"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

108 liter drop off - Til salg

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1049
Tilmeldt: tirs 20. nov 2007 21:05
16
Postnummer: 9520 Skørping
Geografisk sted: Rebild

Re: 108 liter drop off - Flytterod

Indlæg af dekoin »

Du er hermed udnævnt til akvarieguru...altid flotte akvarier du holder dig


VH dekoin alias Claus
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: 108 liter drop off - Flytterod

Indlæg af Nicki Henriksen »

Wow den er lækker den monti :GO


Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Flytterod

Indlæg af jonas _sandager »

dekoin skrev:Du er hermed udnævnt til akvarieguru...altid flotte akvarier du holder dig
Det er nu nok en hel del mere end hvad jeg kan leve op til. Men det lige nu går det da rimeligt med akvariet.
...og tak :beer:


Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Flytterod

Indlæg af jonas _sandager »

Nicki Henriksen skrev:Wow den er lækker den monti :GO
Den er nemlig bare vildt fed!
Som altid er det lækkerier, man får fra PederP :beer:
Jeg håber bare at jeg kan holde farverne nogenlunde som han kan :be:


Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Flytterod

Indlæg af jonas _sandager »

For øvrigt er jeg jo i gang med at bevæge mig over imod det fremgangsmåde som Triton anbefaler, og er derfor holdt op med at skifte vand :naughty:
Desuden har jeg lavet et refugium med alger.
I dag har jeg så målt lidt værdier, og kan indtil videre konkludere at algerne har en betydelig rolle at spille i næringseksporten.
Jeg har indtil nu konsekvent målt mellem 2.5 og 5 i NO3. Efter algerne er introduceret er den faldet til 0.5. Vildt nok når det nu er samme periode, jeg er holdt op med at skifte vand. PO4 er tilsyneladende også på nedadgående, og ligger et sted mellem 0.025 og 0.05. Det er ikke til at se med mine øjne.
Det skal så også siges at algerne nok er 3-dobblet på den lille måned jeg har haft dem, så der er god vækst :)

De 3 hellige ligger alle stadig lidt til den lave ende, men jeg bliver ved med at tilsætte gradvist mere "balling" og det virker til at korallerne tilsvarende har øget deres optag.


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af Hareskov »

Super smuk monti. Tillykke med den Jonas

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 108 liter drop off

Indlæg af christiantt »

Er du tilfreds med skiftet til Triton Balling?? :)


Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af jonas _sandager »

christiantt skrev:Er du tilfreds med skiftet til Triton Balling?? :)
Jeg er godt tilfreds og har ingen problemer haft med det.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 108 liter drop off

Indlæg af charlie saltvand »

Det ser KNALD godt ud Jonas. Fedt

Husk at holde øje med dit saltindhold. Hvor meget tilsætter du pr. Døgn af baserne?
Pt hiver jeg 100ml saltvand UD af baljen dagligt for at holde mit saltindhold nede på 1.026. Det afhænger også af hvor vådt du skummer osv. Så,..... Mål saltindhold jævnligt.

Ift. Makroalgerne, så er det fedt at de vokser og JA, det virker helt vildt. Der er flere af Triton brugerne der minder os newbies om ikke at høste for meget af algerne og også at tage det roligt når/hvis de begynder at dø/visne... Jeg har observeret i min balje at især caulerpa racemosa ( trompet formet) skiftevis vokser i ryk for så at smelte ret meget væk igen, mens de andre alger, Cheato, alm caulerpa, lidt tråd alger på glasset og et par totter red cotton alger... Grrr bare vokser derud af.

Her sakset fra nettet.
As you can see in Figure 4 the sump is split into 3 compartments. The algae/refugium compartment should be as large as can be achieved with a minimum size of 10% of the volume of the main display tank. It should house as many different types of algae as possible, as each different species of algae has different nutrient removal properties at different times. Some of the algae should be allowed to die back, It is during this process that the acids, vitamins, and sugars are released, this is why with the TRITON method we do not need and supplementary coral food.



Spændende at følge med her.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af jonas _sandager »

charlie saltvand skrev:Det ser KNALD godt ud Jonas. Fedt

Husk at holde øje med dit saltindhold. Hvor meget tilsætter du pr. Døgn af baserne?
Pt hiver jeg 100ml saltvand UD af baljen dagligt for at holde mit saltindhold nede på 1.026. Det afhænger også af hvor vådt du skummer osv. Så,..... Mål saltindhold jævnligt.

