"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
Brugeravatar
glenn_24
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 344
Tilmeldt: tors 26. feb 2009 23:51
15
Postnummer: 4450 Jyderup
Saltvand siden?: 2009

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af glenn_24 »

mener bare vi er med til og plukke løs for de forskellige rev verden over så kan vi vel give dyrene nogle ordenlige betingelser..


Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Bingocaller:
jeg ved det ikke... Som sagt har jeg ikke det måleudstyr til rådighed som jeg håbede. Jeg må nok hellere tage forbi en fiskepusher i morgen med en vandprøve for at kunne svare...
Men her er tallene for:

Kalium, K+ 8.2 mg/l
Calcium, Ca++ 90 mg/l
Magnesium, Mg++ 19 mg/l
Hårdhed, total 17.1 0dH

Jeg ved ikke hvorledes dette ændrer sig når salt tilsættes...

Glenn_24:
Du har da helt ret! Og jeg mener da også at fisk skal behandles ordentligt, men helt ærligt, så har jeg altså ikke stoppet Cites-beskyttede fisk i, eller specialbestilt cyanidfangede fisk fra de sidste to kvadratmeter rev ved Ønskeøen...

Vi taler om snegle som nok i antal i naturen vil få de "dræbersnegle" som folk render rundt og drysser salt på, overhælder med kogende vand, klipper over og på andre sadistiske tager livet af, til at se udryddelsestruede ud... Og derudover eremitter, som helt sikkert har en bedre chance end de rejer der ligger på smørrebrøddet, eller for den sags skyld de mysis som mange ynder at fodre med...
Tag det endelig ikke ilde op, jeg tilbyder bare en anden anskuelsesvinkel...


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af Marco R »

ChristianJS skrev:Men her er tallene for:

Kalium, K+ 8.2 mg/l
Calcium, Ca++ 90 mg/l
Magnesium, Mg++ 19 mg/l
Hårdhed, total 17.1 0dH
Hejsa,

Hvilke testsæt bruger du? :)
ChristianJS skrev:Jeg ved ikke hvorledes dette ændrer sig når salt tilsættes...
Og bare så jeg ikke har misforstået noget? Har du ikke tilsat salt endnu eller? :rolleyes:


Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af Mikkel E »

Det er fordi det er vandhanevandet der er blevet målt på/aflæst, sådan som jeg forstår det.
Et nitratfilter kan ikke bruges her, det kan tilgengæld et osmoseanlæg.

Der står på dit salt hvilke værdier det indeholder, men det er ikke særligt relevant, det er derimod målinger af vandet i akvariet!


Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Hej Marco

Jeg ville have brugt et spectrophotometer fra Palin, som vi bruger på arbejde, men det er lånt ud/solgt, så tallene er opgivelserne på vandhanevandet.

Og Jo! jeg har salt i!!! :-) Jeg ligger på 1.024. Der har været vand (og salt) og sten i i 20 dage...


Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Helt rigtigt Mikkel...


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af Marco R »

ChristianJS skrev:Hej Marco

Jeg ville have brugt et spectrophotometer fra Palin, som vi bruger på arbejde, men det er lånt ud/solgt, så tallene er opgivelserne på vandhanevandet.

Og Jo! jeg har salt i!!! :-) Jeg ligger på 1.024. Der har været vand (og salt) og sten i i 20 dage...
Oay så jeg mere rolig :beer:

Det var bare de lidt sjove værdier, som du har taget. De kan ikke være fra selve akvariet vel? :)


Brugeravatar
DennisBS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 644
Tilmeldt: tirs 20. okt 2009 16:48
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2007

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af DennisBS »

Fedt akvarie... Jeg synes det lækkert med lidt andre former end normalt...

Hvor kan sådanne akryl rør købes? Jeg ville godt have et lille nano i samme diameter, og så 35-40 cm højt?

Mvh Dennis


Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Hej Marco

Nej, det er de værdier som vandværket har målt ved boringen :embarassed:

Hej Dennis, tak! :-) Jeg fandt jo mit brugt, men har købt røret til sumpen her: http://stores.ebay.de/Acryl-Plexiglas-S ... 4340.l2563

De kan også lime bund i mv.

