"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

150L Mixed reef + 80L Sump

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af thni »

Nååå.. Nu det vidst også snart min tur til at vise mit frem.

De Hurtige: Mit navn er Thomas. Jeg er 22år, og bor i Korsør i en lille 3 værelses med min kæreste. Til dagligt arbejder jeg offshore som elektriker hos DFDS Seaways-Crown.

Historien:
Det hele er jo nok startet i ungdommen, da vi var hjemme og besøge min mors fætter. Han havde et stort, vil skyde på 500L indbygget cichilde akvarie i stuen, og det var jo til at falde i staver over! Der gik så nogle år hvor jeg stadig var facineret af fisk, og da jeg flyttede til Korsør med min kæreste fik jeg hurtigt startet et 60L ferskvand op med div maller og små fisk.. Jeg hyggede mig gevaldigt med det, men de eneste forum jeg læste på var saltvand. Ikke fordi jeg ikke kendte forskellen, men det var jo det der var interresant :GO . Der gik ca et halvt år, og jeg havde samlet nok viden til at prøve krafter af, med det ''umulige'' saltvand. Det gik rigtig godt. Fik nogle søde klovne og smukke blødkoraller.. Men der var ikke meget teknik.. OG JEG ER VIRKELIG EN TEKNIK NØRD!. Jeg gik på kompromis med min kæreste, og måtte få et 145L (nuværende) hvis hun tilgengæld måtte male soveværelset lyserødt...
Det hele faldt på et Innovative Marine 38Gal. Jeg syntes det var smart med indbygget sump, og et rigtigt lækkert design. Jeg fandt et brugt på DBA. Godt indkørt i 2 år, uden brugsmærker og FOWLR. Lige hvad jeg manglede. Det var jo ikke korallerne der spillede en rolle. Jeg fik det hele med, vand, sand, fisk, skummere lys osv osv..
Det skal siges at da jeg startede akvarierne var jeg på SU :BA , så det var bare planen med lidt fisk og ingen koraller. Jeg fik prøvet krafter af med aftrækkere, muræner, kiruger osv. Jeg lærte rigtig meget.. Også at for mange fik og få hyppig fodre lige pludselig gav bagslag... Jeg røg ud i et kæmpe alge bloom.. Jeg solgte lidt fisk, og besluttede mig for at have lidt koraller i.. Det har så taget overhånd :K
IMG_0791.PNG
Akvariet har nu kørt omkring et års tid, og det blev ikke et FOWLR, men nærmere sps dominant. Jeg har fundet ud af at jeg elsker en udfordring, og glæden ved at noget vokser og man virkelig kan se der sker noget med de små ting man justere på engang i mellem :be:


Teknik listen:
Innovative Marine 38G
Innovative Media Reactor
- Kører skiftevis Rowa, AL99, Kul
Tunze 9004
Tunze 3155 ATO
- 28L Ro beholder ved siden af akvariet
Tunze Care Magnet
Maxspect Razor 120W
Maxspect Gyre xf130
GHL Doser
-Dosere Ca, Alk, Mg , NoPox
Neptune Apex
-Med Break out box
-Fast IP kamera for overvågning
Eheim Varmelegeme 200W
InTank Mediabasket
-Filtervat. Skiftes hver anden uge når jeg rejser, og 2 gange om ugen når jeg er hjemme. Så 3 gange om måneden
Nu med sump. 80L . 50*40*40. Bliver senere refugium. Der er monteret 1x 10W LED projektør fra JemogFix

Fisk og krible krable:
Kanal klovne par
Palet kirug
Scooter Blennie
Søstjerne
Gylte
Rødbenet eremitter

Koraller:
SPS
Acropora Bali slimer
Acropora tri color
Acropora Millepora
Acropora Blå
Hydnophora
Pavona cactus
Montipora digitata
Montipora Samaransis
Montipora cap
Seriatopora hystrix
Stylophora div.
LPS
Echinomorpha nishihirai - Leaf Coral
Euphyllia ancora - Anchor Coral Hammer Coral
-En med grønne hoveder
-En med grøn stilk og lillae hoveder- Tak Mic!
Goniopora
Merulina ampliata
Physogyra lichtensteini - Bubble coral
Bløde/Polypper
Protopalythoa sp.
Zoa div. Radioactive, orange, og en mix sten
Clauvilia? - Grønt græs/pest
IMG_1002.JPG

Ellers håber jeg i vil tage godt i mod tråden, og ris og ros er også mere end velkommen. Billedkvaliteten er hvad man kan forvente af en Iphone. Jeg skal nok få skravet lidt billeder frem for gemmerne i løbet af dagene. Ellers rigtig god dag, og god reefing :beer:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af thni man 18. maj 2015 20:41, rettet i alt 4 gange.


