke ret mange rørorme, og dem jeg har er dels placeret på steder hvor det er næsten umuligt at få taget et billede og dels er de tydeligvis også en smule generte og kamerasky.
Jeg har en enkelt Giant Hawaiian, som er kommet ind som lille bitte med en koral eller noget og som med årene har vokset sig stor:
DSC01758.jpg
. Så har jeg en, måske to, lilla med gul kant:
DSC01761.jpg
og 2 hvide med lidt rødt i:
DSC01781.jpg
. Jeg har (måske) også en stor pink Protula Bispiralis, men jeg tror faktisk den lige er død, for jeg har ikke set den i den sidste uges tid.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af Tykki »

Hvad sker der egentligt med din anemone efter den er blevet placeret i sådan et kræmmerhus ? Bliver den så der? Deler den sig? Hvad sker der egentlig Poul ? Hva ? Kom nu !!!!!


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af PoulD »

Tykki skrev:Hvad sker der egentligt med din anemone efter den er blevet placeret i sådan et kræmmerhus ? Bliver den så der? Deler den sig? Hvad sker der egentlig Poul ? Hva ? Kom nu !!!!!
Nu bor jeg jo i Fløng og som alle ved:
[video][/video]i
Selv anemonen forbliver helt statisk i "kræmmerhuset".
Som en lille kuriositet kan jeg dog fortælle, at jeg en dag for noget tid siden kom ½ time for sent på arbejde fordi konen vækkede mig med ordene: "anemonen er væk". Jeg hentede den store byggelampe i garagen og ledte og ledte, i samtlige skjulte cirkulationspumper og overalt i stensætningen, men uden held. Til sidst opdagede jeg så, at den var skrumpet mere end mine forplantningsorganer i koldt vand og sad som en uanseelig klat i bunden af "kræmmerhuset", helt dækket af en anemonekrabbe.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af Tykki »

Nuvel!


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af Tykki »

Hvordan er det gået med op og ned turene i baljen Poul ? Håber du bliver ved!


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af PoulD »

Tja, der er kun ganske få koraller tilbage. Min store Tridacna og min Protula bispiralis gik også i opløsning. Efter mange uger med ekstra vandskift, aktivt kul, og tilsætning af store mængder vodka er nitrat nu endelig kommet ned på 25.
Blandt de få overlevende koraller er Discosoma, men de er også helt vildt sejlivede. Jeg har tidligere forsøgt at aflive mange af dem med syre og andre kradse midler, på steder hvor jeg ikke gider have dem, men jeg måtte opgive at slå dem ihjel. Nu er det tydeligvis endnu mere invasive når der ikke er noget at kæmpe mod. Nå, det er måske godt det samme for koraller er efterhånden kommet op i et prisniveau hvor jeg ikke synes det er morsomt længere.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L - hurtig video Januar 2020

Indlæg af Tykki »

Status?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af PoulD »

Tror det det så småt er ved at komme på fode igen, omend det stadig ikke er alt der trives lige godt. Fiskene har det godt. Kirurgerne er snart 9 år (Achilles 8½) Dog forsvandt min koralvogter for at halvt års tid siden. Til min overraskelse havde både min mandarin og mine rejer åbenbart været intimideret af den. Tidligere så jeg dem stort set aldrig, nu er de fremme hele tiden. Den ene reje er omtrent snart på størrelse med en caribisk languster. Det er lige før den skubber kirurgerne til side når der fodres. Jeg kan da lige poste et par friske billeder, omend det bliver med snavsede ruder.
DSC01875_1.jpg
DSC01881.jpg
DSC01882_1.jpg
DSC01896_1.jpg
DSC01887_1.jpg
DSC01888_1.jpg
DSC01889.jpg
DSC01898.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af Tykki »

Dejligt at se der stadigvæk er vand i din stue. Sådan et crash er ikke for tøsedrenge, men det giver nye muligheder jo!


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af nbd »

Interessant observation omkring din koralvogter. Jeg har opgivet rejer fordi de bare forsvinder. Jeg mistænker min koralvogter for at sidde på lur når rejer skifter skal


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af Engelquist »

nbd skrev:Interessant observation omkring din koralvogter. Jeg har opgivet rejer fordi de bare forsvinder. Jeg mistænker min koralvogter for at sidde på lur når rejer skifter skal
Koralvogtere og rejer er ikke en god kombi- jeg smed engang en i vandet, der på kort tid nakkede mine dannebrogrejer...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af Tykki »

Bump


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af Engelquist »

Poul, vi vil elske opdateret billeder at dit flotte akvarie :-)


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af PoulD »

Hej Bo,

Beklager mit sene svar. Har kun været på SF ganske få gange det sidste år. Min balje er bestemt ikke flot. Fiskene er flotte, men så er det også det. Har heller ikke brugt hverken tid eller penge på den i mere end et år. Har faktisk igennem de sidste 1-2 år overvejet at lukke ned, for jeg har kun akvarie til pynt og som det ser ud nu pynter det ikke ligefrem.
Nogle af mine andre hobbyer fanger mig mere for tiden og nogle af dem tager faktisk, hvor utroligt end det lyder, mere tid end en saltvandsbalje.

