"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

108 liter drop off - Til salg

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
Brugeravatar
kasper ibsø
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 735
Tilmeldt: ons 24. aug 2005 03:15
18
Postnummer: 5471 Søndersø
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af kasper ibsø »

nu ved jeg ikke helt hvor du vil købe malingen, Flugger har med garanti alt du skal bruge. jeg ville nok selv bruge Sigma men om der er en grossist i nærheden af dig ved jeg ikke. træarbejdet ser ellers fint ud på billederne :P jeg ville nok finde en tube urental spartel masse. den lugter lige så grimt som alkyd malingen men de to produkter arbejder godt sammen. så er det bare på med masken eller ud luftningen og i gang. det ligner det er mdf du har bygget det af? i så fald skal du være OBS på skrue/søm huller samt skærende kanter rejser sig meget så slib ekstra her. så kan jeg vidst ikke komme på mere :)
Nano reefer :)

Aqua Medic Yasha 36 liter SOLGT

viewtopic.php?f=91&t=42340

M.v.h Kasper
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af jonas _sandager »

kasper ibsø skrev:nu ved jeg ikke helt hvor du vil købe malingen, Flugger har med garanti alt du skal bruge. jeg ville nok selv bruge Sigma men om der er en grossist i nærheden af dig ved jeg ikke. træarbejdet ser ellers fint ud på billederne :P jeg ville nok finde en tube urental spartel masse. den lugter lige så grimt som alkyd malingen men de to produkter arbejder godt sammen. så er det bare på med masken eller ud luftningen og i gang. det ligner det er mdf du har bygget det af? i så fald skal du være OBS på skrue/søm huller samt skærende kanter rejser sig meget så slib ekstra her. så kan jeg vidst ikke komme på mere :)
Det er skam også meget fornemt. Tak for god vejledning :GO
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af dyne »

Nu ved jeg ikke hvor tyk mdf'en er men hvis kanterne skal males skal du nok spartle dem da de ellers suger
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af palamo123 »

Ser godt ud med den nye stensætning - og ja.... sandet pynter også.

Faktisk kom jeg til at tænke på, at en Vortech MP10 ville se konge godt ud. Mindre footprint inde i tanken.
Ved godt det er et farligt forslag i Jebao land :-)
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af jonas _sandager »

dyne skrev:Nu ved jeg ikke hvor tyk mdf'en er men hvis kanterne skal males skal du nok spartle dem da de ellers suger
Skal det bare have et tyndt lag almindelig spartelmasse?
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af jonas _sandager »

palamo123 skrev:Ser godt ud med den nye stensætning - og ja.... sandet pynter også.

Faktisk kom jeg til at tænke på, at en Vortech MP10 ville se konge godt ud. Mindre footprint inde i tanken.
Ved godt det er et farligt forslag i Jebao land :-)
Jada. Hvis ikke det var på grund af de vanvittige priser og larmen fra dem, så var jeg da helt solgt :T

Men nej, det ville være enormt fedt at have pumper der fylder så lidt. Meen jeg syntes nu at prisen er lige lovlig hamper. Og med folks erfaringer med larm fra dem oven i hatten, så tror jeg bare at jeg holder mig til jebao. Jeg må sige at jeg har på fornemmelsen at jeg kunne have nøjes med en rw-4 i stedet for 8'eren, jeg har i nu. Men fordelen er jo så at jeg kan køre den på lav kraft og holde støjen helt minimal.


Bumbum. Det endte i øvrigt med en lille tidlig julegave til mig selv.
I løbet af ugen skulle jeg gerne modtage en Bubble Magus C3.5, en jebao returpumpe og twin controller til mine jebao-pumper (jeg gemmer måske min wp10 bag stensætningen, for at sikre flow i hele underetagen). Så blev det jul, trods alt ;)

Min planlagte ATS lader lidt vente på sig, men det er stadig meningen at den skal kobles til systemet. Regner med at komme en god håndfuld fisk i, så der skal jo nok blive brug for noget næringseksport :)
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af dyne »

jonas _sandager skrev:
dyne skrev:Nu ved jeg ikke hvor tyk mdf'en er men hvis kanterne skal males skal du nok spartle dem da de ellers suger
Skal det bare have et tyndt lag almindelig spartelmasse?


Bare et tyndt lag
Puds så plant gør det 2-3 gange tro mig hvis du ik gør det suger det vildt og kanten får ik det finis du vil have
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
11
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af TOSTRA »

Jonas! Det ser jo skidegodt ud! :-)
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af jonas _sandager »

TOSTRA skrev:Jonas! Det ser jo skidegodt ud! :-)
Mange tak skal du ha', Tobias :)
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af jonas _sandager »

Så blev kassen malet
BilledeDSC_0598 by jonas_sandager, on Flickr
Og indkøringen er i fuld gang. Der er alger på glasflader og bundlag, så det er på alle de steder hvor der ikke har været en etableret bakterier endnu. Så alt går som planlagt. Posten skulle gerne komme med en kasse godter en af de næste dage :K
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af palamo123 »

