"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

DanTheMan's 250 L

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

jo tak :D Der kommer nye billeder igen i morgen aften når vandet kommer i, men hvordan skal det opløses saltet, har hørt man ikke skal hælde saltet i baljen og så bagefter vandet eller omvendt, skal man opløse det i spande først eller ?
Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 21:08
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederikssund

Indlæg af Casper »

Kunne værre fedt hvis du limer noget juwel struktur baggrund på dit overløb. Det giver lige prikken over i'et. Så for du også skjult din teknink.

Casper
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ser bare super ud Dan - fed lampe :oops:

Ja i med noget vand, salt i lidt af gangen, vente til det er opløst, så måle hvordan det ser ud(sats på omkring 1.024) og så ellers tilsætte mere og mere salt ! Og ja godt med cirkulation så skal det hurtigt blive opløst !

Dine sten kommer i kasser og så længe de er lukkede går det fint ! Tænk blot på hvordan de er blevet nappet på revet, ligget på en fangststation og så blevet pakket, fløjet nord på og siden hen endt hos forhandleren...

Taget fra Carstenh`s hjemmeside, billeder fra Fiji(lig mærke til manden med øksen!!!! :D)

Billede
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

hehe han er lidt psyko ;) det hele kommet nu, men faktisk er det Peters1 skyld jeg kom igang så hurtigt, han var så venlig at hente det jeg skulle bruge med hjem fra Etheg idag, og han bor i nyborg og jeg i odense C, men han glemte pumpen jeg havde købt af ham derhjemme, og alligevel kører han hele vejen hjem til nyborg, og så til odense igen for at aflevere min pumpe, det kalder jeg cool :D Tusind tak Peter :D jeg er ved at hælde vand i nu, saltet kommer jeg i lige om lidt, skal lige have det sidste ned i :)
Brian - Saltmåler, ja:D Peter nåede lige at minde mig om det hehe så dener også købt, et hydrometer hedder den :P Men der kommer billeder om 10min :)
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Så er der billeder, vandet er lige blevet fyldt i og er ved at opløse saltet nu stille og roligt.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Så blev de 9,5 kg salt opløst, og flækked en sten midt over, endte så med den gik i 4 stumper :P da jeg hamrede skævt, men nok om det :P nu er der 3 stykker i, bare lige for at det ikke skal se alt for tomt ud, resten kommer i, i morgen. Overløbet virker perfekt, skummeren kører kanon og tja.. alt går godt indtil videre, udover at min saltmåler var gået i stykke da jeg åbnede den, men det ikk noget af betydning, fixede den lige med noget silicone så nu virker den nogenlunde :D
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Hej Dan. Det var da så lidt :TH vi må jo hjælpe hinanden. Det er lidt ægerligt at jeg ikke så det hydrometer var knækket, men som jeg skrev over sms, så prøve lige at ring til ham.

Nu er du rigtig igang og det ser godt ud... glæder mig til at se hvad du gør med stenene :D
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

hehe, tror det virker ok, efter jeg har limet det, men det kan godt være det måler en smule ved siden af ;) Men jah det rigtig, vi må hjælpe hinanden herinde :D Jeg smider lige nogle billeder ind i morgen når jeg har fået lavet stenopsætningen, men hvad købte du ellers ved Etheg ?
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

jeg købte jo en ildkejser eller hvad den nu hedder :wink: så købte jeg en musling, en wurdemani reje som forhåbentlig guffer nogle glasanemoner og til sidst en dannebrogsreje. Der kommer lige nogle billeder når jeg har fået taget nogle ordentlige.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

fedt det glæder jeg mig til at se nogle billeder af :) Hvor meget måtte du slippe for flammekejseren ?
Jeg smider lige nogle nye billeder ind i morgen aften, må heller hoppe i køjen nu. Efter 12 timers arb uden pause så er man ikk meget værd :P
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

flammekejseren var på tilbud til 485 kr.... (tilbud :MA :KP ) men den er jo vildt flot.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Så lykkedes mig ENDELIG efter 3½ timers forsøg at lave et ok opsætning med luftig plads, huler til fisk osv.
Og nu er støvet også faldet ned :D
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 21:08
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederikssund

Indlæg af Casper »

Ja okay, så kan jeg godt se at du har haft besvær med at lave en ordenlig sten opsætning når du kun har flade sten at arbejde med.