Det er bestemt ikke værd at vise frem, men et enkelt hurtigt skud med mobilen kan du da godt få. Bortset fra fiskene og min efterhånden meget store musling er det eneste flotte nok mit garagetag som spejler sig i frontglasset
akvarie juli 2022.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af Marco R »

Hej Poul,

Jeg ved godt, at du har haft flere koraller i, men jeg synes nu, at du er lidt hård ved dig selv :y

Det ser nu ganske fint ud, synes jeg, og man skal bestemt ikke tage fejl af et næsten Fish Only akvarium :GO

Du holder liv i en af de smukkeste, og ganske svære, kirurger, uden at du stort set ikke gør noget, og det siger jo lidt om, hvor dygtig du er :happy:

Det vil være super synd, hvis du stopper, og vi "mister" dig også :rolleyes:
Så du kan jo lade det køre, indtil lysten vender tilbage eller tage chancen og sætte et par lækre kejsere i :sneaky2:


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af Engelquist »

Hej Poul
Godt at høre fra dig :-)
Alene din flotte Achilles kirurg, gør dit akvarie bevaringsværdigt!

Hvorfor ikke gå Old School og smide et par bløde koraller og lidt skiver i?
Jeg er ved at starte op igen og vil hen ad den vej, for at få en balje hvor jeg ikke skal jagte alle de værdier!


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af Engelquist »

Kører baljen stadig?


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af PoulD »

Hej Bo,
Yep, baljen kører stadig. Intet nyt om den - hverken godt eller skidt - men jeg bruger heller ikke hverken tid eller penge på den mere.

Jeg måtte konstatere i sommers, at min ellers ret beskedne pensionsopsparing i det forløbne år havde tabt hele 35 tusinde i værdi. Jeg ræssonerede, at så kunne jeg jo ligeså godt have det sjovt for pengene medens der stadig var bare en lille smule tilbage. I min verden findes der ikke noget sjovere end at bruge penge på damer, så i efteråret hævede jeg min beskedne opsparing og brugte hver en skilling på hende her:
sejlbaad-bavaria-44-vision-scanboat-picture-21900163.jpg
sejlbaad-bavaria-44-vision-scanboat-picture.jpg
sejlbaad-bavaria-44-vision-scanboat-picture-21900166.jpg
sejlbaad-bavaria-44-vision-scanboat-picture-21900174.jpg
sejlbaad-bavaria-44-vision-scanboat-picture-21900175.jpg
sejlbaad-bavaria-44-vision-scanboat-picture-21900177.jpg
sejlbaad-bavaria-44-vision-scanboat-picture-21900178.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af charlie saltvand »

Tillykke med det fine skib Poul, det er sgu en lækker “dame” du har fået fat i dér!
Jeg begyndte at bruge vandet som kaptajn i 2015 og ELSKER det 🤩 👍🏼
Der er jo alt hvad man kan ønske sig ombord, det blir I glade for.
Det ligner en “Franskmand” på de brede hofter, er det det?


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af PoulD »

Tak Charlie
Nej, hun er ikke fransk. Men faktisk havde jeg i første omgang sat næsen op efter en yngre elegant fransk sag. Kunne bare ikke finde en jeg ville have råd til at holde i drift på sigt. Skuder der koster i anskaffelse er desværre også frygtelig kostbare at holde i drift (bl.a. skal man jo betale 1% af værdien i årlig misundelsesafgift til staten). Man må sætte tæring efter næring, så jeg må få mit behov dækket af en lidt ældre men billig tysk dame. Det er en Bavaria Vison 44, løbet af stablen i 2009.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af Holst »

Vision Danmarks mest velholte ;)
Skisme en lækker dame! Den er der også mange gode timer i! Ikke kun i sejladsen men også i diverse havne og for anker! Jeg bliver så misundelig når jeg ser sådan en :K
God fornøjelse med hende!

Er der ikke plads til et lille nano akvarie i den ;)


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af Anders månsson »

wow jeg er misundelige Poul!
Det er jo lige vejret disse dage til en lille tur rundt i Dannevirke...
Rigtig god fornøjelse... Måske vi kan få en lille billede update af dit akvarie på et tidspunkt, når du er på land? Dit akvarie har jeg elsket at følge i årernes løb!
Hvad fodrer du dine fisk med og hvor tit/hvordan?
Den Achilles er en drømm fisk :heart:


Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 302
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af Casper M »

Hvordan er du lykkes med din Achilles?


Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"