Jeg er faktisk blevet rigtig glad for formen, for man kan sidde og kigge på nano-liv i timevis og finde nye ting og detaljer hele tiden, jeg har de fineste små bitte rørorme på mine sten! Røret forstørrer en smule, men forvrænger forbavsende lidt!


jesper kristensen
Reactions:

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af jesper kristensen »

Ser sku bare godt ud. Hvis ikke du selv har hittet ud af det så er den orm du efterspørger denne http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Eurythoe_complanata


Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

jesper kristensen skrev:Det ser da godt ud. Meget specielt må man sige. Jeg har haft et lille bi job her på forum hvor jeg byggede acryl sumpe på bestilling og jeg arbejde også med acrifix 116. Det holder bare. Du skal have noget cirkulation på tror jeg. Måske en tunze 6025 der skyder afsted fra bunden og langs siden og så ellers op ad.
Det er jo fordi jeg havde det, og fordi jeg syntes det var sjovt at lave noget anderledes :beer: Ja, jeg har lært KUN at bruge 116!
Mht. cirkulation har jeg faktisk fin cirkulation nede ved bunden pga indløbet, det er mere i toppen det halter, jeg har tænkt på en Koralia eller Tunze cirkulationspumpe på en lille timer, så kan skabe modsatrettet flow i forhold til det fra returen monteret på en PVC-plade, monteret på overløbsrøret, og så skjult så godt jeg kan...


jesper kristensen
Reactions:

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af jesper kristensen »

ChristianJS skrev:
jesper kristensen skrev:Det ser da godt ud. Meget specielt må man sige. Jeg har haft et lille bi job her på forum hvor jeg byggede acryl sumpe på bestilling og jeg arbejde også med acrifix 116. Det holder bare. Du skal have noget cirkulation på tror jeg. Måske en tunze 6025 der skyder afsted fra bunden og langs siden og så ellers op ad.
Det er jo fordi jeg havde det, og fordi jeg syntes det var sjovt at lave noget anderledes :beer: Ja, jeg har lært KUN at bruge 116!
Mht. cirkulation har jeg faktisk fin cirkulation nede ved bunden pga indløbet, det er mere i toppen det halter, jeg har tænkt på en Koralia eller Tunze cirkulationspumpe på en lille timer, så kan skabe modsatrettet flow i forhold til det fra returen monteret på en PVC-plade, monteret på overløbsrøret, og så skjult så godt jeg kan...
Ja det var nok en god ide. Det er vigtigt med et godt flow jo. Jeg ville også montere den så den skød med strømmen. Bare sørg for strålerne ikke rammer hinanden for så bliver der sandstorm.


Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Jeg tror ikke helt jeg fik forklaret min idé ordentligt, jeg har jo returen kommende op fra bunden i en blød 90 graders, der retter flowet den ene vej om søjlen fra bunden. Min idé er at montere en cirkulationspumpe i toppen som skyder modsatrettet flowet fra bunden, men kun i korte intervaller; fx. 1min drift, 14min stoppet, 1min drift osv. for at få et mere kaotisk flow i tanken, så jeg bedre kan undgå lommer af stillestående vand og sediment/detritusophobning i huller mv. på søjlen.


jesper kristensen
Reactions:

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af jesper kristensen »

Arghhh ok så. Jamen det var en ide. Der er lige sat pumper og controller til salg herinde, men prisen kan diskuteres. Har du sørget for at undgå en hævert så?


Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Ja, jeg har sat en Georg Fischer kontraventil på plus kuglehane. Jeg må kigge på de pumper mv....


Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

En lille update:

Mine værdier blev målt for en uge siden:

Nitrit: 0,0
Nitrat: 0,5
Fosfat: 0,02
Kobber: 0,01

Jeg har ikke resten lige her, men det ser fornuftigt ud, dog er nitrat lidt højt, men det var forventet, og jeg har rigeligt med Caulerpa, så jeg regner med at den er på vej ned.