Godt at se det er fuldstændig under kontrol :-)
Det er blevet rigtig godt. Tillykke med det flotte resultat so far. Fedt vi har en dejligt lang og mørk tid foran os, hvor man bare kan hygge sig med det....hehe
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af FEM64 »

Det ser jo kanon ud Jonas. :GO
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af Wiinberg »

Det ser bare rigtig godt ud Jonas, din stensætning fungerer virkelig godt :) Hvad har du bestilt?
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af jonas _sandager »

Jeg takker og bukker :)
"Alt under kontrol" er nok så meget sagt - det ér trods alt et revakvarie vi snakker om ;)
Men lige pt har jeg da overblik over de kommende opgaver. Det er jo altid noget :D

Jeg har bestilt en Bubble Magus C3.5 skummer, en jebao retur (2000 ltr-versionen) og en dualcontroller til mine jebao wavemakere. Og så lidt småting - sugekopper og termometer og den slags. Skummer og retur glæder jeg mig rigtig meget til at få koblet på systemet.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af nbd »

Flot resultat, Jonas! :GO

Men drop off blev der ikke så meget af...? Akvariet er vist bare ikke højt nok til dén slags :(
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af dyne »

Flot flot men den pumpe stjæler lidt billede
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af dyne »

nbd skrev:Flot resultat, Jonas! :GO

Men drop off blev der ikke så meget af...? Akvariet er vist bare ikke højt nok til dén slags :(
Ved jeg nu ik syntes det er blevet ret så godt
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af AndersBoerglum »

Det er godt nok blevet langt bedre end jeg havde troet. Det er sgu er fed lille tank :)
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af jonas _sandager »

nbd skrev:Flot resultat, Jonas! :GO

Men drop off blev der ikke så meget af...? Akvariet er vist bare ikke højt nok til dén slags :(
Nej, jeg er helt med på hvad du mener. Hvis det skulle have virket som et helt rigtigt drop, skulle målene på akvariet enten have været helt anderledes, eller også skulle den shallow del have været en del længere, så den dybe del næsten kun lige kunne rumme selve droppet. Så meget af min vandmængde var jeg dog ikke villig til at ofre i denne omgang.
Jeg vil dog alligevel sige at jeg indtil videre er rigtig godt tilfreds. Jeg syntes at den niveauforskel der er i akvariet stadig skaber et fedt spil imellem det byde og den lavvandede ende. Så selvom der nok ikke er en illusion om en rigtig revkant, er jeg glad for virkningen :)
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af jonas _sandager »

dyne skrev:Flot flot men den pumpe stjæler lidt billede
Jeg må nok sige at jeg ikke er specielt overfølsom overfor synlige pumper :D
Men der skal dog gøre ét eller andet ved pumpeplaceringen. Lige nu er der lidt for meget flow i den lavvandede ende. Som jeg nævnte ovenfor kommer der en dualcontroller hjem så jeg vil prøve med to pumper der kører på skift. Den stor burde så kunne skjules bag stenene og den lille kan overtage pladsen fra den store. Så må vi se om det hjælper på øjnbæen
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af dyne »

jonas _sandager skrev:
dyne skrev:Flot flot men den pumpe stjæler lidt billede
Jeg må nok sige at jeg ikke er specielt overfølsom overfor synlige pumper :D
Men der skal dog gøre ét eller andet ved pumpeplaceringen. Lige nu er der lidt for meget flow i den lavvandede ende. Som jeg nævnte ovenfor kommer der en dualcontroller hjem så jeg vil prøve med to pumper der kører på skift. Den stor burde så kunne skjules bag stenene og den lille kan overtage pladsen fra den store. Så må vi se om det hjælper på øjnbæen
:GO
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af jonas _sandager »

Så kom skummeren. Der var lidt bøvl med forsendelsen fra fish-street, så resten bliver sendt fra Belgien, og kommer derfor først senere. Man kan jo bare håbe at det bliver snart :h

Kvaliteten af skummeren er indtil videre meget tilfredsstillende. God, tyk kvalitet plastik og en ordentlig føling, når det hele sættes sammen. Sammenlignet med min gamle tunze 9002, er vi her i en helt anden liga, og det på trods af at det her er en billigere skummer. Eneste minus til nu, har været at jeg har måttet lave en lyddæmper til luftindtaget. Hvorfor der ikke er sådan en på fra fabrikkens side er mig en gåde. Hvad ville det koste i produktionsomkostninger? 50 ører, max? Men 3 minutter med en boremaskine, en plastikdåse og et stykke luftslange, og så var det heldigvis ordnet. Og det gør virkelig en forskel på larmen. Før var der den der irriterende hvislelyd, nu er vi nede på en svag brummen fra skabet. Skummeren er altså ikke totalt lydløs som det ser ud nu, men langt bedre end hvad jeg kommer fra.
Om skummeren så kan skumme, er stadig et åbent spørgsmål. Indtil videre producerer den en imponerende mængde mikrobobler, hvoraf en god portion finder ved ud i sumpen. Men jeg forventer at disse forsvinder efter en lille indkøring, og så må vi se om ikke der kan skummes lidt af, også :)
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af Wiinberg »