Ift. Makroalgerne, så er det fedt at de vokser og JA, det virker helt vildt. Der er flere af Triton brugerne der minder os newbies om ikke at høste for meget af algerne og også at tage det roligt når/hvis de begynder at dø/visne... Jeg har observeret i min balje at især caulerpa racemosa ( trompet formet) skiftevis vokser i ryk for så at smelte ret meget væk igen, mens de andre alger, Cheato, alm caulerpa, lidt tråd alger på glasset og et par totter red cotton alger... Grrr bare vokser derud af.

Her sakset fra nettet.
As you can see in Figure 4 the sump is split into 3 compartments. The algae/refugium compartment should be as large as can be achieved with a minimum size of 10% of the volume of the main display tank. It should house as many different types of algae as possible, as each different species of algae has different nutrient removal properties at different times. Some of the algae should be allowed to die back, It is during this process that the acids, vitamins, and sugars are released, this is why with the TRITON method we do not need and supplementary coral food.



Spændende at følge med her.
Tak for det :)
Så snart mit speciale er afleveret, skal der lige rettes lidt op på stensætningen, der er blevet lidt hærget af mr. søpindsvin. Når der er styr på det, skal der nok komme lidt nye billeder. Der er sket en del i forhold til koralbesætningen, så det skal der følges op på ;)

Mange tak for info. Det var jeg ikke 100% opmærksom på.
Mit refugium er ca 20-25% af DT, så der skulle jeg være nogenlunde dækket ind. Til gengæld har jeg kun caulerpa taxifolia i, indtil videre. Jeg har prøvet at skaffe cheato, men uden held. Det var dog heller ikke et videre seriøst forsøg, men det skal der også følges op på efter på fredag. Det kunne være jeg også skulle forsøge at få fat på nogle flere typer alger, så diversiteten maksimeres :) Der er kommet lidt cyano på et pat steder med lavere flow i sumpen. Det er dog ikke noget der bekymrer mig. Så længe skidtet bare bliver i sumpen ;)

Jeg har målt salinitet til 36ppt for nyligt, hvilket jo er en anelse høj, men ikke noget alvorligt. Af samme grund har jeg sat skummeren til at skumme noget tyndere, for at forsøge at holde saliniteten nede ad den vej. Jeg tilsætter vist nok 16mL af hver for tiden, så det er begrænset forbrug endnu. Det er dog tydeligt stigende nu, så jeg bliver nok nødt til at begynde at hive vand ud inden så længe :)
Jeg har stadig ikke haft vand til analyse. Vil lige have det til at køre på en stabil KH på 8 først, så det bliver nogenlunde brugbare målinger jeg får tilbage.


Nåmen godt at høre fra en med lidt mere tritonerfaring end mig selv. Jeg må sige at den her "metode" appelerer ret fint til mig, da den jo er meget simpel når det kommer til stykket.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 108 liter drop off

Indlæg af charlie saltvand »

Lyder super med størrelsen af refugium. Mit er knap 10% af DT. OG JA, hul i at der er lidt cyano dernede. Bare det blir dér, som med min cotton alge :GO

Og, ja det er fint liiiige at måle saltindhold ind i mellem.

Triton er en nem metode for amatører som mig, der ikke er på niveau med pederrevnørd og Randy H. Mf. Endnu. Noget af det der er vigtigst IMO er IKKE at gå i panik og begynde at jagte decimaler når man får et prøveresultat hjem.

For mig, der er lidt hurtig (sjusket) ind i mellem er det en KÆMPE lettelse, ikke at skulle skifte vand i tide og utide. Da jeg startede op igen med saltvand havde jeg meget svært ved at holde liv i bla sps, dét tror jeg bla skyldes at mine vandskifte ind i mellem var liiiige sjuskede nok = ikke samme temp. Ikke samme saltindhold. For "ny blandet" vand osv... Alt det er ikke et problem mere.

Jeg har forøvrigt oplevet at forbruget flukturerer over tid, lige nu er mit forbrug faldet og min vækst er også faldet en smule, hvilket har gjort at min Kh,( ifølge egen måling!!), er steget til 9.2 mens cal og mg ligger hvor de hele tiden har været.

Jeg har derfor skruet lidt ned for base 1 og måler dagligt på de 3 hellige i den kommende tid.
Er der andre der har oplevet dette? Og sker det også med "Balling" tilsætning?

Nå, skal ikke skrive mere i din flotte og interessante tråd! Ser PISSE godt ud Jonas :W


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af jonas _sandager »

charlie saltvand skrev:Lyder super med størrelsen af refugium. Mit er knap 10% af DT. OG JA, hul i at der er lidt cyano dernede. Bare det blir dér, som med min cotton alge :GO

Og, ja det er fint liiiige at måle saltindhold ind i mellem.