Som jeg har skrevet, vil jeg bygge en LED-lampe, og stillede et par spørgsmål på ledgroupbuy.com, de var meget hjælpsomme, og opfordrede mig samtidig til at deltage i deres månedlige konkurrence, og JEG VANDT :W
$100, så nu er der købt ind, 12 Cool White, 12 Royal Blue, 2 drivere, en minicomputer plus linse og det løse, så NU skal der bygges :biggrin:

Der er også kommet lidt mere liv i baljen:

1 Hugo (Salarias fasciatus)
1 Ecsenius stigmatura
2 Amphiprion ocellaris
1 Dannebrogsreje (Lysmata amboinensis)

Stig er et kæmpe hit; han tosser rundt og guffer alger så det er en fryd! Sjov og nysgerrig lille fyr, som godt kan finde på at kigge efter en når man står og nyder baljen. Klovnene (Nemo og Noma) er købt brugt, og var konens krav, men de også søde! den største stopper nogle gange ved dannebrogsrejen for at blive pudset, men rejen har ikke gjort det endnu. Den har dog skiftet skal dagen efter vi fik den, og ser ud til at trives. Hugo gemmer sig meget, og der er masser af huller, gange og huler til ham.

Det næste jeg gerne vil have er nogle skiver og polypper i flotte farver...

Alt i alt ser det ud til at køre rigtig godt, og det er jo dejligt!


Brugeravatar
Slingerskæv
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 403
Tilmeldt: man 18. okt 2010 14:11
13
Postnummer: 5220 Odense SØ
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af Slingerskæv »

Billedupdate tak.. :K


Henrik
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Undskyld, det skal nok komme... :oops:

btw så er min Ph 8,17 og iltmætningen er 109%

Jeg var ude hos Dansk Saltvandscenter i aften og hjælpe med at pakke en sendning op, det var spændende for en som er vant til kun at se en slags fisk :wink: Thomas fik mange fine ting hjem fra Kenya, fx Kenyatræer :sneaky2: Ja, den var dårlig, jeg ved det...! Det er sgu en spændende hobby det her, men jeg er jo også stadig på et plan hvor jeg blev ekstatisk da jeg så den første kalkrørorm på mine LS :-)


Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af AndersGS »

ChristianJS skrev:Det er sgu en spændende hobby det her, men jeg er jo også stadig på et plan hvor jeg blev ekstatisk da jeg så den første kalkrørorm på mine LS :-)
Det bliver den ved med at være :D :beer:


Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Det håber jeg! :beer:

Jeg lovede et par billeder, de er desværre ikke blevet ret gode, men lidt er bedre end ingenting... De kommer nedenfor.
Som nævnt er mine værdier fine, jeg har en smule rødt slim, men det ser ud til at være på retur, og jeg fjerner det mekanisk med en tynd sugeslange som går i sumpen med et thefilter på. det virker fantastisk, og jeg kan stille og roligt suge/rense så meget jeg vil, uden at tænke på at skulle påfylde, eller stresse ved at skifte store mængder vand.

Stigmaturaen er simpelthen en fantastisk algeæder, den laver ikke andet hele dagen, men kommer ræsende når jeg giver klovnene flagefoder, så jeg er ikke nervøs for at den vil sulte. Hugo derimod er en lille frygtsom fyr, som kommer mere og mere frem, men gemmer sig på bagsiden det meste af dagen.

Og klovnene spiser og hygger sig, så alle fisk har det godt. Den store klovn stopper jævnligt ved rejen for at blive soigneret, men rejen har ikke opdaget at den er en pudsereje...

Jeg har fået et par skiver i, den mindste tot pumping xenia, en lille sarcophyton, et par fungia, og et par polypper jeg ikke helt kan artsbestemme. Alt sammen i bonzai-udgaver. og så har jeg to små Ricordea'er i en skål i sumpen for at få dem til at fæste på lidt sten. Mine Kenyatræer er ved at rette sig, ganske langsomt...

Planen er at finde flere zoa'er, ricordeaer, skiver o.l. i flotte farver, gerne små, så de selv kan gro til i krukken.

(Og så skal låger, lys og el laves)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af PederP »

Der sker da lidt :) Særpræget men fedt ser det ud!

Har aldrig selv kørt med en tilbageløbs ventil på returen - Har du en fornemmelse af om den giver meget modstand?


Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Det er MEGET særpræget, men kommer slet ikke til sin ret på billederne, desværre. Når man står og kigger på det, har man lidt fornemmelsen af at røret ikke er der, eller at man kan røre ved fiskene, svært at forklare, men man føler sig tættere på en på "almindelige" akvarier...
Men som du kan se, så lader lyset noget tlbage at ønske, vandet ser gult ud, men det er altså lysets skyld!

