"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Andet forsøg - Shallow reef på Ama'r

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: Andet forsøg - Shallow reef på Ama'r

Indlæg af Dan89 »

For mig virker det til at det stabilisere sig med at dosere det samme mængde! Det tog lidt tid men så var den der :)

Jeg for heller ikke målt no3 og po4.. Men mest fordi jeg har en kæmpe algereaktor stående hvor midten er flækket, der er bestilt ny hjem for 3 mdr siden hvor de age 2 uger og der sker intet.. Vil så gerne have den på, har fittings og det hele til at sætte det op.. Så afventer bare at få reservedelene :(


palsmark
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 324
Tilmeldt: man 22. nov 2010 14:43
13
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2010

Re: Andet forsøg - Shallow reef på Ama'r

Indlæg af palsmark »

Hej Tim,

Hvodan løste du flow udfordringen ?
Jeg står lidt i samme situation, hvor jeg overvejer 2 x nero5 i samme ende på et reefer 350.
Mvh
Jonas

tim_rn skrev:Læste godt om den. Det ligner jo samme løsning som at vælge en anden tlf end flagskibsmodellerne, selvom den kan det samme. Så et godt bud. Kunne sagtens blive et fremtidigt bud! Deres rw4 og controller dertil var jeg fint tilfreds med

Nu har til gengæld rykket på at få en nero 5 og 2 fish guards hjem i stedet. Så kan jeg cirkulere det vand nok rundt, og de penge jeg har sparet på ikke at jøbe vortech og reeflink kan jdg give Carsten for hans koraller. Så er alle glade ;)


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Andet forsøg - Shallow reef på Ama'r

Indlæg af tim_rn »

palsmark skrev:Hej Tim,

Hvodan løste du flow udfordringen ?
Jeg står lidt i samme situation, hvor jeg overvejer 2 x nero5 i samme ende på et reefer 350.
Mvh
Jonas

tim_rn skrev:Læste godt om den. Det ligner jo samme løsning som at vælge en anden tlf end flagskibsmodellerne, selvom den kan det samme. Så et godt bud. Kunne sagtens blive et fremtidigt bud! Deres rw4 og controller dertil var jeg fint tilfreds med

Nu har til gengæld rykket på at få en nero 5 og 2 fish guards hjem i stedet. Så kan jeg cirkulere det vand nok rundt, og de penge jeg har sparet på ikke at jøbe vortech og reeflink kan jdg give Carsten for hans koraller. Så er alle glade ;)
Hey Jonas, beklager det ekstremt langsomme svar! Alt har bare ligget stille, ingen test, et par vandskift men ellers levet sit eget liv.

Jeg nåede dog at lave en konstellation, hvor jeg har 1x nero5 på side-ruden, mens jeg i samme ende af akvariet også har 1x nero5 på bagvæggen. Den blæser et par cm under den anden. Det er i hvert fald nok til at skabe lidt røre i den ende.

Jeg er dog lidt ærgerlig over at nero3 kom ca. 1 uge efter jeg havde købt 5'eren. Den havde nok været pænere på bagvæggen.

jeg ville blive endnu mere glad, hvis de så også lavede rotoren i sort, frem for turkis. Fint med noget genkendeligt for AI, men temmelig synligt på bagvæggen.


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Andet forsøg - Shallow reef på Ama'r

Indlæg af tim_rn »

... Det her gik galt. Jeg har lært, tror jeg, noget om rørføring. Og de sidder fast på akvariet. Som i virkelig fast. Så jeg tømmer hele lortet. Koraller er videregivet, fisk i pasning.

Jeg vender stærkt tilbage, og har generelt lært meget! Bord og akvarie bliver opgraderet til 2.0 og det bliver skide godt. :)

Der smides mp10'ere på bagvæggen (selvom min første her nu larmer lidt i motoren synes jeg), udvidet akvarie med et par cm i siden og i højden, valgt større sand (fløj rundt), ændret i stensætning og ellers bare klar til andre valg på dosering, koralvalg og ugentlige rutiner.

Until later! (sikkert slut 2021 eller Q1 2022)


Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"