Triton er en nem metode for amatører som mig, der ikke er på niveau med pederrevnørd og Randy H. Mf. Endnu. Noget af det der er vigtigst IMO er IKKE at gå i panik og begynde at jagte decimaler når man får et prøveresultat hjem.

For mig, der er lidt hurtig (sjusket) ind i mellem er det en KÆMPE lettelse, ikke at skulle skifte vand i tide og utide. Da jeg startede op igen med saltvand havde jeg meget svært ved at holde liv i bla sps, dét tror jeg bla skyldes at mine vandskifte ind i mellem var liiiige sjuskede nok = ikke samme temp. Ikke samme saltindhold. For "ny blandet" vand osv... Alt det er ikke et problem mere.

Jeg har forøvrigt oplevet at forbruget flukturerer over tid, lige nu er mit forbrug faldet og min vækst er også faldet en smule, hvilket har gjort at min Kh,( ifølge egen måling!!), er steget til 9.2 mens cal og mg ligger hvor de hele tiden har været.

Jeg har derfor skruet lidt ned for base 1 og måler dagligt på de 3 hellige i den kommende tid.
Er der andre der har oplevet dette? Og sker det også med "Balling" tilsætning?

Nå, skal ikke skrive mere i din flotte og interessante tråd! Ser PISSE godt ud Jonas :W
Pjat! Det er kun fedt med lidt erfaringer. Så post endelig løs!

Det er nemlig lige det der er fedt. Ingen tilsætning af alle mulige suspekte dråber og ingen vandskift. Bare Masser af makroer og en god skummer. Jeg ser personligt kun testsene som et sikkerhedsnet der kan nå at gribe én, hvis man er på vej i en helt gal retning. Lidt plusser og minusser vil der altid være :)

Jeg kan også kun sige at mine SPS'er står bedre end de har gjort for mig tidligere. Efter flytning var de af åbenlyse årsager alle sammen ret fesne at kigge på, og specielt acroer var brune. Jeg ved ikke om den er specielt svær, men min A. cerealis, som før flytningen var den jeg havde sværest ved at få flot, er allerede ved at få fine grønne spidser og en nærmest lilla farve i grenene. Og det er mere eller mindre tendens over hele feltet.

Hvad angår dine tre hellige, skal jeg ikke lige gøre mig klog på det. Det er vel ikke utænkeligt at en lille ujævnhed i én eller anden værdi har påvirket vækst, og dermed påvirket forbruget. Men hvorfor det skulle give en skævhed i forbruget af de tre, kan jeg ikke gætte mig til.
Men du er ikke nervøs ved at tilføre mere af et element end af de andre? Det plejer de da ellers at fraråde, for at undgå skævheder i sporelementer?
Men da jeg kørte manuel dosering af balling light, oplevede jeg tit det du beskriver. Der gik værdierne lidt op og ned indbyrdes. Jeg tvivler på at det var på grund af unøjagtigheder fra min hånd, da jeg er ret sikker på at en kanylesprøjte er en hel del mere præcis end vores konsumerdoseringsenheder, så det må næsten have ligget i forbruget...


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 108 liter drop off

Indlæg af charlie saltvand »

:GO

Jo, er lidt "loren" ved kun at skrue ned for base 1" nu prøver jeg et døgn eller to.

Den korrekte måde at gøre det på er at skrue ned for alle 3 og så holde mag og ca oppe ved at dosere dette med "booster" flaskerne, der IKKE er sporelementer i :W

Jeg holder nøje øje :smart:

Hygge herfra med-tritonian :beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af jonas _sandager »

Jeg syntes det går lidt nedad med farverne. Men til gengæld er der godt gang i væksten.
Der er stadig rod med stensætningen, men nu har jeg i det mindste fået renset ruderne, så det kunne blive til et par billeder
BilledeDSC_4873 by jonas_sandager, on Flickr
BilledeDSC_4866 by jonas_sandager, on Flickr
BilledeDSC_4869 by jonas_sandager, on Flickr


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: 108 liter drop off

Indlæg af nbd »

He he - så fik du tid til at rense ruder. Det betyder vel, at specialet nu er afleveret?


Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af jonas _sandager »

nbd skrev:He he - så fik du tid til at rense ruder. Det betyder vel, at specialet nu er afleveret?
Jeps. Det er skrevet og afleveret. Skønt! Så mangler det bare lige en evaluering... :be:

Hvordan gik det med sarcoen. Overleverede den turen?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 108 liter drop off

Indlæg af charlie saltvand »

Smukt Jonas! Som altid fra dig :) og tillykke med afleveringen.