Returen er en helt ny model fra GF, og skulle give meget lidt modstand. Det føles også sådan. Men generelt jeg kører også med ret store rør i forhold til pumpe og akvarie, i forhold til hvad jeg ellers har set på akvarier... Årsagen er at jeg arbejder med rørføring til daglig, og derfor er meget opmærksom på tryktab og rørdimensioner... Og alt er beregnet efter et flow på maks. 1m/sek.

Nu drømmer jeg bare om polypper og små frags... :-)


Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af Peters1 »

Ser rigtig godt :y Spændende balje, som jeg følger spændt :GO


RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Så er det vist tid til en update, jeg har skrevet en del i en anden tråd om hvordan man behandler nye fragmenter, og fået en masse gode råd og svar, tak! :-)

Der er ikke sket det store på tekniksiden, desværre. Jeg ville rigtig gerne se at få lavet lågerne til sumpen, og den nye lampe. Lågerne er et hængeparti pga. tid, lampen pga. at jeg stadig venter på mine LED'er.
Til gengæld er der sket en del på den biologiske, mine alger er stort set væk, og jeg har også fået noget mere liv.

Jeg har været en tur forbi Clauslh her fra forummet, da han havde en Actaeodes Tomentosus krabbe der skulle anbringes udenfor hjemmet. jeg har tidligere arbejdet på børnehjem, så jeg mente at jeg var kvalificeret til at tage det ansvar. Krabben skulle oprindeligt have gået og hygget sig i min sump, for ikke at risikere at den gik efter hverken fisk eller koraller, men efter at have læst en masse om den, besluttede jeg at den godt måtte komme i hovedakvariet, efter hvad jeg har læst mig til, er den største egentlige trussel fra sådan en, at den kan grave nye hulser i LS, og dermed underminere ens stensætning. Hos mig kan den bare grave løs, den når kun ind til en PVC-rør, og det går den ikke igennem! Ellers skulle den mest græsse alger...

Jegf fik også en masse små fragmenter med fra Clauslh, som jeg har sat rundt omkring, næsten alle sammen har polypperne lidt ude nu, undtagen en som (jeg tror) er en blue stag-horn Acropora... Nu må vi se om den ikke kommer...

Jeg har også været en tur forbi Moente her fra forummet, og har købt et par Protopalythoa, en Clavularia Viridis og en Montipora, de ser alle ud til at komme sig fint ovenpå flytningen.

Både Clauslh og Moente har selvbyggede LED-lamper, og jeg kunne virkelig se at jeg er på rette spor her, tak for at jeg måtte besøge jer begge to! :GO

Jeg har også fået lidt flere fisk i:

Jeg har købt en 3cm lang seksstribet gylte, så er jeg forberedt på Planarier :wink:

Og 5 små Cromis Viridis

Og som flagskib har jeg valgt en Centropyge Bispinosus

Men så er det også slut med fisk foreløbig! :y

Alle ser ud til at have det godt, og min Hugo er begyndt at spise frost, det glædede mig meget, da jeg ville hade at han skulle sulte ihjel, eller flyttes.

Her er lidt billeder, jeg beklager på forhånd kvaliteten og hvidbalancen...
PB180113.JPG
PB180095.JPG
PB180095.JPG
PB180066.JPG
PB180113.JPG
PB180072.JPG
PB180110.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Molle
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs 28. sep 2010 06:17
13
Postnummer: 3320 Skævinge
Saltvand siden?: 1991
Geografisk sted: "Reservatet"

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af Molle »

Herligt med en Bisp :K ,jeg syntes den er lidt overset :crybaby:
Det er ikke helt uden grund de engelsk talende kalder den Coral Beauty


Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af Moente »

Det begynder at ligne noget, Christian! Det er et spændende projekt du har gang i :GO


Mvh Tobias
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Tak! :-) Jeg aner ikke hvorfor nogen af billederne er kommet på to gange...?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af Carsten »

Hvad farve skal det fragment på sidste billed have??

Hvid er bestemt ikke en normal farve for den koral


Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af ChristianJS »

Hej Carsten, det er gult, men som jeg skrev, så undskylder jeg både kvaliteten og hvidbalancen, det er det bedste jeg kan gøre... :-)


Brugeravatar
Bergenser
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 522
Tilmeldt: lør 13. jun 2009 21:34
14
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2009

Re: Syltekrukken, eller et cylinderformet akvarie

Indlæg af Bergenser »

hvordan står det til med LED lampen, tager den form?

Mvh Bergenser


Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"