Har du selv valgt dem?
buller1
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 394
Tilmeldt: søn 24. apr 2005 21:43
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kbh

Indlæg af buller1 »

Det ser jo rigtig godt ud..! :D Glæder mig til at se mere..
Mvh Casper

54 liters minirev --> http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 6&start=15

350 liters akvarie sælges med sump og lidt tilbehør.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det er du da sluppet godt fra :TH

Der går altid lang tid inden det ser godt ud, stenene skal lige gro til og få samme farve, lidt sand måske, koraller osv osv....

Har du fået købt nogle testsæt så du om nogle uger kan begynde og måle og se om alt er som det skal være ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Hej Dan. Ja det ser sku godt ud det du er kommet frem til... tillykke med en god start :wink: :D
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

jo tak til alle for rosen :) Nu er der ikke andet at gøre end at vente på værdierne er rigtige :) Men allerede på dag 2 er der fremkommet en sandanemone tror jeg de hedder, det ligner en blomst med halvlange tykke tentakler. Den sidder ret dumt så kan ikke tage et billede :/
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 979
Tilmeldt: ons 13. apr 2005 19:11
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

Hej
Jeg ved ikke om det er mig der er lidt dum, men nu når i alle skriver i dette indlæg at i synes det ser godt ud så må det jo passe, men jeg synes bare ikke jeg kan finde nogle billeder af Danthemans akvarie. Hvad gør jeg forkert
Blomme
Reactions:

Indlæg af Blomme »

Hej Killoiten

Billederne er vedhæftet tråden, du kan se dem på side 1 og 2.

kan du ikke se dem der??
Ellers er det nok Brian du skal have fat i
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 979
Tilmeldt: ons 13. apr 2005 19:11
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

Hej jeg ved ikke lige hvad der gået galt for i dag er der da masser af billeder.
Jeg vil så nu efter at have set billederne også tilslutte mig alle i andre og sige tillykke til Dan for at være kommet flot i gang.
Jeg glæder mig helt vildt til jeg får sparet nok guld sammen så jeg selv kan komme i gang

Killioten
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Da brunalgerne kom :D
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
jolle
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 193
Tilmeldt: tirs 9. nov 2004 00:41
19
Postnummer: 3230 Græsted
Geografisk sted: Græsted nordsjælland

Indlæg af jolle »

er det normalt at man forstærker bunden med et siliconelag? eller er det kun noget man gør på akvarier med aluramme? nu er mit akvarie ret tykt i godset 12-15mm så jeg har altså ikke forstærket mit!!! :?
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Det behøver man heller ikke, men det var mere fordi at hvis nu var en lille revne eller dyb ridste i bunden, og jeg tabte en sten under opstillingen og den ramte revnen, så ville bunden muligvis flække, så lavede det lige for en sikkerheds skyld. Det bliver brugt meget i ferskvandsakvariet - malawicichlider, da de graver helt vildt, og stenopsætninger kan risikere at falde sammen da de forsøger at grave under dem. :P
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Så blev jeg ENDELIG tilfreds med en stenopstilling, derer god plads til fisk, huler koraller osv. Og det bedste er at det faktisk er ok stabilt selvom det ikk ser sådan ud.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Det ser jo godt ud.
Indkøringen er fint på vej. Om en måned ser det jo ganske anderledes ud.

Hvad havde du tænkt dig af bundlag. (ka ik huske om du allerede har skrevet det;-)) ?
:TH
Mvh.

Lars Mogensen
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Den 18. kommer der 11-12 kg levende sand som jeg køber af Martin :) Der kommer også nogle blød og læderkoraller i, og erimitkrebs og snegle. Muligvis et klovnefisk par, og hvis værdierne tillader det, så en lille anemone. :P
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 718
Tilmeldt: lør 10. jul 2004 08:22
19
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

:TH
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Så kom der ENDELIG lidt fisk og koraller i, det er dog mega grumset lige nu da der også lige er kommet 9-13kg meget levede sand i fra Malawifisk's akvarie. Men af beboer er der kommer 2 klovne, 1 dværgkejser - coral beuaty, 1 wuerdmani, 1 hvid anemone, 2 slags Xenia, en kæmpe sinulauria og nogle caulestrea hoveder ( sikkert stavet forkert det meste af det :) )
Og tak til peter for en herre hyggelig tur hehe.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"