Hvad siger dine nærringsværdier? ( ift. Det du skriver med farverne).

Og hvad med refugium osv. Køre det bare derud af?

Hilsen fra Slusen


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af jonas _sandager »

Tak og tak :beer:

Ærlig talt har jeg ikke målt. Nu du siger det, kan det godt tænkes at PO4 er noget høj. Mediet i reaktoren er temmelig gammelt, så måske jeg bare skulle skifte det. Eller selvfølgelig skal der nok måles lidt først ;)
Men refugiet kører bare derud af. Skal havefundet nogen flere typer alger, men taxifoliaen har snart flydt 2/3 af pladsen :)


Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af jonas _sandager »

...eller nu jeg lige tænker mig om, tænker du jo nok på lav næring. Det passer jo godt med væksten. Jeg burde nok bare lige lave en måling :D


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: 108 liter drop off

Indlæg af nbd »

jonas _sandager skrev:Hvordan gik det med sarcoen. Overleverede den turen?
Den har smidt en del af overhuden, men jeg tror den er ved at komme sig. en skal nok bare have lidt mere tid... :be:


Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: 108 liter drop off

Indlæg af palamo123 »

Pisse fedt og flot. Rigtig flot vækst også...... Det er du sluppet godt fra ift flytningen


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 108 liter drop off

Indlæg af Tutter »

Rigtig flot :GO ja du er kommet godt fra den flytning. :wink:


Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af jonas _sandager »

nbd skrev:
jonas _sandager skrev:Hvordan gik det med sarcoen. Overleverede den turen?
Den har smidt en del af overhuden, men jeg tror den er ved at komme sig. en skal nok bare have lidt mere tid... :be:
Mon ikke den nok skal komme sig. Hvis ikke, må du lige give lyd. Stumpeb hvor jeg klippede den af, ser ud til at komme sig, så den kan nok bruges som back up :-)


Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af jonas _sandager »

Jeg fik målt næringen her til morgen, og både no3 og po4 viste rent 0. Det refugium er en del mere effektivt end jeg havde forventet. Jeg stopper hermed med at spare på foderet :-)


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: 108 liter drop off

Indlæg af PederP »

Ser sgu godt ud Jonas. Lidt mere næring så er den helt i skabet :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 108 liter drop off

Indlæg af charlie saltvand »

Refugium med Makro alger der vækster godt er SUPER effektivt!

Husk at det, ifølge Eshan fra Triton IKKE gør noget med en smule die-off i algerne, da dette giver næring til korallerne.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af jonas _sandager »

Det går stille og roligt, herhjemme med det lille drop.
BilledeDSC_4917 by jonas_sandager, on Flickr
Jeg fik knækket en gren af en monti, der landede i en zoa-koloni. Det ser ud til at montien vinder, og zoaerne fortrækker for denne gang :)
BilledeDSC_4921 by jonas_sandager, on Flickr


Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 108 liter drop off

Indlæg af Tutter »

Flotte billeder hvordan får du taget det første billed oppe fra? Ser ud som om kameraet et nede i baljen. :wink:


Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off

Indlæg af jonas _sandager »

Tutter skrev:Flotte billeder hvordan får du taget det første billed oppe fra? Ser ud som om kameraet et nede i baljen. :wink:
Tak :)
Det er sådan set bare at slukke al cirkulation i baljen, og så holde kameraet hen over vandet. Min lampe dækker ikke hele overfladen, så der er et par koraller jeg kan fange fra den vinkel. Og i øvrigt har jeg jo også den fordel at jeg ikke hat så langt til bunden, oppe på hylden. Farverne er helt vildt klare oppefra, så det er lidt sjovt at se korallerne deroppe fra.


Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 108 liter drop off

Indlæg af Tutter »

jonas _sandager skrev:
Tutter skrev:Flotte billeder hvordan får du taget det første billed oppe fra? Ser ud som om kameraet et nede i baljen. :wink:
Tak :)
Det er sådan set bare at slukke al cirkulation i baljen, og så holde kameraet hen over vandet. Min lampe dækker ikke hele overfladen, så der er et par koraller jeg kan fange fra den vinkel. Og i øvrigt har jeg jo også den fordel at jeg ikke hat så langt til bunden, oppe på hylden. Farverne er helt vildt klare oppefra, så det er lidt sjovt at se korallerne deroppe fra.
Det ser ihvertfald super godt ud, det vil jeg selv prøve selvom jeg har noget længere til bunden. :y


Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"