Mvh Thomas
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Thni-Mit saltvandseventyr

Indlæg af thni »

Jeg kan desværre ikke finde de nyeste billeder på min telefon, men de skal nu nok komme :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Thomas
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Thni-Mit saltvandseventyr

Indlæg af Mic4700 »

Tillykke med baljen , ser godt ud. :clap:


Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Thni-Mit saltvandseventyr

Indlæg af thni »

Tak mic, mange frags kommer jo fra dig, så der er jo en grund til det er på vej til at se godt ud :T


Mvh Thomas
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Thni-Mit saltvandseventyr

Indlæg af Mic4700 »

thni skrev:Tak mic, mange frags kommer jo fra dig, så der er jo en grund til det er på vej til at se godt ud :T
He He , ja kan godt genkende en del af dem , fedt og se det bare kører. :y


Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Thni-Mit saltvandseventyr

Indlæg af thni »

:sneaky2:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Thomas
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Thni-Mit saltvandseventyr

Indlæg af jonas _sandager »

Det ser da bare godt ud :)
Og teknikken er der vist heller ingen fingre at sætte på :GO


Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Thni-Mit saltvandseventyr

Indlæg af MortenL »

Ser godt ud.

Lader til at være et godt bytte for et lyserødt soveværelse. Håber dog også at kæresten er glad for fiskene.
Senest rettet af MortenL tors 23. apr 2015 09:34, rettet i alt 1 gang.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Thni-Mit saltvandseventyr

Indlæg af thni »

Det tror jeg også det var.! Hun har ihvertfald sagt at når vi flytter væk fra lejligheden og i hus skal vi have et mindst 300L (Satser dog på 700, men den tid, den sorg) :pray:


Mvh Thomas
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Thni-Mit saltvandseventyr

Indlæg af MortenL »

thni skrev:Det tror jeg også det var.! Hun har ihvertfald sagt at når vi flytter væk fra lejligheden og i hus skal vi have et mindst 300L (Satser dog på 700, men den tid, den sorg) :pray:
Din opgave er så bare at sikre dig at dit/jeres akvarium fremstår rent og pænt, samt fortælle hende om alle de spændende fisk man kan holde i 700l og ikke kan holde i 300l.

Husk dog at 700l saltvand, meget hurtigt kan gå hen og blive en dyr omgang.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Thni-Mit saltvandseventyr

Indlæg af thni »

Ja er også igang med at prøve og lære hende om det, og nu er hun også brændt på dyr, så vi har bestilt 2 ildere hos en opdrætter :). Men hun er begyndt selv at blande vand, og lave vandskift når jeg er på job samt har navngivet fiskene, så vi er på den rigtige sti :D
Ja ved godt det bliver dyrt, det er også derfor det udstyr jeg køber nu, forhåbentlig fremtids sikre mig lidt :)
Men man lærer virkelig også meget! På et år hvor jeg er gået fra ingen fisk, til det her, har været helt vildt. Er blevet et helt andet menneske. På en god måde, så den her hobby gir mig så meget godt! :D


Mvh Thomas
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef

Indlæg af thni »

I skal heller ikke snydes for mini revet/zoa paradise :)
image.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Thomas
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef

Indlæg af thni »

9/3-2015
image1.JPG
24/4-2015
-Montierne er kommet ned fra frag racket.
IMG_1031.JPG
Men se lige farveforskel! Wauw. Selvom jeg var glad for den lyse gule med blå spidser, er den nu blevet mere grøn med blå spidser. Bali slimeren kører også bare derudaf. Ca 4 nye skyd på halvanden måned :K . Troede heller ikke der skete en skid med min pavona, men kan se på billedet, at lidt gør der :beer:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Thomas
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef

Indlæg af Nicklossi »

Det ser godt ud. Staghorn og pavona vokser generelt ret hurtigt, synes jeg :)


Brugeravatar
Lennart
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 893
Tilmeldt: lør 11. maj 2013 18:35
10
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2013

Re: 150L Mixed reef

Indlæg af Lennart »

Flot og interessant at læse om personen bag. Fedt du har dig selv med hele vejen, man kan virkelig føle din dybe fascination og begejstring for hobbyen. Fedt når folk brænder for noget og har den rette passion. Skal det lykkes skal man nemlig så grueligt meget igennem, algefaser, fiskefaser osv osv. Man lærer også at det billigste udstyr ikke er det billigste i længden, kan jo se det er kræs du har af teknik. Feeeed lampe. Minder i virkeligheden en del om Kessil, som du jo ved jeg har over min fragtank. Tænker blot denne er på flere watt, og virkelig booster væksten på SPSerne.
Held og lykke med akvariet både dette og fremtidige. Er sikker på du bliver en fænomenal saltvandsakvarist med et af forums aller flotteste akvarier en dag.