Dejligt med pakker :beer:
Brugeravatar
kasper ibsø
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 735
Tilmeldt: ons 24. aug 2005 03:15
18
Postnummer: 5471 Søndersø
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af kasper ibsø »

ser bare super godt ud. og flot maler arbejde. man får jo helt lyst til selv at prøve kræfter med et drop off :D
Nano reefer :)

Aqua Medic Yasha 36 liter SOLGT

viewtopic.php?f=91&t=42340

M.v.h Kasper
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af jonas _sandager »

kasper ibsø skrev:ser bare super godt ud. og flot maler arbejde. man får jo helt lyst til selv at prøve kræfter med et drop off :D
Mange tak :biggrin:
Jeg kan ikke garantere at malearbejdet ser helt så godt ud ved nærmere eftersyn. Men på afstand er jeg nu også helt tilfreds ;)
Jeg endte faktisk med at se bort fra dit råd. Da jeg ikke havde andre muligheder end at male det inde i vores lejlighed var alkydmaling ikke lige den fedeste løsning. Specielt ikke da vi har en baby der møffer rundt, og jo helst ikke skulle udsættes for alt for mange giftdampe ;) I stedet valgte jeg en akryl vådrumsmaling, og håber på at den kan tåle forholdene. Indtil videre ser det ikke ud til at være et problem, så må vi se på den lange bane også. 7-9-13.

Jeg kan bare sige at det er med at springe ud på det dybe vand (høhø)

I øvrigt er skummeren færdig med at smide mikrobobler ud i akvariet, og er så småt begyndt at give lidt afskum. Så skal der bare tweakes lidt :)
Brugeravatar
kasper ibsø
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 735
Tilmeldt: ons 24. aug 2005 03:15
18
Postnummer: 5471 Søndersø
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af kasper ibsø »

hehe det kan jeg sagtens forstå det stinker af h til. bare husk at tør det af hvis du spilder så sker der ikke noget. Det vil kun være et problem hvis der ligger vand meget længe. især nu når du har brugt våd rums maling.

ja det kunne godt være man skulle hoppe i den dybe ende :D
Nano reefer :)

Aqua Medic Yasha 36 liter SOLGT

viewtopic.php?f=91&t=42340

M.v.h Kasper
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af jonas _sandager »

En lille update herfra :)
GHA er kraftigt på retur, hvilket passer PERFEKT, da der er planlagt en tur til Dyrehandleren i dag efter noget CUC og muligvis en lille ny fisk, hvis han har noget der kan bruges :)

Skummeren er begyndt at sige lidt mere, og jeg syntes egentlig at det er lidt i overkanten. Dog skummer den virkelig godt, og jeg har for første gang tømt en skummerkop der faktisk stank (det gjorde de aldrig på min 9002). Det var lidt som et sammenkog af lugte fra min datters lortebleer. Virkelig uappetitligt!

Posten er i øvrigt kommet med en pakke med en ny returpumpe og en twin controller til mine pumper. Hold op den nye retur er sej! Det har et helt andet sug en den gamle tunze silence. Til gengæld er den også langt mere støjsvag og betydeligt billigere, så vidt jeg husker. Ikke et svært valg, hvis jeg skulle ud og købe en ny pumpe i morgen :D
Jeg har leget lidt med cirkulationen i akvariet, og tror jeg har fundet det mest hensigtsmæssige kompromis mellem flow, udseende og støj fra pumper. Der skal nok komme billeder ved lejlighed.

TIl slut et lille spørgsmål, når nu der skal købes snegle. Hvor stort et oprydningshold ville I købe til et 108-liters? Jeg regner med at ende på en rimelig høj belastning i akvariet, men indtil nu er der jo kun en mindre klovn :)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af ole kekkonen »

jonas _sandager skrev:
TIl slut et lille spørgsmål, når nu der skal købes snegle. Hvor stort et oprydningshold ville I købe til et 108-liters? Jeg regner med at ende på en rimelig høj belastning i akvariet, men indtil nu er der jo kun en mindre klovn :)
start med en eller to snegle ad gangen,hvis der bare er en lille snært at diatomeer på enden af dagen kan du liiiiiggee holde dem i live.hvis du ikke har nogle diatomeer så har du for mange snegle og de vil sulte.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af nbd »

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om oprydningshold. Det er fint at fjerne foderrester - det kan en reje gøre. Alger ville jeg nok bekæmpe mere selektivt - dels ved at fjerne opløst næring (vha. RowaPhos, zeolitter, vsv etc.), dels mekanisk (vha. hugo, søpindsvin etc).

Oprydningdyrene uddør over tid i mit akvarium. Døde snegle etc. gør ikke ligefrem vandet renere...
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: 108 liter drop off - Nu med vand

Indlæg af ole kekkonen »

hvis du vil have et oprydningshold (CUC) i modsætning til bare algespisere ville jeg nok skyde efter en bred diversistet som muligt du kan få for dine "træ penge" :K
Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"