"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Boris' 50l hexagon

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Brugeravatar
muldfred
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2267
Tilmeldt: søn 18. dec 2005 10:23
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 3300 Frederiksværk

Indlæg af muldfred »

Gider ikke at slappe af! Istedet for at hjælpe begyndere, sviner han dem og de ting de gør til HVER eneste gang! er træt af det fjols!

:? Det var da helvedes til surt opstød du lige fik der hva..... :BA Og fordi det ikke er positivt det Carsten skriver, kunne det godt være det var vær at lytte efter alligevel.

hvis du KUN vil have ros og ikke kan tåle kritik skulle du måske lad vær med at oprette en tråd om dit akv.


Mvh Morten Rønde

160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=

Se mine indbygget akvarier lige oppe over

Billede
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af TorbenC »

muldfred skrev: :? Det var da helvedes til surt opstød du lige fik der hva..... :BA Og fordi det ikke er positivt det Carsten skriver, kunne det godt være det var vær at lytte efter alligevel.

hvis du KUN vil have ros og ikke kan tåle kritik skulle du måske lad vær med at oprette en tråd om dit akv.


Jeg har ikke sagt noget om at jeg kun vil have ros og ikke kan tåle kritik?

Jeg vil bare have det på en normal måde, og ikke på en spydig/negativ måde (som altid fra Carstens side)
Jeg er pænt træt af gamle mænd på div. danske forums som ikke kan finde ud af at tale pænt til andre!


Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
17
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

Det var skam så lidt...! :)
med et mindre akvarie skal man være meget påpasselig med at tilføre for meget nyt liv af gangen, men hvis man har styr på værdierne skal det nok gå..!

fisk er det der belaster mest men også nogle koraller kan belaste akvariet alt efter om de fodres eller får nok energi via fotosyntese...!
Senest rettet af Mathias_C søn 18. jun 2006 21:10, rettet i alt 2 gange.


MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 814
Tilmeldt: søn 2. apr 2006 15:32
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Danmark - Aalborg

Indlæg af Nadia »

Jeg mente det skam heller ikke på den "hårde" måde.. Jeg kan bare ikke forestille mig chromis vil trives i et 50 liters, og troede måske at du ikke vidste hvor meget plads de kræver, men vi har jo alle forskellige meninger :) Om med alle de forskellige meninger er det også svært at vide hvad der er nogenlunde rigtig og forkert.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Boris: Du har flere gange fortalt at du arbejder i en dyrehandel, og hvis dit projekt går godt, kunne du få lov til at få noget saltvand i butikken.
Jeg håber virkeligt for dig at du får styr på sagerne inden du sætter andres penge over styr.
Selvfølgelig kan en Chromis gå alene eller sammen med en anden, men de har det ikke godt!! At du kun skulle have læst at de er stime fisk her på sitet, stiller jeg mig meget undrende over. Det er helt almindelig viden.
Ser du aldrig film om koralrev?? Der ser man da også tit stimer af mange hundrede Chromiser.

Hvis du ikke kan tåle kritik, så lad være med at læse hvad jeg skriver.
Det er ikke for at skræmme andre væk, tværtimod. Der er en masse underlige teser i omløb, især blandt dem der vil starte op, at man kan springe over hvor gærdet er lavest - det kan man også, men det går bare ikke godt i længden.
Og når man læser det samme spørgsmål fra 4-5 personer stort set samtidigt, så undrer det mig at man ikke læser svarene til de andre inden man selv stiller det samme spørgsmål, og så kan jeg godt blive lidt irriteret over nok engang at skulle skrive det samme.

Husk også lige på at jeg havde mit første saltvands akvarie 8 år før end du blev født. Ikke at det gør mig til nogen gud, men en del erfaring har jeg fået.


Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af TorbenC »

Carsten: hvis folks indlæg irritere dig, så var det måske ikke et forum du skulle bruge din tid på!

Jeg kan skrive hvad jeg har skrevet før, min opfattelse af Chromis, er at den stimer HVIS den har mulighed for det.
Det gør de fleste fisk faktisk.

Du bliver ved med at skrive til alle folk der er ved at starte op:
"at man kan springe over hvor gærdet er lavest"

Oftes er der ingen der gør udtryk for at det er det de vil, du mener bare, at alle der starter op prøver på det! Jeg har INGEN steder ville springe over nogen steder, men har flere gange fra din side hørt den sætning!

Jeg ser dig udelukkende som en bedrevidende på den ubehagelige måde! du hjælper ikke folk, men skælder dem istedet ud! Din sidste sætning bekræfter kun min påstånd!

Skriv dog en løsning sammen med din kritik! Det er det som et forum er til for!

Mhs. til at hvis jeg ikke kan tåle kritik fra din side, hvis du fra nu af, lod helt vær med nogensinde at kommentere noget som helst i mine tråde! så tror jeg vi begge 2 ville være glade!


Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Nadia skrev:Det er slet ikke for at blande mig, men kræver chromis ikke et væsentligt størrer akvarie end 50 liter? Plus det er en stime fisk, og helst skal gå en 6 stykker sammen?
Carsten skrev:Jo, Nadia. Chromisser kræver langt mere plads end hvad der er i et 50 liters akvarie. Det er også absolut tåbeligt at smide sten, krebs og fisk i på engang.
Det kan godt være at du ser dette som en kritik, men jeg ser det mere som fakta. Måske er det lidt et uheldigt ordvalg, og det er jo også det der gør det svært, fordi det kan misforstås når man ikke høre udtalen. Det er her smilies kan komme ind i billedet. Desuden synes jeg også helt klart at man skal have kritik også selvom man er nybegynde, for det er jo det man lære mest af, efter min mening :wink: Lige en opfordring til Carsten, måske skulle du bruge nogle flere smilies, så kan folk se hvis det er ment med en god tone :lol:


Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af TorbenC »

Jeg er åben for kritik! jeg synes bare ikke man kan give kritik uden forklaring, så er kritiken i mine øjne 100% meningsløs og direkte flabet!


Og så skal vi lige huske på igen, at det er tolket på mange forskellige måder ang. Chromis!


Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"