Never say oops, allways say ahhh interesting
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef

Indlæg af thni »

Tak for de fine ord Lennart , og i lige måde :K


Mvh Thomas
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef- Større skummer ell. refugium ?

Indlæg af thni »

Er blevet enig med mig selv om jeg må have en ekstra sump. Grundet en øget vandvolumen, samt mere plads til at gemme teknik. Valget bliver nok omkring 40-50L akvarie alt efter hvad jeg kan fremskaffe. Har pt et standart 54L, men lånt ud, så må lige ned og have målene
Spørgsmålet er bare. Strørre skummer, eller refugium ?? Pros and cons ?
Større skummer=Gode ting: Hiver mere ud af vandet, mindre larm, mulighed for opsamlingskop.
Dårlige: Min 9004 gør det fint, lille opsamlingskop,DYR!
Refugium= Gode ting: Nutrient eksport, flere pods (har blenny samt gylle), højere PH om natten(Helt nede på 7,8 om natten)
Dårlige ting: Lidt ekstra på strømregningen.
Det var hvad jeg lige kunne summe op på...

Men hvad siger i ????? Specs er i toppen
Og gode og dårlige ting om det forskellige vil jeg gerne hører. Er også åben for noget helt tredje.


Mvh Thomas
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef- Større skummer ell. refugium ?

Indlæg af thni »

Fandt lige ud af minizoo's sump til RSM 250 passer i min stand. 50*40*40=80L bestilt :)
Sidder lidt og kigger på det, og tror det bliver et stort refugium. Beholder skummer + reactor i den originale akvarie sump indtil videre. Hvad der ryder ned bliver- Dosering, ATO, Returpumpe :)


Mvh Thomas
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef- Større skummer ell. refugium ?

Indlæg af thni »

SÅ UPDATE!!!!!

Fik igår hentet en 80L sump, 50*40*40, og jeg havde målt den kunne være der. Det ku den også, men der er ikke meget plads!. Har fået testen den, fyldt den, og nu spiller det bare.
Har brugt Eshopps Pf800 HOB overløb. Ja HOB. Var også selv lidt i tvivl om sikkerheden, men har nu testen den hele dagen, og ligemeget hvordan og hvorledes man gør, så holder den suget. Jeg er IMPONERET! Som retur kører jeg med Tunze 2400L/T Silence. Der er ikke så meget og snakke om. Det jo tunze..
PROBLEMERNE:
Ville godt have haft min normale returpumpe til, så den kunne cirkulere ud i akvariet mens tunzen pumpede op til den, men når jeg så slukkede tunzen, så tømten den bare kammeret ud i akvariet, videre i overløbet, og ned i sumpen så returpumpen løb tør.. Har nu pillet den helt fra og sat returen fra sumpen op i akvariet. Ind til videre ihvertfald.

Efter jeg har koblet de nye ca 70L på er der begyndt og kommer lidt alger i bunden, og korallerne skal lige vende sig til det, men jeg ser tiden an. Det skal nok gå.

Husk og spænd retur røret fast! Ja det glemte jeg og det resulterede i ca 5 L vand på gulvet selvom jeg kun kiggede væk hurtigt :)

Billeder kommer senere! :D Lige nu nyder jeg det bare, og tester, tester, tester :D


Mvh Thomas
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af thni »

:K
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Thomas
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af jonas _sandager »

Det ser fint ud :)

Måske burde jeg bare læse bagud i tråden, men hvad skal du have i det midterste kammer?


Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af thni »

Hej Jonas, det kan du se nu, for det er nemlig tid til update. Med billeder!

I foregårs da jeg var inde i Køge og arbejde lidt og var tidligt færdig tænkte jeg at jeg ville kører forbi minizoo, bare fordi det var længe siden. Derinde fik jeg købt mig lidt Caulerpa taxifolia som også var planen til at starte med. Jeg ville godt nok have ventet, men efter alle de test's jeg har lavet med min sump og overløb, følte jeg mig sikker nok på det ville holde.Og allerede har jeg set nu min Ph er steget fra 7,8 til 8,0 som det laveste, så det er positivt. Det eneste jeg faktisk mangler i sumpen pt, er en float switch i retur kammeret til at sige hvis vandet bliver for lavt grundet stoppet returrør, eller alger der sidder fast. Så returpumpen stopper og jeg får en email/SMS. Har switch, er bare doven :)
4.JPG
3.JPG
Igår syntes jeg så det var lang tid siden jeg havde været inde hos Carsten, så ringede lige derind og hørte om han havde lidt CUC, og derefter gik turen til Greve. Det endte med 6 turboer, en dannebro (til IM10) og Decoceans egen magnesium pulver. Pulveret glæder jeg mig vildt til at prøve. Det var billigt og nemt at opløse, så det er bare igang. Har brugt brightwells liqued magnesium, men det var meget dyre dråber i forhold til!!.
Så blev jeg også nød til at flytte lidt rundt på koraller, da min hystrix og hydnophora var begyndt at rører hinanden. Ingen polypkrig endnu, men det var bare et spørgsmål om tid. Der blev byttet på min hypno og acro, der også stod lidt dårligt. Ikke pga lys eller flow. Det passede bare ikke så godt ind i mine øjne :rolleyes:
Jeg kan også se på min sameraris og bali slimer, at der ikke går længe før de skal fragges lidt, da jeg kun lige kan få min skraber ind forbi dem :GO
Smider lige et på billeder mere op, undskylder kvaliteten, mens ellers god reefing derude!. Moijn :beer:
Nuværende parameter målt 20/5/15 kl 12:00
Mg 1250
Ca 460
Kh 8
No3 0,2
Po4 0,02
1.JPG
2.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Thomas
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af charlie saltvand »

Det er SUPER flot!

Godt gået.

Er du ved at få lidt cyano på bunden? Det ligner det lidt.

Smuk balje.
Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af thni »

Nej det ikke cyano, det var fordi jeg var lidt utålmodig da jeg skulle starte min 80L sump op, og det var ved at blive sent, så de sidste 10L vand kom fra hanen, ups :rolleyes: Kun fordi der er lidt silikat i det. Den første dag var det lidt vildt på sandet, men det er så småt allerede på vej væk, så jeg gir det en uge så står det helt klart igen :) Og tak, er også rimelig tilfreds når det er mit første rigtige rev :)


Mvh Thomas
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af thni »

Når man nu arbejder off-shore er Apex altså Guds gave til teknik nørden! Kæft det er lækkert og kunne følge med samt få emails når kæresten lige glemmer og få tømt skummeren eller fyldt ato baljen :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Thomas
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af Tutter »

Rigtigt fin balje også det lille du har. Det der Aapex må jeg da lige Google. :y


Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af thni »

Update:
Ja hvad sker der. Ikke så meget faktisk. Det hele gror stille og roligt og jeg nyder det bare for en gangs skyld. Fik knækket min samarensis af igår hvilket ikke var meningen, men har valgt at lade vær at sætte den tilbage da det ser okay ud med plads i siden.
Derudover har jeg fået en ny beboer i baljen. En lille sød Kejser. Yep en Genicanthus melanospilos. Sød lille spirevip med god personlighed. Holder meget øje med den da det jo er en kejser, men indtil videre ser det godt ud :)
Algerne i sumpen er blevet pillet ud, da de kom ud af kontrol. Pladsen bliver brugt til frags frem over...

Min lille balje... Ååååhhh nej, flatworms! Massere af dem!!! Troede det var kalkalger til jeg kiggede grundigt efter idag.. De små sataner! Fik suget en del, men ha mig en flatworm kur i nærmeste fremtid! Se billede hvor mange der er! :BA
IMG_0889.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Thomas
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af Nicklossi »

Lyder træls med de flatworms. Evt kig på flatworm exit.
Billede af din fisk?


Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: 150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af thni »

Ja skal også have flatworm exit, er bare bange for at bruge det i et 30L's men det skal nu nok gå.
Har ikke kunne fange den på kamera, men den ligner den er på en prik! :oops:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Thomas
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: 150L Mixed reef + 80L Sump

Indlæg af Anden »

Jeg så lige du havde flatworms og tænkte i 80 liter kunne en Pink-Streaked Wrasse (Pseudocheilinops ataenia) da hjælpe dig med jagten, jeg købte 5 hos Carsten (decocean) og de gå igang rimelig hurtig og så er de den fredeligste Wrasse du finder og om du har en alene gør ik noget jeg valgte bare fem fordi de er en af de få Wrasse man kan holde i flok.


Billede
Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"